John Fenn, God making examples of people. Our past life. 2/4, 12/5/25
Praėjusią savaitę pasakojau, kaip Izraelis gavo daug mažiau Dievo apreiškimo nei mes, turintys Jėzų. Tėvas praeityje „daugeliu būdų ir dalimis“ kalbėjo senovės
Izraeliui, bet šiomis paskutinėmis dienomis apreiškė savo sūnų: „Jei matėte mane, matėte Tėvą“ (Jn 14, 9). Izraelis to neturėjo.
Mozės
įstatymas buvo apreiškimas 3 kategorijose:
Garbinimas,
moralė ir higiena 613 įstatymuose
Moralinis
įstatymas moko apie elgesį. 613 Mozės įstatymų buvo apibendrinti 10 įsakymų.
Tie 10 buvo apibendrinti 2 dalyse; Pirmieji 4 buvo susiję su meile Dievui.
Paskutiniai 6 buvo susiję su meile artimui, pagrindinis įsakymas tame skyriuje
buvo „gerbk savo tėvą ir motiną“. Likę įsakymai nemeluoti, nežudyti, nevogti,
negeisti, nesvetimauti kyla iš pirmojo įsakymo gerbti mamą ir tėtį. Morkaus
12:28-31
Kai Dievas
Izraeliui davė tai, kas jiems buvo visiškai nauji apreiškimai apie Dievo
standartus, Jis pateikė žmonėms pavyzdžius, kai jie pasirinko pažeisti tuos
įstatymus. Kai įstatymas buvo duotas, teismas turėjo būti vykdomas pagal tą
įstatymą. Tai tarsi tėvas, grasinantis griežtai drausminti vaiką, nors tokia
nėra jų prigimtis. Kai jis pateikia grasinimą, jis privalo jo laikytis. Jei jie
to nepadaro, mokydami vaiką paklusti, jie parodo, kad mama ir tėtis nėra savo žodžio
žmonės. Dievas YRA žodis, todėl, kai
įstatymas buvo duotas, Jis turėjo jį vykdyti drausmindamas.
Tarp
pavyzdžių, kuriuos Dievas pateikė žmonėms, priskiriamiems garbinimo
kategorijai:
Korachas ir
250 levitų, kurie metė iššūkį kunigystės tvarkai, aprašytai Skaičių knygos 16
skyriuje. Žemė atsivėrė ir juos prarijo. Kitas pavyzdys – Nadabas ir Abihuvas,
Aarono sūnūs, kurie aukojo „keistą ugnį“ ant aukuro ir buvo nedelsiant Viešpaties
nubausti mirties bausme.
Moralės
įstatymo laužymo pavyzdys buvo vyras, per šabą rinkęs malkas. Skaičių knygos 15:31–36. Dievas ką
tik buvo baigęs juos mokyti apie įstatymo laužymo pasekmes 31 eilutėje, bet
vyras ignoravo Dievą ir tyčia sulaužė įsakymą. Jis buvo užmėtytas akmenimis.
Dievas
mums pateikė mūsų praeities klaidų ir Savo malonės mums pavyzdį.
Mes taip pat
patyrėme sunkių laikų, ir kaip Izraelis, Jis atleido mums mūsų nuodėmes, bet
Jis leido mums kentėti savo pačių blogų sprendimų pasekmes kaip pavyzdžius, kad
daugiau tuo keliu neitume. Ir galbūt dar svarbiau – pamatyti Jo malonę, pamatytume,
iš ko buvome išgelbėti.
Jis atleidžia
mums nuodėmes, bet leidžia mums išlaikyti praeities nuodėmių ir teismo dėl
klaidų prisiminimą, kad jos galėtų būti mums pavyzdžiais, kad galėtume iš jų
pasimokyti. Mūsų gyvenimas praeityje ir dabartyje yra pavyzdys ne tik mums, bet
ir kitiems, kaip matyti iš Didžiojo pavedimo:
„Todėl
eikite ir padarykite mano mokiniais visas tautas... mokydami jas laikytis
visko, ką esu jums įsakęs...“ Mato 28:19-20. Tai reiškia, kad mūsų gyvenimai
yra pavyzdžiai, kuriuos Dievas naudoja mokydamas kitus savo kelių, kad atvestų
juos pas Jį.
Paulius sakė,
kad jo praeitis ir jam parodyta malonė buvo pavyzdys visiems: 1 Timotiejui
1:12-16 jis rašė, kad jis buvo „didžiausias “ tarp nusidėjėlių, nes persekiojo surinkimą.
Jis sakė, kad sulaukė gailestingumo dėl dviejų dalykų: pirma, nes persekiojo surinkimą
nežinodamas ir netikėdamas; antra, kad Viešpats norėjo, jog jo gyvenimas būtų
pavyzdys tiems, kurie dėl to ateis pas Viešpatį.
Paulius sakė,
kad jis buvo „vyriausias“ tarp nusidėjėlių. Jis vartojo graikišką žodį
„protos“, reiškiantį pirmiausias, svarbiausias, vadovaujantis. Kiekvienas
žmogus, prisimenantis praeitį, savo mintyse turi idėją, kokios „blogos“ yra nuodėmės,
ir labai dažnai tos idėjos apie „blogas“ nuodėmes yra nuodėmės, kurias jie
padarė prieš pažindami Viešpatį arba net po to. Tačiau Paulius sakė, kad surinkimo
(bažnyčios) persekiojimas padarė jį vyriausiu tarp nusidėjėlių – pirmuoju ir
svarbiausiu iš nusidėjėlių.
Žodis,
išverstas „pavyzdys“, yra „hupotuposis“ ir reiškia „nusibrėžti sekimo modelį“
arba prototipą. Iš dalies dėl to Paulius 1 Korintiečiams 4:16 ir 11:1 rašė:
„Sekite manimi, kai aš seku Kristumi“. Taip pat žr. 1 Tesalonikiečiams 1:6-7;
2:13-14; 2 Timotiejui 1:13; Titui 2:7; Hebrajams 6:12.
Jei jis yra
pirmasis ir svarbiausias tarp nusidėjėlių, nes persekiojo bažnyčią, tai ir mes
turime taikyti tą matą sau. Pasak Pauliaus, didžiausia nuodėmė yra surinkimo(bažnyčios)
persekiojimas. Jis tai suprato galbūt nuo pat pradžių, nes kai Apaštalų darbų
9:1-9 jis buvo apakintas ir parkrito ant žemės mūsų Viešpaties spindesio
akivaizdoje, jis paklausė: „Kas tu esi, Viešpatie?“
Viešpats
atsakė: „Aš esu Jėzus, kurį tu persekioji.“ Jėzus tikinčiųjų persekiojimą
priėmė ir priima asmeniškai. „Aš esu Jėzus, kurį tu persekioji.“ Jėzus buvo
danguje. Paulius suimdavo tikinčiuosius, padėjo įvykdyti mirties bausmę Steponui
Apaštalų darbų 7 skyriuje ir, matyt, dar daug daugiau. Būtent jo persekiojimas
Apaštalų darbų 8:1-2 privertė visus tikinčiuosius, išskyrus apaštalus,
išsikelti iš Jeruzalės. Manoma, kad tai buvo 10 000 žmonių!
Didžiajame
pavedime matome, kad mūsų gyvenimai yra pavyzdys kitiems. Mes nešiojamės Kristų
savyje, šlovės viltį. Esame stebimi, matomi, pažymėti. Kai kurie gali mus
pakankamai gerai pažinti, kad sužinotų mūsų istoriją prieš Kristų ir su
Kristumi. Taip pat pagalvokite, kad jei jums sunku atleisti sau savo praeitį arba sunku patikėti, kad Jėzus
jums tikrai atleido, prisiminkite Paulių. Jis atleido Pauliui, kuris Jį
persekiojo. Jis tikrai atleido jums!
Kita savaitė:
Ananijas, Sapfyra ir kiti... iki tol – laiminu,
Jonas

Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.