John Fenn, 2013 m. rugsėjo mėn. 21 d.,
Sveikinu
visus,
Praeitą
savaitę aš dalinausi apie bendravimo nutraukimą su kitais
krikščionimis, jei teisingai elgiesi, tai yra tavo atsakymas į JŲ
PAČIŲ bendravimo nutraukimą su Viešpačiu kai kuriose gyvenimo
srityse. Tai, ką mes turime natūraliai padaryti, kad apribotume
mūsų kontaktus su jais, deja yra jų pačių poelgių rezultatas.
Ko
NEdaryti
Man
būnant Biblijos mokyklos direktoriumi studentė atėjo pas mane
patarimo. Surinkimą, kurį ji lankė paliko viena šeima, ir
pastorius iš sakyklos visiems paskelbė, kad šeima turi demoniškų
problemų. Jis uždraudė visiems su jais kalbėtis, nes sakė, kad
tai nebuvo Dievo valia, jiems palikti surinkimą.
Studentė
dirbo kartu su moterimi iš tos šeimos ir susitikdavo ją kiekvieną
dieną. Ji nieko nežinojo apie demoniškas problemas, o surinkimą
jie paliko dėl nuolatinio spaudimo ir vidinių kovų. Studentė man
pasakė, kad ji širdyje nepritarė tam, ką sakė pastorius, bet
vis.... stebėjosi. Aš patariau jai ignoruoti pastorių, ieškoti
kito surinkimo, ir būti kiek tik įmanoma gera drauge tai moteriai.
Kiek
iš mūsų lankydami surinkimą (bažnyčią) galvojo, kad jie surado
draugus visam gyvenimui, bet kai nustojo lankytis tenai, pamatė, kad
buvę draugai jau nebenori jų pažinti – jų draugystė visiškai
priklausė nuo vaikščiojimo į tą patį surinkimą. Kaip liūdna,
ir tai tikrai nėra būtina priežastis nutraukti bendravimą.
Išbrauk
tai iš „priežasčių kodėl“ sąrašo
Pastarąsias
2 savaites aš dalinausi Rašto eilutėmis, kurios sako, kad nėra
teisinga nutraukti draugystės su kažkuo dėl jo tikėjimo, kuri
diena tinkama garbinimui, ar dėl jo dietos bei gėrimo. Ir nors
pasakyta, kad mes diskutuojame dėl nuomonių, tos diskusijos niekada
neturi virsti ginčais. Taigi, nuomonių skirtumas nėra tos
leistinos priežastys, nors jūs galite bendraudami su kažkuo
pasiekti tokią ribą, kad suvokiate, jog jie tik nori „prastumti“
savo numylėtą doktriną arba tik ginčytis – tada norėdami
apsisaugoti patys, jūs galite apriboti kontaktus.
Grįžkime
prie to apie ką rašiau per šias 1-2 savaites; asmenys, su kuriais
mes nutarėme nutraukti draugystę, prarado suvokimą, kad visų
pirma jie patys atsakingi prieš Viešpatį. Jie užmiršo, kad patys
turi įrodyti savo tikėjimą, ir nesuvokia fakto, jog mes siekėme
taikos su jais, bet ne iki ribos, kad neleistume save sugriauti; jie
nesuvokia, kad patys turi išeiti iš savo situacijos; mes bandėme
padėti, bet jie turi sutelkti drąsą, sutvirtinti savo stuburą ir
tapti atsakingais už savo gyvenimą: dvasinį ir natūralų.
Jeigu
jie nenori šitų dalykų, mes turime palikti juos ir toliau rūpintis
savo reikalais. Mes galime nubėgti su jais tik tą vieną papildomą
mylią, tik dar kartą leisti jiems trenkti mums per veidą, duoti
tik tą vieną papildomą apsiaustą, nes mes taip pat atsakingi
prieš Viešpatį ir mums taip pat reikia įrodyti savo tikėjimą,
nes mes taip pat turime gyventi ramybėje, ir mes taip pat turime
pakeisti savo situacijas.
Bet
kas apie „dideles priežastis“?
Prisiminkite,
kad aš vadovauju namų surinkimų tinklui. Bet toks yra viso Naujojo
Testamento kontekstas, nes Naujojo Testamento rašytojai buvo namų
surinkimų lyderiai, rašė žmonėms namų surinkimuose, todėl
Naujojo Testamento kontekstas turi būti suprantamas iš namų
svetainės, o ne auditorijos perspektyvos.
Taigi,
kai Paulius rašė 1 Korintiečiams 5 skyrių apie tai, kaip reikia
elgtis su vyru, kuris turėjo lytinius santykius su savo pamote, tai
reiškia, kad tas vyras sėdėdavo Justo namuose, valgydavo kartu su
visais namų surinkime, dalyvaudavo Viešpaties vakarienėje, ir jie
visi žinojo apie jo nuodėmę, bet jos nekonfrontavo. (*Apaštalų
darbų 18:7)
Paulius
sako „...ir
jūs dar esate išdidūs ir arogantiški! Užuot liūdėtumėte ir
gėdytumėtės, iki tol, kol tai
padaręs vyras būtų išmestas iš jūsų draugijos ir jūsų
tarpo!“
(2 Kor 5:2)
Dabar
TAI yra ta tinkama
priežastis nutraukti bendravimą. Bet prisiminkite, ką aš sakiau
praeitą savaitę apie tai, kaip Jėšua elgėsi su žmonėmis, kurie
nesekdavo paskui Jį – Jis nebėgo paskui tuos žmones, faktiškai
jie patys nustodavo sekti Juo. Taigi, bet koks veiksmas, kurį kūnas
turėtų padaryti, turėtų būti tik patvirtinimas, kad žmonės jau
patys pasitraukė nuo Viešpaties. Neleiskite tiems žmonėms jūsų
kaltinti dėl jų pačių nesėkmių.
Žmogus
iš 1 Korintiečiams 5 skyriaus buvo be abejonės Dvasia pripildytas,
kalbantis kalbomis, pakrikštytas vandenyje, tikintis Jėzumi
krikščionis, jis tik turėjo rimtai nefunkcionalią šeimą ir
vienodai rimtą problemą su geiduliu. Seksualinė nuodėmė Rašte
paminėta kaip priežastis nutraukti draugystę, iš dalies todėl,
kad ji kelia pavojų visiems.
Kodėl
ši nuodėmė dažnai minima?
Paulius
sakė korintiečiams sekančiose eilutėse:
„Aš
jums
rašiau savo laiške, kad nebendrautumėte (glaudžiai ir nuolat) su
nepadoriais (ištvirkusiais, nešvankiais, seksualiai amoraliais)
žmonėmis.
Suprantama,
ne su visais šio pasaulio ištvirkėliais, gobšais, plėšikais ar
stabmeldžiais, nes tada reikėtų pasitraukti iš šio pasaulio ir
drauge iš žmonių visuomenės!“
Bet
jums rašiau, kad nebendrautumėte su nei vienu iš tų, kurie vadina
save krikščionimis, o yra ištvirkėliai, arba gobšūs, arba
stabmeldžiai (tie, kurių sielos pašvęstos bet kokiam objektui,
kuris užima Dievo vietą), arba žmonės su bjauriu liežuviu
(keikiasi, piktžodžiautoja, užgaulioja, šmeižia), arba
girtuokliai, arba plėšikai. Ne, jūs su tokiais net nevalgykite
kartu“. (1
Korintiečiams 5:9-11, Išplėstinis vertimas)
Pirmas
nurodymas dėl „paleistuvystės“.
Aš aptarsiu kitus dalykus, kuriuos jis išvardijo kitą savaitę -
įžeidinėjimas žodžiais, ginčų kėlimas, prakeikinėjimas,
šmeižimas, girtuokliavimas, nesąžiningumas versle ir vogimas.
Paulius
sakė nutraukti draugystę su tuo, kuris gyvena seksualinėje
nuodėmėje. Priežastis, kurią miniu, ne vienkartinė, ar
atsitiktinė nuodėmė, bet žmogus Korinte turėjo besitęsiančius
santykius su pamote, iki tokio lygio, kad apie tai žinojo visas namų
surinkimas.
Žodis,
kuris išverstas „paleistuvystė“ yra paminėtas 15 kartų
laiškuose (Karaliaus Jokūbo vertime); būtent šito tikintieji turi
vengti. Tai priskiriama kūno darbams ir taip apibūdinamas
neišgelbėtas žmogus bei jo gyvenimo stilius. Taigi kodėl
„paleistuvystė“ yra tokia svarbi, kad Paulius ir kiti sako, jog
mums nereikia bendrauti su tokiais.
Žodis
„paleistuvystė“ graikų kalboje yra „porneia“ arba „pornos“,
o tai reiškia „įvykdyti seksualinį aktą“. Leiskite man
paaiškinti skirtumus tarp svetimavimo ir paleistuvystės. Mato 5:28
Jėšua apibūdino svetimavimą kaip fantaziją, arba įsivaizdavimą
ir minčių procesą. Paleistuvystė yra fizinis įsivaizdavimo
įvykdymas.
Pirmojo
amžiaus šventykloje
garbinimo metu buvo aukojamos aukos dievui ir po to tas paaukojimas
patvirtinimas lytiniu aktu su šventyklos prostitute. Jeigu jums
reikėjo avių, ar ožkų prieauglio, tuomet reikėdavo aukoti gyvūno
mėsos auką ir turėti seksualinį aktą su šventyklos prostitute;
buvo tikima, kad seksualinis aktas įkvėps dievą sužadinti
gyvulius daugintis – tas pats buvo ir dėl javų derliaus, ir
verslo reikalų, kai norėjai, kad jie pagerėtų ir t.t. Aš
paaiškinau tai detaliau serijoje apie „Jezabelės dvasią“, tai
padeda suprasti, kas iš tiesų yra Jezabelės dvasia.
Paulius
tiesiogiai rašo apie šventyklos prostitutes 1 Korintiečiams
6:13-18 „Valgis
yra pilvui ir pilvas – valgiui, bet Dievas sunaikins ir vieną, ir
kitą. Tačiau kūnas skirtas ne ištvirkavimui, bet Viešpačiui, o
Viešpats – kūnui.
Kaip
Dievas savo jėga prikėlė Viešpatį – taip prikels ir mus
(amžinajam gyvenimui).
Argi
nežinote, kad jūsų kūnai yra Kristaus nariai? Tad nejaugi aš,
ėmęs Kristaus narius, paversiu juos prostitutės nariais? Jokiu
būdu!
Ar
nežinote, kad tas, kuris susijungia su paleistuve, tampa vienas
kūnas su ja? Nes „du taps, – sako Raštas, – vienu kūnu“
Taip
pat, kas susijungia su Viešpačiu, tampa viena dvasia su Juo“.
Geriausias
scenarijus
Sekso
aktas yra vyro ir moters širdyje padarytos sandoros fizinis
įgyvendinimas, ir šita sandora kaip ir kitos senovinės sandoros,
yra paliudytos Dievo (kitose kultūrose – kitų dievybių), taigi
vyras ir moteris negali būti vedę vienas kito širdyje, kol ta
širdies sandora yra nepaliudijama ir neprisiekiama prieš Dievą
ir/arba Jo atstovą. Tai reiškia, kad kiekvieną kartą, kai vyras
ir žmona lytiškai santykiauja, - tai yra jų širdžių sandoros
patvirtinimas.
Kai
šis aktas atliekamas su asmeniu, su kuriuo jūs nesate sandoroje,
tai ne tik sujaukia širdį ir protą, tai reiškia sandoros
nutraukimo su sutuoktiniu aktą – arba su Kristumi, jei asmuo yra
viengungis. Įsižeidęs sutuoktinis gali pripažinti, kad sandora
suardyta ir siekti skyrybų. Širdies sandora ir jos įgyvendinimas
simbolizuoja Kristų ir surinkimą (bažnyčią), dabar mistiškai
sujungtus Dvasia, bet vieną dieną mes matysime Jį ir būsime Jo
artume fiziškai.
Taigi
paleistuvystė krikščionims tolygu trenkimui į Jėzaus veidą,
nutraukimui sandoros su Juo ir prilyginama sandoros nutraukimui su
tuo asmeniu. Krikščioniui įvykdyti paleistuvystę reiškia, kad
jis nutraukė sandorą su sutuoktiniu ir/arba savo vaikščiojimą su
Dievu – ir štai kodėl Paulius 1 Korintiečiams 5 skyriuje,
Jokūbas ir Petras bei apaštalai Apaštalų darbų 15 skyriuje, ir
kitur sako nebendrauti su tuo, kas gyvena reguliariai
paleistuvaudamas. Išsigelbėjimas jiems iš tos nuodėmės - 4
punktai, kuriuos aš minėjau praeitas 2 savaites: jie turi suvokti,
kad yra atsakingi Jėzui, tik jie ir Jis. Jie turi suvokti, kad turi
panaudoti ir įgyvendinti savo tikėjimą. Jie turi suprasti, kad mes
stengėmės būti taikoje su jais, bet jų sprendimai gyventi
nuolatinėje nuodėmėje privertė mus suvokti tiesą, kad jie toje
srityje pasitraukė nuo Viešpaties. Ir jie privalo suvokti, kad jie
patys turi išeiti iš priešo pinklių.
Jei
kas nors kovoja su pornografija, ar mes turime su juo bendrauti?
Jeigu jie nuolatos fantazuoja apie
kitą asmenį namų surinkime ir tas asmuo net jaučiasi nejaukiau
dėl to? Štai kodėl Paulius pasakė korintiečiams, kai jie
nesusitvarkė su tuo vyru; negi nežinote, kad šiek tiek raugo
užraugia visą tešlą?
Tas
asmuo turi būti atskirtas, jei jų asmeninės kovos ima atvirai
pasireikšti taip, kad kiti žmonės jaučiasi nejaukiai dėl
klaidžiojančių akių ar kalbų su užuominomis – tai yra
priežastis konfrontuoti jį pagal tuos anksčiau paminėtus
elementus. Prisiminkite, jie pirmi nutraukė augimą Viešpatyje, ir
privertė jus imtis veiksmų, kurių jūs nenorėjote imtis, bet tai
buvo atsakymas į jų sprendimą, kurį jie jau padarė.
Jie
gali pasitraukti kuriam laikui nuo namų surinkimo, galbūt reikia
asmeninio tarnavimo kito vyro (jei tai vyras), - moters (jeigu tai
yra moteris), asmeninio vadovavimo ir priežiūros savaitės metu,
kai jie praeis atgailos ir išlaisvinimo kelią nuo geidulių,
svetimavimo, paleistuvystės, tol kol visas kūnas ir vėl pasijaus
patogiai turėdamas tą asmenį savo tarpe.
Baigiau
šios savaitės straipsnio limitą... daugiau – kitą savaitę!
Laiminu
jus visus!
Neužmirškite
rašyti man asmeninius e-laiškus šiuo adresu
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.