John Fenn, 2017 m. gegužės mėn. 13 d.,
Sveiki visi,
Negarbingai
prasidėję Dovydo ir Batšebos santykiai gerai žinomi, mes prisiminėme juos
anksčiau šiose serijose, tad posūkis buvo, kai Dovydo artimiausias patarėjas
Ahitofelis - Batšebos senelis, tapo Abšalomo sąmokslo prieš Dovydą bendrininku.
Tačiau iš šios disfunkcinės šeimos yra kilęs Saliamonas. Jo karaliavimas kartu
su jo tėvo valdymu, laikomas Izraelio „Aukso Amžiumi“, kuris tęsėsi nuo 1010
iki 931 prieš Kristų. Tai buvo labai seniai. Šiandien su šia šeima susijusi
kita meilės istorija su posūkiu.
Kodėl Dovydas ir Saliamonas buvo
išskirtiniai
Dovydas buvo
išskirtinis, nes jis suvokė kai kurias Naujojo Testamento tiesas, nors vis dar
buvo giliai įsišaknijęs Senajame Testamente. Jis darė dalykus, kurie stipriai
pranoko tuo metinį supratimą, dalykus, apie kuriuos kiti net nepagalvodavo.
Todėl jis buvo Dievo gerbiamas.
Pavyzdžiui, I
Samuelio 21:1-6 Dovydas buvo labai alkanas ir paprašė jam duoti valgyti
„Padėtinės duonos“, padėtos šventoje vietoje ir skirtos valgyti tik kunigams,
kuri simbolizuoja žmogų, gyvenantį kiekvienu Žodžiu, kurį Dievas jam kalba. Už
uždangos buvo taip pat ir Menora, kuri simbolizavo Šventąją Dvasią ir Jos
pasireiškimus/dovanas, bei smilkalų aukuras, simbolizuojantis maldas kylančias
prieš Dievą. Tačiau Dovydas valgė šventos duonos – jūs ir aš galite valgyti
jos, nes Kristus yra mumyse, tačiau anksčiau taip nebuvo.
Didžiausia
Naujojo Testamento tiesa, į kurią jis įžengė, yra užrašyta II Samuelio 6:12-19.
Dovydas atsigabeno Sandoros Skrynią į miestą ir visai paprastai „pasistatė
palapinę“ ir padėjo ją ten. Tikra tiesa, kad jis nesilaikė Mozei duotų nurodymų
iš Tėvo – nei aukų už nuodėmes aukuro, simbolizuojančio kryžių, nei praustuvo
kunigams, simbolizuojančio apsiplovimą Žodžiu. Nei pirmosios uždangos, už
kurios turėjo būti padėtinė duona, menora ir smilkalai. Nei vidinės uždangos,
slepiančios Sandoros Skrynią. Nieko panašaus. Dovydas paprasčiausiai padėjo
Sandoros Skrynią atvirai visiems matomoje vietoje, pridengtą palapine, ir šoko
bei šlovino Viešpaties akivaizdoje.
Jūs ir aš
galime prisiartinti ir netgi nešti Sandoros Skrynią, nes Kristus gyvena mumyse
– tačiau anksčiau taip nebuvo – vis dėlto Dovydas įžengė į Naujojo Testamento
tiesą, paprasčiausiai pastatydamas palapinę ir prieidamas prie Sandoros
Skrynios bei šokdamas Viešpaties akivaizdoje. Tai bent. Viena iš priežasčių,
dėl ko Dovydas vaikščiojo Naujojo Testamento tiesoje yra ta, kad jis pažinojo
Viešpatį – Kristų. Dovydas sako psalmėje: „Viešpats (Tėvas) tarė mano
Viešpačiui (Kristui): ‚Sėskis mano dešinėje, kol patiesiu Tavo priešus tarsi
pakojį po Tavo kojomis‘...“ (Ps 110:1). Dovydas prisipažįsta: „Viešpaties
Dvasia kalbėjo per mane, Jo žodžius aš tariau. Izraelio Dievas pasakė, Izraelio
uola man kalbėjo...“ (II Samuelio 23:2-3)
Taip pat
Apaštalų Darbuose 2:24-31 Petras sako apie Dovydą: „...Aš visuomet matau
Viešpatį priešais save. Jis mano dešinėje, kad Aš nesusvyruočiau“, o 16
Psalmėje kalbama apie Kristų: „...Tu nepaliksi mano sielos pragare ir neduosi
savo Šventajam matyti supuvimo“, taigi Petras sakė: „Jis tai numatė ir
kalbėjo apie Kristaus prisikėlimą, žinodamas, kad Tėvas nepaliks Jo sielos
pragare ir neleis Jo kūnui matyti supuvimo. Dovydas matė Dvasioje savo
Viešpaties prisikėlimą daugiau nei 1000 metų prieš tai įvykstant!
Saliamonas irgi regėjo Viešpatį
I Karalių
3:1-15/II Kronikų 1:7-12 Viešpats (Kristus) pasirodo Saliamonui sapne ir
paklausia Saliamono, ko jis norėtų. Saliamonas paprašo išminties ir supratimo,
o Viešpats jam tai suteikia. Saliamonas regėjo Viešpatį ir antrą kartą I
Karalių 9:2-9/II Kronikų 7:12-22. Antrajame aplankyme Viešpats įspėja
Saliamoną, kad jis vaikščiotų su Viešpačiu, ten yra ir tokios eilutės: „jei
mano tauta, kuri vadinasi mano vardu, nusižemins, melsis...“
Liūdna, bet I
Karalių 11:6-9 sakoma: „Saliamonas darė pikta Viešpaties akyse ir nesekė iki
galo Viešpačiu, kaip jo tėvas Dovydas... Viešpats užsirūstino ant
Saliamono, nes jis nusigręžė nuo savo Viešpaties, Izraelio Dievo, kuris jam
buvo pasirodęs du kartus.“ Kadangi
Viešpats buvo pasirodęs Saliamonui 2 kartus, iš jo buvo daugiau ir tikimasi.
Posūkis
Skaitant
Saliamono Patarlių 1-9 skyrius, pastebime daug patarimų, kurie prasideda:
„Sūnau, klausykis mano žodžių“. Skaitydami šiuos patarimus manome, kad
Saliamonas kalba savo skaitytojams, o gal savo sūnui, ir nors tai galėtų būti
tiesa, gilesnė prasmė atsiskleidžia 4 skyriuje, kai Saliamonas pereina prie
pirmo asmens, kalbėdamas apie save, pradedant nuo 3 eilutės: „...klausykite
tėvo pamokymo....Aš buvau tėvo (Dovydo) sūnus, mylimas ir vienintelis savo
motinos (Batšebos) akyse. Jis (Dovydas) mokė mane ir sakė: „Išlaikyk širdyje
mano žodžius, laikykis mano įsakymų ir būsi gyvas. Įsigyk išminties, įsigyk
supratimo... Svarbiausia yra išmintis; įsigyk išmintį ir už visą savo turtą
įsigyk supratimą.“
Ar reikėtų
stebėtis, kad kai Viešpats pirmą kartą pasirodė Saliamonui, jis paprašė
išminties? Jo tėvas karalius Dovydas įskiepijo tai Saliamonui, o kai Viešpats
apsireiškė jam, jis žinojo, ko prašyti. Skaitant toliau, Patarlių 4-9 skyrius,
galime matyti, kad Saliamonas vis cituoja savo tėvą, pradedant 4:4. Taip pat,
4:10, 20, 5:1, 6:1, 20, 7:1 – visur sakoma „mano sūnau“ iki pat 9 skyriaus.
Galime teigti, kad jis vis cituoja Dovydą, o mes skaitome paties Dovydo (ir
Batšebos) pasakytus žodžius savo sūnui... tai bent! Saliamonas cituoja savo
tėvą iki pat 9 skyriaus, o 8 skyriuje cituoja patį Išminties Asmenį.
Ir vėl,
Patarlių 4:3-4 prasideda Saliamonui pasakytais tėvo žodžiais: „Jis mokė mane ir
sakė...“ Visa Patarlių knyga iki 9 skyriaus cituoja Dovydą. Tačiau 10:1
Saliamonas liaujasi citavęs savo tėvą ir kalba savo paties žodžiais: „Saliamono
patarlės. Išmintingas sūnus – džiaugsmas tėvui...“ Posūkis būtų tėvo meilė savo
sūnui, kuris, kaip ir motina, skiria laiko ir energijos, investuoja širdį į
savo sūnų, Saliamoną.
Aš skatinu
jus perskaityti Patarlių knygą nuo 1 iki 9 skyrių, lyg skaitytumėte vertimą,
suvokiant, kad skaitote Dovydo ir Batšebos žodžius pasakytus asmeniškai savo sūnui,
dabar tapusius Saliamono Patarlių dalimi. Net jeigu jis laikinai ir atsitraukė
nuo Viešpaties, tai nesumenkina jo tėvų indėlio, ir tai stiprus liudijimas
visiems tėvams bei seneliams, mokantiems savo vaikus Žodžio, nors ir skaudu
matyti savo mylimuosius atsitraukusius nuo Viešpaties artumo, kurį kažkada
patyrė.
Mes
džiaugiamės, kai jie pagaliau sugrįžta pas Viešpatį, kadangi Saliamono raštai,
vadinami Ekleziasto knyga, atrodo pilni nevilties, nes viskas yra „tuštybė“,
vis dėlto tampa aišku, kad jis sugrįžo pas Viešpatį, prieš tai pagyvenęs
pasaulyje, nes Ekleziasto knygos pabaigoje sako: „Paklausykime, kokią galima
padaryti išvadą: bijok Dievo ir vykdyk Jo įsakymus, nes tai yra viskas
kiekvienam žmogui. Nes Dievas teis visus darbus ir visus paslėptus dalykus –
gerus ir blogus.“ (Ekleziasto 12:13-14)
Gali būti,
kad Saliamonas niekada nesugrįžo į tą vietą, kurioje kažkada buvo su Viešpačiu,
tačiau jis sugrįžo... pasisemkite drąsos iš to savo pačių labui. Kitą savaitę –
nauja tema. Iki tada būkite palaiminti.
John Fenn
Neužmirškite rašyti man asmeninius
e-laiškus šiuo adresu: cwowi@aol.com
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.