John Fenn, 2013 m. rugsėjo mėn. 14 d.,
Sveikinu
visus,
Praeitą
savaitę aš dalinausi esminiu supratimu apie tikėjimą ir apie
kiekvieno asmens atsakomybę. Tai apima:
#1
– Suvokimas,
kad mes stosime prieš Kristų individualiai duoti ataskaitos už
save.
#2
– Kiekvienas
iš mūsų turime įgyvendinti arba „įrodyti“ mūsų tikėjimą
ir netapti kritiškais kitų atžvilgiu.
#3
- Mes
turime siekti taikos, bet ne iki tokio lygio, kad taptume kilimėliu
prie durų, ir padėdami kitiems leistume save sužlugdyti.
#4
- Žmogus
pats turi palikti nesantaiką, išaugti iš nesubrendimo – niekas
kitas už jį negali to padaryti.
Apsigavimas
– 3 pavyzdžiai
Apsigavimas
yra tai, kai žinome Žodį, bet Jo nevykdome. Žinoti kas yra
teisinga, bet atsisakyti tai daryti.
#1
– Pavyzdžiui,
Žodis sako: jei nedirbi, tai ir nevalgyk. Daugumai tai ne problema,
bet kai kurie geriau vaidins dvasinius milžinus, negu pasistengs
susirasti darbą ir dirbs, nors jie nesijaus tais milžinais. Mūsų
ego labiau patinka ir labai malonu praleisti valandų valandas
visuomeninėje žiniasklaidoje, kalbėtis ir melstis už žmones
parduotuvėse. Bet tuo metu asmuo gali stokoti maisto ir turėti
įsiskolinimų už mokesčius.
Taigi
aš klausiu: Ar mes turime nutraukti bendravimą su krikščionimis,
kurie viską sudvasina, kad atrodytų užsiėmę dvasiniais dalykais
labiau negu dirbdami ir patys save išlaikydami?
#2
- Žodis
sako neapleisti susirinkimų su savaisiais. Taigi, ką pasakysime
apie draugą, kuriam jūs skambiname kiekvieną sekmadienio rytą,
kad pakiltų iš lovos ir nueitų į surinkimą, žinodami, kad jeigu
jūs nepaskambinsite, jis ten nenueis? Ar tai pakankama priežastis
(nutraukti bendravimą), ir kada jūs liausitės vaidinti Šventą
Dvasią ir nutrauksite bendravimą su jais, leisdami jiems nuspręsti,
ar jie nori eiti į surinkimą, ar ne?
#3
- Žodis
sako atleisk, kai eini melstis. Jei turi 2 draugus, kurie dėl
tarpusavio įsižeidimų nekalba vienas su kitu, kiek laiko tu
bėgiosi nuo vieno prie kito stengdamasis padėti jiems susitaikyti
ir atleisti? Ar galiausiai tu nutrauksi santykius su abejais,
patrauksi savo rankas pasibjaurėjęs ir nuliūdęs, kad praradai 2
draugus?
Kokia
yra tavo atsakomybė?
Visi
šitie 3 pavyzdžiai yra apie žmones, kurie žino Žodį, bet
atsisako Jį vykdyti. Ar konfrontavimas tingaus pernelyg dvasinio
draugo siekiant, kad jis gautų rimtą darbą ir jį dirbtų bei
nebendravimas su juo, kol jis nepradės išlaikyti pats savęs, ar
tai teisingas žingsnis?
Ar
nustoti skambinti draugui sekmadienio rytais, ir raginti 2 draugus
atleisti vienas kitam, ar norint padėti jiems augti reikia nutraukti
tarpusavio santykius? Ir ar tu nejauti liūdesio ir sielvarto dėl jų
sprendimų, kai stebi jų sprendimus, kurie veda į savęs
sugriovimą?
Kaltės
kelionė
Ar
gali būti pakankamai saugus žinodamas, kad padarei viską, ką
galėjai – tu nuėjai tą antrą mylią, bet negali eiti kitos,
atsukai kitą skruostą, bet negali leisti jiems tavęs skriausti,
davei, ką galėjai, bet negali leisti sugriauti save ar išsekinti?
Ar gali turėti ramybę dėl šito?
Aš
klausiu todėl, kad prieš tai kai asmuo susitvarkys su „didelėmis
priežastimis“ Žodis leidžia nutraukti bendravimą. Jei asmuo
užaugo būdamas visų tarnas, arba su pasmerkimu, kad niekada nebuvo
pakankamai geras, nes kažko nepadarė, kas reiškia, kad jei kažkas
eina į pragarą tai yra jo kaltė; arba jeigu jie buvo išauklėti
religingai užuot krikščioniškai, jie gali galvoti, kad
krikščioniška yra būti durų kilimėliu, boksavimo kriauše, arba
bestuburiu nekonfrontuojančiu drebučių stiklainiu.
Kai
kurie žmonės yra išauklėti galvoti, kad jie visada neteisūs,
niekada negali įvertinti savęs, ir jie galvoja, kad tai ir reiškia
būti krikščioniu. Taigi jiems frazė „nutraukti bendravimą“
reiškia nugrimzti vėl į tamsybes nesukeliant ribulių draugo
gyvenime, netgi jei mato kaip asmuo sunaikina pats save prieš jų
akis.
Kur
yra balansas?
Grįžkime
atgal prie 4 punktų, kuriuos minėjau praeitą savaitę ir
išvardinau šio pradžioje straipsnio. (Leisk tiems žmonėms
suprasti štai ką):
#1,
Ar tie žmonės
žino, kad jie patys visų pirma ir labiausiai yra atsakingi dėl
savo gyvenimo Viešpačiui? Kad jie turi atsakomybę prieš Jį, nes
jie buvo nupirkti už didelę kainą, ir Jis tikisi, kad jie kažką
darys su tuo, ką Jis padarė dėl jų? Jie nepriklauso patys sau,
jie buvo nupirkti už kainą, taigi aukite.
#2,
Ar jie suvokia, kad jie patys turi vaikščioti savo tikėjime, ir tu
negali būti jų Jėzus. Jis turi būti jų šaltiniu, o ne tu. Ar
jie suvokia, kad tu ir taip dėl jų padarei daugiau nei galėjai,
bandydamas padėti jiems sutvirtėti, nueiti į surinkimą, padėti
jiems atleisti. Jie privalo tai įgyvendinti patys ir su Jėzumi.
#3,
Ar jie suvokia, kad tu stengeisi ir bandei jiems padėti surasti
ramybę? Ar jie suvokia, kad tu buvai petys jiems išsiverkti,
draugas kuriam jie gali išlieti savo sužeistas emocijas, ir
sąjungininkas skatinantis juos elgtis teisingai?
#4,
Pagaliau, ar jie suvokia, kad jie privalo patys išeiti iš tos
situacijos? Ar alkanas draugas suvokia, kad jis alkanas, nes prieš 1
mėnėsį, kai pirmą kartą buvo pašalintas iš darbo, jis
neatsikėlė kitą rytą ieškoti kito darbo? Ar tingus draugas
suvokia, kad jis turi nuspręsti sau, ar jis nori bendrauti ir
garbinti Dievą su kitais tikinčiaisiais susitikime kurį mes
vadiname surinkimu (bažnyčia)? Ar draugai kurie nesantaikoje
suvokia, kad jie patys turi išsiveržti iš velnio pinklių, ir kad
jūs negalite to padaryti už juos?
Kai
mes pasitraukiame ir leidžiame asmeniui augti, tai yra „bendravimo
nutraukimas“. Šito suvokimas pakloja pamatą toms „didelėms
priežastims“, leidžiančioms nutraukti bendravimą, kurias
išvardija Žodis.
Jėšua
nutraukdavo bendravimą su žmonėmis – ar ne taip?
Ar
jūs kada suvokėte, kad Viešpats nesivijo to turtingo jauno
valdytojo, kuris atmetė Jėzaus pakvietimą tapti Jo mokiniu? Kodėl
Jėšua nėjo paskui jį? Kodėl Jis leido draugystei su kažkuo, ką
Jis pažinojo pasibaigti? (Mato 19:16-22)
Luko
9:57-62 žmogus norėjo sekti Jėzumi, bet Jis pasakė, kad tai
kelionė neturint namų. Kitas pasakė „taip“, bet pareikalavo
leidimo aplankyti savo mirusį tėvą. Tuo metu miręs asmuo buvo
padedamas į kapą ir buvo gedima 7 dienas, tada jie gedėjo visas 30
dienų. Tada po 1 metų, jau suirus kūnui, jų kaulai buvo surenkami
ir padedami į tam skirtą laidojimo dėžę ir iš naujo
palaidojami.
Kultūrinė
pamoka (nukrypimas) - Jėzaus
gyvenimo metu rabinai mokė (neteisingai), kad yrantis kūnas yra
atpirkimas už kieno nors nuodėmes, todėl jų kaulų surinkimas ir
perlaidojimas buvo dar vienas gedėjimo laikas, bet diena po to –
šeimai buvo džiaugsmas, nes jie žinojo, kad (tėvas) dabar pilnai
atpirktas, ir gedėjimo procesas baigėsi.
Panašu,
kad Jėšua konfrontavo šitą mokymą, nes Jis atsakė: „te mirę
(dvasiškai) laidoja savo mirusius“. Tai gali būti suprasta taip:
„tu jau suteikei savo tėvui tinkamas laidotuves, tegul dvasiškai
mirę pabaigia šitą procesą; laidojimas jo kaulų nieko nereiškia,
nes jis jau miręs. Aš pašaukiau tave pamokslauti Gyvenimą, taigi
būk mano mokiniu ir pamokslauk Gyvenimo evangeliją!
(ar kažkas panašaus)
Kitas
vyras norėjo sekti Jėzumi, bet pirmiausia norėjo pasakyti: „viso
gero” šeimos nariams. Jėšua nebėgo nei vienam iš paskos –
Jis toliau tęsė savo reikalus.
Palikime
dabar šitą kultūrinę pamoką, mano požiūris, kad mes niekada
nematome Jėzaus bėgančio paskui žmones ir bandančio atvesti juos
į susirinkimus, nieko daugiau tik pasiūlymą tapti mokiniu. Netgi
Jono 6:66-67 po to, kai Jis kalbėjo sunkiai suprantamą palyginimą
apie Jo kūno valgymą ir Jo kraujo gėrimą, daugelis Jo mokinių Jį
paliko, o Jis tik paklausė dvylikos: „Ar jūs mane taip pat
paliksite?” Jis niekada nebėgo nei paskui vieną.
Ir
štai kur teisinga perspektyva: Kai
nutraukiame bendravimą su tikinčiuoju, tai turi būti suprantama,
kad jie iš tiesų pirmi nutraukė tą bendravimą su Viešpačiu
kažkurioje savo gyvenimo srityje. Jie pasitraukė nuo Žodžio
vykdymo. Todėl jei mes turime konfrontuoti juos arba pasakyti, kad
jiems reikia susirasti kitą surinkimą ar draugą, tai todėl, kad
jie pirmi nutraukė bendravimą su Viešpačiu kai kuriose savo
gyvenimo srityse.
Kitais
žodžiais, jei jūs nuėjote tą papildomą mylią su savo draugu,
ir tai tavo limitas pagal Raštą, bet jie užsispiria pasilikti toje
nuodėmėje, tai būtent jie psitraukė, o ne jūs. Jie visų pirma
nutraukė santykius su Viešpačiu ir tada su tavimi, atsisakydami
vykdyti Žodį. Kiekvienas veiksmas, kurį tu turi priimti patvirtina
jų sprendimą, tai tik atsakymas į nuodėmę, ir todėl jų klaida
yra ant jų galvų pries Viešpatį.
Mes
pamatysime kitą savaitę, kad nutraukimas bendravimo su kažkuo yra
mūsų pačių dvasinio gyvenimo apsaugojimo veiksmas, arba/ir
tikinčiųjų kūno apsaugojimas. Taip kaip Jėšua atsisakė vytis
Turtingąjį Jauną Valdytoją ir tai buvo Jo paties tarnavimo ir
gyvenimo tikslo apsaugojimas, taip yra ir su mums. Žmogus buvo
pakviestas sekti Jėzumi, bet Viešpats negali būt nukreiptas nuo Jo
paties gyvenimo tikslo. Gera pamoka mums, ir štai čia mes pratęsime
kitą savaitę.
Laiminu
jus visus!
Neužmirškite
rašyti man asmeninius e-laiškus šiuo adresu
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.