Sveiki,
Kalbant
apie abortus, pasaulyje plačiai paplitęs argumentas, kad moteris turi teisę
rinktis. Jam priešiškas argumentas – „tai yra gyvybė”. Abi pusės yra teisios – moteris
turi teisę rinktis, ką daryti su savo kūnu, ir su jos įsčiose augančiu žmogumi.
Bet nei vienas šitų argumentų nesiekia gilesnės išminties, kurią visi žmonės ir
visos tautos pripažįsta esant tiesa. To akivaizdoje, anksčiau minėti argumentai
tampa mažesne tiesa, o ne tikrąja problema. Pažvelkime toliau šių periferinių argumentų,
į gilesnę išmintį...
Pradėkime čia – gyvūnai
ir žmonės.
Teksase, vienas vyras, ne medžioklės metu, iššovė ir užmušė briedę. Anglai tai
vadina brakonieriavimu. Už tai gresia didelė bauda ir galimas įkalinimas.
Pradžioje jis buvo nubaustas už neteisėtą vieno gyvūno sumedžiojimą. Tačiau kai
briedė buvo išskrosta, buvo nustatyta, kad ji nešiojo dvynukus, dėl to, bausmė brakonieriui
išaugo trigubai.
Fort
Majerio (Florida) pareigūnai, nuvyko į vienos moters namus ir ten rado apie 100
kačių, jų kvapas siekė net kaimynus. Kai kurios katės buvo nesveikos,
išsekusios dėl blogo maisto ir antisanitarinių gyvenimo sąlygų, kurios netiko
nei pačiai moteriai, nei jos paauglei dukteriai, nei katėms. Moteris buvo
nubausta už žiaurų elgesį su gyvūnais, jų skriaudimą ir apleidimą. Ji buvo
priversta išsitirti pas psichiatrus, kurie turėjo įvertinti jos psichinę būklę.
Kolorade,
vakarais po darbo sugrįžęs vyras, nuolatos su lazda mušdavo prie grandinės
pririštą šunį. Mušdamas šunį išsikraudavo darbe susikaupusį susierzinimą.
Kaimynai girdėdavo, kaip jis rėkdavo ir kaip šuo cypdavo nuo kiekvieno smūgio.
Jis buvo nuteistas dėl žiauraus elgesio su gyvūnais bei už kitus dalykus.
Vaikų
auklė buvo nubausta pagal kelis įstatymus, po to, kai ji, užuot prižiūrėjusi
vaiką, nutarė į namus pasikviesti savo draugus, vakarėliui. Vaikas išėjo pro paradines
duris ir pasiklydo gretimais esančiame miške, galiausiai, po poros dienų, buvo rastas
negyvas dėl dehidratacijos.
Mokyklos
mokytoja pradėjo seksualinius santykius su vienu iš savo mokinių, dėl to buvo
atleista iš darbo ir nuteista. Jai buvo pritaikytos įvairios nuobaudos, galiausiai
ji buvo įkalinta mažiausiai 10 metų.
Apie abortus
Visi
šitie atvejai, paimti iš Amerikos laikraščių, turi vieną bendra temą – iš suaugusio
žmogus, turinčio atsakomybės jausmą, tikimasi, kad jis vadovausis juo taip, kad
gintų ir maitintų mažesniuosius gyvūnus, rūpintųsi jaunesniais žmonėmis ir
jiems tarnautų. Šis dalykas gali būti apibūdintas taip – rūpestingas ir
atsakingas prižiūrėjimas kažko, kas patikėta globai. Visi, aukščiau paminėti asmenys,
turėjo laisvą valią ir galėjo daryti tai ką jie darė, bet tai darydami jie
pažeidė gilesnį – rūpestingos priežiūras įstatymą.
Tai
– gilesnė išmintis. Būti žmogumi – aukščiausia gyvybės forma planetoje, tai
reiškia atsakomybę, rūpestingą gyvūnų ir žmonių priežiūrą. Priežiūrą tų, kurie
mažiau subrendę ar mažiau sugeba palyginus su sveiku suaugusiu, rūpinimąsi jais
– ar tai būtų gyvūnas, ar vaikas, ar neįgalus žmogus, ar pasiligojęs, ar
sužeistas.
Nesvarbu,
netikintys pripažįsta Raštą ar ne, pirmasis nurodymas kurį davė Dievas Adomui,
buvo apie visos planetos priežiūrą, tai apėmė gyvūnus ir augalus. Kai buvo
duota Aukščiausiojo direktyva, visi gyvūnai ir paukščiai buvo atvesti Adomo
priežiūrai, kad jis juos pavadintų. Žydų raštai ir tradicijos teigia, kad
Adomas turėjo visą natūralaus pasaulio pažinimą, jis tai perdavė Setui ir Henochui.
(Pradžios 1:26-31, 2:19-20, Juozapui ir t.t.)
Priežiūros
jausmas yra įgimtas, jis atpažįstamas tautose ir visose kultūrose. Dievas
rizikavo deleguodamas žmogų rūpintis planeta, kadangi valdytojas turėjo laisvę
piktnaudžiauti jam duota atsakomybe.
Skirtumas tarp teisės
ir galimybės
Tėvas,
paaugliui sūnui paskolino savo automobilį. Sūnus nuvažiavo tūkstančius
mylių/kilometrų, nudėvėjo padangas, nes norėjo pasirodyti draugams. Pastarieji
prilaistė automobilyje gėrimų ir pritrupino maisto – tai piktnaudžiavimas prižiūrėtojo
pareigomis.
Vienas
vyras paskolino draugui savo žoliapjovę, draugas ją grąžino sudaužytą, purviną
ir reikalaujančią remonto – tai piktnaudžiavimas prižiūrėtojo pareigomis.
Neteisėtai
medžiojęs žmogus nušovęs besilaukiančią briedę - piktnaudžiavo prižiūrėtojo
padėtimi.
Moteris
prisirinkusi kačių virš galimybių jomis rūpintis – piktnaudžiavo prižiūrėtojo
padėtimi.
Savo
šunį mušęs vyras, dėl to, kad susierzindavo darbe – piktnaudžiavo prižiūrėtojo
padėtimi.
Auklė
pasitraukusi nuo vaiko dėl vakarėlio, o tai baigėsi vaiko mirtimi –
piktnaudžiavo prižiūrėtojo padėtimi.
Mokytoja
įsitraukusi į seksualinius santykius su mokiniu – piktnaudžiavo prižiūrėtojo
padėtimi.
Visi
paminėti asmenys buvo laisvi piktnaudžiauti, bet jie neturėjo tam
teisės. Tai įvyko, todėl, kad rūpestingas prižiūrėjimas yra žymiai gilesnė tiesa,
negu asmens teisė piktnaudžiauti prižiūrėjimu. Suformuluokime taip – gilesnė rūpestingo
prižiūrėjimo tiesa naikina asmens teisę elgtis nepriklausomai nuo atsakomybės.
Pavyzdžiui
– kai žmogus jau nebesugeba tvarkyti savo paties finansų, įgaliotas asmuo prižiūri
seno žmogaus nuosavybę. Jis įgyja atsakomybę būti geru prižiūrėtoju. Su ta prižiūrėtojo
atsakomybe ateina supratimas, kad jis neturi teisės naudoti pinigų sau. Prižiūrėtojo
statusas neleidžia asmeniui elgtis, kaip jam patinka. Tačiau šis statusas nepanaikina
laisvos valios ir galimybės piktnaudžiauti prižiūrėtojo pareigomis.
Kaip Dievas žiūri į
negimusį kūdikį?
Aptarkime
Išėjimo 21:22-25 aprašytus įvykius. Dievas aiškina savo įsakymus ir pateikia numatomą
situaciją apie du tarpusavyje kovojančius vyrus ir jų kovą stebinčią nėščią
moterį, kuri tos kovos metu gali būti sužeista:
„Jei vyrai vaidijasi ir užgauna nėščią moterį ir ji
persileidžia, bet jos pačios nesužaloja, tada užgavėjas baudžiamas pinigine bauda,
kokią jam paskiria tos moters vyras, teisėjams tarpininkaujant. Bet jei
sužaloja – gyvybė už gyvybę, akis už akį, dantis už dantį…“
Mūsų kalba kalbant yra skirtumas tarp
nelaimingo atsitikimo, kuris baigiasi mirtimi, netyčiniu žmogaus nužudymu,
kuris baudžiamas pinigine bauda ir/arba kita bausme ir negimusio kūdikio žmogžudystės,
kai motina persileidžia dėl fizinio ar seksualinio užpuolimo.
Laisva valia yra dviašmenis kalavijas
Laisva
valia visada turi pasekmes, kai kurios iš jų numanomos, o kai kurios nenumanomos.
Dėl to laisva valia buvo sukurta funkcionuoti lydima apribojimų – medžiotojas
turi laisvą valią medžioti, bet apribojimai nubrėžia medžioklės sezono laiką. Asmeninis
laisvos valios iškėlimas virš prižiūrinčiojo atsakomybės, medžiotoją gali pasodinti
už grotų.
Moteris
turi laisvą valią daryti tai ką ji nori, tame tarpe ir su savo kūnu, o
daugumoje vakarietiškųjų regionų, netgi gali realizuoti laisvą pasirinkimą atmesti
teisėtą, nuostabios dovanos – joje augančio vaiko, priežiūrą. Tačiau yra
pasekmės.
Nėra
jokios naudos netikintiems cituoti minėtos rašto vietos, nes jie neatpažins
Dievo valdžios. Taigi jų argumentai suksis apie seklesnę tiesą – moters teisę
nuspręsti, ką jai daryti su savuoju kūnu ir jos įsčiose augančiu kūdikiu – tačiau
nei vienas iš šitų argumentų nėra gilus. Kalbant apie tai, kad mes esame savojo
kūno prižiūrėtojai, jie nekreipia dėmesio į gilesniąją tiesą. Geras asmuo turi gebėjimą
būti geru prižiūrėtoju, tačiau yra ir galimybė piktnaudžiauti jam patikėtų
dalykų prižiūrėjimu.
Kai
visuomenė ir kultūra neigia žmonių atsakomybę, kurią jie turi kaip prižiūrėtojai,
yra kuriami negimusius briedžiukus ginantys įstatymai, tačiau legalizuojamas
negimusių kūdikių žudymas.
Kitą savaitę nauja
tema, kaip ir sakiau, atsitiktinės mintys pateiktos jūsų apsvarstymui. Iki
tada, būkite palaiminti!
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.