John Fenn, 2015 m. birželio mėn. 6 d.,
Sveiki,
„Nesuprantu, ką darau blogai; aš
išvydavau kalorijas iš savo desertų, bet vis tiek priaugau 10 svarų!“ (4,5 kg.)
„Džonai, prašau melskis už mane, kad velnias niekada daugiau negundytų manęs
seksu“.
Šitie du žmonės norėjo išvengti
asmeninės disciplinos ir atsakomybės sudvasindami savo problemas. Jėzus
pašalino pasaulio nuodėmę, taigi, argi mes nesame įgalinti kontroliuoti savo
apetitą įvairiems dalykams?
1
raktas – Susidorok su nuodėmės malonumu
Aš seniai išmokau konfrontuoti
pagundą, nes myliu bendravimą su Šventąja Dvasia labiau nei nuodėmę – taigi aš
susitelkiu į esminius dalykus. Kodėl aš turėčiau daryti ar sakyti tą nuodėmę sutrikdydamas
mielą Dievo buvimą, kurį jaučiu savo dvasioje?“ Kai aš tai darau, nukreipiu
savo dėmesį nuo pagundos į savo meilę Jam, nuodėmės pagunda akimirksniu dingsta.
Aš vertinu savo bendravimą su Juo daugiau negu momentinį nuodėmės malonumą.
Visi asmenys, kurie iš pradžių ateidavo
pas mane pagalbos kovoje su nuolatine nuodėme, geriausia, ką aš galiu
prisiminti per daugiau nei 40 vaikščiojimo su Viešpačiu metų, jie niekada nekonfrontavo
fakto, kad jie myli nuodėmę – tai žmogiška būklė, nes mes mylime nuodėmę.
Jie norėjo, kad išvyčiau demonus, bet
praktiniai patarimai negali jų apsaugoti nuo nuodėmės, ir malda negali padaryti
jų stipriais, negalvojant apie raktą, kuris atrakintų situaciją. O tai reiškia,
kad reikia susidoroti su nuodėmės malonumu ir paklausti savęs – ką aš myliu
labiau – ar draugystę su Šventąja Dvasia, ar tą jausmą, kurį teikia nuodėmė?
Hebrajams 11:25-26 atskleidžia, kad
Mozė pasirinko savo kelią mylėdamas Dievą labiau, nei Egipto nuodėmes. Štai su
kokia širdies problema mes turime tvarkytis – pripažinti, kad mylim malonumą,
kurį suteikia toji nuodėmė, tada nusprendžiame nukryžiuoti tą meilę nuodėmei ir
konfrontuodami nuodėmę, pasirenkam susitelkti į mūsų meilę Dievui.
Šis 1 principas – tai yra kova
širdyje, kuri gali trukti metų metais, arba mažiausiai tam tikrą laiko momentą.
Asmuo turi tyrinėti savo vidų, būti sąžiningas, ir giliai savyje ištirti, kiek jis
myli Viešpatį ir bendravimą su Šventąja Dvasia. Jis turi suprasti, kad nuodėmė
geriausiu atveju yra tik laikinas gėris. Kai asmuo giliai širdyje įsitvirtina
savo meilėje Viešpačiui, nuodėmė paranda savo patrauklumą. Kovojimas su meile nuodėmei
gali tęstis metų metus.
2
raktas. Neužtenka tik liautis – reikia pakeisti
Kai Jonas Krikštytojas krikštijo
žmones, jis neliepė jiems tik atgailauti dėl nuodėmių, bet liepė pakeisti tą
nuodėmę teisiais veiksmais.* Dauguma tradicinių krikščionių liepia tik liautis
nuodėmiauti, tai faktiškai nėra pagal Bibliją. Tiesa yra tokia, kad turime
liautis nuodėmiauti ir tada pakeisti
tai kažkuo, kas yra teisu. * Luko 3:11-14
Vieno veiksmo pakeitimas kitu yra
nukreipimas minčių ir veiksmų kita kryptimi. Jei kompiuteris yra tavo vartai į
nuodėmę, tada prieš slysdamas į tą nuodėmę, atsikelk ir kažką nuveik. Pakeisk
vieną veiksmą kitu. Jei tu atveri savo burną išaukštinti save virš kito, arba
pasėti apkalbas ir priešiškumo sėklas, užuot pasakęs kažką gero apie asmenį, pakeisk
nuodėmingus žodžius malonės žodžiais.
3
raktas. Nemąstyk, kaip tai padaryti
Krikščionys Pauliaus dienomis buvo
tokie patys kaip mes. Jis patarė jiems nukreipti širdis ir Dvasios bendravimą mylėti
labiau, negu jie myli nuodėmę. Romiečiams 13:14 parašyta:
„bet apsirenkite Viešpačiu Jėzumi
Kristumi
ir netenkinkite kūno geidulių“.
Frazė „apsirenkite“ (Viešpačiu Jėzumi
Kristumi) yra žodis „enduo“, iš ko kilo „endue“ (angl. apgaubti). Endue reiškia
investuoti, įgalinti, suteikti asmeniui kokybiškumą ar įgaliojimus. Mes
apgaubti jėga Kristuje, bet kai konfrontuojame nuodėmę, mes turime padaryti
sprendimą vaikščioti tame -„apsivilkti“ arba įgalinti save Kristuje.
Frazė „netenkink“ yra graikiškai „pronoia“,
kuris sudarytas iš „pro“(prieš) ir „noia“(mąstyti). Paulius pažodžiui sako
„sąmoningai apsispręsk būti įgalintu Viešpatyje Jėzuje Kristuje ir nemąstyk
iš anksto, kaip tu patenkinsi kūno geidulius.“
Šitie 2 elementai – įgalinti save Viešpatyje
užuot mąsčius iš anksto, kaip nusidėti, gali būti įvykdyti tik per bendravimą
su Viešpačiu Jėzumi Kristumi – ne per šaltą principą, bet susitelkus į
kalbėjimą su Juo ir bendravimą bei Jo garbinimą tuomet, kai iškyla pagunda.
Užuot planavus kaip nusidėti, reikia
nukreipti savo mintis daryti kažką kitą. Pakeisti vienas mintis kitomis, pakeisti
savo susitelkimo objektą nuo nuodėmės į Viešpatį. Savo meilę sutelkti į Jį.
Tendencija
– susigyventi su nuodėme, pasikliaujant malone
Kai asmuo kovoja su savo meile
nuodėmės malonumui, tai gali trukti dešimtmečius, ir dažnai yra subtili „demilitarizuota
zona“, skirta įgyvendinti tą tikslą slapta nuo išorinio ir tikro krikščioniško
gyvenimo su nedidele nuodėmės rakštimi, kuri pasilaikoma sau, kad asmuo galėtų
kartais ja slapta pasimėgauti, laviruojant ir paslepiant tai nuo kitų akių.
Visi aplinkui krikščioniškame
tikinčiųjų pasaulyje žinome pavyzdžių apie asmenis, kurie išnyra su vienos ar
kitos rūšies nuodėmingu gyvenimo stiliumi, ir tai parodo, kad realybėje, jie paskelbė
demilitarizuotą zoną savo nuodėmei, jie pavargo kovoti, todėl nusprendė, kad gyvens
su ja, ir tegul pasaulis sužino apie tai. Man ta problema nėra nuodėmės
problema, bet problema susijusi su meile Dievui, apreiškimo apie Jį stoka.
4
raktas – Vaikščiok Dvasioje
Naujasis Testamentas nesiūlo tokio
pasirinkimo susigyventi su nuolatine nuodėme ar ne. Paulius paprastai sako: „Jei
vaikščiosite Dvasioje, jūs netenkinsite kūno geidulių“.*
Užuot siūlęs visokias formules,
pozityvius išpažinimus, visokius mokymus apie dvasinę kovą ir vidinį išgydymą,
Paulius sako paprastai – vaikščioti Dvasioje, ir jei mes tai darome, tada
netenkinsime kūno geidulių. Štai ką darė Mozė, ir jis tai darė nes jo
pasirinkimas kilo iš fakto, kad jis myli Dievą labiau nei nuodėmę.
Paulius išvardina kai kuriuos kūno
darbus, kurie paprastai mūsų dienomis vadinami demoniškais, nes mūsų kultūra
linkusi dėl kūno geidulių kaltinti demonus (demonai gali turėti dalį tame, bet
šaknis yra kūniškumas).
„Kūno darbai aiškūs – tai
paleistuvavimas (seksualiniai įsivaizdavimai), ištvirkavimas (susilaikymo
trūkumas, nešvankumas), netyrumas (seksualiniai iškrypimai, moralinė nešvara),
gašlavimas, stabmeldystė, burtininkavimas, priešiškumai, nesantaikos,
pavyduliavimai, piktumai (pratrūkimas pykčiu), vaidai, nesutarimai,
susiskaldymai (atsiskirti nuo kitų jaučiant jiems priešiškumą), pavydai,
žmogžudystės, girtavimai, orgijos ir panašūs dalykai. * Galatams 5:18-21
Sakykime,
jei mes sudraudžiame paleistuvavimo demoną, nesusitvarkę su seksualinėmis
fantazijomis, kurios kyla iš mūsų kūniškumo, mes niekada neturėsime pergalės.
Jūs turite pasirinkimą tarp meilės Dievui ir meilės nuodėmei kaip buvo nurodyta
anksčiau 1 punkte, ir tada bet kokia demoniška įtaka kūne neturės vietos ir
greitai išeis ieškoti tinkamesnio objekto, kurį galėtų sugundyti.
Būdas
susidoroti su nuodėmėmis yra tai, ką sakiau anksčiau, prieš jas išvardindamas: Jei
vaikščiojate Dvasioje, jūs netenkinsite kūno geidulių.
Kai aš atsibundu, pirmiausiai aš
pagalvoju/ pasimeldžiu: „Labas rytas, Tėve, ar yra kas nors, už kurį nori, kad
pasimelsčiau? Tada atsigulu į lovą kelioms minutėms, meldžiuosi tyliai savo
dvasioje, kai vardai plaukia mano mintyse, pasitikėdamas, kad kai meldžiuosi
kalbomis Jis toms kalboms teikia turinį pagal savo valią. Man patinka
bendravimas su Tėvu, patinka savo viduje jausti Šventąją Dvasią – ramybę,
užtikrintumą. Aš jokiu būdu nesu tobulas, bet bandau šioje serijoje parodyti,
kad Jėzus pašalino pasaulio nuodėmę, ir davė mums Šventąją Dvasią, kad mes savo
gyvenime galėtume susitelkti į mūsų meilę Dievui ir bendravimą, kuris kyla iš
tos meilės normaliuose pokalbiuose.
Kitą
savaitę nauja tema, būkite palaiminti,
Neužmirškite
rašyti man asmeninius e-laiškus šiuo adresu
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.