John Fenn, 2013 m. vasario mėn. 16 d.,
Sveiki,
Praeitą
savaitę aš dalinausi, kad visų pirma ieškau ne balso, bet daugiau
Tėvo jausmo, pojūčio ir nuotaikos.
Bendravimas
ir žodis skirtas mums
Graikiškas
žodis „logos“ naudojamas, kai kalbama apie visą Dievo žodį.
Logos yra viskas nuo Pradžios iki Apreiškimo knygos. Populiarioje
surinkimo kultūroje nauji atsivertusieji yra mokomi skaityti Žodį,
galbūt du skyrus per dieną, plius kasdieninės eilutės skirtos
skaitymui ir apmąstymui, ir tai yra logos.
Nors
yra gerai ir tinkama žinoti logos, turėti didelį pažinimą apie
skyrius ir eilutes, tikėjimas nekyla iš logos. Logos žinojimas nei
vieno neišgelbsti ir neveda į išgelbėjimą, nesvarbu, kad
daugelis pagonių ir tiek daug teologų žino, kas parašyta
Biblijoje, bet jie nėra atgimę iš aukšto - vien tik žinojimas
Jono 3:16 nenuves tavęs į dangų.
Kuo
tu gyveni?
Iš
logos kyla specifinis žodis pasakytas arba pasidalintas su asmeniu.
Šis žodis graikų kalboje yra „rhema“ ir reiškia specifinį
žodį pasakytą asmeniui. Rhema kyla iš logos, specifinis iš
bendro. Jūs gimstate iš aukšto atsakydami į rhemą. Tas atsakymas
į rhemą pakvietimą išgelbėjimui yra tikėjimas.
Mato
4:4 cituoja Pakartoto įstatymo 8:3 ir čia yra naudojama rhema, o ne
logos: „Žmogus bus gyvas ne vien duona, bet kiekvienu Žodžiu
(rhema), kuris išeina iš Dievo burnos“.
Čia
mes matome, kad mūsų dvasinis maistas nėra logos – visi Dievo
nutarimai nuo Pradžios knygos iki Apreiškimo, bet specifinis Žodis
skirtas mums – toks konkretus, kaip mūsų pusryčiai, priešpiečiai
ir pietūs, tai skirta mums, o ne minioms. Mes gyvename dėl ir dėka
to specifinio, būtent mums duoto Dievo Žodžio.
Ši
eilutė taip pat mums parodo, kad mes turime padaryti tą specifinį
Žodį iš Dievo tokiu svarbiu mūsų širdyse, kaip kasdien valgomą
maistą. Ir vėl – nedarome logos, dviejų skyrių per dieną,
kasdieninės eilutės, kurią mokomės mintinai lygia mūsų maistui,
bet gyvename
specifiniu Žodžiu skirtu mums nuo Dievo,
štai kas mums turi tokią pat svarbą, kaip kasdieninė duona.
Kaip
ateina tikėjimas?
Romiečiams
10:17 Paulius sako: „Tikėjimas ateina iš klausymo, o klausymas –
iš Dievo Žodžio“. Šiame teiginyje „tikėjimas kyla iš
klausymo“ panaudotas ne logos, bet rhema. Kitais žodžiais
tariant, tikėjimas neateina tik iš Dievo Žodžio žinojimo, bet
tikėjimas ateina girdint jums skirtą specifinį Žodį iš Dievo –
štai kas gimdo tikėjimą.
Prisiminkite,
kad Jėšua ir Naujasis Testamentas moko, jog Šventoji Dvasia vadina
šituos perteikiamus „rhema žodžius“ įvairiai - „įvedimu į
tiesą, parodymu dalykų, kurie ateis, liudijimu mūsų dvasiai,
dvasiniu skyrimu“ – jie nėra vien tik sakiniai, kuriuos jūs
girdite savo dvasioje – taip kaip aš dalinausi praeitą savaitę,
kad aš visų pirma ieškau jausmo, liudijimo, nuotaikos, nes
specifinė rhema kyla iš bendro Dievo buvimo (logos).
Jėšua
yra Dievo logos – visi Dievo nutarimai ir Dievo pilnatvė kūne.
Bet kaip logos, Jis taip pat kai kurių laikomas mažų mažiausiai
istorine asmenybe. Musulmonai Jį laiko pranašu, kai kuriems tai
keiksmažodis. Bet tiems, kas tiki, Jis daugiau nei logos, Jis tapo
rhema mums, specifiniu žodžiu, kuris
vedė mus į išgelbėjimą. Rhema kyla iš logos.
Modernios
evangelinės krikščionybės kultūros klaida yra ta, kad sakoma
asmeniui, jog logos žinių dauginimas ves į didesnį tikėjimą,
atsakytas maldas, į brandų krikščionio gyvenimą. Netiesa.
Sužlugdyti
krikščionys
Ir
vėl, yra gerai turėti teisingų rašto (logos) žinių,
nesupraskite manęs blogai. Bet rhema, o ne logos gimdo tikėjimą,
ir būtent TO mums reikia gyvenime. TOKIO rhema svarbą mes
prilyginame mūsų kasdieniniam maistui.
Deja,
krikščionys išauklėti galvoti: „jei aš tik žinosiu daugiau
Žodžio“ (patys užpildykite tarpe) aš būsiu išgydytas, mano
vaikas bus išgelbėtas, mano maldos bus atsakytos, aš įeisiu į
savo tarnavimą... ir jie turi galvoje logos.
Prisiminkime,
kad Nojus vaikščiojo su Dievu, bet būtent rhema pasakė jam, kad
reikia statyti arką. Jo atsakymas į rhemą yra vadinamas didžiu
tikėjimu Hebrajams 11 skyriaus „tikėjimo galerijoje“. Mozė
vaikščiojo su Dievu, su logos, bet jo atsakymas į rhemą buvo
grįžti atgal į Egiptą ir tai padarė jį didžiu lyderiu.
Abraomas vaikščiojo su Dievu, logos, bet dėl jo atsakymo į rhemą
apie pažado žemę, apie pažado sūnų, štai kodėl jis gavo
pažadą.
Todėl
tikėjimas yra mūsų atsakymas į rhema, o ne logos žinojimas
(Daugiau apie tai aš siūlau mano mokymų serijose: „Kaip būti
vedamam Dvasios“ ir „Balansas tarp malonės ir tikėjimo“).
Daugelis
krikščionių sužlugdomi dėl klaidos, kad logos pažinimas gimdo
tikėjimą. Jie nesupranta, kodėl jie studijuoja bei skaito ir vis
dar neturi didelio tikėjimo. Atsakymas paprastas; jie vietoj rhemos
savo kasdienine duona padarė logos. Galvodami, kad jie daro tai, ką
Dievas liepė, faktiškai jie yra nepaklusnūs ir daro klaidą,
klausydami žymių tarnautojų, kurie nesupranta patys, ką jie moko
(aš niekada nekreipiau dėmesio, ką sako kiti, juokinga).
Kodėl
daugelis neišgyja
Todėl,
kad tikėjimas nekyla iš logos, bet iš rhema – Žodžio, kuris
yra tiesiai iš Dievo ir skirtas būtent mums. Tai reiškia – kai
žmogui reikia išgydymo, arba bet kokio kito stebuklo, pirmiausia
reikia atsiskirti su Dievu ir praleisti laiką su logos, mąstyti
apie eilutes, kurios tinka tai situacijai, ir laukti kol iš logos
kils jums skirta rhema. Man laikas su logos reiškia garbinimą ir
maldą bei buvimą su Juo prieš tai, kai atsiverčiu Raštą.
Praleisk laiką pasilikdamas ir medituodamas Jo artume, ir tada apie
eilutes, kurios tau aktualios, ir nieko nedaryk, kol negausi iš Jo
rhema.
Populiari
surinkimo kultūra sako pasirink skyrių ir eilutę iš logos,
atsistok ant jos ir tikėkis Dievo prisilietimo. Tai
nėra tikėjimas
tol, kol mes negauname rhemos savo situacijai, ir TADA tikėjimas yra
rezultatas, nes mes žinome, kad žinome, kad žinome, nes girdėjome
iš Dievo.
Tikėjimas
nekyla iš logos, bet iš rhema. Taigi, kokia bebūtų tavo
situacija, atmesk kultūrą, kuri sako pasiimti skyrių ir eilutę,
ir vietoj to praleisk laiką garbindamas, medituodamas, studijuodamas
logos, leisk Dievui kalbėti tau rhema iš logos. Štai kaip veikai
tikėjimas.
Prašyk,
ko nori
„Jei
pasiliksite Manyje, ir Mano Žodžiai pasiliks jumyse, jūs
parašysite, ko tik norėsite, ir bus jums padaryta“.
Būtent
Jono 15:7 daugelį krikščionių paskatino studijuoti logos,
galvoti, kad vieną dieną jie „pasieks“ tai, kad eilutė jiems
taps tiesa ir jie bus taip susiderinę su Dievu, jog ko tik prašys,
bus jiems padaryta, nes jie savyje turi tiek daug Žodžio. Klaida.
Jėzus
sako NE TAI: Jėzus naudojo rhema: „Jei pasiliksite Manyje, ir
Žodžiai, kuriuos būtent jums kalbėjau pasiliks jumyse, tada jūs
galėsite prašyti, ko tik norite pagal tuos jums skirtus žodžius/
rhema, ir tai bus jums padaryta“.
Štai
tai Jis sakė. Tai nėra tuščias čekis visoms atsakytoms maldoms
visais laikais, bet specifinis teiginys atskleidžiantis tai, kad
jeigu jūs gausite rhema ir ta rhema pasiliks jumyse, jūs galėsite
prašyti pagal tą rhemą ir tai bus jums padaryta.
Kai
Nojus gavo rhemą pastatyti laivą, jis tuomet galėjo prašyti bet
ko, ko jam reikėjo statybai: „man reikia medienos, laiko,
pagalbos, dervos, kad gyvūnai būtų surinkti pas mane“ – visko,
kas susieta su ta rhema ir tai buvo jam duota.
Štai
kodėl, kai tu gauni rhema – vedimas, ramybė, žodis, kryptis –
tu prašai kažko tos rhemos ribose, ir tai tau įvyksta.
Pavyzdžiui,
kai Barbara ir aš persikėlėme iš mūsų mažo buto Šarlotėje
(Šiaurės Karolina) į Tulsą 1979, ir Tėvas pasakė man „Tu gali
išsinuomoti namą Tulsoje“, mes nedelsiant ėmėme žiūrėti, ko
mums reikia tame name, kad sutiktume mūsų pirmą sūnų, kuris gims
mums ten apsigyvenus.
Mes
sudarėme sąrašą:
žemės atspalviai, plytinis židinys, virtuvės baldai ir
apšvietimas, langas virš virtuvės kriauklės, 2 vonios kambariai,
3 miegamieji, prijungtas garažas, 25 minutės iki mano darbo ir
mokyklos, ir ne daugiau kaip 400$ per mėnesį nuomos. Kai mes
ieškojome išsinuomoti namo, mano dvasia pašoko manyje, kai mes
pasukome už kampo ir mano akys užkliuvo už vieno namo – tada aš
pamačiau lentelę „išnuomojama“. Ir ten buvo viskas, ko mes
prašėme, ir ten mes apsigyvenome tais metais. Kodėl? Kadangi mes
laukėme, kol Viešpats duos rhema, tada mes prašėme visko, ko mums
reikėjo sutinkamai su ta rhema ir mums buvo padaryta.
Jūs
turite pažinti Jį ir bendrauti, kad gautumėte rhema
Tam,
kad žinotum logos nereikia pažinti ir bendrauti su Dievu. Tam, kad
gautum rhema REIKIA bendrauti ir pažinti Dievą.
Kai
aš studijuoju Žodį – aš skaitau logos, ieškau, kas „iššoks“
man ir patrauks mano dėmesį. Kartais aš skaitau tik dėl malonumo,
bet paprastai aš „spininguoju“ rhema, kaip žvejys su meškere
valtyje, kai ji plaukia lėtai pasroviui. Aš meldžiuosi, kad Jis
atvertų mano supratimo akis, ir tada aš tarytum su blizge einu per
Žodį, ir kuomet kažkas atkreipia mano dėmesį aš sustoju ir
studijuoju tą Žodį, tą eilutę, tą temą kartais net visą
savaitę arba mėnesį.
Kiekvienu
momentu aš turiu 5 ar 6 rhema žodžius/ koncepcijas, apie kuriuos
aš mąstau, studijuoju ir medituoju – ir štai todėl aš turiu
tikėjimą. Štai kodėl tiek daug žinau – sąžiningai, aš tik
laukiu kol gausiu kažką, apie ką Jis nori mane mokyti, tada aš
studijuoju, kol įsisavinu visas dvasines kilo kalorijas valgydamas
kasdieninę duoną iš dangaus.
Rhema
gali ateiti iš labiausiai neįtikėtinų šaltinių, nes kai jūs
pažįstate Jo buvimą savo viduje, jūs nuolatos nukreipiate dėmesį
giliai į savo vidų. Taip kaip kartą peržiūrėdamas TV laidą ir
sakydamas Tėvui, kad Jo gyvenimas turėtų būti nuobodus, nes man
nusibodo šitas filmas, kurį aš mačiau jau tiek daug kartų, ir
prisimenu visas detales, taigi paklausiau: „Kaip tu randi
pasitenkinimą?“ (kai tu žinai pabaigą nuo pat pradžios) ir Jis
atsakė: „Aš džiaugiuosi procesu“. Ta rhema metų metais VIS
DAR man teikia dvasinį maistą iki šios dienos.
Tai
bendravimas visą dieną, keliaujant savo mintimis tarp dvasinio ir
fizinio pasaulio. Tai gyvenimo būdas, o ne formulė. Kaip kiekviena
draugystė, ieško jausmų, niuansų, nuotaikų, žodžių, pirmyn ir
atgal tarp vienas kito.
Mes
privalome Jį pažinti... ir tos draugystės rezultatas yra rhema
mūsų gyvenimuose... mūsų atsakymas į tas rhemas yra mūsų
tikėjimas, ir mūsų ramybė Jame. Dar galima būtų tiek daug
pasakyti šia tema, bet aš jaučiu, kad turiu judėti toliau, bet
galbūt kažką susijusio su šia tema pasidalinsiu kitą savaitę,
Gausių
palaiminimų!
Neužmirškite
rašyti man asmeninius e-laiškus šiuo adresu
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.