What does the Father Want? #3 of 3
Sveikinu
visus,
Pirmosiose dviejose šios serijos dalyse rašiau apie Tėvą, ieškantį tikrų garbintojų ir žmonių pagal savo širdį. Galima būtų pridurti ir tai, kad – Viešpats atėjo ieškoti
ir išgelbėti pražuvusiųjų, Viešpats žvalgosi po žemę, kad parodytų savo stiprybę tiems, kurie Jį seka.
Šios serijos
tikslas – išmokti atskirti tai, ką kiti mums sako, kad Dievas nori, nuo to, ko
Jis iš tikrųjų nori.
Surinkimo (bažnyčios)
kultūra nori, kad lankytume surinkimą, pasiliktume „Žodyje“, aukotumėte jų
reikalams, savanoriautumėte programoje ar dalyvautumėte surinkimo dvasinėje vizijoje. Lengva (netyčia) manyti,
kad Dievas nori to, ką pastorius sako, kad Jis nori.
Į mano
kabinetą atėjo labai nusiminęs Biblijos mokyklos mokinys. Jo surinkimas pradėjo
rytines maldas, todėl per pastarąsias 3 savaites jis keldavosi 5 val. ryto, kad
15 minučių melstųsi kartu su visais. Jis manė, kad to nori Dievas; pastorius
kiekvienose pamaldose skatino bendruomenę dalyvauti. Šis jaunuolis taip darė
pirmąsias 3 savaites, bet paskutinę savaitę pramiegojo maldos laiką.
Jis atėjo pas
mane, nes buvo tikras, kad Dievas ant jo pyksta dėl to, kad nesilaiko
programos, ir norėjo sužinoti, ką jam reikia daryti, kad vėl būtų geri
santykiai su Tėvu. Paklausiau, iš kur jis žino, kad Tėvas ant jo pyksta. Ar jis
jam pasakė, kad pyksta? (Ne) Jis mąstė taip- kadangi bažnyčia rytinėmis
valandomis meldžiasi Viešpaties malda,
tai tikrai tai, ko Dievas nori. Kai jis nepateisino surinkimo lūkesčių, jis
manė, kad nuvylė Dievą. Aš galėjau padėti jam atgauti Tėvo ramybę. Pasakiau jaunuoliui,
kad kai jis jaučia ramybę, tai reiškia,
kad Tėvas leidžia jam suprasti, kad Jis ant jo nepyksta.
O kas, jei
galėtume pradėti kelionę su Tėvu ir mūsų Viešpačiu, kuri nebūtų vien tik apie mus?
Ar svarstėte
apie kelionę su Tėvu, kuri būtų orientuota į Tėvą, o ne į mus pačius?
Michėjas buvo pranašas iš mažo miestelio (morastiečių), bet pranašavo apie Samariją (Izraelio sostinę) ir Jeruzalę (Judėjos sostinę).
PASTABA: Po
Saliamono mirties Izraelis suskilo į 2 karalystes: Šiaurinę karalystę, vadinamą
Izraeliu, kurios sostinė buvo Samarija, kurią sudarė 10 genčių. Jie atmetė
Dievo garbinimą Jeruzalėje ir ten gyvenančius levitus, sukurdami savo
kunigystę. Pietinė karalystė buvo žinoma kaip Judėja, bet joje buvo Benjaminas,
levitai ir kiti iš 10 genčių, kurie liko ištikimi Dievui. Jų sostinė buvo Jeruzalė,
o garbinimas buvo vykdomas Saliamono šventykloje. Skaitant pranašus svarbu
atkreipti dėmesį, ar jie tarnauja Izraeliui (Samarijai), ar Judėjai. (Daugiau
informacijos rasite mano garso įrašų serijoje „Pasižvalgykime po ST:
Izraelio pilietinis karas“, kurioje pateikiama išsami informacija.)
Ir štai
pasirodo Michėjas: jis buvo iš mažo kaimo tipo miestelio.
Tačiau jis
pranašavo abiejų sostinių ir jų atitinkamų garbinimo centrų žmonėms ir
vadovams. Michėjas buvo pirmasis pranašas, konkrečiai atkreipęs dėmesį į abiejų
karalysčių nesugebėjimą padėti vargšams. Jie turėjo Mozės įstatymą, kuris buvo
kupinas malonės vargšams, tačiau kiekvienas iš jų ugdė savo dvasingumą už Mozės
įstatymo nuostatų ribų.
Pavyzdžiui,
pažiūrėkite į dešimtinės įstatymą ir kaip jis rūpinosi žmonėmis, tačiau jis
buvo ignoruojamas. Buvo 4 dešimtinės:
Pirmoji yra
„terumah“ arba „pirmųjų vaisių auka“, kuri atitekdavo kunigams jų išlaikymui.
Antroji yra „ma'aser rishon“ arba pirmoji dešimtinė. Ji atiteko levitams. Ne
kiekvienas Levio genties narys tapdavo kunigu, nes šventyklos tarnyboje užimamų
pareigų skaičius buvo ribotas. Taigi levitų buvo daug daugiau nei kunigų.
Trečioji dešimtinė yra „ma'aser min hama'aser“ – dešimtinė nuo dešimtinės.
Levio genties nariai atiduodavo dešimtinę nuo to, ką gaudavo, tiems levitams,
kurie buvo kunigai. Šios 3 dešimtinės buvo skirtos kunigams paremti ir
šventyklos priežiūrai bei išlaikymui.
Ketvirtoji
yra „ma'aser sheen“ arba antroji dešimtinė. Ši dešimtinė grįždavo tiesiai pas
jas aukojančius žmones.
Šios 4
dešimtinės buvo aukojamos skirtingu metu per 7 metų laikotarpį, o
septintaisiais metais, šabo metais, dešimtinė nebuvo skiriama.
1, 2, 4 ir 5
metais „antroji dešimtinė“ buvo nunešta į Jeruzalę ir paaukota Viešpačiui, o
kunigams paėmus savo dalį, likusi dalis buvo grąžinta ją aukojantiems žmonėms.
Jie surengdavo didelę šventę Dievo gerumui paminėti.
3 ir 6 metais
„antroji dešimtinė“ net nebuvo paliekama pas kunigus šventykloje: remiantis pagarbos
sistema, žmonės, duodantys antrąją dešimtinę 3 ir 6 metais, paskirstydavo savo
dešimtinę vietoje, kad rūpintųsi vargšais, našlaičiais, našlėmis ir visais,
kuriems jos reikėjo. Tai apėmė ir levitas/kunigus, nes kunigai neturėjo
paveldėtos žemės, todėl buvo laikomi tokiais pačiais kaip ir vargšai, todėl
turėjo teisę į didesnės bendruomenės paramą.
Ar supratote?
Kiekvienais metais, kai žmonės aukodavo dešimtinę, viena dešimtinės dalis
grįždavo davėjui arba iš viso niekada nenueidavo kunigams. Ir jie ištisus metus
neaukodavo nė vienos dešimtinės. Jie
pasiliko sau, kad galėtų duoti tiems, kuriems jos reikia. Pateikiau visą šią
informaciją, kad suprasčiau, jog Michėjo dienomis Izraelio ir Jeruzalės vadovai
nepaisė Mozės įstatymo nuostatų dėl vargšų, įskaitant dešimtinės įstatymo
nuostatas. Jie buvo religingi, bet religingi, kaip jie patys tai apibrėžė. Jie
buvo dvasingi, bet vykdė savo troškimus, o ne tai, ką Dievas parašė savo Žodyje
per Mozę.
Kalbėjimas šiems religiniais vadovais ir visa Michėjo tarnystė Izraelyje ir Jude
apibendrinama 6:8:
„Jis tau,
žmogau, paskelbė, kas gera, ir ko Dievas iš tavęs reikalauja: vykdyti
teisingumą, mylėti gailestingumą ir nuolankiai vaikščioti su savo Dievu.“
Tėvas ieško
garbintojų, Jis ieško žmonių pagal savo širdį, kad galėtų vaikščioti su mumis,
o mes – su Juo. Tai taip paprasta. Pamirškite sudėtingą tikėjimą. Pamirškite
formules ir viską, ką, jūsų manymu, reikia daryti, kad Jam patiktumėte.
Tiesiog... vaikščiokite... kalbėkitės su Juo taip, kaip kalbėtumėte su bet kuo
kitu... o tada stabtelėkite, nukreipkite savo dėmesį į savo dvasią ir pajuskite
Jo buvimą. Taip paprasta.
Paulius
labiausiai nerimavo dėl korintiečių, kad Šėtonas savo gudrumu nenukreiptų jų
nuo paprastumo Kristuje* prie sudėtingo tikėjimo, kuris galiausiai pristatys
kitą evangeliją, kitą Jėzų, kitą dvasią. Tiesiog laikykitės paprastumo.
Nustokite vytis dalykus, kurie kutena ausis, kad užpildytumėte tą laiką savo
Tėvo pažinimui. Garbinkite Jį. Ieškokite Jo. Darykite tai, kas teisinga,
mylėkite gailestingumą, nuolankiai vaikščiokite su Juo. Amen. *2 Korintiečiams
11:3-4.
Nauja tema
kitą savaitę, o iki tol – laiminu,
John Fenn
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.