John
Fenn, 2013 m. rugpjūčio mėn. 10 d.,
Sveikinu
visus,
Aš
rašiau apie krikščionis, kurie miršta su neatgailauta nuodėme.
Šiandien aš dalinsiuosi mintimis apie tikinčiuosius, kurie yra
teisiami Viešpaties, ir kaip to išvengti.
Nusižengimai
Naujajame Testamente
Man
būnant didelės Biblijos mokyklos direktoriumi Tulsoje, vienas
studentas primygtinai prašė pasikalbėti su juo. Susijaudinęs jis
pradėjo pasakoti, kad jis nori išpažinti man savo nuodėmę kaip
parašyta Jokūbo 5:16: „Išpažinkite
vieni kitiems savo kaltes/nuodėmes ir melskitės vieni už kitus,
kad būtumėte išgydyti. Daug pajėgia veiksminga, aršta teisiojo
malda“.
Aš
nutraukiau jį nepabaigus kalbėti ir daviau jam pamoką, kuria
pasidalinsiu ir su jumis. Žodis „nuodėmės“ Jokūbo 5:16 yra
graikiškas žodis „nusižengimas“. Jokūbas neįsako mums
išpažinti mūsų nuodėmių vieni kitiems, jis sako vienas kitam
išpažinti mūsų nusižengimus.
Išpažintis?
Kitais
žodžiais, atlikti išpažintį, arba tiesiog išpažinti savo
nuodėmę, kurią padarei šeštadienio vakarą draugui, pastoriui,
ar kitam asmeniui NEATITINKA Rašto. Pagal Raštą reikia išpažinti
nusižengimus tam, prieš kurį nusižengei; būtent tai ir sako
Jokūbas. Štai kodėl jis sako, kad po išpažinimo melskitės vieni
už kitus, kad būtumėte išgydyti (santykiuose).
Biblija
aiškina Bibliją. Jokūbo 5:16 yra nieko daugiau, kaip tik Jėšua
instrukcijų duotų Mato 18:15 apibendrinimas, kur Jis pasakė: jei
brolis nusidėjo prieš tave, eik pas jį vienas ir ieškok santykių
atstatymo. Štai apie ką kalba Jokūbas.
Remiandamasis
Jėzaus instrukcijomis, kurias Viešpats davė Mato 18:15, Paulius
tai pasakė kitu būdu Galatams 6:1-10:
„Broliai
ir seserys, jei žmogus įpuola į kokią nuodėmę (graikiškai:
nusižengimą), jūs, dvasiniai žmonės, pataisykite tokį romumo
dvasioje, žiūrėdami savęs, kad ir patys nebūtumėt sugundyti.
Nešiokite
vieni kitų naštas, ir taip įvykdysite Kristaus įstatymą.“
Tie
liudininkai
Jūs
galite prisiminti, ką Jėšua sakė Mato 18:15, kad jei vienas asmuo
nusideda prieš kitą ir nepavyksta susitaikyti jiems dviese, jis
turi pasiimti 1 arba 2 liudininkus, tuos kurie žino apie tą
nusižengimą ir sunkumus tarp jų dviejų, ir kartu su 2-3 bandyti
atstatyti jų draugą.
Štai,
ką sako Paulius – jei brolis yra sugaunamas nusižengime, jūs
dvasiniai – neįtraukti į nusižengimą, bet žinodami apie jį,
eikite pas jį ir atstatykite jį, jeigu jis leis tai padaryti. Jei
ne, Paulius sako, kad tas žmogus, kuris: „...tariasi
esąs kažin kas, kuomet jis yra niekas, tas save apgaudinėja.
Tegul
jis ištiria savo darbą ir neša savo naštą“.
Kitais
žodžiais –bandyk sudaryti taiką, bet jei asmuo užtrenkia tau
duris, nes nori laikytis savo, Paulius sako: te jis veiksmais parodo,
ar yra teisus ar ne – laikas parodys, kas teisus. Jeigu jūs norite
daugiau pastudijuoti Jėzaus mokymą iš Mato 18:15-20 – įsigykite
mano CD serijas Kalno pamokslas bei Atleidimas.
Jūsų
valdžia
Supraskite
savo valdžią, kurią jums suteikė Jėšua. Po savo prisikėlimo
Jis pasakė: „Kam
atleisite nuodėmes, tiems jos bus atleistos, o kam sulaikysite, –
sulaikytos“ (Jono
20:23)
Tai
nereiškia, kad jūs galite pasakyti: „Tėve, atleisk nuodėmes
kiekvienam žmogui mano tautoje“ - bet sekdami Jėzaus pavyzdžiu,
Jis atleido tiems, kurie tiesiogiai ir asmeniškai nusidėjo –
nusižengė – prieš Jį. Ypatingas Jo atleidimas romėnų
kareiviams – tai įvyko nukryžiavimo metu: „Tėve, atleisk
jiems, nes jie nežino, ką daro“.
Už
ką jie nebus atsakingi
Jei
mes peržvelgsime įvykius, suprasime, kad nei vienas iš tų
kareivių netikėjo Jėzumi. Paskutinę dieną iš visų jų gyvenimo
nuodėmių ta nuodėmė, kad jie nukryžiavo Viešpatį, nebus
užskaityta, jie nebus už ją atsakingi. Nuostabu.
Tas
pats pavyzdys matomas Stepono gyvenime (Apaštalų darbų 7
skyriuje), kuris savo egzekucijos metu sušuko: „Viešpatie,
neužskaityk jiems šitos nuodėmės“. Ir vėl tai reiškia, kad
jei net nei vienas iš tų vyrų nebus išgelbėtas, teismo metu ta
nuodėmė prieš Steponą nebus jiems užskaityta.
Tai
reiškia, kad kai jūs sakote: „Tėve, atleisk sesei tokiai ir
tokiai už jos nusižengimą prieš mane“. Ji nebus atsakinga už
tai, kai stovės prieš Viešpatį. Kokia tai valdžia, kad net
Dievas klauso mūsų!
Jėšua
yra mūsų pusėje
Jūs
matote, Viešpats nori, kad mes ateitume pas Jį su kiek tik įmanoma
mažesne našta. Galiausiai 1 Jono 5:16 pasakyta: „Jei
kas mato nusidedant savo brolį, tačiau ne iki mirčiai, teprašo,
ir Dievas duos jam gyvybę, būtent tiems, kurie nusideda ne iki
mirčiai. Yra nuodėmė iki mirčiai, ir aš nesakau, kad jis
melstųsi dėl to“.
Kiekviena
nuodėmė, išskyrus tą, kai išsižadame Jėzaus, yra
ne iki mirčiai. Jis sako tą patį, ką sakė Jėzus, Paulius ir
Jokūbas: jei kas nors nusideda prieš tave ar galbūt tu esi
vienintelis, arba vienas iš dviejų liudininkų, ir tu matei tą
nuodėmę, bet nebuvai į ją įtrauktas, tuomet tu gali prasyti Tėvo
atleisti jiems ir jiems bus atleista.
Nuodėmė
iki mirčiai yra tuomet, kai tikintysis atmeta savo išgelbėjimą, o
tai piktžodžiavimas Šventajai Dvasiai, nes Šventoji Dvasia yra
išgelbėjimo tarpininkas. Todėl mirtina nuodėmė yra Viešpaties
atmetimas. Tai nuodėmė, dėl kurios tu negali prašyti Viešpaties,
kad žmogui būtų atleista, nes jie tai gerai supranta ir daro tai
laisva valia.
Vaikščiok
tame, ką žinai
Jonas
taip pat pasakė 1 Jono 1:7: „O
jei vaikščiojame šviesoje, kaip ir Jis yra šviesoje (arba mūsų
„vertikalus“ vaikščiojimas su Viešpačiu yra teisingas), mes
bendraujame vieni su kitais (ir mūsų „horizontalus“
vaikščiojimas su kitais yra teisingas), Jo Sūnaus Jėzaus Kristuas
kraujas apvalo
mus nuo visų nuodėmių“.
Jis
kalba apie mūsų vertikalų ir horizontalų vaikščiojimą su Dievu
ir sako, kad vyksta nepertraukiamas atleidimo ir apvalymo procesas,
kuris natūraliai plaukia iš vaikščiojimo pagal tai, ką jūs jau
žinote, ir vaikščiojate bendravime vienas su kitu. Nepertraukiamas
atleidimo ir apvalymo procesas natūraliai plaukia iš vaikščiojimo
tame, ką jūs žinote, kaip reikia vaikščioti.
Bet kas nutinka, kai jūs paliekate tą šviesą?
Štai
kodėl po to seka 9 eilutė - jei mes pasitraukiame nuo tos šviesos,
mes nusidedame; tuomet tiesiog išpažink (pripažink) tai, ir tau
bus atleista, ir tu būsi dar kartą apvalytas taip, kaip parašyta 7
eilutėje, „nuo visų nuodėmių“. Kitais žodžiais, tu
išpažįsti tai, ką žinai, ir Jis automatiškai apvalo tave nuo tų
nuodėmių, apie kurias tu nežinai.
Žmonės,
mes gyvename bendravime su Dievu. Mes neatsibundame kiekvieną rytą
ir mums nereikia melstis, garbinti ir skaityti, kad prasiskintume
kelią prie gerosios Dievo malonės, ne – mes jau gyvename tame
bendravime su Juo. Mes artinamės prie Jo, kaip prie To, kuris jau
gyvena mūsų širdyje. Mes kovojame su priešu iš pozicijos, kad
Jau esame laimėję.
Mes gyvename kaip tie, kurie turi taiką su Dievu ir žmogumi, ir
kaip jau nugalėję priešą. (Romiečiams 5:1-2)
Teismas
ir tikintieji
Bet
kas nutinka, jeigu krikščionis nori pasilaikyti kieno nors
nusižengimus prieš jį, arba nori laikyti nuodėmę savo širdyje
ir gyvenime? Koks tas procesas, kurio metu Viešpats tvarkosi su tais
dalykais?
Korintiečiai
turėjo problemą. Turtingi žmonės atsisakydavo valgyti kartu su
neturtingais žmonėmis. Taip, tokia buvo to meto kultūra,
turtingieji ir vargšai buvo atskirai tame amžiuje, bet Kristuje
visi yra lygūs ir namų surinkimuose tai prasidėjo Justo namuose,
iš tikinčiųjų buvo tikmasi, kad jie valgys ir bendraus kartu (1
Korintiečiams 11:17-22, Apaštalų darbai 18:7-8)
Kitais
žodžiais, korintiečių tarpe buvo prietarai ir išankstinės
nuostatos. Ar tai neatrodo kaip maža nuodėmė palyginus su tuo, ką
mes vadintume „didele“ nuodėme? Bet Paulius parašė šituos
nuostabius žodžius apie nuodėmę ir prietarus:
„Dėl
šios priežasties neišskirkite Viešpaties kūno (tikintieji taip
pat susirinkdavo paminėti Kristaus aukos),
todėl
tarp jūsų daug silpnų bei ligotų ir daug anksti numirusių.
Jei
mes patys save teistume, nebūtume teisiami.
Bet
kai Viešpats mus teisia, tai ir sudraudžia, kad nebūtume pasmerkti
kartu su pasauliu“ (11:27-32)
Paulius
prašė jų teisti save dėl savo širdies nuostatų, kad Viešpačiui
nereikėtų jų teisti... ir štai čia mes pratęsime kitą savaitę.
Koks yra procesas, kai Viešpats bando paskatinti mus teisti save
prieš prasidedant Jo teismui? Kas nutinka žmogui, kurį Viešpats
teisia? Mes jau matėme, kad jie eis į dangų taip, kaip Paulius
rašė anksčiau, bet kaip tai daro Viešpats? Iki tada.
Laiminu
visus,
John
Fenn
Neužmirškite
rašyti man asmeninius e-laiškus šiuo adresu: cwowi@aol.com
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.