John Fenn, 2018 m. sausio mėn. 26 d.,
Praeitą
savaitę mes išsiaiškinome pamatinį apaštalų nutarimą neužkrauti tikintiesiems
iš pagonių reikalavimo laikytis Mozės įstatymo. Paulius ir apaštalai šventė
Sekmines laisvu apsisprendimu, o ne verčiami pareigos vykdyti įstatymą.
Tačiau
šiandien yra daug geranoriškų, nuoširdžių tikinčiųjų iš pagonių, kurie
tyrinėdami žydiškas tikėjimo šaknis nutolo nuo Pauliaus ir apaštalų pavyzdžio
vykdyti kai kuriuos Mozės įstatymo punktus laisvu apsisprendimu, o ne kaip
reikalavimą įtikti Dievui. Bet juk niekas nenori nuvilti Viešpaties. Būtent
toks yra daugelio tų krikščionių motyvas. Jų manymu, Dievas nori, kad būtų
vykdomi tam tikri dalykai, bet iš tiesų jie klysta. Čia pateikiamos pačios
dažniausios klaidos.
Garbinimas šeštadienį
Daugelis
mesijinių krikščionių pasakys jums, kad pagal Dievo nustatytą tvarką reikia
garbinti būtent šeštadienį ir, kad šeštadienis yra laikas, kai reikia švęsti
Šabatą. Tiesa yra visiškai kitokia. Išėjimo 20:11 užrašytas Šabato įstatymas,
kuris teigia, jog nei žmonės, nei darbininkai (tarnai), nei gyvuliai tą dieną
nedirbs. Tą dieną Dievas ilsėjosi po kūrimo, ir jie turi daryti tą patį. Kunigų
23:3 dar parašyta, kad tai šventas šeimos susirinkimas, ir pabrėžiama, kad
Šabato metu neturi būti dirbama. Laikykite Šabatą šventu šeimos laiku.
Vienintelis
įsakymas apie garbinimą, kurį Dievas davė Mozei buvo tai, kad 3-kartus per
metus jie turi eiti į šventyklą, kuri bus Jeruzalėje. (Iš 23;14, 17 –
Neraugintos duonos šventė, Sekminės, Palapinių šventė).
Praktika
garbinti šeštadienį prasidėjo Jono Hyrcanus (164-104 pr.Kr.) valdymo metu. 300
ir 200 pr.Kr. graikai ne tik nukariavo Izraelį, bet taip pat krašte įdiegė
graikų kultūrą. Jų kultūra turėjo dalykų, kurie buvo žydams nauji; tai
gimnazijos, sportas, atletika, dėmesys išvaizdai ir kūnui, madų kaita, teatras,
menai, ir pan. Greitai graikų kultūra persunkė žydų kultūrą ir gyventojai
prarado Dievo pažinimą.
Šventumo
judėjimo tikslas buvo „atskirti“ žydus nuo graikų, ir jo lyderiai suvokė, kad
reikia reguliarių savaitinių „susirinkimų“, kad išmokytų žmones, nes šventyklos
lankymas tik 3-kartus per metus to nepadarydavo. Tuomet dar nebuvo jokios
nacionalinės švietimo sistemos nei politikos. Taigi tie „atsiskyrėliai“
nusprendė savo savaitinius „susirinkimus“ daryti šeštadienį, vienintelę laisvą
dieną namuose, ir per kraštą buvo pasiųstos Mozės įstatymo kopijos, kad žmonės
jas skaitytų. Jie nusprendė, kad kiekviena grupė iš 10 šeimų (suaugę vyrai)
susirinks namuose švęsti Šabato. Žodis „susirinkimas“ iš hebrajų kalbos
išvertus yra sinagoga, o „atsiskyrėliai“ - fariziejai.
Fariziejai
pradėjo šventumo judėjimą, kuriame gimė garbinimas būtent per šabatą. Jėzaus
metu šventumo judėjimas jau buvo susiformavęs. Tada buvo sukurtos taisyklės ir
nuostatos, kurios pakilo aukščiau to, ką sakė Dievas. Dievas davė Mozei 613
įsakymų, rabinai pridėjo prie jų dar 800, ir greitai šie pastarieji tapo
svarbesni, nei Dievo originalūs įstatymai. Būtent dėl to tarp jų ir Jėzaus
įvyko konfliktas. Taigi garbinti būtent šeštadienį buvo žmogaus, o ne Dievo
idėja. Kristus yra mumyse ir kiekviena diena mums yra Šabatas. Bet ne visi turi
tokį supratimą, arba jei žino tai, nesutinka su pasekmėmis.
Bet Jėzus sakė...
Dažnai
kažkas, kas nori pateisinti savo mesijinį tikėjimą cituoja Mt 5:18; „Iš
tiesų sakau jums: kol dangus ir žemė nepraeis, nė viena raidelė ir nė vienas
brūkšnelis neišnyks iš Įstatymo, kol viskas išsipildys“, kaip argumentas, kad Senasis
Testamentas tebėra mums būtinas ir šiandien.
Mūsų dienomis
prarasta išsipildymo koncepcija, tačiau galiu pasakyti pavyzdį, kuris paaiškina
Jėzaus požiūrį. Kai žmogus perka ką nors išsimokėtinai, sakykime namą, jis
paima paskolą ir pardavėjas nustato mėnesinį mokestį, jie turi užstatą, kuris
ir yra tas kontraktas. Tas kontraktas yra įstatymas. Jame yra palaiminimai, bet
taip pat ir prakeikimai bei bausmės. Jei elgiesi pagal kontrakto nuostatas, tai
esi palaimintas, bet jeigu nesilaikai bent dalies jo, tada tas pats įstatymas
gali tave sužlugdyti.
Kai už namą
išsimokėta savininkas tampa kontrakto, arba to įstatymo turėtoju. Jis daugiau
nėra priklausomas nuo kontrakto taisyklių, nes jis dabar iš tiesų jau yra savo
namo savininkas. Jis turi kontraktą. Kaip savininkas jis gali daryti su savo
namu ir kontraktu, ką nori, ir jis daugiau nėra kontrakto įpareigotas naudotis
namu pagal įstatymo numatytus standartus.
Kai Jėzus
ištarė ant kryžiaus „pabaigta“, Jis išpildė paskutinį to įstatymo kontrakto
mokėjimą. Graikiškas žodis „pabaigta“ –„tetelestai“ (tuth-tll-uh-stye), reiškia
„išpildyti, pabaigti, įvykdyti“. To meto generolai sakydavo tą žodį, kai
laimėdavo mūšį ir likdavo tik pasidalinti grobį. Paulius apeliuoja į tai
Kolosiečiams 2:15, sakydamas, kad Jėzus nuginklavo kunigaikštystes ir valdžias“
– Jėzus atėmė grobį iš jų, kaip karys nugalėtojas pasiima karo grobį.
Tame
kontrakte Jėzus buvo paskutinė įmoka. Hebrajams 9:13-28 sako, kad jaučių ir
ožių kraujas nebuvo nuolatinis problemos sprendimas, jie buvo lyg mėnesiniai
mokėjimai, kuriuos nustatė kontraktas. Turėjo būti atliktas vienas galutinis
mokėjimas, ir tai buvo Jėzaus auka. Paulius rašė Kolosiečiams 2:14-15: „Jis
(Jėzus) ištrynė
skolos raštą su mus kaltinančiais reikalavimais, raštą, kuris buvo prieš mus,
ir panaikino jį, prikaldamas prie kryžiaus. Jis nuginklavo kunigaikštystes bei
valdžias ...“
Kodėl malonė iš tiesų daug sunkesnė
nei įstatymas...
Kai Kristus
persikėlė gyventi į dvasią, mes tapome įstatymo savininkais. Tai reiškia, kad
dabar mes turime prisiimti atsakomybę už savo gyvenimą. Mes daugiau nebeturime
viską apimančių taisyklių ir reikalavimų, sakančių mums, ko Dievas nori ir ko
nenori. Jis persikėlė į mūsų vidų, kad vaikščiotų su mumis ir asmeniškai
nukreiptų mūsų gyvenimą. Paulius laiške Galatams 3:24-26 įstatymą pavadino
mokytoju, auklėtoju, kuris turi mus nuvesti pas Kristų. Jis sako, kad mes
daugiau nesame mokiniai, bet tapome aukščiausiojo Dievo vaikais. Mes baigėme įstatymo
mokyklą ir tapdami sūnumis įsijungėme karališką šeimą.
Mes turime
Kristų mumyse, taigi kokia taisyklė, nuostata, ar laikymasis gali dar ką nors
pridėti prie to, ką Jėzus padarė dėl mūsų? Toks buvo Pauliau požiūris Galatams
3:21, kai jis pasakė, jog jei Dievas būtų galėjęs suteikti amžinąjį gyvenimą
įstatymu, tai gyvenimas būtų atėjęs per įstatymą, bet įstatymas to negalėjo
padaryti. Dievas nutarė panaudoti įstatymą, kad parodytų mums, jog esame
nusidėjėliai, kad mums reikia Jo, ir kad žinotume, jog įstatymas negali duoti
gyvenimo. Jis nusprendė perkurti iš naujo mūsų dvasią Šventąja Dvasia ir davė
mums Savo Sūnų, kuris yra daug aukščiau bet kokio Mozės įstatymo.
Kaltas pagal visą įstatymą
Jokūbas, tas
pats kuris kalbėjo visiems Naujojo Testamento autoriams Apaštalų darbų 15
skyriuje, Jėzaus brolis, vėliau savo laiške 2:10 pasakė, kad jei asmuo gyvena
pagal įstatymą ir sulaužo nors vieną jo punktą (vieną iš 613 Mozės įstatymų)
tada jis kaltas pagal visą įstatymą. Sulaužyti vieną punktą reiškia sulaužyti
visą įstatymą. Toks buvo jo požiūris. Tu negali vaikščioti su Dievu šitokiu
būdu, kaip Petras pasakė, tai buvo jungas, kurio nei jų tėvai, nei jie negalėjo
panešti.
Kristus dabar
reikalauja, kad mes prisiimtume atsakomybę už savo gyvenimą ir gyventume išeinant
iš to, kad Kristus yra mumyse. Mes daugiau negalime kaltinti amžinojo įstatymo
dėl mūsų įžadų ir amžinojo Dievo, kuris gyvena kažkur išorėje. Jis nėra „Žmogus
laiptų viršuje“, Jis gyvena mumyse. Todėl mes turime prisiimti atsakomybę. Mes
turime vaikščioti meilėje, kuri plaukia iš vidaus į išorę, ne todėl, kad Dievas
iš išorės įsako atleisti. Jis bendrauja su mumis viduje, kad mes galėtume
vaikščioti su Juo ir gyventi iš vidaus į išorę.
Tai reiškia,
kad Jam patinka procesas ir patinka vaikščioti su mumis kiekvieną dieną, ir tai
priklauso nuo mūsų daromų sprendimų. Malonė yra tame, kai mes prisiimame
atsakomybę už savo gyvenimą ir sprendimus, bei kenčiame pasekmes. Tai yra
sunkiau, nei turėti išorinį įstatymą. Nes gyvenant pagal įstatymą, jeigu mes jį
sulaužome, turime eiti į šventyklą, aukoti auką ir po to vėl galime toliau eiti
savo keliu. Dabar viduje mes turime augti ir bręsti kaip žmonės ir Kristuje.
Ta laisvė
augti, tai kažkas, ko kai kurie žmonės nemėgsta, nes jiems svarbiau taisyklės
ir nuostatos, nes jos siūlo stabilumą ir saugumą. Jie mato netikusį kai kurių
krikščionių elgesį, todėl bėga pas ortodoksus ar priimti sakramentus, arba į
bažnyčią, kur yra sistema, numatytas tarnavimo grafikas ir elgesio normos. Kai
jie patiria tragediją arba beveik tragediją, ir dar dėl daugelio priežasčių,
kurių negali paaiškinti jų bažnyčios doktrina, jie ieško atsakymų ir
išsprendimo Senojo Testamento įstatyme.
Kiti, vos
pažinę žydiškas savo tikėjimo šaknis pakliūva į baimės spąstus: „oi aš galiu
įžeisti Dievą, ko Jis iš tiesų nori?“ Tai tikėjimas, kuris įtvirtina juos
senoviniuose ritualuose. Aš nematau klaidos, jeigu motyvacija yra pažinti
žydiškas mūsų tikėjimo šaknis, bet randu klaidą, kai matau jog asmuo pakliūva į
vergovę, tikėdamas klaida. Jei kas nors nori švęsti šventes ir pasninkauti,
Paschos Sederą, Purimą ar Hanuką pasirinktinai, ir mokytis apie tikėjimo
šaknis, pritariu jiems – amen! Tik darykite tai, kaip Paulius ir tikintieji iš
pagonių darė, pasirinktinai, nepriversti, ar dėl kaltės, ar klaidingo mąstymo,
jog Dievas labiau bus patenkintas tavimi, jeigu tu tai darysi.
Kristus
mumyse. Nieko tu negali padaryti, duoti, aukoti, ar pasakyti, kad tai būtų
pagerinta. Ir didelė ramybė tiems, kurie gyvena pagal šią taisyklę, kaip
Paulius pasakė, baigdamas savo laišką Galatams 6:15-16: „Nes Kristuje Jėzuje
nieko nereiškia nei apipjaustymas, nei neapipjaustymas, bet naujas kūrinys.
Visiems, kurie laikysis šios taisyklės, teateinie ramybė ir pasigailėjimas;
taip pat ir Dievo Izraeliui!“
Naujas
kūrinys Kristuje – štai kas yra svarbu. Nieko nėra didingesnio už žmogaus
dvasios atkūrimą Dievo Dvasia - Kristus tavyje. Ko dar tau reikia? Ar gali tavo
pastangos ką nors pridėti prie šito?
Kitą savaitę nauja tema, iki tada.
Laiminu jus visus!
John Fenn
Neužmirškite rašyti man asmeninius
e-laiškus šiuo adresu: cwowi@aol.com
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.