John Fenn, 2018 m. sausio mėn. 19 d.,
Sveiki,
Praeitą
savaitę mes baigėme Apaštalų darbų 15 skyriaus viduryje, skaitydami apie
susirinkimą, kuriame buvo sprendžiamas pagonių, įtikėjusių į Žydų Mesiją, likimas.
Petras paliudijo, kad būtent pats Dievas pradėjo darbą tarp pagonių ir Jis
neuždėjo jokių reikalavimų Kornelijaus namams, o visai paprastai suteikė jiems
Šventąją Dvasią lygiai taip pat, kaip ir žydams. Ir kas jie tokie, kad ką nors pridėtų
ar atimtų nuo to, ką pradėjo pats Dievas? Ar gali jie pagerinti tai, ką Dievas
jau padarė, versdami pagonis laikytis taisyklių bei nuostatų?
Paulius
ir Barnabas sekė tuo, ką Dievas jau pradėjo. Petras teigė, kad Senojo
Testamento įstatymas buvo jungas, kurio nei jie, nei jų tėvai negalėjo panešti,
ir klausė, kodėl jie nori tą jungą uždėti ant įtikėjusių pagonių, kai pats
Dievas jau davė jiems Šventąją Dvasią? Ką gali pridėti taisyklės, jeigu Dievas
jau gyvena juose.
Nutarimą paskelbė
Jokūbas
Jokūbas,
Viešpaties brolis, minimas Mato 13:55, tapo šio požiūrio gynėju bei skelbėju.
Jokūbas ir kitas Viešpaties brolis, vardu Judas, parašė Jokūbo ir Judo laiškus
Naujajame Testamente. Apd 12:2 mums pasakyta, kad Jono brolis Jokūbas buvo
karaliaus Erodo nukirsdintas.
Atkreipkite
dėmesį į balansą, kurio laikėsi apaštalai darydami šį sprendimą. Jeigu jūs
klausotės manęs, ar skaitote mano publikacijas, jūs labai gerai žinote, ką aš
nuolatos kartoju, kad Dvasia ir Žodis sutinka. Jei jūs manote, kad Dvasia kažką
daro, tuomet jūs turite rasti tai Žodyje ir istorijoje. Jeigu jūs galvojate,
kad radote apreiškimą Žodyje, jūs taip pat turite matyti Dvasią veikiančią
Kristaus kūne istorijos eigoje. Jei vienas ar kitas neatitinka, jums reikia
keisti tai, kuo tikite, nes tai įrodymas, jog kažkas tame neteisinga!
Petro,
Pauliaus ir Barnabo liudijimai rodė, ką jie manė, jog Šventoji Dvasia daro tarp
pagonių. Jokūbas susirūpino, ar tai galima patvirtinti Žodžiu. Būtent taip jie
galės nustatyti, ar tai veikia Dievas, ar ne. Štai kodėl Jokūbas pradeda kalbą
susirinkime Apaštalų darbų 15 skyriuje:
„Vyrai broliai, paklausykite manęs! Simonas
papasakojo, kaip Dievas pirmą kartą aplankė pagonis, kad išsirinktų iš jų savo
vardui žmones. Čia dera pranašų žodžiai, kaip parašyta… Todėl aš manau, kad į
Dievą atsivertusių pagonių nereikia apsunkinti, o tik jiems parašyti, jog
susilaikytų nuo susiteršimo stabais, nuo ištvirkavimo, pasmaugtų gyvulių mėsos
ir kraujo. Juk Mozė kiekviename mieste nuo senų laikų turi savo skelbėjų ir kas
sabatą yra skaitomas sinagogose“.
Tada apaštalai ir vyresnieji kartu su
visa bažnyčia nutarė pasiųsti į Antiochiją iš savųjų išrinktus vyrus kartu su
Pauliumi ir Barnabu: Judą, vadinamą Barsabu, ir Silą … Jiems įteikė tokį raštą:
„Apaštalai, vyresnieji ir broliai
siunčia sveikinimą broliams, kilusiems iš pagonių Antiochijoje, Sirijoje bei
Kilikijoje. Sužinoję, kad kai kurie iš mūsų nuvykę savo kalbomis sukėlė jums
nerimo ir sujaukė jūsų sielas, liepdami apsipjaustyti ir laikytis (Mozės) įstatymo...
Šventajai Dvasiai ir mums pasirodė
teisinga neužkrauti jums daugiau naštų, išskyrus tai, kas būtina: susilaikyti
nuo aukų stabams, kraujo, pasmaugtų gyvulių mėsos ir ištvirkavimo. Jūs gerai
elgsitės, saugodamiesi šitų dalykų. (Apd 15:12-31)
Pastaba
apie „sielų sujaukimą“. Graikiškas žodis „sujaukimas“ yra „anaskeuazontes“ neigiama
prasme reiškiantis išardyti dalykus, kurie jau buvo tvarkingai išdėstyti – taip
sujaukiant, išardant, iškraipant, sunaikinant, pašalinant, patraukiant iš
vietos, pertvarkant, sugadinant. Kituose to laikotarpio papirusų raštuose šis
žodis buvo vartojamas prasme „subankrutuoti“. Jokūbas sako, jog reikalavimo,
kad pagonys turi būti apipjaustyti ir laikytis Mozės įstatymo, rezultatas yra
sielų sujaukimas, bankrotas; tai negatyviai sujaukia sielą (protą, emocijas) ir
veda į iškrypimą. Brangieji, tai jo žodžiai, o ne mano. Toks buvo Naujojo
Testamento autorių sprendimas. Pamąstykime apie jų sprendimo svorį. Jie parašė
Naująjį Testamentą Apaštalų darbų 15 skyriaus kontekste. Visas šio pasakymo supratimas
ir laiškas Galatams kilo iš šio sprendimo.
Ką reiškia
jų sprendimas.
Iškilo
klausimas, ar tikintieji iš pagonių turi būti apipjaustyti ir laikytis Mozės
įstatymo? Jų atsakymas buvo „ne, jie neturi“, tačiau savo išgelbėjimą jie turi
įrodyti atsisakydami buvusių pagoniškų praktikų. Randame 4 nurodymus:
susilaikyti nuo stabmeldystės, pasmaugtų gyvulių mėsos, kraujo ir seksualinės
nuodėmės. Jie buvo įpratę garbinti stabus, buvo aukojami gyvuliai, kurie buvo
pasmaugiami pagonišku būdu, o ne papjaunami, kai kraujas nuteka perpjaunant
veną. Pagonys gerdavo aukojamų gyvulių kraują ir ištvirkavo su šventyklos
prostitutėmis. Taigi, jums nereikia paklusti Mozės įstatymui, tik įrodyti savo tikėjimą
Viešpačiu paliekant savo ankstesnį pagonišką gyvenimo būdą.
Jums
neprivaloma laikytis Mozės įstatymo, bet turite kardinaliai pakeisti savo
gyvenimo būdą. Svarbu atkreipti dėmesį į tai, ką Jokūbas pasakė: „Šventajai Dvasiai
ir mums pasirodė teisinga“ - jie tik pakluso tam, ką Šventoji Dvasia padarė
aiškiu, ir tas Dievo veiksmas gali būti rastas Žodyje. Taigi byla užbaigta,
reikalas išspręstas.
Šiandien,
jeigu mums patinka Žydų šventės, mes galime pasirinkti žiūrėti į Paulių.
Paulius
buvo žydu nuo gimimo, tačiau tarnavo pagonims. Jo žydiškos šaknys vis dar jam buvo
svarbios. Apaštalų darbų knygoje mums pasakyta, kad Paulius per Sekmines planavo
būti Jeruzalėje.
„ir atsisveikindamas tarė: „Aš būtinai turiu: praleisti
ateinančią šventę Jeruzalėje.“ (Apd 18:21) „... Paulius nutarė aplenkti Efezą,
nes jis skubėjo, norėdamas, jei įmanoma, Sekminių dieną būti Jeruzalėje.“ (Apd
20:16 – parašyta maždaug 60 metais po Kristaus. Tai kaip buvo prieš 30 metų Apaštalų
darbų 2 skyriuje Sekminių dieną, taip kaip ir mūsų dienomis, aišku, kad ten
buvo žydai susirinkę švęsti iš visos Jeruzalės. Bet ten turėjo būti ir žydai įtikėję
Jėzų ir tai pat tikintieji Jėzumi iš pagonių – ir ta diena reiškė skirtingus
dalykus visoms trims grupėms.
Paulius šventė šventes laisvu
pasirinkimu, o ne iš prievolės laikytis apeigų. Paulius Sekmines šventė ne todėl,
kad privalėjo pagal įstatymą, bet todėl, kad norėjo, ir todėl, kad tai jam
kažką reiškė emociškai dėl jo istorijos ir kultūros. Jis dalyvavo susirinkime,
kai šis klausimas buvo sprendžiamas Apaštalų darbų 15 skyriuje, ir tai leidžia
manyti, kad jis dalyvavo šventėje iš laisvės pozicijos, o ne verčiamas paklusti
Mozės Įstatymui. Laisvė tai švęsti arba nešvęsti. Kristus jumyse, todėl jokie
veiksmai – nei piniginės aukos, nei laikas, nei pasninkai negali nieko pridėti prie
to, ką Tėvas tau jau davė – Savo Dvasią ir Sūnų.
Modernūs argumentai
Tiems, kurie norėtų nepaisyti Apaštalų
darbų 15 skyriaus, ar jį apversti, manant, jog tai apie kai ką, kas iš tiesų aiškiai
nebuvo suprantama, argumentus semia iš Senojo Testamento pastraipų, ir to, ką
kartais Jėzus pasakydavo Evangelijose. Kiti pasirenka įvairias eilutes iš
laiško Galatams ar dar iš kur nors, kad paremtų savo teiginius.
Ir štai čia mes pratęsime kitą savaitę - iki kito karto. Būkite
palaiminti,
John Fenn
Neužmirškite rašyti man asmeninius
e-laiškus šiuo adresu: cwowi@aol.com
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.