John Fenn, God making examples of others; 3/4, Visitations, Leaders. Weekly Thoughts 12/13/25
Sveikinu visus,
Šiuolaikinės visuomenės ieško pavyzdžių, kaip gyventi visose netinkamose vietose. Popkultūra yra akivaizdus pavyzdys. Taigi, atrodo, kad krikščionims neįprasta žiūrėti į senovės vyrus ir moteris kaip į gerus ir blogus pavyzdžius,
tačiau tų senovės žmonių gyvenimai yra aprašyti Šventajame Rašte, kad galėtume gyventi ir mokytis.
Dovydo
gyvenimas nuo Galijoto iki Batšebos, nuo jo sūnaus Abšalomo maišto iki
Saliamono yra aprašytas visiems. Jo emociniai kalneliai šiais įvairiais
gyvenimo laikotarpiais yra Psalmėse, kad visi galėtų juos matyti. Kitų pergalės
ir nesėkmės buvo išsamiai aprašytos kaip pavyzdžiai mums. Nuo Abraomo, kai jis
pagimdė kūdikį su Hagara, iki Izraelio dykumoje, iki Malachijo laikų kunigų,
iškraipiančių Raštą pagal savo geismus – visa tai yra gero, blogo ir bjauraus
pavyzdžiai.
Prieš
daugelį metų patyriau porą apsilankymų, kurių metu Viešpats mane mokė apie
teismą.
Tuo metu paklausiau
apie Ananiją ir Sapfyrą, kurių mirtys, aprašytos Apaštalų darbų 5:1-11, visiems
įskiepijo Dievo baimę, kaip pavyzdį, ko nereikėtų daryti.
„Kodėl buvai
toks griežtas Ananijui ir Sapfyrai?“ – paklausiau. „Atminkite, kad mano kūnas
tuo metu buvo sutelktas Jeruzalėje (išskyrus tuos, kurie buvo išsklaidyti po
Sekminių). Tai, ką jie siekė įvesti, negalėjo būti leidžiama.“
Bažnyčios
vienybė tais pirmaisiais metais buvo tokia stipri, kad veidmainystė buvo tarp
jų negirdėta. Tai buvo iki tol, kol Ananijas ir Sapfyra nusprendė visiems
meluoti apie savo auką. Viešpats juos iš karto nuteisė, abu krito negyvi po 3
valandų, patvirtinę savo melą
tiesiai Petrui. Viešpats man pasakė:
„Prisimink,
mano sūnau. Teismo lygis visada lygus patepimo lygiui.“
Tada
paprašiau Jo apibrėžti „patepimą“. Jis atsakė: „Galite manyti, kad tai yra
akivaizdus Dievo buvimas.“
Iškart pradėjau galvoti ne tik apie Jo buvimą pamaldose, bet ir apie žmogaus
gyvenime, akivaizdų buvimą palaiminimo, malonės, laiko pavidalu. Supratau
„patepimą“ kaip daugiau nei Jo buvimą, jaučiamą pamaldose, bet ir žmogaus
gyvenime. Akivaizdus reiškia „matomą, akivaizdų ar apreikštą“.
Jis tęsė:
„Daugelis šaukiasi Tėvo, kad atsiųstų prabudimą, bet aš jums sakau tiesą: jei
Tėvas atneštų atgimimą šiai tautai, visoje šalyje būtų daug, daug Ananijų ir
Sapfyrų (mirusiųjų)“.
Viešpats tuo
metu parodė jiems pavyzdį, tačiau vėliau Apaštalų darbų 7 skyriuje jis leido
Sauliui iš Tarso persekioti tikinčiuosius ir dalyvauti jo egzekucijoje.
Apaštalų darbų 8:1-3 sakoma, kad Saulius „naikino“ surinkimą (bažnyčią),
įsiverždamas į namus, suimdamas vyrus ir moteris ir siųsdamas juos į kalėjimą.
Graikiškas žodis, verčiamas „sunaikinti“, yra „elymaineto“ – šiame žodyje
galite įžvelgti anglišką žodį „eliminate“. Tikintieji rinkdavosi namuose
anuomet, kaip ir šiandien didžiojoje pasaulio dalyje, todėl įėjimas į namus ir
žmonių gabenimas į kalėjimą naikino tą (namų) surinkimą ir ištisas šeimas.
Tačiau
Viešpats sustabdė persekiojimą, kai pasirodė Sauliui (Pauliui) už Damasko ribų,
neleisdamas persekiojimui plisti ir leisdamas Evangelijai plisti už Jeruzalės
ribų. Paulius sakė, kad Viešpats parodė jį kaip pavyzdį per malonę ir kaip
pavyzdį tiems, kurie vėliau įtikės Viešpačiu.
Ar yra dalykų
mūsų praeityje, kurie verčia mus bijoti kada nors grįžti prie tos (tų) nuodėmės
(-ių)? Ar Viešpats mus apribojo ar sustabdė, pasirinkdamas parodyti mums savo
išgelbėjimą ir paversdamas tuos dalykus klaidų pavyzdžiais, kurių niekada
nereikėtų kartoti?
Laiške žydams
10:32-33 sakoma: „Prisiminkite tas ankstyvąsias dienas, kai pirmą kartą buvote
apšviesti ( Viešpaties), ir prisiminkite didelius sunkumus, kuriuos tuo metu
patyrėte, kartais net viešai demaskuojami ir persekiojami.“
Tos dienos
turi būti mums pavyzdžiai, kad mes niekada jau ten nesugrįšime ir kad matytume
Jo malonę tarp mūsų.
Panagrinėkime,
kodėl jos buvo duotos kaip pavyzdžiai visiems, pateikdami šiuolaikinį pavyzdį.
1995–1996 m.
buvo paviešintas prezidento Clintono romanas su Baltuosiuose rūmuose dirbančia
stažuotoja. Paklausiau Tėvo, kodėl Jis leido atskleisti šį privatų skandalą.
„Aš leidau,
kad jo romanas būtų matomas... nes jis atstovauja savo kartos nuodėmėms, kurios
yra geismas ir godumas. Aš leidau, kad kai kurie, pamatę jo gyvenimą, galėtų
pasakyti: „Matote, jis toks pat kaip aš“, ir tęsti savo kelią, arba „Matote,
jis toks pat kaip aš“, ir atgailauti bei pakeisti savo kelius.“
Šios klaidos
buvo leistos atskleisti, kad būtų papeiktos visų akivaizdoje, kaip mokė
Paulius, kad kiti bijotų ir pasimokytų iš jų pavyzdžių.
Štai kas
nutinka, kai pastoriaus nuodėmė atskleidžiama – kad būtų pavyzdys kitiems. 1
Timotiejui 5:19-20 Paulius rašo: „Nepriimk kaltinimo prieš vyresnįjį be dviejų
ar trijų liudytojų. Kas nusideda, tą papeik kitų akivaizdoje, kad visi kiti
bijotų.“
Todėl, kai
matome atskleistą pastoriaus svetimavimą ar dvasinį smurtą, neturime tai apkalbinėti ar bambėti visuomenėje.
Socialinė žiniasklaida puola
asmenį asmeniškai. Dievo tikslas yra parodyti pavyzdį, „kad kiti bijotų“. Viešo
nuodėmės atskleidimo kontekstas susiaurintas iki lyderių – jis nesako
atskleisti bažnyčios nario nuodėmės visai bendruomenei. Paulius rašo konkrečiai
apie lyderius.
Žinia apie
Ananijo ir Sapfyros mirtį būtų patekusi į vietinių naujienų pranešimus taip,
kaip pastoriaus nesėkmė šiandien patenka į naujienas. Ar mes juos laikome
pavyzdžiais prieš savo akis, apmąstome Viešpaties teismą ir išnagrinėjame savo
gyvenimą? Ar kada nors sakome tai, ką reguliariai sakydavo mano tėvų karta: „Aš
einu tik dėl dievo malonės.“?
Kitą savaitę
– apsilankymas, kuriuo retai dalinuosi, apie tai, kaip Viešpats moko mus
remdamasis pavyzdžiais iš mūsų pačių gyvenimo. Iki tol, laiminu,
John Fenn
cwowi.org ir
rašykite man el. paštu cwowi@aol.com
.jpg)
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.