The 7 Churches of the Revelation
tapo pavyzdžiu mums visiems, ir Pergamo surinkimą, kuris klestėjo imperatoriaus garbinimo apsuptyje, nors kai kurie iš jų darė kompromisą pasaulio tvarkai.
Apreiškimo 2:18-29 vėl sutinkame Viešpaties priekaištą dėl
kompromisų su pasauliu. Tiatyrų kompromisas buvo didesnis nei Pergamo, nes tenai
grėsė tiesioginė mirtis. Tiatyruose persekiojimas nebuvo toks
intensyvus, o kai kurie tikintieji leidosi į kompromisus vien norėdami
užsidirbti pinigų.
Gildijos buvo inkorporuotos ir galėjo turėti nuosavybę
mieste, o dvi didesnės gildijos buvo vario kalviai ir dažytojai. Lidija
Filipuose buvo kilusi iš Tiatyros ir buvo purpurinių audinių pardavėja (Apd
16:14-15). Spėliojau, kad galbūt ji sužinojus, kad gali importuoti audinius , išvyko
iš Tiatyrų į Filipus , norėdama išvengti
būtinybės eiti į kompromisus su
gildijomis.[VM1] Nežinome,
bet vieną dieną galėsime jos paklausti.
Beveik kiekvieną kartą sudarydamas verslo sutartį mieste
asmuo turėjo įsijungti į gildiją.
Pasiekę susitarimą, du asmenys eidavo į šventyklą pagarbinti dievo ar deivės, susijusio su ta gildija,
aukodavo stabui, o paskui užsiimdavo seksu (su vyru ar moterimi) su šventyklos
prostitute, kad „užantspauduotų susitarimą“ ir „melstųsi“, kad sandoris būtų „vaisingas“. Šventyklų prostitutės šoko
aplink stulpą, paverstą falo simboliu, tai buvo lyg senovės striptizo klubai,
apie stulpą šokančių moterų pirmtakės – tada
ir dabar veikia tos pačios dvasios.
Surinkime buvo
moteris, Viešpaties pravarde „Jezabelė“, nes ji skelbė kompromisą kaip tikroji
Jezabelė (Ahabo žmona). Tai būtų kaip šiais laikais pasirašyti kontraktą ir
eiti į striptizo klubą, kad susidraugautum su viena iš ten esančių šokėjų – ir
sakytum, kad taip daryti visai gerai , nors esi krikščionis, nes Dievas nori, kad užsidirbtum pinigų ir būtum
palaimintas, todėl Jis to nepastebi. Taip neturi būti, pasakė jiems Viešpats.
2:20 Viešpats sako, kad davė jai „erdvę atgailauti“, bet
ji to nepadarė. Ji žino, ką daro, žino, ką skelbia, ir jos pranašystės
klaidingos – bet vis tiek ji tęsia. Viešpats tiek daug žodžių sako, kad Jis patrauks
savo malonės ranką, jei ji neatgailaus nepasinaudos šia paskutine galimybe, ir ji patirs savo
veiksmų pasekmes: ligas ir skausmą.
Man įdomu tai, kad Jo pažadas tiems, kurie nesileido į
kompromisus ir tiems, kurie atgailauja dėl savo kompromisų, leis valdyti
tautas. Tiesioginis ryšys yra tai, kad dabar šiame gyvenime jie turi stuburą
atsispirti nuodėmei, prieš kompromisus, todėl yra verti valdyti kitus ateityje
– jie tuo gyveno, žino, kaip vaikščioti su Dievu ir nepasiduoti žmonių
nuomonėms. Jis pažada duoti jiems „ryto
žvaigždę“, kaip Viešpats apibūdina save Apreiškimo 22:16, taigi Jis pažada
dovanoti jiems save, kai jie įveiks pagundą daryti kompromisą, kuris iškyla jų
kelyje.
Sardis: Miręs surinkimas
Miestas yra 32 mylios nuo Pergamo (51 km) prie Paktolo
upės, kur senovėje buvo randamas auksinis
smėlis – aukso karštligė padarė miestą turtingu, ir senovės Lidijos sostine
500-aisiais prieš Kristų. Ten buvo pagamintos pačios pirmosios pasaulyje
auksinės ir sidabrinės monetos, todėl miestas buvo įspūdingas.
„ Sardų surinkimo angelui rašyk:
„Taip sako Tas, kuris turi septynias Dievo Dvasias ir
septynias žvaigždes: „Aš žinau tavo darbus, kad tave vadina gyvu, bet tu miręs. 2Būk budrus ir stiprink tai,
kas dar yra ir merdi, nes neradau tavo darbų tobulų Dievo akivaizdoje. 3Tad
atsimink, kaip gavai ir girdėjai, laikykis ir atgailauk. Todėl jei nesilaikysi,
užpulsiu tave kaip vagis, ir tu nežinosi, kurią valandą tave užklupsiu. 4 Vis
dėlto Sarduose turi keletą vardų, kurie
nesutepė savo drabužių, ir jie vaikščios su manimi baltais drabužiais, nes yra
verti. 5 Kas nugalės, bus aprengtas baltais drabužiais, neištrinsiu jo vardo iš
gyvenimo knygos, bet išpažinsiu jo vardą savo Tėvo ir Jo angelų akivaizdoje.
6 „Kas turi ausis, teklauso, ką Dvasia sako surinkimams“.
Miestas turėjo viršutinę ir apatinę dalis, o atėjus
priešui slaptu keliu kopdavo uolomis į viršų, ir niekas jų nepasiekdavo. Jie
buvo užkariauti tik 2 kartus, kai priešo sargybiniai apačioje pastebėjo, kaip
kažkas iš aukštesniojo miesto nusileidžia taku, netyčia išduodantis savo
paslaptį. Visi gyventojai abu kartus miegojo, ir taip Viešpats primena jų
istoriją, sakydamas, kad jie dvasiškai miega.
Istorinė pastaba: jie buvo tokie įsitikinę, kad nebus
nugalėti, kad nė karto net nepastatė sargybinių. Toks buvo Sardis dvasine
prasme . budėkite, vertinkite savo
išgelbėjimą ir vaikščiokite su
Viešpačiu. Jie ignoravo tai, ką turėjo, manydami, kad yra skirti amžinybei.
Jis sakė, kad jie yra krikščionys, bet iš tikrųjų jie tokiais nebuvo. Dvasiškai buvo keletas tikrai
atgimusių iš naujo, ir Jis skatino juos stiprinti tai, ką turi. Jis grasino tuo
pačiu likimu, kurį patyrė jų miestas anksčiau – Jis ateis kaip vagis naktį, o jie net nežinos,
kada Jis ateis.
Paulius ir anksčiau vartojo tą pačią terminologiją, rašydamas Tesalonikiečiams 1 Tesalonikiečiams
5:2 Paulius sako, kad paėmimas netikintiems pasirodys kaip Viešpats, ateinantis
lyg vagis naktį pavogti to, kas Jam nepriklauso. Čia Viešpats naudoja šią
metaforą, norėdamas nurodyti, kad jie yra netikintys arba atsitraukė nuo Jo. 5
eilutėje Jis sako tiems, kurie nugali – atgailaukite ir pradėkite vaikščioti su
Juo – Jis neištrins jų vardų iš Gyvųjų knygos. Jis nebūtų to sakęs, nebent būtų
buvę įmanoma, kad jų vardai būtų ištrinti iš Gyvųjų knygos.
Ši frazė „Gyvųjų knyga“ yra žydiška, kurią būtų supratę
1-ojo amžiaus skaitytojai. Judaizmas moko, kad Trimitų šventėje pučiant
paskutiniam trimitui atveriamos knygos, tarp jų ir Atminimo knyga bei Gyvųjų
knyga ir kitos – visi gyvųjų ir mirusiųjų įrašai.
Tiems, kurie mano, kad kartą išgelbėtas visada
išgelbėtas, ši ir kitos eilutės parodo jų kvailystę. Be to, tai buvo sprendimas, kuris
juos išgelbėjo, ir reikia kito sprendimo, kad jie taptų „neišgelbėti“.
Mes matėme Efesą, kuris kažkada turėjo uolumo, sukėlusio
riaušes, ištikimą Smirną su jos lyderiu Polikarpu, Pergamą, kovojantį su
kompromisu ir žmogaus sukurtos nikolaitų hierarchijos kilimu, kompromituojančią
Tiatyrą, kurioje moteris dėstė klaidingą mokymą ir melagingas pranašystes.
sakydamas, kad Viešpačiui gerai jei eini į į pagonių šventyklas ir paleistuvauji, nes
Viešpats nori palaiminti finansiškai, o Sardis, beveik miręs, bent jau miega
šviesoje, tai įspėjamasis pasakojimas mūsų dienoms.
Visiems yra kažkas iš penkių, kuriuos iki šiol aptarėme.
Man įdomu tai, kad kiekvieno miesto Kristaus kūnas buvo unikalus su savo
problemomis, gėrybėmis ir bėdomis. Tą patį randame ir mūsų namų surinkimų
tinkle, ir bet kuriame auditoriniame surinkime – kiekvienas surinkimas yra unikalius, kiekviena miesto ar tautos
kultūra meta iššūkius krikščioniui.
Kiekviename surinkime Viešpats ragina nuolankumą,
atgailą, rimtą tikėjimą ir vaikščiojimą su Juo. Ir tai, kas man atrodo ypač
aktualu iki šiol, Jis turi mažai kantrybės tiems, kurie save vadina
krikščionimis, bet moko ir pranašauja
kompromisą su pasauliu. Kitą savaitę broliškos meilės miestas Filadelfija ir
Laodkėja, kuri manė, kad finansinis palaiminimas reiškė Dievo palankumą , ir
kad jiems daugiau nieko netrūksta.
Kaip sakiau, kiekvienas gaus kažką sau ...iki kitos
savaitės! Laiminu,
Džonas Fenas
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.