John
Fenn. 2018 liepos 20d.
Sveiki,
Šiandien aš sutelksiu dėmesį į tai, ką Jėzus rašė
dulkėse, bei į Palapinių šventės kontekstą. Kai perskaitysite šiuos skyrius ir
visa perprasite, aikčiosite iš nuostabos, net jeigu manote, kad pažįstate
hebrajų kultūrą, vis tiek kažko išmoksite.
Rašymas
dulkėse
Visas Jono 7 skyrius išsamiai aprašo Palapinių šventę (
Sukkot), kuri yra paskutinė iš 7 Dievo Mozei duotų Biblijos švenčių. Kaip sako
Zacharijo 14:16-19, ji vienintelė bus švenčiama kasmet Tūkstantmetės karalystės
metu. Ir tai dėl paprastos priežasties: Palapinių šventė mini Dievą gyvenantį
su žmogumi, taigi, kai Jėzus 1000 metų valdys iš Jeruzalės, 1000 metų tęsis
šventimas!
Palapinių
šventė dar vadinama Gyvojo vandens švente, nes Zacharijas 14:8 ir Ezechielis 47
vaizduoja, kaip tą dieną iš Jeruzalės gausiai tekės „gyvieji vandenys “. Dėl jų
Negyvoji jūra taps tyro vandens ežeru, tik siauros pelkių juostos liks sūrios,
daug žvejų jo pakrantėje mes tinklus! (Ezechielio 47:6-12)
Verta, kad ši savaitė, aprašyta Jono 7 skyriuje, ir
atvedanti prie Jėzaus, rašančio dulkėse, būtų išsamiai išnagrinėta. Visą
savaitę buvo atliekamos kasdieninės apeigos. Kunigai nusikirsdavo 20 pėdų ar
ilgesnių (6 -7m.) karklų šakų, ir išsirikiavę panašiais atstumais vienas nuo
kito žygiuodavo į miestą, sutartinai siūbuodami šakomis kairėn dešinėn,
imituodami Ruach garsą, - Dievo kvėpavimą, Dvasią. Jūs tik įsivaizduokite, kokį
garsą kunigams žygiuojant sukeldavo tos ilgos šakos!
Gyvasis vanduo
Tuo pat metu Vyriausiasis kunigas bei jo pagalbininkas,
išeidavo iš šventyklos pro Vandens vartus ir eidavo iki Siloamo tvenkinio
prisemti vandens į didelį auksinį* ąsotį. Vanduo buvo vadinamas „Mayim Hayim“
(Gyvuoju vandeniu). Kunigas pagalbininkas turėdavo sidabrinį* ąsotį pilną vyno.
Šios 2 grupės: kunigai su karklų šakomis ir vyriausiasis kunigas su
pagalbininku artindavosi prie altoriaus, -
kai tuo tarpu kiti kunigai ant altoriaus dėdavo gyvulį.
*Auksas
Senajame Testamente visada reiškia Dievą
ir tyrumą, o sidabras - teisumą. Taigi,
vienas auksinis ąsotis su gyvuoju vandeniu, o kitas - su vynu, simbolizuojančiu
kraują, - ir abu greitai bus išlieti ant
altoriaus.
Visos 3 grupės susirinkdavo prie altoriaus, karklų šakos,
būdavo sudedamos ant altoriaus sukkot – palapinės – forma, o Vyriausias kunigas ir jo padėjėjas ant aukos
išpildavo vyną ir vandenį. Tuo metu žmonės giedodavo Izaijo 12:3 : „jūs su
džiaugsmu semsite vandenį iš išgelbėjimo šaltinių“ (hebrajiškas žodis „išgelbėjimas“
yra Jėšua)“. Taip būdavo daroma kiekvieną dieną visą savaitę.
Tai
tęsiantis kiekvieną dieną ištisą savaitę Jono 7:37-39 mums sako: „Paskutinę, didžiąją šventės dieną Jėzus stovėjo ir
šaukė: „Jei kas trokšta, teateina pas mane ir tegeria! Kas mane tiki, kaip
Raštas sako, iš jo vidaus plūs gyvojo vandens upės“. Jis kalbėjo apie
Dvasią, kurią turės gauti Jį įtikėjusieji. Mat Šventoji Dvasia dar nebuvo
nužengusi, nes Jėzus dar nebuvo pašlovintas.“
Pašventinimo
šventė
Palapinių šventė dar buvo vadinama „Pašventinimo švente“, nes
šventės metu, kai buvo minimas Dievas gyvenantis tarp žmonių, įvyko ir
Saliamono šventyklos pašventinimas.
Jei suprantate tai, jūs suprasite, kodėl Saliamono šventyklos
pašventinimo metu, kai į šventyklą buvo atnešta Sandoros skrynia, kad Dievas
gyventų tarp žmonių, Jo šlovė buvo tokia, kad niekas negalėjo išsilaikyti ant
kojų.( 1 Karalių 8 : 11, 2 Kronikų 5 : 14, 7 : 2 - 3)
Pasaulio
šviesa
Šios šventės metu buvo įprasta šventyklos viduryje pastatyti 4
didelius žibintuvus, todėl šventė dar buvo vadinama „Šviesų švente“, nes Dievas
yra pasaulio šviesa. Ir tai paaiškina dar kažką, ką sakė Jėzus.
Diena po šventės, nors iš tiesų, tai vis dar buvo ta pati šventė,
vadinama „Šimini Arzeret (8-oji diena). Jėzaus laikais ta 8-oji diena dar buvo
vadinama „Simchat Torah“, o tai reiškia „Džiaukimės Tora (Žodžiu)“. (Šiandien
jie atskyrė vieną dieną nuo kitos, tačiau Jėzaus laikais abi būdavo 8-tą
dieną). Skaičius 8 rašte reiškia naujas pradžias. Ši reikšmė išplaukia iš
sukūrimo savaitės – prasideda visai nauja savaitė, štai ką visa tai reiškia.
Šiame kontekste Jono 8:1 mums sako, kad 8-ąją dieną - Žodžio
šventimo, naujos pradžios dieną, būtent tą dieną moteris buvo sugauta
svetimaujant ir atvesta pas Jėzų, bet Jėzus pasilenkė ir ėmė rašyti pirštu ant
žemės.
Tai svarbu, nes Išėjimo 31:18, o vėliau tai pakartota Pakartoto
Įstatymo 9:10, sakoma, kad 10 Įsakymų, Tora, Žodis, buvo išraižytas ant akmens
„Dievo pirštu“. Be to, kiekvieną dieną tie patys vadovai Palapinių šventės metu
skaitydavo šį skyrių iš Jer 17:12-13:
„Viešpatie, Izraelio viltie! Visi, kurie palieka Tave, bus
sugėdinti. Kurie nutolsta nuo Tavęs, bus įrašyti į žemės dulkes, nes jie paliko
Viešpatį, gyvojo vandens versmę.“
Manau, kad Jėzus dulkėse rašė jų vardus, kaip teigia ši ištrauka,
bet mes to tiksliai nesužinosime, kol nenuvyksime į dangų, tačiau tai
prasminga. Tą naujos pradžios dieną, kai buvo švenčiamas Žodis, tai moteriai
buvo suteiktas naujas startas... Tai didi pamoka mums visiems.
Daugiau kitą savaitę! Iki
tada, būkite palaiminti,
John Fenn
www.churchwithoutwallsinternational.org ir rašykite man
elektroninius laiškus: cwowi@aol.com
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.