John Fenn, 2017 m. gegužės mėn. 6 d.,
Sveiki visi,
Šios meilės istorijos pabaigoje yra toks
posūkis, kad dauguma žmonių pirmą kartą skaitydami šią istoriją Biblijoje
pagalvoja, jog neteisingai perskaitė - pašaukęs Mozę prie degančio krūmo,
Dievas bando jį užmušti - tai taip prieštaringa ir keista, kad mes pakišame šią
pastraipą į nepaaiškinamų dalykų failą ir skaitome toliau.
Scenos aprašymas
Apaštalų darbuose 7:21-25 sakoma: „Kai jam sukako keturiasdešimt metų, jo širdyje kilo
troškimas aplankyti savo brolius, Izraelio vaikus. Pamatęs vieną iš jų
skriaudžiamą, stojo ginti jo ir keršydamas užmušė egiptietį. Mozė tikėjosi,
kad jo broliai suprasią, jog Dievas jo ranka suteiks jiems išgelbėjimą, bet
jie šito nesuprato."
Žydų istorikas Jozefas pasakoja, kad Mozė
buvo didis armijos generolas, taigi suprantame, kad Mozė manė išvaduosiąs
Izraelį pilietiniu karu. 40 metų prieš degančio krūmo
patirtiį, jis žinojo, kad yra gelbėtojas,
nužudo egiptietį ir mano, jog žydai paseks juo sukeldami maištą ir taip įvyks
išsilaisvinimas. Jis turėjo dievišką apreiškimą apie savo pašaukimą, tačiau ne
apie tai, kaip tai įvyks. Jis bandė padėti Dievui viską planuodamas remiantis
savo išsilavinimu ir karine patirtimi – užmušus egiptietį, žmonės susitelks
aplink jį ir prasidės pilietinis karas - teisinga? Klaidinga.
Apreiškimas ateina po truputi. Dažnai
Dievas suteikia mažą dalį, tada leidžia mums surasti išeitį iš kai kurių
dalykų, o vėliau suteikia ir likusį apreiškimą. Pavyzdžiui, Pradžios 15
skyriuje Jis pasakė Abraomui, jog iš jo kūno gims sūnus. Tik tiek. Pradžios
knygos 16 skyriuje Abraomas ir Sara apie tai pasikalba ir nusprendžia: kadangi
Sara nevaisinga, tai turėtų įvykti su kažkieno kito pagalba, taigi
desperatiškai trokšdama įvykdyti Dievo valią savo gyvenime bei trokšdama
sūnaus, Sara pasako Abraomui, kad šis sueitų su Hagara, o jis tai ir padaro.
Ar ne kitame skyriuje Viešpats vėl
apsireiškia Abraomui ir pasako, kad Sara taps sūnaus motina... AI... Viešpatie,
kur ta informacija buvo paslėpta iki šiol? Juk būtų buvę šaunu, jei tai
žinočiau 15 skyriuje, nes tai būtų mane apsaugoję nuo suėjimo su Hagara!..
Taigi Jis duoda apreiškimą dalimis. Mūsų reikalas yra negalvoti, kad viena
dėlionės detalė - tai jau visa dėlionė, ir tada patiems patekti į bėdą,
kaip atsitiko tiek Abraomui, tiek ir Mozei. Na, bent jau esame geroje
kompanijoje! :)
Skirtingai nei kine ar daugelyje
sekmadieninių mokyklų
Kita pamoka yra suvokti, jog vien dėl to,
kad tu turi apreiškimą iš Dievo, tai dar nereiškia, kad Jis ir kitiems suteikė
tą patį apreiškimą. Tai duota pirmiausia ir svarbiausia tau, akis į akį, tik tu
ir Viešpats. Daug žmonių, kaip ir Mozė, nusideda darydami prielaidas maną, kad
jei jau jie gavo apreiškimą iš Dievo, tai aišku, kad visi kiti privalo arba
turėti tokį pat apreiškimą, arba tikėti tavimi, kai pasakai, kad tai Jis pasakė
arba parodė. Klaidinga. Tai yra tavo apreiškimas, ne jų.
Mozei buvo 40 metų, kai jis gavo
apreiškimą, jog jis taps išvaduotoju, tačiau ta prielaidų darymo nuodėmė jam
kainavo 40 metų, trečdalį jo gyvenimo dykvietėje. Ar ne po 40 metų, kai jam
buvo 80, Viešpats pasirodė ir pasakė, kaip jo pašaukimas bus įgyvendintas? Visą
tą laiką jis žinojo, kad taps išvaduotoju, tik nežinojo, kaip.
Mozė ir Cipora bei jų sūnus Geršomas
Išėjimo knygos 2:16-22 sakoma, kad
palikęs Egiptą, galima manyti, jog dar protiškai ir emociškai pasimetęs bei
svarstydamas, ką blogai padarė, Mozė atėjo prie šulinio, kur Midjaniečių kunigo
Jetro dukterys girdė savo avis. Kažkokie piemenys bandė nuvyti jas ir pagirdyti
savo avis, tačiau Mozė apgynė dukteris, ir tai buvo pranešta Jetrui. Mozė
netrukus vedė Ciporą, vieną iš Jetro dukterų, jie susilaukė sūnaus Geršomo,
kurio vardas reiškia 'keliautojas ten'.
Kas jam buvo pasakyta prie degančio krūmo
Tai, kad Mozė turėjo sūnų Midjane, šioje
istorijoje yra svarbus faktas - Geršomas nebuvo izraelitas, bet midjanietis.
Tai reiškia, neapipjaustytas. Prie degančio krūmo Mozei buvo pasakyta apie
visas būsimas negandas, (Išėjimo 3:14-22, 4:1-23), net iki tokių
smulkmenų, kad izraelitai gaus iš egiptiečių aukso ir sidabro, kad tik greičiau
iš jų išeitų, ir visų svarbiausia – apie pirmagimių mirtį. Jis sužinojo apie
pirmagimių mirtį prie degančio krūmo dar prieš grįžtant į Egiptą.
„Sakyk faraonui: 'Taip kalba
Viešpats: 'Izraelis yra mano pirmagimis sūnus. Aš tau sakau: išleisk mano sūnų,
kad jis man tarnautų; jei neišleisi jo, nužudysiu tavo pirmagimį sūnų'."
Posūkis - bandymas
pasikėsinti
Kaip tik po šių 22-23 eilučių
apie egiptiečių pirmagimių nužudymą sakoma: „Pakeliui, nakvynės namuose, sutiko
jį Viešpats ir norėjo nužudyti. Tada Cipora, paėmusi aštrų akmenį, apipjaustė
sūnų, numetė odelę prie Mozės kojų ir tarė: 'Tu esi mano kruvinas jaunikis!' Ir
Viešpats leido jam eiti. Tada ji pasakė: 'Kruvinas jaunikis dėl
apipjaustymo'." Kruvinas jaunikis reiškia, jog jis yra visiškai naujas sandoroje.
Dėka savo išminties ir meilės
sūnui, vyrui bei tam, kas teisinga ir neteisinga, Cipora pasirodė esanti labiau
dvasiškai prisiderinusi prie Viešpaties pašaukimo
jų gyvenime nei Mozė. Jam ką tik buvo pasakyta, jog Egipto pirmagimiai mirs, ir
jis suprato, kad apipjaustymas yra sandoros su Viešpačiu ženklas, vis dėlto
Mozė šiuo atveju pasielgė kaip nerūpestingas tėvas. JEIGU jis būtų nuvykęs į
Egiptą, tekstas daro išvadą, Geršomas būtų turėjęs mirti su Egipto
pirmagimiais.
Mozė buvo toks užsiėmęs 'darbu' ir
susitelkęs į savo gyvenimą, kad net nepagalvojo, ką tai reiškia jo paties
sūnui. Mes taip išryškiname Perėjimo kraują, kad pamirštame, jog kiekvienas
Izraelio vyriškos giminės atstovas Egipte buvo
apipjaustytas ir tai buvo pagrindinė tiesa, kodėl jie nežuvo drauge su Egipto
pirmagimiais - Perėjimo kraujas yra antraeilis dalykas.
Iš Viešpaties perspektyvos,
kai tik Mozė sužinojo planą, jis iš karto tapo atsakingu. Kai tik Viešpats
pasako, tai ir įvyksta. Tai tampa 'realybe’. Tai atitinka Morkaus 6:51-52
komentarą apie tai, jog mokinių širdys buvo tokios apstulbintos Jėzui einant
vandeniu, nes 'jie nebuvo supratę duonos padauginimo stebuklo'. Jeigu
prisimenate tą istoriją, kur Jėzus pamaitino 5 tūkstančius, tada saulei
leidžiantis išsiuntė mokinius irtis per ežerą, ir tai jiems sunkiai sekėsi, o
tada Jis priėjo prie jų vandeniu tarp 3 ir 6 valandos ryto.
Kada tiksliai jie 'nesuprato
duonos stebuklo'? Jie sunkiai dirbo visą naktį, kad perplauktų per ežerą - ir
dar Dievas tikisi, kad jie turėjo būti supratę, ką jie ką tik buvo pamatę. Tas
pat įvyko su Moze. Kai Dievas kažką pasako arba mūsų gyvenime padaro stebuklą, visų pirma
turime tai įvertinti ir apsvarstyti tai savyje, įsiminti tai ir pasimokyti iš
to. Kaip dažnai nutinka, kad Jis padaro kažką dėl mūsų, tada mes pasakome
'ačiū', jei išvis dar pasakome, ir einame sau toliau.
Turime būti išmintingi, kaip
Cipora, kuri atpažino, kad kai Dievas kažką daro arba sako, tai jau būna ir atlikta, dėl to turime
iškelti tai į pirmą vietą. Turime vadovautis logika ir daryti dalykus tinkamai,
tačiau kai Jis ką sako, tai turi būti mums visų svarbiausia.
Paskutinė serijos dalis - kitą
savaitę. Iki tada, palaiminimai.
John Fenn
Neužmirškite rašyti man asmeninius
e-laiškus šiuo adresu: cwowi@aol.com
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.