John Fenn, 2012 m. lapkričio mėn. 2 d.,
Sveiki
visi,
Mokymų
seriją apie tai, kaip įeiti į Tėvo artumą, pradėjau jau praeitą
savaitę. Jeigu praleidote praeitos savaitės straipsnį, visas
ankstesnes Savaitės mintis rasite mūsų svetainėje www.cwowi.org
spustelėję
nuorodą „Articles“ (Straipsniai), tuomet „Weekly Thougths“
(Savaitės mintys).
Aš
dalinausi apie tai, ką Jėšua kalbėjo, kad Jo Tėvas yra Dvasia ir
kad mes esame naujai gimę iš dvasios. Taigi, nuo šiol Tėvas kalba
į mūsų dvasią; Jo (Šventoji) Dvasia į mūsų dvasią - visi
dalykai plaukia viršun ir išorėn iš to, kuo Jis dalinasi, ką
apreiškia ir ką kalba į mūsų dvasią (Jono 4:24, 15:26-27,
16:13).
Kaip
pasakyti, jeigu tai tavo dvasioje?
Praeitą
savaitę aš taip pat pasakojau istoriją, ką du mokiniai kalbėjo
pakeliui į Emausą, kai Viešpats pranyko jiems iš akių: „Argi
mūsų širdys
nedegė mūsų viduje,
kai Jis kelyje mums kalbėjo ir atvėrė Raštų prasmę...?“ (Luko
24:32)
Jie
apibūdino savo dvasinį žmogų kaip „degantį". Atkreipkite
dėmesį į tai, jog jų protai pastebėjo, kad kažkas vyko jų
viduje.
Tavo proto veiksmas, kaip ir jų, atpažįsta tavo dvasinį žmogų.
Tai ką jie darė yra panašu į tai, ką tu kažkada anksčiau jau
darei daugybę kartų.
Ar
tau yra tekę pasakyti ką nors, ko nederėtų ir tą pačią
akimirką pajusti sielvartą, tarsi būtum sužeistas savo gelmėje?
Tai tavo dvasinis žmogus, kuris gimė iš Tiesos Dvasios, kalba tau
tiesą – tu nusidėjai – ir tavo protas tai atpažįsta.
Dabar
pamąstyk, kur būtent tu jauti tą sielvartą? Jeigu kalbėsime apie
kūno sandarą, tai bus tavo krūtinės sritis arba vieta ties tavo
skrandžiu. Tačiau tas pojūtis nėra fizinis, bet dvasinis.
Nesena
nuodėmė?
Paulius
rašė apie nusidėjėlius laiške Efeziečiams 4:17-19, ypatingai
apie seksualinę nuodėmę, „jie yra sustabarėję,
pasidavę gašlumui, nepasotinamai daro visus nešvarius darbus...“
Graikų kalboje „sustabarėję“ yra „apalgeo“, o tai reiškia
„nustoti jausti skausmą“ (nuodėmės darbas).
Iš
šio žodžio yra kilęs angliškas žodis „apology“
(atsiprašymas), ir naudojant jį, šią eilutę dar būtų
galima perfrazuoti taip: „asmuo nustojo atsiprašinėti už daromas
nuodėmes“. Jie
yra surambėję, pilni nuosavo teisumo, nes turi pateisinimą savo
nuodėmėms:
Jie
yra sustabarėję ir nebejaučia susitepimo, nešvaros jausmo,
sielvarto, gailesčio, todėl, kai nusideda, jie nebesigaili... tas
nuodėmės pojūtis yra dvasiniame žmoguje. Protas paprasčiausiai
įsijungia arba atpažįsta sielvartą, gėdą, susitepimą, kurį
jaučia ir į kurį reaguoja dvasinis žmogus.
Įdegintas
Paulius
vėliau pakartojo tą patį dalyką tik kitais žodžiais: „Dvasia
aiškiai sako, kad paskutiniais laikais kai kurie atsitrauks nuo
tikėjimo, pasidavę klaidinančioms dvasioms ir demonų mokymams...
turintiems sudegintą
sąžinę...”
(1 Tim 4:1-2)
Angliškas
žodis „seared”,
(reiškiantis „sudegintas”)
nėra toks tikslus kaip „branded”
(„įdegintas“). Nenuostabu, jog iš graikiško žodžio
„kausteriazo”
į anglų kalbą atėjo tokie žodžiai kaip „caustic”
(kaustinis; ėdus; kandus; dygus) ir „cauterize”
(prideginti; daryti beširdį). Kaustinis yra kažkas labai rūgštus,
„ėdantis”
tave.
Tai
toks veiksmas, lyg karštas lygintuvas degintų odos paviršių taip,
jog visas kraujas ir skysčiai yra įdeginami vidun. Paulius tarsi
nupiešia mums tokį paveikslą apie šį „sustabarėjimą/
neatsiprašymą“ verčiantį kartoti ir kartoti nuodėmę tol, kol
jų sąmonėje tie dalykai yra įdeginami. Jie tampa nejautrūs
dvasios sielvartui ir negali jausti jokios gėdos ar neteisumo dėl
padarytos nuodėmės.
Dabar
džiugioji dalis
Apaštalas
Jonas sako: „Jei
mūsų širdis mus smerkia, Dievas didesnis už mūsų širdį ir
žino viską. Mylimieji, jei mūsų širdis mūsų nesmerkia,
pasitikime Dievu” (1 Jono 3: 20-21).
Graikiškas
žodis „smerkti”
yra „kataginosko”,
sudarytas iš „kata”
- „prieš“ ir „ginosko”
- „žinoti kažką“. Pažodžiui tariant, „jeigu
mūsų širdis žino kažką prieš mus, Dievas yra didesnis už mūsų
širdį ir žino viską”.
Kai
mūsų širdis turi kažką prie mus, savo dvasioje mes jaučiame,
kad nusidėjome. Dievas yra didesnis už tai, ir visa, ko reikia
siekiant atleidimo ir, kad vėl užimtume teisingą poziciją – tai
nusižeminti ir prisipažinti.
Aš
pasidalinau apie šiuos „negatyvius”
dvasinio žmogaus išgyvenimus tuo tikslu, kad mes visi žinome koks
jausmas yra tuomet kai nusidedame ir tai, kaip mūsų protas reaguoja
į dvasią, kuri sielvartauja susigėdusi ir suteršta nuodėmės.
Todėl labai svarbu yra žinoti tas „atimančias“ jausmus
pakopas.
Atkreipk
dėmesį į savo dvasią
Lygiai
toks pats proto veiksmas, kuris leidžia pastebėti, kaip mūsų
dvasia reaguoja į nuodėmę, taip pat leidžia mums pajusti ir Dievo
Artumą viduje. Mes ieškome Jo Artumo savo dvasioje, ir tai yra taip
paprasta, tereikia nukreipti savo dėmesį į vidų, kaip tuomet, kai
pasakai kažką neteisingo ir staiga dvasioje pajunti sielvartą.
Pradėk atpažinti Jo Artumą, Jo ramybė yra tavyje.
Aš
visada sakau žmonėms, kai dedu ant jų rankas, melsdamasis dėl
išgydymo: ieškok išgydymo, nežiūrėk į tai, kas liko
neišgydyta. Lygiai tokiu pačiu principu, ieškok Jo Artumo,
nežiūrėk į sielvartą, kurį tebeturi, ieškok Jo ramybės, kuri
yra tavo dvasioje.
Sutrukdyta
vakarienė
Mano
žmona Barbara, ką tik patiekė ant stalo nuostabią vakarienę. Ji
darbavosi visą dieną ruošdama maistą: mūsų didelėje
emaliuotoje keptuvėje ant lėtos ugnies gamino jautienos kepsnius su
morkomis, bulvėmis, svogūnais, žolelėmis bei kitais prieskoniais.
Namai kvepėjo šventiškai ir mes jau ruošiamės sėstis valgyti.
Visi
trys mūsų berniukai sėdėjo prie stalo, aš viename stalo gale,
žmona kitame. Palaiminę maistą ėmėme dalinti berniukams lėkštes
ir staiga žmona pareiškė: „Atleiskite,
aš tiesiog negaliu šiuo metu valgyti. Visą popietę aš jaučiu
uždėtą naštą melstis ir kai gaminau maistą, aš meldžiausi,
tačiau negaliu daugiau tverti. Turiu eiti į miegamąjį ir pabaigti
šią maldą, nes jaučiu, jog kažkieno gyvybei gresia pavojus”.
Pasakiusi
tai, ji išėjo, o tuo tarpu berniukai ir aš svarstėme apie mamos
maldos naštą. Praėjus 45 minutėms ir gerokai po mūsų vakarienės
meto ji išėjo iš miegamojo atsigavusi ir pasiruošusi valgyti. „Aš
nežinau, už ką konkrečiai buvo ši malda, tačiau ji buvo už
žmogų gyvenantį Tailande ir jo gyvybei buvo kilęs pavojus. Taigi
aš turėjau melstis, kol buvo pasiekta pergalė. Kai gavau ramybę,
supratau, kad jam viskas bus gerai”
(tokie dalykai mūsų šeimoje per 34 santuokinio gyvenimo metus
vyksta nuolat ir ji yra tokia užtarėja, kokių man nėra tekę
matyti).
Dejavimas
Fizine
prasme, Barbaros kūnas buvo virtuvėje, kol ji ruošė valgį. Jos
protas (siela) buvo užimtas tais dalykais, kuriuos ji tuo metu darė
– kokia temperatūra turi būti orkaitėje, ar mes turime švarių
indų ir panašiai. Be visų tų dalykų, kurie sukosi jos prote,
sieloje, ji taip pat juto ir naštą savo dvasioje. Sunkumas,
primygtinas raginimas užtarti ne tik gimtąja anglų kalba, ne tik
kalbomis, tačiau aš girdėjau gilias, tarytum gimdymo dejones,
sklindančias iš mūsų kambario.
Jėšua
stovėjo šalia keturias dienas mirusio savo draugo Lozoriaus kūno.
Prieš tai Jono evangelijos 11 skyriuje Jėšua atskleidė, kad
Šventoji Dvasia Jam pasakė, jog Lozorius yra miręs, tačiau
kadangi žmonės toje vietoje stengėsi Jį suimti, Jis turėjo
palaukti kol Tėvas išleis Jį keliauti pas savo mirusį draugą.
33
eilutėje matome: „Jėzus
<...> sudejavo dvasioje...”
ir dar kartą 38 eilutėje: „Ir
vėl dejuodamas Jėzus atėjo prie kapo”.
Kai
skaitai šią istoriją, matai, jog Jėzaus emocijos buvo sukrėstos
dėl draugo mirties, tačiau emocijos neprikėlė Lozoriaus iš
numirusiųjų. Tai įvykdė užtarimas, kuris buvo nežodinis, bet
dejavimas Jo dvasioje.
Rom
8: 26-27 apibrėžia giliausią užtarimo dejonę kaip „neišsakomą
žodžiais“. Būtent tai ir patyrė Barbara, besimelsdama už
nepažįstamąjį Tailande ir Jėzus prie Lozoriaus kapo.
Upės
iš upės
Jono
7:38 Jėšua pasakė: „kas
mane tiki, kaip Raštas sako, iš jo „vidaus“ (angl. „pilvo“)
plūs gyvojo vandens upės”.
Šioje eilutėje pavartotas žodis „pilvas”
pagal kontekstą gali turėti tris reikšmes. Pirmoji reikšmė
pažymi apetitą. Tas pats žodis naudojamas kalbant apie „įsčias”.
Trečioji reikšmė, kuri čia ir vartojama: „slaptuma,
giliausia būties esybė“.”Iš
tos paslėptos ir gilumoje slypinčios mūsų esybės plūs gyvojo
vandens upės. Tai plūs iš mūsų dvasios, veikiančios kartu su
Šventąja Dvasia.
Pažvelkime,
Apreiškimo 22:1 kalbama apie vieną upę, Gyvenimo Upę, kuri išteka
nuo Dievo Tėvo sosto. Ši Šventosios Dvasios upė pasiekia mūsų
dvasią ir tuomet per kalbėjimą kalbomis ir dvasios dejones teka iš
mūsų pasidalydama į daugybę upių, pagal Tėvo valią per
užtarimą pas daugelį žmonių.
Gebėjimas
atpažinti, kas vyksta tavo dvasiniame žmoguje yra raktas – apie
tai tęsiu kitą savaitę... Tavo namų darbas yra prisiminti tuos
kartus, kai jautei viduje dejonę, atgailauti, jeigu tavo gyvenime
yra sričių, kuriose esi surambėjęs
ir mokykis nukreipti savo dėmesį nuo to, kas vyksta aplink tave
pasaulyje į tai, kur gyvena Tėvas bei ką jaučia ir patiria tavo
dvasia.
Palaiminimai,
Neužmirškite
rašyti man asmeninius e-laiškus šiuo adresu
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.