Sveiki,
Susiklosčius
dabartiniai JAV situacijai norėčiau pasidalinti kai kuriomis mintimis iš tokios
perspektyvos, kurios pats iki šiol dar nebuvau matęs. Viliuosi, tai suteiks jums
tam tikro aiškumo apie Viešpaties kelius.
Aš
galėčiau išvardinti eilę nuodėmių ir kūniškumo darbų, kurie paminėti Naujajame
Testamente – priešiškumas, paleistuvystė, burtininkavimas, neapykanta,
girtavimas ir t.t. – bet nei apie vieną iš jų nesakoma, jog tai tiesiogiai
susiję su Dievu. Ten kalbama tik apie asmenį kuris nuodėmiauja arba mokinius,
kurie kovoja su tuo, mokinius, kurie yra procese. (Galatams 5:19-21 išvardinti
kūniškumo darbai ir čia kalbama tikintiesiems, o ne netikintiems).
Kada gi Dievas tampa
įtrauktu: ne visos nuodėmės yra vienodos
Romiečiams
1:18-32 Paulius išvardina ir klasifikuoja nuodėmes į kurias betarpiškai yra
įtraukiamas Dievas. Taigi, įžvalgesni žmonės gali aiškiai nujausti, jog čia
kalbama apie dvasinę kovą. Kontekstas – žemiausia apreiškimo apie Dievą forma:
žmonės, kurie įžvelgia Jį arba Jo buvimo įrodymus gamtoje, bet vis tiek Jį atmeta.
„...kai teisybę jie užgniaužia neteisumu. Juk tai, kas gali būti
žinoma apie Dievą, jiems aišku, nes Dievas jiems tai apreiškė. Jo
neregimosios ypatybės – Jo amžinoji galybė ir dievystė – nuo pat pasaulio
sukūrimo aiškiai suvokiamos iš Jo kūrinių, todėl jie nepateisinami“ (18-20
eilutės).
Tai ne tie, kurie
nieko nežino apie Dievą
Paulius
pateikia atvejį, kai svarbiausiu, pagrindiniu Dievo pažinimo ir suvokimo būdu gali
tapti kūrinija - gamtoje gali būti įžvelgiama Jo prigimtis ir amžinoji valdžia.
Tas pats sakoma Apaštalų darbų 14:17, jog „Jis nepaliko Savęs nepaliudyto, darydamas gera, duodamas
mums lietaus iš dangaus ir vaisingų metų, pripildydamas mūsų širdis maisto ir
džiaugsmo“.
Bet
kai žmonės atmeta Jo įrodymus gamtoje, TAI
tampa pagrindine priežastimi to, apie ką pasakyta: „Pažinę Dievą (kai kurie vertimai sako: „žinojo apie Dievą“),
jie negarbino Jo kaip Dievo ir Jam nedėkojo, bet tuščiai mąstydami paklydo ir neišmani
jų širdis aptemo (Romiečiams 1:21).
Ko Dievas tikisi
Dievas
tikisi, jog kai kurie žmonės stebėdami gamtą mažų mažiausiai suvoks, kad
egzistuoja ir jos Kūrėjas ir, galbūt dėkos Jam už Jo kūrybą. Pastarieji įžvelgia
Jį natūraliame pasaulyje, tačiau atsisako pagerbti Jį kaip Dievą ir
dėkoti Jam už šią būtį.
„Vadindami save išmintingais, tapo kvaili. Jie išmainė
nenykstančiojo Dievo šlovę į nykstančius žmogaus, paukščių, keturkojų bei
šliužų atvaizdus (22-23 eilutės).
Štai
čia jau kalbama apie stabmeldystę ir tam tikrą dėsningumą, jog pastarieji žmonės
tikslingai garbina pačią kūriniją užuot garbinę Kūrėją – giluminė stabmeldystės
esmė – iškelti kūriniją iki Kūrėjo lygio, žmogaus valdžią iškelti virš Dievo
valdžios – kitais žodžiais tariant, tai asmeninės pastangos nukreiptos prieš
Dievą.
Dabar stebėkite, ką
daro Dievas, kai jie sąmoningai nusprendžia atmesti Jo pažinimą – akcentas - sąmoningai
Jį atmeta:
„Todėl Dievas per jų širdies geidulius atidavė juos
neskaistumui, kad jie patys terštų savo kūnus. Jie Dievo tiesą iškeitė į melą
ir garbino kūrinius bei tarnavo jiems, o ne Kūrėjui, kuris palaimintas per
amžius. Amen! Todėl Dievas paliko juos gėdingų aistrų valiai. Jų moterys
prigimtinius santykius pakeitė priešingais prigimčiai. Panašiai ir vyrai,
pametę prigimtinius santykius su moterimis, užsigeidė vienas kito, ištvirkavo
vyrai su vyrais, ir gaudavo už savo paklydimą vertą atpildą” (24-27eilutės).
Apibendrinime
Paulius teigia tą patį: „Kadangi
jie nesirūpino pažinti Dievą, tai Dievas leido jiems vadovautis netikusiu
išmanymu ir daryti, kas nepridera“ (28 eilutė).
Supraskime kontekstą:
Kadangi jie atmetė Dievą natūralioje gamtoje,
Jis leido jiems patirti natūralias to atmetimo pasekmes, o tai reiškia –
gyventi priešingai tam, kas yra natūralu. Dievas žada, kad tai, ką mes sėjame,
tai ir pjausime. Taigi atmesdamas natūralų Jo kaip Kūrėjo kontekstą asmuo atsiveria
tam, kas yra priešinga jo paties prigimčiai.
Liautis tikėti melu...
Iš esmės nėra skirtumo tarp vieno asmens
– kuris atmeta savo santuokos įžadų šventumą ir tai atveria jį priešingam, nei santuokos
įžadai, kuriuos jis atmetė, dalykui – skyryboms, ir kito asmens – kuris atmeta
protingą finansinį elgesį, nurodytą rašte, atverdamas save prieštaringiems
pinigų įsigijimo keliams ir patiria finansinius sunkumus.
Skirtumas čia toks: atmetimo nuodėmė įtraukia žmones į priešingus jų prigimčiai dalykus. Pažinę Dievą arba, įžvelgę Jį pagrindiniame iš įmanomų lygių –
gamtoje ir vis tiek Jį atmesdami – jie ignoruoja natūraliąją tvarką, dėl to patiria
dalykus, priešingus natūraliems (prigimtiniams vert.). Jie nenori Dievo, taigi
Jis pakreipia juos link to, ko jie nori.
Nesuklyskite
Jei krikščionys neatpažįsta šios rūšies
nuodėmės dvasinės gelmės, juos lengvai gali įtakoti emocijos ar laikmečio politika.
Apibendrinime Paulius išvardina tipinio
elgesio, kurį iššaukia Dievo atmetimas, kai jie savo širdyse jau tai yra padarę
pavyzdžius – Jis leidžia žmonėms nukrypti pagal jų pačių iškreiptą protą, kad
išsikreiptų jų prigimtis. Tačiau šie pavyzdžiai skirti ne tiek tam, kad viskas
būtų įvardinta, bet išvadai: „...suteikia nuoširdų patvirtinimą tiems, kurie
(jau) tai daro“.
Kodėl aš rašau šitą straipsnį
Aš matau, jog šios problemos skaldo surinkimus
(bažnyčias), apimtus emocijų ir norinčius demonstruoti meilę visiems, visiškai
nepaisant svarbaus dvasinio konteksto. Problema – SCOTUS (Aukščiausias JAV
teismas) išaukštino nuodėmę iki konstitucinio, legalaus akto. Tai yra visko,
kas yra gamtoje matomas Dievas, atmetimo rezultatas.
Naujasis Testamentas laiške Galatams 5:19-21
išvardija „kūniškus darbus“, tačiau čia nepasakyta, jog tai Dievas nukreipia
žmones daryti šias nuodėmes. 1 Korintiečiams 3:3 Paulius moko juos, nes jie
pavydūs, priešiški ir susiskaldymai jų tarpe yra tokie patys kaip ir tarp
neatgimusių žmonių. Jis sako, kad jie yra tik kūdikiai Kristuje, bet Jis nesako,
jog Dievas kažkokiu būdu dalyvauja kreipdamas juos į tas nuodėmes.
Paulius iškelia tokią problemą: kai
žmonės įžvelgia Dievą ir Jo akivaizdų buvimą gamtoje ir nepaisydami to ką jie
įžvelgia apie Jį gamtoje, vis tiek tai atmeta, Jis leidžia jiems gyventi pagal jų
pasirinkimą, o to rezultatas yra iškrypimas.
Nuodėmė, visa nuodėmė yra kaip vaisiai
ant medžio. Jūs galite skinti vaisius visą dieną, bet nepaliesti šaknies. Pagal
Biblijos apibūdinimą, nuodėmė yra Dievo valdžios atmetimas. Todėl klausimas: ar
Dievas pripažįstamas Dievu net pačiame pagrindiniame lygmenyje, kai Jis įžvelgiamas
gamtoje? Ir tada: „Kas yra Jėzus?“
Kitą savaitę – krikščionys šioje kategorijoje ir kur krypsta
JAV?
Neužmirškite
rašyti man asmeninius e-laiškus šiuo adresu
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.