Sveiki,
Praeitą
savaitę pasidalinau kai kuriomis gana geromis ir logiškomis Pauliaus instrukcijomis
apie tai, kaip krikščionys, kurie turi netikinčius viršininkus, turi juos
gerbti ir rodyti jiems tinkamą pagarbą. Kai viršininkas yra krikščionis, tokiam
dirbantis kitas krikščionis, turi rodyti dar didesnę pagarbą, nes jie yra broliai.
Vis
tik yra ir tokių, kurie dėl savo asmeninių idėjų atmeta protingą ir logišką
tikėjimą, tokie atsiduria emocinio susirgimo kelyje. Nekalbu apie tuos, kurių
neįprastą elgesį sąlygoja smegenyse sutrikęs cheminis balansas. Kalbu apie
krikščionis, kurie fiziškai funkcionuoja normaliai, tačiau, kaip apibūdina
Paulius, emociškai ir protiškai serga kai kuriose gyvenimo srityse.
Nemanau,
kad Paulius čia kalba apie viešumoje klaidingai mokančius žmones, apie tai,
kaip anot jų, reikia elgtis viešumoje arba kaip darbuotojas turi gerai tarnauti
savo viršininkui. Sveikus žodžius atmetantys žmonės, visų pirma tai daro
konfidencialiai – savo širdyse ir tik po to atsigręžia į tuos, kurie jų manymu
yra atviri priimti jų tikėjimą.
Gali
būti, kad savąjį anonimiškumą jie realizuoja internete, saugiai atranda į tuos
pačius nesveikus dalykus susitelkusius kitus asmenis. Gali būti, kad jie bando dominuoti
mažoje grupelėje, įterpti savo nesveiką požiūrį, nesvarbu, kad ir kokia būtų tema.
Galbūt jie rašo e-laiškus nepažįstamiems, pasakoja apie savo tikėjimą arba apie
tai, kas neteisinga tų nepažįstamųjų tikėjime. Gali būti, kad jų apgailėtinas
idėjas atmetančiam sutuoktiniui, savąsias tiesas jie įrodinėja taip, kad tai
peržengia visas bendravimo ribas santuokoje. Ir tuo pačiu, jie neleis nei
vienam arti jų esančiajam veikti taip, kad šie paveiktų juos pačius ir jie pasikeistų.
Šis subtilus sveiko proto atmetimas ir gerų nuostatų, išlaikančių sveikus
santykius nepaisymas, yra pirmasis žingsnis link emocinės ligos kažkurioje
gyvenimo srityje.
Praeitą
savaitę nagrinėjome pirmąsias tris eilutes, kuriose Paulius kalba apie tuos, kurie
atmeta švarų ir sveiką mokymą. Tęskime toliau – 1 Timotiejui 6:4:
4 eilutė: „...tas
yra išdidus, nieko neišmano, serga nuo ginčų ir nuo
svaidymosi žodžiais…“
Žodžiui „išdidus“ nusakyti, Paulius parenka žodį „tuphoo“
reiškiantį – „įvyniotas dūmuose“. Šiuo žodžiu dar apibūdinamas viesulas,
šiuolaikiniais terminais – uraganas Didžiajame vandenyne, didelės galios
sūkurinis ciklonas. Būtent taip Pauliaus apibūdina šiuos, pagal mūsų vertimą „išdidžius“
žmones.
Jie įvynioti cirkuliuojančiuose dūmuose, paslepiančiuose
tikrąjį asmens vaizdą, esantį po tais dūmais. Asmuo esantis „tuphoo“, sukasi
žodžių sūkuryje ir savajame teisume, todėl dažnai sukelia sumaištį ir savo
santykių griūtį, ypač su mylimaisiais. Tuo pačiu, dėl šitokios savo prigimties,
kad yra įsivyniojęs dūmuose, kitiems jis atrodo teisiu ir dievobaimingu.
Ankstesnėje eilutėje Paulius sakė, kad Evangelija ir
Viešpaties Jėzaus Kristaus žodžiai veda į dievotumą. Dievotumas plaukia iš
krikščioniško charakterio įsišaknijusio meilėje ir kiekvienoje srityje pasireiškiančio
doru gyvenimu. Tačiau kaip pasakyta 2 eilutėje, įsivyniojusieji žmonės nėra funkcionalūs
santykiuose.
Išdidumo prigimtis
Išdidumas ne visada pasireiškia aplink besisukinėjančio povo,
norinčio atkreipti į save dėmesį, įvaizdžiu. Išdidumas labai subtilus, jo
šaknis užsispyrimas – reikalavimas viską leisti daryti savuoju būdu.
Pavyzdžiui kalbant apie šėtono prigimtį – kai cherubinas
Liuciferis atmetė Dievą, jo išdidumo nuodėmė pasireiškė užsispyrimu – veikti
savuoju būdu. Ezechielio 28: 15-17 mums pasakoja, kad jis buvo tobulas dėl savo
valdžios ir grožio, tačiau viduje buvo pripildytas smurto – jo širdyje ir prote
vyko karas, karas tarp Dievo ir jo paties veikimo būdų.
Tik pats išdidusis gali nulemti savo
pasikeitimą
Jei pastudijuosite žodžius „išdidus“ ir „išdidumas“, atrasite,
kad tai nuodėmė, kurią tik pats išdidus žmogus gali pakeisi. Dievas negali „padaryti“
jo nuolankiu. Jis negali pašalinti išdidumo iš žmogaus širdies savo valios
aktu. Kaip ir matome šėtono atveju, išdidumas yra vidinė kova dėl pripažinimo.
Tačiau Jis gali ir leis asmeniui patirti veiksmų pasekmes – sustabdyti
arba labai apriboti santykius, netgi leisti netekti darbo ar dar daugiau… Jis viliasi,
kad kentėdamas savo veiksmų pasekmes, asmuo pasižiūrės į save ir nusižemins
prieš Jį, pripažins savo klaidą ir atgaus savo emocinę bei proto sveikatą.
Išdidumas yra vienintelė nuodėmė visų nuodėmių tarpe,
kuriai, kaip teigia Biblija, Dievas aktyviai „priešinasi“. Čia naudojamo žodžio
„antitasso“ reikšmė: „anti“ reiškia „prieš“ ir „tasso“ – „paruošti“. Tai buvo
karinis terminas, apibūdinantis aktyviai mūšiui paruoštą armiją. Šiame
kontekste jis yra naudojamas kalbant apie kovoti nusiteikusį Dievą, prieš, kurioje
nors gyvenimo srityje, išdidžiai besielgiančius krikščionis. Jis juos myli, tad
kitose srityse, kuriose vaikščiojama su Juo – laimina, bet šioje srityje,
Jis yra kaip karo vadas ruošiantis mūšį prieš juos.
Paulius tęsia: „…nieko
neišmano, serga nuo ginčų ir nuo svaidymosi žodžiais...“
Pastaroji minties linija yra viso šio Pauliaus
mokymo centre, viskas kas pasakyta prieš tai, veda į ją, o tai kas sakoma
toliau, ją išbaigia, taip skaitytojui lengviau daryti išvadas. Taigi esame centriniame
Pauliaus mokymo taške.
Frazė „nieko neišmano“ yra kilusi iš
graikiškų žodžių „epistamai“ ir „meden“. „Epistamai“ reiškia „suprasti“, o „meden“
reiškia „nieko“. Taigi šitie žmonės nieko kaip reikiant nesupranta. Ta pati
frazė yra panaudota kalbant apie Abraomą, Hebrajams 11:8, kai jis ėjo
ketindamas paaukoti Izaoką, „nesuprasdamas“ kur eina. Taigi čia ta pati Abraomo
koncepcija, tik negatyviąja prasme – jie pradėjo eiti tolyn, nesveikuoju keliu,
ir net nežino kur eina, nors teigia, kad žino ir galbūt tikrai taip galvoja. Vis
tik Raštas sako, kad jie nežino ir nesupranta.
Štai čia Paulius pavadina juos „nesveikais“ ...nesveikai mėgsta klausimus ir ginčus...“ Žodis „nesveikas“
– „noseo“, „sergantis“, „nesveikas“, naudojamas tuo metu, kai reikia apibūdinti
protines ir/arba emocines negalias, ypač, kai matosi liguistas susidomėjimas ir
nesveikas negerų dalykų troškimas. Šuo atveju Paulius taip apibūdina dvasinių
ir emocinių troškimų pasireiškimą, kažkokiems nesveikiems dalykams.
„Ginčia“ pažodžiui reikšia „žodžių
mūšiai“ Jie yra tokie išsbalansavę, jog ieško „žodžių mūšių“ su kitais
žmonėmis. Frazė „žodžių mūšiai“ graikų kalboje - „logomachia“. Jis kyla iš „logos“
– „žodis“ ir „machia“ – priešiškumas, kova, darymas ir kariavimas.
Pagalvok apie „machia“ šaknį ir
anglišką žodį „machine“ (mašina) – tai kažkas, kas veikai naudoja trintį ir
sunkų darbą. Užduodami klausimus ir kovodami žodžiais, šie žmonės veikia kaip
mašina. Jie aktyviai ieško su kuo galėtų „kovoti žodžiais“, ir kaip sako
Paulius – tuo serga.
Jie gali turėti savo „numylėtąsias
doktrinas“, dėl emocinių priežasčių atsisakyti sveikų santykių, atmesti sveikas
mintis. Toks asmuo gali būti apsėstas depresinių minčių, kurios žeidžia jį patį
ar kitus, gali būti susitelkęs į tariamą Dievo judėjimą ar kokį nors lyderį. Lygiai
taip, vedini maniakiškų paskatų, persekiotojai persekioja įžymybes, o viso to tikslas
– atkreipti dėmesį. Taip veikia emociškai sergantis, pernelyg į kažką susitelkęs
asmuo.
Kalbant
apibendrintai, žmonės, kurie šalinasi sveikų santykių ir sveiko mokymo, net
įsispyrę laikosi, kad tik viskas būtų daroma pagal juos. Išoriškai jie gali
pasirodyti dievoti, bet jų širdyje vyksta mūšis, nes jų asmeninis gyvenimas
neatitinka išorinės dievotumo išvaizdos. Taigi jie įsivynioję dūmuose,
susitelkę į žodžių karus, aktyviai ieško progos kažką pagauti dėl žodžio, kad tik
galėtų su kuo nors kovoti. Tačiau visa tai, tik dūmų ekranas. Jie, tai dvasinės
salos, naudojančios žodžių karus, kad nukreiptų kitų dėmesį, nuo tikrųjų savo problemų.
Šioje
srityje, Dievas jiems aktyviai priešinasi. Nors Jis už juos, ir palaimins juos
darbe ir gyvenime, apsaugos ir aprūpins, bet būtent šioje srityje, Jis pradėjo
prieš juos mūšį – Jis priešinasi jiems. Šitiems žmonėms reikia pasiduoti,
atsisakyti vidinės kovos, nusižeminti ir tyrai, visa širdimi, paklusti
Dievui...
Šiandien
baigiau limitą. Kitą kartą – išvados ir, kaip sveikieji gali padėti. Iki tada,
palaiminimai,
Neužmirškite rašyti
man asmeninius e-laiškus šiuo adresu
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.