John Fenn, 2013 m. vasario mėn. 9 d.,
Sveiki,
Praeitą
savaitę aš dalinausi apie tai, kaip apaštalas Jonas pradeda savo
pirmą laišką sakydamas, kad mes galime turėti bendravimą
su Tėvu ir Sūnumi, ir skirtumo tarp šitų dviejų bendravimų
suvokimas yra raktas, kad priimtume asmeninį žodį ir apreiškimą.
Žodis
„bendravimas“ yra panaudotas vien tik 1 Jono laiško pirmame
skyriuje net 4 kartus. Tai viso skyriaus ir laiško raktinis žodis.
Graikiškas žodis „koininia“ yra „bendravimas“, jis kilo iš
šaknies „bendras“, taip kaip „turėti
kažką bendro“.
Todėl svarbiausias dalykas bendravime yra turėjimas kažko, kas
yra abiems pusėms bendra.
Štai
koks yra bendravimas su Tėvu ir Sūnumi: mes turime kažką bendro,
todėl jie nori praleisti laiką su mumis, ir mes su jais...
nuostabu!
Neerzinkite
mūsų!
Gimnazijoje
aš tris metus mokiausi vokiečių, ir praleidau ten dvi savaites tą
vasarą, kai man sukako 16. Mane trijų savaičių naujagimį
atsivežė į miestą netoli Štutgarto, ir aš augau girdėdamas
savo tėvus kalbant vokiečių kalba tuomet, kai jie nenorėjo, kad
mes vaikai suprastume apie ką jie tarpusavyje kalbasi. Ir jeigu mano
mama susimušdavo kojos pirštą ar susižeisdavo ranką,
susijaudinimo šūksnis nuskambėdavo vokiškai.
Praėjo
metai, Barbara ir aš susituokėme, mes turime tris berniukus, bet
vis dar mylime vokiečių kalbą ir Vokietiją, ypač Bavariją ir
Švabiją. Vieną dieną mes buvome parduotuvėje, galbūt daugiau
pasivaikščioti, kad Krisas galėtų pavaikščioti su kojų
įtvarais ir ant ratukų esančiu rėmu. O jam patiko bėgioti!
Bandydamas jį sustabdyti ir priversti eiti kartu su mumis buvo
iššūkis, bet visiems trims berniukams buvo leidžiama turėti
energijos perteklių tuomet, kai aš ir Barbara norėdavome turėti
ramų vakarą, nes jie pavargę po ekskursijos anksčiau nueidavo
miegoti.
Tai
buvo vienas iš tų kartų, kai mes trumpai kalbėjomės su ofiso
tarnautoja, bet aš atkreipiau dėmesį į jos akcentą ir
paklausiau: „Bist du Deutsch?“ (Ar jūs vokietė?). Ji atsakė
„Ja“ (Taip) ir tučtuojau ėmiau klausinėti vokiečių kalba, iš
kur ji kilus ir pasakoti, kad aš buvau Vokietijoje.
Tik
tada, akies krašteliu ir daugiau nuojauta nei fiziškai išgirdau ir
pamačiau Brian, mūsų jauniausią sūnų kuris baksnojo Barbarai į
koją ir sakė skųsdamasis: „O ne, mama, tėtis ir vėl kalba
vokiškai! Ar mes galime eiti? O Jason (būdamas šiek tiek vyresnis,
taigi truputį drąsesnis) buvo panašus į susierzinusį šuns
šeimininką, kuris bandė priversti savo šunį eiti: „Tėti! Tai
erzina! Tėti, eikime!“
Aš
iki šios dienos vis dar darau tokius dalykus, nors mano vokiečių
kalba dabar tik tokia, kad galiu paklausti kelio į restoraną,
tualetą, viešbutį (bet iš tiesų ko man reikia, ir kodėl aš tai
darau? juokinga)
Kodėl
man to reikia? Kadangi turiu kažką bendro su ta ofiso tarnautoja –
aš buvau jos gimtajame krašte ir galiu pakankamai kalbėtis jos
gimtąja kalba, kad susiorientuočiau situacijoje. Mes turime kažką
bendra.
Ką
jūs turite bendro su Tėvu ir Sūnumi?
Jėšua
kalbėjo mokiniams Jono 16 skyriuje, duodamas jiems nurodymus, jog po
to, kai Jis išeis jiems nereikės melstis Jam, kad gautų atsakymus,
bet jie turės melstis tiesiai tik vienam Tėvui.
„Tą
dieną jūs manęs nieko neklausinėsite. Iš tiesų, iš tiesų
sakau jums: ko tik prašysite Tėvą mano vardu, Jis jums duos...
jūs
prašysite mano vardu, ir Aš nesakau, kad Aš prašysiu Tėvą už
jus, – juk pats
Tėvas jus myli, nes
jūs mane pamilote...“
23-27 eil.
Tai
pirmas dalykas, ką mes turime bendro su Tėvu - mes abu mylime Jėzų.
Šitas faktas panaikina visus argumentus, kodėl asmuo negali
bendrauti su Tėvu ir Sūnumi. Tokie pasakymai: „aš padariau tiek
daug klaidų“ ir „aš esu toks nusidėjėlis“ atkrenta kaip
nereikšmingi, nes Tėvas myli mus ir Jis myli Savo Sūnų. Mums tai
bendra, taigi pagrindas bendravimui yra.
Jeigu
mums, kaip
žmonėms būna sunku kažką mylėti, bet mes su jais turime turi 1
gerą bendrą savybę, mes įsileidžiame juos į savo gyvenimą ir
nekreipiame dėmesio į kitus dalykus. Tai tuo labiau Tėvas trokšta
bendrauti su mumis, nes nepaisant viso kito, mes mylime Jo Sūnų!
Virš
šito...
Ar
atsitiko tau kada taip, kad apie tave primelavo? Ar tave kada nors
išdavė? Ar tave kada nors neteisingai apkaltino? Ar kada nors tavo
žodžiai buvo neteisingai suprasti ir/ar panaudoti prieš tave? Ar
tave kada nors paliko tavo draugas (-ai)? Ar kada nors tave paliko
žmonės todėl, kad jie įsižeidė, o tu laikėte juos savo
draugais?
Visus
šituos dalykus ir dar daugiau patyrė Jėšua. Tau ir Jam tai
bendra. Užuot susitelkęs į savo negatyvias savybes, pradėk
mąstyti apie tai, ką tu turi bendro su Tėvu ir Sūnumi. Jie
investavo į tave amžinybei, Efeziečiams 2:7 atskleidžia, kad
ateinančiais amžiais Tėvas toliau rodys savo didį gerumą mums –
taigi pasiruošk, jie turi.
Taigi
bendravimas diena iš dienos – kas tai?
Kai
atsibundu aš tučtuojau nukreipiu dėmesį į savo vidų, ieškodamas
Jo buvimo ir pradedu melstis kalbomis. Aš suprantu, kad tas buvimas
tai Tėvas. Savo dvasioje aš nebandau nustatyti: „Ar tai Tu, Tėve,
ar tai Tu, Jėzau?“ Tai Tėvas. Aš jaučiu Jo gyvybę, Jo
energiją, Jo šilumą savo dvasioje. Aš pažįstu Jį.
Kaip
pasakyta Romiečiams 8:15, mes gavome įsūnystės dvasią, taigi mes
šaukiame: Abba, Tėve. Taigi, Jis yra giliai mumyse. Čia reikia
pažymėti, kad pirmame amžiuje, žodis „abba“ buvo neformalus
ir familiarus, panašus į šiandieninės kalbos „tėtį“,
„tėvelį“ arba „papa“.
Abba
ir Tėvas yra čia panaudoti todėl, kad jie reiškia ir formalius,
ir neformalius santykius, o taip pat ir bendravimą. Kai aš buvau
mažas berniukas, turėjau tokį supratimą: „mano tėtis gali
nugalėti tavo tėtį!“ Dėl amžiaus mes turėjome ribotą
supratimą – mano tėtis buvo visada teisus ir galėjo padaryti bet
ką.
Kai
paaugau, aš supratau, kad tėtis, yra taip pat ir tėvas. Tėvo
supratimas augino mano supratimą, ką tai reiškia būti vyru, būti
tėvu. Štai taip ir su mūsų dangiškuoju Tėvu. Jis yra ir mūsų
tėvelis, ir mūsų Tėvas.
Nuo
neaiškių dalykų prie specifinių
Kai
aš nukreipiu savo dėmesį į savo dvasią, aš dažnai tai darau
tuo pačiu metu klausdamas „Ką tu galvoji, Tėve?“
Aš
iš tiesų nenukreipiu savo dėmesio tam, kad išgirsčiau žodžius,
bet kad pajausčiau, ką jaučia Tėvas. Ką Jis jaučia mano
viduje...
Aš
nesiklausau visų pirma žodžių savo dvasioje, aš visų pirma
ieškau to, ką galiu pavadinti, Jo jausmais ar nuomone dėl
konkrečios situacijos. Kai aš paklausiu: „Ką Tu galvoji, Tėve?“
tai aš klausiu apie viską, pradedant nuo to, ar man reikia šiandien
sudeginti paplūdimyje sausas šakas, iki to, ar man reikia šį
mėnesį įrašyti mokymo serijas, ar įrašyti jas šiandien? Ar man
reikia paskambinti kažkam per Skype, ar parašyti facebook žinučių,
ar susitelkti studijuoti Žodį šį rytą?
Ir
savo kasdieniniame gyvenime, kai kas nors išreiškia savo nuomonę
asmeniškai, ar elektroniniu laišku, aš paklausiu: „Bet ką Tu
galvoji, Tėve?“ „Ką nori, kad aš jiems pasakyčiau?“ „Ar
aš turiu būti griežtas, ar Tu nori, kad būčiau su jais mandagus?
Kokiame savo gyvenimo sezone jie dabar yra?“ ir taip toliau. Apie
dalykų sąrašą, ką reikia padaryti, aš klausiu: „Ką Tu manai
aš turiu daryti pirmiausia?“ - ir ieškau jausmo, paliudijimo,
kažko kas yra paryškinta mano dvasioje, kas patraukia mano dėmesį
daugiau nei kiti dalykai: „Eiti visų pirma į kompiuterių
parduotuvę“, būtent tai jaučiu.
Tėvo
emocijos
Kai
prieš daug metų Tėvas mokė mane apie Save, Jis pasakė: „Aš
išreiškiu Savo emocijas per Dvasios dovanų pasireiškimą“. Aš
pasakiau Jam: „Man reikia skyriaus ir eilutės apie tai, Tėve“
ir Jis atsakė: „Pastudijuok apie užuojautą. Kiekvieną kartą,
kai tu matai užuojautą evangelijose tu rasi Dvasios pasireiškimus“.
Aš
greitai suvokiau, kad Jis buvo teisus. Parašyta, kad Jėšua pajuto
užuojautą raupsuotajam, ir išgydė jį. Jis gailėjosi suvargusios
minios ir maistas buvo padaugintas. Jis turėjo užuojautą, nes jie
buvo kaip avys be piemens, taigi, Jis pasiuntė 12 gydyti ir padėti.
(Mt
15:32; Mt 9:36-38,10:1; Mk 1:41).
Netgi Jo palyginimuose užuojautos rezultatas buvo antgamtinis skolų
dovanojimas! (Mt 18:21-35)
Taigi
aš neieškau žodžio, bet Tėvo emocijų – užjaučia?
Sielvartauja? Laimingas? Ir vėl prieš eilę metų, kai buvau
tradicinio surinkimo pastoriumi, kai Jis mokė mane, aš pradėjau
klausti Tėvo prieš tarnavimą: „Kaip Tu jautiesi dėl to?“
Turint galvoje, kad tradicinis tarnavimas sudarytas iš trijų dalių:
garbinimas, Žodis, malda/tarnavimas. Aš pradėjau klausti kokios Jo
emocijos dėl to tarnavimo.
Aš
galėdavau jausti – negirdėti, bet jausti daugiau „svorio“
savo dvasioje dėl garbinimo, tai paaiškino kodėl Jis man nieko
nedavė, kad galėčiau mokyti to tarnavimo metu – Jis nebuvo
linkęs kažką kalbėti per mano mokymą, bet jaučiau, kad yra
gerai susitelkti į garbinimą.
Garbinimo
lyderis, Paulius, pirmus kelis kartus žvilgčiojo į mane, kaip
elnias pagautas prožektorių šviesos - „Ką? Aš teturiu tik 4
giesmes“. Aš liepiau jam tiesiog pasiduoti bendrai srovei ir
garbinti.... tas vakaras buvo 90 minučių garbinimo, tada tarnavimo
laikas, ir visi mes pasinėrėme į Jo buvimą - visi, nes aš
neieškojau „žodžio“, bet visų pirma ir svarbiausia, ieškojau
to buvimo savo viduje, ir jau tada, kokios buvo mano Tėvo emocijos
dėl to renginio.
Emocijos
yra ta dalis, kuri mums, mūsų Tėvui ir mūsų Viešpačiui yra
bendra. Užuojauta kitiems yra visų pirma Jame, taigi mokykimės
ieškoti šito bendrumo mūsų santykiuose ir „jausti“ Jo artumą
savo viduje. Bendrauk pagal tai, kas tave sieja (ką turi bendro),
klausk Jo nuomonės apie dalykus, ir „pajausk“ Jo atsakymą.
Daugiau
kitą savaitę, nes tada planuoju baigti šią seriją.
Gausių
palaiminimų!
Neužmirškite
rašyti man asmeninius e-laiškus šiuo adresu
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.