John Fenn, 2014 m. gegužės mėn. 10 d.,
Sveiki,
Šiandien
aš pabaigsiu šią seriją klausimu: ar visas Kristaus kūnas bus paimtas paėmimo
metu pučiant paskutiniam trimitui, ar tik nuotaka, kuri ištikimai gyveno dėl
Jo? (Ar nuotaka ir kūnas yra tas pats?).
Su
tuo susijęs klausimas: jei visi paėmimo metu bus paimti, kaip paaiškinti
eilutes, kurios sako, Jis ateina nuotakos be dėmės ir raukšlės (be nuodėmės) su
vestuviniais teisumo rūbais, iš Efeziečiams 5:25-27?
Pirma Biblijos
aiškinimo taisyklė
Pirma
taisyklė, kad Raštas turėjo būti suprantamas originaliems klausytojams ir
skaitytojams. Viskas, ką mes šiandien suprantame turi būti suprantama statant
ant to meto originalių klausytojų ir skaitytojų supratimo pamato, ir sutikti su
tuo – kaip jie tai suprato. Jeigu tai, ką mes sakome nesutinka su tuo, kaip jie
tai suprato, mes atmetame savo supratimą ir priimame jų supratimą.
Pavyzdžiui,
jeigu kažkas sako, kad Dievas šiandien negydo, jūs žiūrite į Apd 3:16, kur
Petras pasakė, kad luošas žmogus buvo išgydytas tokiu būdu: „Jo vardu, per
tikėjimą Jo vardu, šitas žmogus stovi prieš jus sveikas.“
Jūs
turėtumėte pažiūrėti į Petro žodžius taip, kaip jo auditorija jį suprato, ir
padaryti išvadą, kad nėra kito būdo suprasti tai – tik tikėjimas Jėšua (Jėzaus)
vardu išgydė luošą žmogų. Tada jūs suprastumėte, kad jūsų draugas klysta, nes
mes vis dar tebeturime tikėjimą Jėšua vardu, ir tikėjimas jį išgydė, taigi
tikėjimas veikia ir šiandien.
Tie asocialūs
korintiečiai!
Taigi
kai 1 Korintiečiams 15:51 Paulius pasakė tikintiesiems „Mes nemirsime, bet visi būsime pakeisti... skambant
paskutiniam trimitui...“ mūsų supratimas turi sutikti ir būti statomas ant
to, kaip jie tai suprato – jie visi bus paimti paėmimo metu, gyvi ar mirę. Tai turėjo
suteikti didelį palengvėjimą korintiečiams, nes jie netilpo į jokius
standartus, buvo labai kūniški ir nesubrendę. 1 Korintiečiams išvardija 10
problemų, kurias jie turėjo:
1)
3 skyriuje pavydas, priešiškumas, susiskaldymai.
Paulius jiems rašė, kad jie gyvena kaip neatgimę žmonės.
2)
4 skyriuje arogancija, manymas, kad jiems daugiau
nereikia Pauliaus, nepriklausomybė nuo lyderių.
3)
5 skyriuje vyras turintis lytinius santykius su savo
pamote.
4)
6 skyriuje 2 vyrai tame pačiame surinkime teisėsi
vienas su kitu viešame teisme. Taip pat kai kurie darė seksualines nuodėmes
paleistuvaudami su prostitutėmis.
5)
7 skyriuje sumaištis dėl to, kad esi viengungis;
pasilikti santuokoje, ar išsiskirti.
6)
8 ir10 skyriuose kažkas iš jų valgė mėsą, kuri buvo
paaukota stabams, kas buvo nieko tokio, bet jie piktnaudžiavo savo laisve
valgydami matant tikintiesiems, kurie, kaip jie žinojo, tuo piktinosi.
7)
9 skyriuje nors Paulius dirbo 18 mėnesių, kad turėtų
pragyvenimui, mokydamas juos, jie vis dar nenorėjo remti jo tarnavimo, nors
finansiškai galėjo tai padaryti. Per 30 metų tarnavimo mes randame parašyta,
kad jis dirbo tik 18 mėnesių Korinte, nes jiems neužteko principingumo, kad jam
duotų nors šiek tiek.
8)
11 skyriuje problema buvo klasių neapykanta, kuomet turtingieji
atsisakė valgyti kartu su žemesnės klasės atstovais namų susirinkimo metu, kur
maistas buvo bendras. Be to, žmonos naudojo savo laisvę Kristuje nusimesti
vualius, kai to meto miesto kultūra reikalavo ištekėjusioms moterims nešioti
tai, kaip santuokos ženklą. Jis sakė joms, kad jos gali melstis ir pranašauti
susirinkimuose tol, kol nešios vualius pagal to meto papročius.
9)
12 ir 14 skyriuose buvo parašyta apie Dvasios dovanas
ir tvarką namų susirinkimuose.
10)
Visos tos problemos buvo dėl to, kad jie nepažino ir
negyveno tikroje meilėje, kurią jis apibūdino 13 skyriuje.
Užuot
išvardijęs ir įvertinęs visus šituos dalykus nuo 1 iki 14 skyriaus, 15 skyriuje
jis sako „...mes visi būsime pakeisti...“ Aš manau, kad originalūs
skaitytojai turėjo lengviau atsidusti.
Turint
galvoje, kad jis mokė apie Trimitų šventę taip pat ir tesalonikiečius, ir
citavo kai kuriuos šventės nurodymus efeziečiams, kurių 4 skyriuje išvardytos
nuodėmes buvo tokios kaip ir korintiečių, tai – visų rūšių seksualinė nuodėmė,
vogimas, tinginystė, keikimasis, priešiškumas, susiskaldymai, pykčio prasiveržimai,
išvardinau tik kelias. Mes turime padaryti išvadą, kad jie irgi turėjo tikėtis
būti paimti „paėmimo metu“.
Sąrėmiai?
Ir
nors... Paulius taip pat sakė tiems patiems efeziečiams 5:25-27 „... kaip ir Kristus pamilo bažnyčią ir atidavė už ją save, kad
Jis pristatytų sau šlovingą bažnyčią, neturinčią dėmės nei raukšlės, nei
nieko tokio, bet šventą ir nesuteptą…“
Nuoroda į tai, kad ji bus pristatyta į Avinėlio Vestuvių
puotą, kuri randama Trimitų šventėje ir matoma Apr 19:6-9 Avinėlio Vestuvių
puotoje, kur nuotakai duodamas „tyros baltos drobės rūbas, nes tyra drobė yra
šventųjų teisumas”. Kaip surinkimų (bažnyčių) vestuvinis rūbas gali būti be
dėmės ir raukšlės, dėl visų išvardintų nuodėmių ir neefektyvumo?
Kas mus kvalifikuoja?
Mes esame 21-ame amžiuje, o visi tie žmonės yra seniai mirę
ir danguje, nors pagal Paulių jie bus prikelti ir pakeisti paėmimo metu. Ar mes
tikime, kad visi tikintieji Korinte, Efeze, Tesalonikuose mirė pasiekę tobulumo
lygį, kurį mes laikytume be dėmės ir raukšlės savo teisumo rūbuose? Arba jie
buvo normalūs žmonės gyvenantys dėl Viešpaties geriausiai kaip tik galėjo savo gyvenimą,
kaip ilgą mokinystęs procesą? Jeigu taip, kokią gi kartelę turi peršokti
kiekvienas, kuris būtų vertas paėmimo?
Argi faktas, kad jie mirė Kristuje nesuteikia jiems
kvalifikacijos būti prikeltiems ir pakeistiems pučiant paskutiniam trimitui, o
ne tai, kokie subrendę ir be nuodėmės jie buvo gyvenime? Todėl argi
kvalifikacija neišlieka ta pati ir dabar, jeigu tu esi Kristuje miręs ar gyvas,
tu dalyvausi paėmime, ir tai nesiremia tobulumu tavo gyvenime.
Toliau
Paulius sako, kad į pasaulį Jėšua ateis, kaip vagis naktį, paimti to, kaip jie
mano, kas nepriklauso Jam. Bet Jis ateina to, kas Jam priklauso – tų , kurie Jį
pažįsta. Paulius nesako, kad jie turi pažinti Jį ir būti tobuli, tik kad Jis
ateina tų, kurie yra Jo.
Paulius
sakė filipiečiams: „tai nereiškia, kad aš esu pasiekęs idealą, arba jau esu
tobulas, bet aš veržiuosi...“ nors jis, rašydamas korintiečiams, save priskiria
grupei „mes būsime pakeisti“.
Taigi,
jei Paulius nebuvo tobulas, kokią viltį galime turėti tu ir aš? Todėl jeigu mes
manome, kad visas Kristaus kūnas pasieks nustatytą subrendimo ir nenuodėmingumo
lygį tam, kad būtų vertas paėmimo, mes iš tiesų klystame. Mums suteikia
kvalifikaciją tai, kad mes tikrai esame Kristuje. (O dėl kai kurių, žino tik
Dievas).
Apie rūbus
Sumišimas
ateina, kai mes lyginame mūsų netobulą žmogišką gyvenimą su tyra atgimusia
dvasia. Jeigu mes mąstome, kad mūsų fizinis gyvenimas privalo pakilti iki to
pačio dvasios tyrumo lygio, tada mes nusimename dėl kiekvienos nesėkmės,
galvodami, kad mes niekada nebūsime tenai. (Tai atskleidžia, kad mes iš tikrųjų
negyvename tikėjimu, kuris yra vaikščiojimas su Dievu, bet savo tikėjimą grindžiame
pasirodymu, manydami, kad Jis nori, jog mes, tarsi šokinėtume per kliūtis.
Mums
reikia suprasti, jeigu Paulius sakė, kad nepasiekė norimo tobulumo lygio, mes
taip pat nepasieksime... taigi ilsėkimės, kad mes esame žmonės ir šiame kūne
niekada ten nepateksime. Cituoju gerą draugą: „Mes nesame įpareigoti būti tobulais, bet esame įpareigoti augti.“
Gyventi su švariais
rūbais
1
Jono 1:17 sakoma štai kas: „Jei mes vaikščiojame šviesoje, kurią turime, mes
turime bendravimą su Juo (vertikalus ryšis) ir bendravimą su mūsų broliais (horizantalus
ryšis), Jėzaus Kristaus kraujas nuvalo mus (nenutrūkstamas procesas) nuo
visų nuodėmių.
Ši
eilutė sako, jeigu jūs vaikščiojate su Viešpačiu ir broliais pagal tai, ką
žinote, tuomet mūsų gyvenime vyksta nenutrūkstantis apvalymas nuo nuodėmių. Yra
nuodėmės, kurias mes darome, to nesuvokdami, dėl savo nesubrendimo.
Pavyzdžiui,
prieš 10 metų tu žiūrėjai filmą ir mąstei, kad jis nuostabus. O praeitą savaitę
jį pamatęs buvai išgąsdintas jo kūniškumo ir susigėdai, kad anksčiau jį laikei
šauniu. Filmas nepasikeitė – pasikeitei tu, bet prieš 10 metų dėl savo
nesubrendimo, bet teisios širdies, Viešpats atleido tavo nuodėmę, nes tu
vaikščiojai šviesoje, kurią tuo metu turėjai. Tai nenutrūkstantis valymo
procesas aprašytas 7 eilutėje.
9
eilutė sako: „Jeigu mes išpažįstame mūsų nuodėmes, Jis ištikimas ir teisingas,
kad atleistų mums mūsų nuodėmes, ir apvalytų mus nuo viso neteisumo.“
Tai apie nuodėmes, kurias mes suprantame.
Jei
mes išpažįstame nuodėmes, mes žinome, kad Jis ne tik nuplauna mūsų nuodėmes,
bet automatiškai nuplauna bet kurią kitą nuodėmę tuo pačiu metu. Taigi, jei mes
vaikščiojame su Juo kaip tik galime geriausiai mylėdami brolius, mūsų nuodėmės
nuolatos nuvalomos, mūsų rūbai švarūs, be dėmės ir raukšlės. Ir kai mes
suvokiame, kad nusidėjome, ir pripažįstame Jam tai, Jis nuvalo tai kartu su
kitu neteisumu, ir vėl atstato mūsų rūbus.
Dvasine
prasme Kristaus kūnas vaikščiodamas šviesoje turi švarius teisumo rūbus. Tai
nėra tobulas Kristaus kūnas, bet tas, kuris vaikščioja tame, ką jis turi. Daugiau
žino vienas Viešpats.
Mes
žinome, kad pučiant Paskutiniam Trimitui
mirę Kristuje gaus naujus kūnus, gyvieji taip pat gaus naujus kūnus, ir mes
susitiksime su Viešpačiu, kad dalyvautume Avinėlio vestuvių puotoje. Nei vienas
mūsų nepasieks prieš tai tobulumo, jeigu mes galėtume tai padaryti patys, mums
nereikėtų Gelbėtojo.
Aš tikiuosi, kad tai
buvo serija skatinanti susimąstyti, ir padės jums susumuoti tai, kuo jūs tikite
ir kodėl, ir kaip aš visada sakau, tai nėra svarbu, kad mes sutinkame 100%, tik
tai kad jūs žinotumėte, kuo jūs tikite ir kodėl. Kitą savaitę nauja
serija...iki tada.
Laiminu visus!
Neužmirškite
rašyti man asmeninius e-laiškus šiuo adresu
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.