Tarptautinė Bažnyčia be Sienų (CWOWI)

Tarptautinis Surinkimas be Sienų (CWOWI) - Pasaulinis Namų Surinkimų (Bažnyčių) tinklas
Mes tikime, kad namų surinkimai aprašyti Apaštalų darbų knygoje ir Pauliaus laiškuose yra normali krikščionybė. Šitie surinkimai sudaryti iš draugų, bendradarbių, kaimynų, kurie reguliariai renkasi namuose tam, kad augtų Kristuje ir, kad Viešpaties valia įvyktų jų gyvenime. Čia pateikiami Pasaulinio Namų Surinkimų tinklo įkūrėjo John Fenn straipsniai ir mokymai „Savaitės Mintys“.

2016 m. gegužės 14 d., šeštadienis

Atsitiktinės mintys. 3 dalis – Abortai

John Fenn, 2016 m. balandžio mėn. 16 d.,

Sveiki,
Kalbant apie abortus, pasaulyje plačiai paplitęs argumentas, kad moteris turi teisę rinktis. Jam priešiškas argumentas – „tai yra gyvybė”. Abi pusės yra teisios – moteris turi teisę rinktis, ką daryti su savo kūnu, ir su jos įsčiose augančiu žmogumi. Bet nei vienas šitų argumentų nesiekia gilesnės išminties, kurią visi žmonės ir visos tautos pripažįsta esant tiesa. To akivaizdoje, anksčiau minėti argumentai tampa mažesne tiesa, o ne tikrąja problema. Pažvelkime toliau šių periferinių argumentų, į gilesnę išmintį...

Pradėkime čia – gyvūnai ir žmonės. Teksase, vienas vyras, ne medžioklės metu, iššovė ir užmušė briedę. Anglai tai vadina brakonieriavimu. Už tai gresia didelė bauda ir galimas įkalinimas. Pradžioje jis buvo nubaustas už neteisėtą vieno gyvūno sumedžiojimą. Tačiau kai briedė buvo išskrosta, buvo nustatyta, kad ji nešiojo dvynukus, dėl to, bausmė brakonieriui išaugo trigubai.

Fort Majerio (Florida) pareigūnai, nuvyko į vienos moters namus ir ten rado apie 100 kačių, jų kvapas siekė net kaimynus. Kai kurios katės buvo nesveikos, išsekusios dėl blogo maisto ir antisanitarinių gyvenimo sąlygų, kurios netiko nei pačiai moteriai, nei jos paauglei dukteriai, nei katėms. Moteris buvo nubausta už žiaurų elgesį su gyvūnais, jų skriaudimą ir apleidimą. Ji buvo priversta išsitirti pas psichiatrus, kurie turėjo įvertinti jos psichinę būklę.

Kolorade, vakarais po darbo sugrįžęs vyras, nuolatos su lazda mušdavo prie grandinės pririštą šunį. Mušdamas šunį išsikraudavo darbe susikaupusį susierzinimą. Kaimynai girdėdavo, kaip jis rėkdavo ir kaip šuo cypdavo nuo kiekvieno smūgio. Jis buvo nuteistas dėl žiauraus elgesio su gyvūnais bei už kitus dalykus.

Vaikų auklė buvo nubausta pagal kelis įstatymus, po to, kai ji, užuot prižiūrėjusi vaiką, nutarė į namus pasikviesti savo draugus, vakarėliui. Vaikas išėjo pro paradines duris ir pasiklydo gretimais esančiame miške, galiausiai, po poros dienų, buvo rastas negyvas dėl dehidratacijos.

Mokyklos mokytoja pradėjo seksualinius santykius su vienu iš savo mokinių, dėl to buvo atleista iš darbo ir nuteista. Jai buvo pritaikytos įvairios nuobaudos, galiausiai ji buvo įkalinta mažiausiai 10 metų.

Apie abortus
Visi šitie atvejai, paimti iš Amerikos laikraščių, turi vieną bendra temą – iš suaugusio žmogus, turinčio atsakomybės jausmą, tikimasi, kad jis vadovausis juo taip, kad gintų ir maitintų mažesniuosius gyvūnus, rūpintųsi jaunesniais žmonėmis ir jiems tarnautų. Šis dalykas gali būti apibūdintas taip – rūpestingas ir atsakingas prižiūrėjimas kažko, kas patikėta globai. Visi, aukščiau paminėti asmenys, turėjo laisvą valią ir galėjo daryti tai ką jie darė, bet tai darydami jie pažeidė gilesnį – rūpestingos priežiūras įstatymą.


Tai – gilesnė išmintis. Būti žmogumi – aukščiausia gyvybės forma planetoje, tai reiškia atsakomybę, rūpestingą gyvūnų ir žmonių priežiūrą. Priežiūrą tų, kurie mažiau subrendę ar mažiau sugeba palyginus su sveiku suaugusiu, rūpinimąsi jais – ar tai būtų gyvūnas, ar vaikas, ar neįgalus žmogus, ar pasiligojęs, ar sužeistas.

Nesvarbu, netikintys pripažįsta Raštą ar ne, pirmasis nurodymas kurį davė Dievas Adomui, buvo apie visos planetos priežiūrą, tai apėmė gyvūnus ir augalus. Kai buvo duota Aukščiausiojo direktyva, visi gyvūnai ir paukščiai buvo atvesti Adomo priežiūrai, kad jis juos pavadintų. Žydų raštai ir tradicijos teigia, kad Adomas turėjo visą natūralaus pasaulio pažinimą, jis tai perdavė Setui ir Henochui. (Pradžios 1:26-31, 2:19-20, Juozapui ir t.t.)

Priežiūros jausmas yra įgimtas, jis atpažįstamas tautose ir visose kultūrose. Dievas rizikavo deleguodamas žmogų rūpintis planeta, kadangi valdytojas turėjo laisvę piktnaudžiauti jam duota atsakomybe.

Skirtumas tarp teisės ir galimybės
Tėvas, paaugliui sūnui paskolino savo automobilį. Sūnus nuvažiavo tūkstančius mylių/kilometrų, nudėvėjo padangas, nes norėjo pasirodyti draugams. Pastarieji prilaistė automobilyje gėrimų ir pritrupino maisto – tai piktnaudžiavimas prižiūrėtojo pareigomis.

Vienas vyras paskolino draugui savo žoliapjovę, draugas ją grąžino sudaužytą, purviną ir reikalaujančią remonto – tai piktnaudžiavimas prižiūrėtojo pareigomis.

Neteisėtai medžiojęs žmogus nušovęs besilaukiančią briedę - piktnaudžiavo prižiūrėtojo padėtimi.

Moteris prisirinkusi kačių virš galimybių jomis rūpintis – piktnaudžiavo prižiūrėtojo padėtimi.

Savo šunį mušęs vyras, dėl to, kad susierzindavo darbe – piktnaudžiavo prižiūrėtojo padėtimi.

Auklė pasitraukusi nuo vaiko dėl vakarėlio, o tai baigėsi vaiko mirtimi – piktnaudžiavo prižiūrėtojo padėtimi.

Mokytoja įsitraukusi į seksualinius santykius su mokiniu – piktnaudžiavo prižiūrėtojo padėtimi.

Visi paminėti asmenys buvo laisvi piktnaudžiauti, bet jie neturėjo tam teisės. Tai įvyko, todėl, kad rūpestingas prižiūrėjimas yra žymiai gilesnė tiesa, negu asmens teisė piktnaudžiauti prižiūrėjimu. Suformuluokime taip – gilesnė rūpestingo prižiūrėjimo tiesa naikina asmens teisę elgtis nepriklausomai nuo atsakomybės.

Pavyzdžiui – kai žmogus jau nebesugeba tvarkyti savo paties finansų, įgaliotas asmuo prižiūri seno žmogaus nuosavybę. Jis įgyja atsakomybę būti geru prižiūrėtoju. Su ta prižiūrėtojo atsakomybe ateina supratimas, kad jis neturi teisės naudoti pinigų sau. Prižiūrėtojo statusas neleidžia asmeniui elgtis, kaip jam patinka. Tačiau šis statusas nepanaikina laisvos valios ir galimybės piktnaudžiauti prižiūrėtojo pareigomis.

Kaip Dievas žiūri į negimusį kūdikį?
Aptarkime Išėjimo 21:22-25 aprašytus įvykius. Dievas aiškina savo įsakymus ir pateikia numatomą situaciją apie du tarpusavyje kovojančius vyrus ir jų kovą stebinčią nėščią moterį, kuri tos kovos metu gali būti sužeista:

Jei vyrai vaidijasi ir užgauna nėščią moterį ir ji persileidžia, bet jos pačios nesužaloja, tada užgavėjas baudžiamas pinigine bauda, kokią jam paskiria tos moters vyras, teisėjams tarpininkaujant. Bet jei sužaloja – gyvybė už gyvybę, akis už akį, dantis už dantį…“

Mūsų kalba kalbant yra skirtumas tarp nelaimingo atsitikimo, kuris baigiasi mirtimi, netyčiniu žmogaus nužudymu, kuris baudžiamas pinigine bauda ir/arba kita bausme ir negimusio kūdikio žmogžudystės, kai motina persileidžia dėl fizinio ar seksualinio užpuolimo.

Laisva valia yra dviašmenis kalavijas
Laisva valia visada turi pasekmes, kai kurios iš jų numanomos, o kai kurios nenumanomos. Dėl to laisva valia buvo sukurta funkcionuoti lydima apribojimų – medžiotojas turi laisvą valią medžioti, bet apribojimai nubrėžia medžioklės sezono laiką. Asmeninis laisvos valios iškėlimas virš prižiūrinčiojo atsakomybės, medžiotoją gali pasodinti už grotų.

Moteris turi laisvą valią daryti tai ką ji nori, tame tarpe ir su savo kūnu, o daugumoje vakarietiškųjų regionų, netgi gali realizuoti laisvą pasirinkimą atmesti teisėtą, nuostabios dovanos – joje augančio vaiko, priežiūrą. Tačiau yra pasekmės.

Nėra jokios naudos netikintiems cituoti minėtos rašto vietos, nes jie neatpažins Dievo valdžios. Taigi jų argumentai suksis apie seklesnę tiesą – moters teisę nuspręsti, ką jai daryti su savuoju kūnu ir jos įsčiose augančiu kūdikiu – tačiau nei vienas iš šitų argumentų nėra gilus. Kalbant apie tai, kad mes esame savojo kūno prižiūrėtojai, jie nekreipia dėmesio į gilesniąją tiesą. Geras asmuo turi gebėjimą būti geru prižiūrėtoju, tačiau yra ir galimybė piktnaudžiauti jam patikėtų dalykų prižiūrėjimu.

Kai visuomenė ir kultūra neigia žmonių atsakomybę, kurią jie turi kaip prižiūrėtojai, yra kuriami negimusius briedžiukus ginantys įstatymai, tačiau legalizuojamas negimusių kūdikių žudymas.

Kitą savaitę nauja tema, kaip ir sakiau, atsitiktinės mintys pateiktos jūsų apsvarstymui. Iki tada, būkite palaiminti!

Neužmirškite rašyti man asmeninius e-laiškus šiuo adresu

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą