John Fenn "Savaitės mintys" 2018 lapkričio 16d.
Sveiki,
Aš porą kartų aplankiau Romos katakombas, praleidau
valandas mąstydamas apie tai, kaip gyveno žmonės, prie kurių kaulų aš dabar
vaikščiojau kaip turistas. Kiekvieną kartą būdavau giliai sujaudintas. Romėnų
katakombos - tai keletas kanalų ir laidojimo lentynų, iškastų minkštoje vulkaninėje uoloje giliai po žeme
(apie 20-60 pėdų arba 6-20 metrų).
312 krikščionybė buvo legalizuota, o 380 tapo valstybine
religija. Po 250 trukusio persekiojimo Romos imperijoje išliko 40 katakombų,
kurios primena apie milijonus tikinčiųjų. Jos padengia iš viso apie 600
akrų(2.4 kvadratinių km) po Roma, vien tik San Callisto katakombose yra
palaidota virš 500, 000 mūsų ankstyvųjų brolių ir sesių Viešpatyje.
St..Domitilla yra apie 150,000, ir tai tik 2 iš 40.
Dailės kūriniai tuose požeminėse galerijose tiesiog
nuostabūs, ne tik palaidotų žmonių gyvenimo vaizdai, Biblijos istorijos, bet
pagrindinė tema: mirtis neturi jėgos, o dangus egzistuoja realiai.
Kažko trūksta tame mene
Mane palietė ir pasiliko atmintyje tai, kad tenai nebuvo
pavaizduota nukryžiavimo scenos. Ten yra scenos iš Biblijos, tokios kaip Nojus
arkoje, 3 vaikai ugnyje, bet nėra
kryžių. Viskas, būtent viskas kalba apie prisikėlimą. Jų evangelija buvo ne
apie kryžių, bet apie prisikėlimą.
Tai, ką jie išreiškė savo mene sutinka su NT tekstais:
Kristus jumyse! Prisikėlęs Kristus, Jo prisikėlimo jėga gyvena jumyse!
Ar jūs suvokiate…
...“kryžius“ paminėtas tik 12 kartų laiškuose, ir tai tik
6 laiškuose: 1Kor, Gal, Kol, Ef, Fil, Kol, Heb. Štai taip! Žodis „nukryžiuotas“
yra paminėtas tik 12 kartų 5 laiškuose.
Palyginimui, esu anksčiau minėjęs, ir nusiunčiau el. laiško priede, tiems, kas prašė ( nusiūsiu ir jums,
jei parašysite man cwowi@aol.com)
yra mažiausiai 108 kartus paminėta „mes Jame“ arba „Jis mumyse“; Kristus
mumyse, arba mes Jame.
Jei studijuosite Pauliaus laiškus, jūs rasite nuorodas
apie kryžių tik pamokyti mus, kad per kryžių Tėvas mums suteikė išgelbėjimą,
bet tai nereiškia, kad mes turime į tai susitelkti. Jis visada pradeda tuo ir
kreipia mūsų žvilgsnius į prisikėlimą ir Kristų mumyse. “ Taigi, jei kas yra
Kristuje, tas yra naujas kūrinys. Kas sena – praėjo, štai visa tapo nauja. 2Kor
5:17
Šioje eilutėje nėra nieko apie „kryžių“- susitelkiama į
Kristaus prisikėlimo jėgą, į naują kūrinį mumyse.
Geras pavyzdys Ef1:3-14, kuriame pasakyta, kad Tėvas
palaimino mus visais dvasiniais palaiminimais danguje(3eil.), ir Tėvas įsūnijo
mus per Jėzų(eil.5), ir Tėvas mums suteikė atleidimą per Savo Sūnaus
kraują(eil. 7)
Paulius pristato Jėzų kaip priemonę, per kurią Tėvas
įvykdė išgelbėjimą, ir tada jis rašo apie tai, ką reiškia būti karališkoje
šeimoje. Be abejo, Jėzus yra vertas garbinimo, ir pagarbos dėl Savo vaidmens, bet Tėvas
panaudojo Savo Sūnų kad būtų įvykdyta Jo valia- didis komandinis darbas, bet
kryžius tik priemonė, kuria jie suteikė mums išgelbėjimą, ir tai, ką mes turime
dabar Jame.
Ef2:7 Paulius sako, kad mes išgelbėti šiame amžiuje „ kad
ateinančiais amžiais Jis (Tėvas) parodytų mums savo gerumo turtus Jėzuje
Kristuje.“
Pauliaus mąstymas nėra sutelktas kryžiaus link, tik
mokyti mus, kad kryžius, -tai priemonė suteikti mums išgelbėjimą- ir po to jis
rašo apie Kristų mumyse.
Turėkite
galvoje...
Kai įžengiate į krikščionišką knygyną, palyginkite kiek
jame kryžių, o kiek tuščių kapų. Išskyrus prisikėlimo Dieną, šios scenos nėra
įprastos. Kiek iš mūsų buvo išauklėti denominacijose, kuriose vykdavo kunigų
procesijos, kurių metu kiekvieno tarnavimo pradžioje yra nešamas kryžius ? O
kas jeigu kunigas neštų paveikslą su tuščiu kapu? Kiek iš mūsų, kurie dabar tai
skaito turi kryžius, kurie kabo ant
sienos, ar stovi lentynoje? O kiek mūsų turi vaizdus su tuščiu kapu? Ar jūsų
mąstymas sutelktas į kryžių, ar kaip Pauliaus ir ankstyvųjų krikščionių- į
prisikėlimą?
Jums tai gali pasirodyti ciniška, bet pasvarstykite...
Istoriškai kalbant, Naujasis Testamentas nesusitelkia į
kryžių, bet į prisikėlimą, į Kristų mumyse, ir dangaus realumą. Katakombų
piešiniai ir ankstyvojo surinkimo tėvų raštai nuolatos sutelkia dėmesį į
prisikėlimą.
Visa tai pasikeitė, kai krikščionybė buvo legalizuota 312
ir tapo valstybine religija 380, kai daugelis pagoniškų šventyklų buvo paimtos
ir naudojamos tos valstybinės religijos atstovų. Kaip mums papasakojo turizmo
gidas, pagonių šventyklos labai tiko sutalpinti minioms, tų, kurie atėjo iš
namų, nes ten buvo suolai, platforma, sakykla- ir taip gimė surinkimas kuris renkasi salėje.
Atleiskite man, dėl šios apžvalgos, jei jus tai žeidžia,
bet iš to, ką studijavau ir supratau, mačiau, kad buvo nuolat primenamas
kryžius, ir kad mes praeityje buvome nusidėjėliai, ir tai dalinai , tam, kad
kaimenė ateitų į salę, kad būtų galima juos laikyti silpnus jų tikėjime ir
visada žiūrinčius į praeitį. Kaip žmogus gali žiūrėti pirmyn į prisikėlimo jėgą, jeigu jam nuolatos
primenama, koks jis buvo anksčiau.
Kai studijuojate ankstyvuosius namų ir šeimos pagrindu
veikusius surinkimus, pastebite, kad ankstyvieji krikščionys buvo susitelkę į
Kristų juose ir prisikėlimo jėgą, kad gyventų šventą ir tikslingą gyvenimą.
,užuot nuolatos prisimintų, kokie jie buvo iki Kristaus, ir tai stulbinantis
skirtumas.
Galutinis
pabaigtas regėjimas
Visi pažadai, kuriuos mes esame gavę mūsų gyvenimui, ar mūsų
mylimiesiems šiame gyvenime, yra tame didesniame pabaigtame regėjime. Tai kaip
rusiškos viena į kitą įdėtos matrioškos, kur didesnė talpina mažesnę, o ta- dar
mažesnę ir t.t. taip ir mūsų pažadai, kuriuos gavome mūsų gyvenimui. Jie įdėti
į didesnį-būtent Kristus mumyse, dangus mūsų laukia. Baigiamoji scena
Apreiškimo knygoje yra tai, kad miestas, kurį mes vadiname dangumi ateina į
žemę.
Paulius
du kartus rašė filipiečiams, kad jie yra dangaus piliečiai (3:17,20), o
kolosiečiams jis sako : “1 Jeigu esate su Kristumi prikelti, siekite to, kas
aukštybėse, kur Kristus sėdi Dievo dešinėje.
Nes jūs jau esate mirę, ir jūsų gyvenimas yra paslėptas Kristuje
su Dievu Tėvu.“ (3:1-4)
Sužinokite, ką jūs turite Kristuje- ar galite
įsivaizduoti, ką mes turime savyje!? Tas, kuris kalbėjo Mozei iš degančio
krūmo, gyvena jumyse!(Iš3:14. Jn8:58). Būkime dėkingi už kryžių
visomis jėgomis, kryžius sumokėjo mums už gyvenimą Kristuje, naujai sukurtame dvasiniame
žmoguje, kuris yra sukurtas Dievo Dvasios, kad mes galėtume gyventi kartu su Tėvu
ir Sūnumi- taigi susitelkime į vaikščiojimą su Tėvu, mūsų galutinį siekį!
Kitą savaitę nauja tema, iki tada, visus laiminu.
John Fenn
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.