John Fenn, 2018 birželio 15d.
Sveiki,
Praeitą savaitę aš
pabaigiau pavyzdžiu apie picų išvežiojimo verslą, kurio pelnas buvo 2$ nuo 10$
gautų iš prekybos. Jūs galite pamanyti, kad aš labai daug abejojau dėl šio
klausimo- bet tikrai ne!
Laikas poilsiui ir infrastruktūra
Taip pat būtų
neteisinga, jei savininkas išleistų visus 10$ sau užuot atidėjęs 2$ pelno
kitiems reikalams. Aš praleisdavau visą 7 dienų savaitę dirbdamas sau užuot
atidėjęs 1 dieną kaip „pelną.“

Kokią infrastruktūrą aš
dabar turiu sukurti, kad visą dieną galėčiau ilsėtis ir kad palaiminimas taptų
man tikrai efektingu? Visų pirma aš nutariau vieną dieną per savaitę „atsijungti
nuo Interneto.“ Jokių elektroninių
laiškų skaitymo, jokio Facebook, Messenger, Skype, jokio žinučių rašymo ir t.t.
Tokia infrastruktūra leidžia man atsipalaiduoti ir susitelkti į savo dieną ir
vėl atgauti jėgas - be jokios kaltės, nes anksčiau jausdavau kaltę, jei nieko
neveikdavau.
Jei Viešpats darbuojasi
su žmogumi dėl jo dietos, kokią infrastruktūrą jis turi sukurti, kad Dievas galėtų
palaiminti jo pastangas? Jei Viešpats dirba su jais pvz.: dėl to, kad nevalgytų
angliavandenių ir valgytų daugiau baltymų ir daržovių, ar jie neturėtų
ištuštinti savo sandėliuką ir atiduoti
tuos fabrikatus, konservus, traškučius, krekerius į maisto banką? ( O/arba
kažkam, kam Dievas neliepia to padaryti, kuris neturi tokių problemų).
Jei Viešpats darbuojasi žmogaus gyvenime, kad išmokytų jį
neišlaidauti, ar likviduoti skolas, ar jis neturėtų padėti į šalį kredito
kortelių ir būti atsargus, kad vėl neprasiskolintų? Argi jis neturėtų atsisėsti
ir pastudijuoti savo išlaidas ir susitvarkyti biudžetą kaip bazinę
infrastruktūrą, kurios reikia, kad Tėvas galėtų patikėti jam daugiau finansų.
Epafras (sutrumpintas Epafrodito variantas)
Kolosiečiams 4:12
Paulius rašo apie Epafrą, kad jis karštai
meldžiasi už visus, pavartotas veiksmažodis reiškiantis „kovoti“ (stipriai) maldoje. Kitoje vietoje Paulius rašo apie šį maldos karį, kad Epafras buvo jo kalėjimo draugas, tarnas, kuris
tarnavo jo poreikiams. Jis pasiaukojančiai aukojo, meldėsi, keliavo su Pauliumi
ir siuntė žinias į ir iš (namų) surinkimų Pauliui.
Filipiečiams 2:25-30
Paulius sako, kad jis buvo „susirgęs ir arti mirties“, bet Dievas jo
pasigailėjo. Jis sako 30eil. „nes dėl Kristaus darbo jis buvo atsidūręs prie
mirties, nebrangindamas savo gyvybės, kad užpildytų spragą jūsų patarnavime
man. „
Epafroditas susirgo nes
dirbo ne pagal jėgas. Paskutinė sakinio dalis skamba lyg priekaištas filipiečiams dėl to, kad jie
nesirūpino juo, bet angliškai tai skamba per stipriai. Graikiški žodžiai
reiškia, kad jie dar neurėjo progos duoti Pauliui, ir kad Epafroditas dirbo iki
išsekimo, kad aprūpintų Paulių. Faktiškai vėliau šiame laiške (4:14-18) Paulius
pripažįsta, kad jie dar neturėjo progos duoti, kol Epafroditas neperdavė jų paaukojimus Pauliui.
Kai kas mano, kad graikų
kalboje Epafroditas reiškia neapgalvotas, nutrūktgalviškas, nes rizikavo savo
sveikata ir gyvybe dėl Pauliaus. Mes galime matyti, kad jis nuolatos buvo
užsiėmęs. Pauliaus žodžiais remiantis jis išsekino save iki mirtino pavojaus.
Graikišką žodį, kurį Paulius naudoja apibūdinti sergančiam žmogui reiškia
„silpnas, ligotas, išsekęs“. Viešpaties malonė čia buvo ne dieviškam išgydymui,
bet suteikti šansą atsigauti. Epafroditas padarė tai sau pats. Paulius, per
kurio rankas Dievas darė tiek daug stebuklų, kuriuos matome Apaštalų darbuose,
negalėjo jo išgydyti. Liga, kuri prasidėjo nuo išsekimo dirbant ne pagal jėgas,
galėjo liautis proceso metu, ir jis galiausiai buvo atstatytas.
Mano galvos svaigimą
sukėlė tendencija dirbti ne pagal jėgas, taigi aš pasimokiau iš Epafrodito.
Kiek daug mūsų dėl darbo, karjeros,
mokyklos, savanoriavimo, mokesčių mokėjimo už vaikus ir t.t. nualino save dirbdami iki
ligos dėl išsekimo kaip Epafroditas? Nuodėmės prieš kūną pasilieka ir
pasireiškia kūne.
Apie antikinio Korinto
kultūrą yra daug žinių. Tai buvo uostas, jo šūkis buvo „laisvė ir žinios“, tai
buvo miestas, kur kartu gyvavo 3 kultūros: romėnų, graikų ir žydų. Verslo
savininkai nebendravo su doko darbininkais ir krovikais. Ir šiandien nedaug kas
skiriasi. Tokia buvo miesto kultūra.
Bet Apd18:7-8 sako mums,
kad visose tose 3 grupėse buvo daug tikinčiųjų. Tos 3 kultūros su visu jų
kultūriniu „bagažu“ susitikdavo romėno Gajaus Justo taip pat ir Krispo
sinagogos vyresniojo namuose.
1Kor11:18-32 Paulius
kritikuoja kai kuriuos jų, nes jie atsisako valgyti Viešpaties Vakarienę su
kitais (Justo namuose), susitikdavo atskirai ir valgydavo Viešpaties vakarienę
su saviškiais. Paulius sako, kad jie gali valgyti bet kada savo namuose, bet
jie
paniekina Kristaus kūną
jį skaldydami.
Jis sako jiems, kad jie
turi teisingai atskirti Viešpaties kūną
ir susijungti su kitais. Jis taip rašė apie prietarus:
9 Nes kas valgo ir geria
nevertai, Viešpaties kūno neišskirdamas, tas valgo ir geria sau pasmerkimą.
30 Todėl tarp jūsų daug
silpnų bei ligotų ir daug užmigusių.
31 Jei mes patys save
teistume, nebūtume teisiami.
32 Bet kai Viešpats mus
teisia, tai ir sudraudžia, kad nebūtume pasmerkti kartu su pasauliu.“( 1
Kor11:29-32)
Korintiečių atveju tai,
kad jie nemėgo vieni kitų atvėrė duris ligoms. 3-iame šio pirmo laiško skyriuje
Paulius sako, kad jie susiskaldė į mažas grupes, vienas sekė Apolą, kitas
Paulių, ir t.t. Jis liepė jiems liautis tai daryti. Jis liepė jiems liautis tai
daryti ir augti. Vienintelis dalykas, kas svarbu, tai Jėzus, Jis –tai, kas
visiems bendra.
Tie, kurie atsiskyrė nuo
kitų neteko dieviško išgydymo; Paulius nurodė jų ligos priežastį, bet nepasiūlė
maldos už juos- jie padarė tai sau patys. Jie pasakė, kas jiems nereikia kitų.
Jiems patiems reikėjo pakoreguoti savo nuostatas ir tai būtų uždarę duris jų
ligoms. Jie turėjo teisti patys save.
Tai rimta, žmonės.
Žmogaus prigimtis nori eiti lengvu keliu, kai nėra jokios atsakomybės, tik
trumpa malda:“ prašau Dieve, išgydyk mane ir neliesk mano širdies problemų.“
Bet jei tu tai pats sau padarei, išgydymo nebus. Gailestingumas bus su
Epafroditu, kuris atsigavo, bet nepatyrė staigaus išgydymo. Akivaizdu, kad ne kiekviena liga ir būklė yra
dėl to, kad „žmonės padarė tai sau patys“, bet jeigu detaliau pastudijuosime,
pamatysime, kad yra tokių, kuriuos galime priskirti grupei „jie padarė tai sau
patys“; kaip ir Epafroditas ir kai kurie korintiečiai (ir Džonas, juokinga).
Kitą savaitę apie tai
kaip suderinti mediciną ir tikėjimą, ir ką Jėzus išgydė evangelijose...Ne tai,
ką manote! Iki tada, visus laiminu.
John Fenn
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.