John Fenn, 2013 m. lapkričio mėn. 16 d.,
Sveikinu
visus,
„Nenormali
krikščionybė! Visur aplink mane, viskas ką aš matau yra nenormali krikščionybė“.
Aš
ilgėjausi nuostabaus patyrimo su Viešpačiu, kurį turėjo žmonės per tuos 30 metų,
kuriuos aprašo Apaštalų darbų knyga, bet nemačiau nieko panašaus savo „tikėjimo
akvariume“. Man buvo aišku, kad Apaštalų darbai yra daugiau nei istorija, tai
yra detalus 30 metų normalios krikščionybės aprašymas.
Kol
kas viskas aplink mane, visa ką aš mačiau buvo lėkšta arba nuobodu kaip sausas skrudintas
džiūvėsis. Niekur aš nemačiau „tikrų“ žmonių, subrendusių savo charakteriu ir
gyvenimu, išlaikiusių balansą savo kelyje ir žinančių, kaip vaikščioti Dvasioje
– tokių krikščionių, kaip vaizduoja Apaštalų darbų knyga ir mini Pauliaus
laiškai.
Argumentai
Žmogaus
protas bando surasti būdą, kaip pateisinti kodėl dabartinė krikščionybė
neatstovauja to, kas pavaizduota Apaštalų darbų knygoje:
Tai
buvo tik pirmam amžiui, kai prasidėjo Jėzaus istorija – bet aš galvojau;
argi mums nereikia tokios dramatiškos evangelijos dabar, kai pasaulyje tiek
daug milijonų žmonių? Ir jeigu Dievas yra visų Teisėjas, argi Jis nenori
akivaizdžiai įrodyti tiesos apie Jėzų dabar, kaip Jis tai darė tada?
Dabar
žmonės turi rašytinį Žodį, taigi mums nereikia ženklų ir stebuklų. Bet Viešpats numatė
mūsų laikus prieš daug amžių, ir Jis vis tiek pasakė: „Tie, kurie tiki mano
vardu dės rankas ant ligonių, išvarinės demonus...“ (Pastebėkime, kad ne „Tie
kurie tiki, mano vardu dės rankas...“ bet „Tie, kurie tiki mano vardu, dės
rankas ant...“ Šis supratimas yra atitinkantis Apd 3:16, kur Petras sako, kad
dėl tikėjimo Jėzaus vardu luošas žmogus buvo išgydytas).
Vienas po kito
Argumentai
pakilo mano prote, ir vieną po kito Žodis davė atsakymus. Ir tada aš
perskaičiau Apd 1:1, čia baigėsi visi argumentai, visos pastangos pateisinti
nenormalią krikščionybę aplink mus, atvejis, periodas, paragrafas, vėl ir vėl: „Mano ankstesnėje knygoje, Teofilijau, aš
rašiau apie visa, ką Jėzus pradėjo
daryti ir mokyti.“
Apreiškimų
antplūdis užtvindė mane. Lukas parašė Luko evangeliją romėnui vardu Teofilijus,
kaip matome Luko 1:1-4: „Brangus Teofilijau, ...todėl aš nusprendžiau...
išdėstyti Jėzaus gyvenimą eilės tvarka...“ (Atkreipkite dėmesį: Lukas yra
vienintelis evangelijos autorius, kuris teigia, kad jis aprašė chronologine
seka Jėzaus gyvenimą, ir Apaštalų darbų knyga tęsia įvykių chronologinę seką.)
Luko
evangelija yra pirma dalis iš dviejų, vedanti skaitytoją Jėzaus gyvenimo puslapiais
chronologine tvarka, Apaštalų darbai yra 2 dalis to pasakojimo. Luko evangelija
baigiasi aprašymu, kaip Jėšua pakilo į dangų, kad nebūtų matomas iki Jo
sugrįžimo (nors bėgant šimtmečiams Dvasioje Jis buvo matomas daugelio).
Dar
jis pradeda Apaštalų darbų knygą sakydamas:
„Aš pasakojau apie viską, ką Jėšua pradėjo daryti ir mokyti“. Luko
evangelija buvo apie tai, ką Jėšua pradėjo daryti ir mokyti, reiškia
Apaštalų darbų knyga yra tęsinys to, ką Jis PRADĖJO.
Liūdna, kad per
amžius, tai kas nenormalu tapo normalu
„Nenormali
krikščionybė. Visur aplink mane, viskas ką aš matau, yra nenormali
krikščionybė. Apaštalų darbai yra normalu. Apaštalų darbų knyga yra tęsinys to,
ką Jėšua pradėjo daryti ir mokyti. Čia yra nenutrūkstanti grandis nuo Jėzaus tarnavimo
aprašyto evangelijose į dvasinį Jėzaus tarnavimą Apaštalų darbų knygoje, į mano
gyvenimą šiandien - ir mokiniai tęsė visus ženklus ir stebuklus, kuriuos Jėšua
pradėjo daryti, ir mokė tai, ką Jis mokė – Jėšua vis dar tęsia ką jis pradėjo
daryti ir mokyti netgi iki mūsų dienų. Aš esu dalimi tos nenutraukiamos
grandinės per 2.000 metų, visko, ką Jėšua pradėjo daryti ir mokyti“.
Tai
aš pasakiau sau, kai aš supratau, kad Apaštalų darbai buvo tęsinys to, kas buvo
pradėta... bet niekas aplink mane neatspindėjo to, ką Jėšua pradėjo daryti ir
mokyti. Apaštalų darbai yra normali krikščionybė. Aš ilgėjausi jos! Aš norėjau būti
dalimi to tęsinio, ką Jėšua pradėjo daryti ir mokyti!
Aš
negalėjau daryti to jokiame akvariume, nes visi tikėjimo akvariumai nukrypo nuo
Apaštalų darbų. Aš turėjau plaukioti atvirame vandenyne Dvasioje taip, kaip tai
darė apaštalai, tęsti Viešpaties tarnavimą taip, kaip jie tai darė. Aš buvau
pasiruošęs palikti savo apmąstymus ir emocijas, savo Biblijos pažinimą, visa,
ką aš mąsčiau, kad yra „teisinga“ mano Žodžio supratime, ir galiausiai paklusti
Žodžiui kontekste, kaip tai buvo numatyta.
Jei
aš turėjau būti dalimi to, ką Jis pradėjo, man reikėjo pakeisti savo mąstymą,
suvokti, kad apaštalai tęsė tai, ką Jėšua pradėjo, taigi man reikėjo daryti
tai, ką jie darė, kad galėčiau pažinti Jį taip, kaip jie pažino, ir matyti
ženklus ir stebuklus, kaip jie matė. Ir galbūt apversti savo pasaulį aukštyn
kojomis taip, kaip jie tai darė.
Kaip jie suprato ir
kūrė „bažnyčią“
Taigi,
kai iškildavo argumentas bandant paaiškinti, kodėl pirmus 300 metų po Sekminių
jie susirinkdavo namuose, lyg tai būtų tik dėl persekiojimų, tai ištirpdavo.
Susirinkimai namuose yra tęsinys to, ką Jėšua pradėjo daryti ir mokyti.
Daugelis,
jei ne daugiausia Jo stebuklų ir žmonių atvedimo pas Jį buvo namuose; pradedant
stebuklu, kai vanduo buvo paverstas vynu, dviejų aklų žmonių išgydymas, kai Jis
valgė, išgydymo tarnavimai prie Petro uošvės durų, pietaujant pas Simoną
Raupsuotąjį, į medį įsilipusio Zachiejaus pašaukimas, kad galėtų vakarieniauti
pas jį namuose – Evangelijos istorija, buvo pasakojama namuose ir aplink namus.
Pažvelgus dar giliau negu tai, pirmasis namų surinkimas (bažnyčia) buvo Adomas,
Ieva ir Viešpats sode, nes 2 ar daugiau buvo susirinkę, o Jis buvo jų tarpe.
Skaitant Senąjį Testamentą matome, jog Dievas leidžia mums aiškiai suprasti,
kad namai yra ta centrinė vieta, mokytis apie Jį.
Tada
aš apsidairiau pasaulyje ir pamačiau namų surinkimus dygstančius kiekvienoje
tautoje, ar ten krikščionys yra persekiojami ar ne, taigi šitas argumentas
greitai atkrito. Dievas veikia santykiuose šeimoje ir namuose.
Kam buvo parašyta?
Tada
aš pamačiau, kam buvo parašyti originalūs laiškai, kaip detaliai aprašyta
Apaštalų darbų knyga ir kai kuriuose Pauliaus laiškuose: Priskila ir Akvilas
Romoje ir po to Efezuose, Justas Korinte, Jasonas Tesalonikuose, Lidija
Filipuose, Filemonas Kolosuose ir moteris vardu Nimfa Laodikėjoje – visi šie
asmenys yra paminėti, kaip priimantys surinkimą savo namuose. Mūsų Naujasis
Testamentas sudarytas iš laiškų, kurie pradžioje buvo pasiųsti surinkimams,
kurie susitikdavo žmonių namuose. (Apd 16:15,40; 17:5; 18:7; 20:20; Rom 16:3-5;
1 Kor 16:8, 19; Kol 4:15; Fil 1-2)
Ne tame kontekste
Staiga
aš gavau siaubingą apreiškimą, kokį tik kas begali gauti, kai jie suvokia, kad
esminis pamatas visam jų gyvenimui buvo pastatytas ant to, kas neteisinga, visos
jų prielaidos neteisingos, ir visa, ką jie tikėjo apie kažką, buvo pakreipta ne
ta kryptimi. Visą savo gyvenimą aš takiau Naująjį Testamentą auditorinei
aplinkai, kai faktiškai visas Naujasis Testamentas buvo parašytas apaštalų,
kurie kūrė namų surinkimus (bažnyčias), žmonėms esantiems tuose namų
surinkimuose, ir buvo taikomas jų gyvenimui namuose vykstančiuose
susirinkimuose.
5
tarnavimo dovanos skirtos veikti namuose. Šventosios Dvasios dovanos skirtos
veikti namuose. Vieta švęsti Viešpaties Vakarienei – namai. Visa, ką aš laikiau
artima ir brangu savo širdžiai, aš buvau ištraukęs iš konteksto ir taikiau
auditorinei aplinkai – visiškai kitokiai nei turėtų būti iš tiesų! Visos proto
gimnastikos pastangos pateisinti, kodėl aš kūriau surinkimą auditorijoje,
įrodyti, kodėl aš galėjau kurti surinkimą kitaip negu Jėzaus tarnavimo tęsinys
matomas Apaštalų darbų knygoje, baigėsi. Užuot bandydamas pateisinti save, aš atgailavau.
Buvau visiškai nusiminęs, pasibaisėjęs, nekenčiau savęs, visiškai atgailavau
prieš Viešpatį dėl to, kad iškreipiau tai, ką Jis pradėjo daryti ir mokyti
pagal savo planą. Staiga aš pamačiau, kad visi tie tikėjimo akvariumai buvo
sukurti žmonių, o šeima ir namai buvo sukurti Dievo; Jis sukūrė Edeno sodą ir
pirmą šeimą, Jis nesukūrė tos auditorijos, kurią mes turėjome pastaruosius 1.700
metų.
Susirinkimas namuose
buvo Dievo planas
Jis
sukūrė šeimą, namus ir tarnavo namuose, štai kodėl tai yra tęsinys viso to, ką
Jėšua pradėjo daryti ir mokyti! Tikras siaubas, kad 25 savo gyvenimo metus aš mokiau
Viešpaties žodžių ne tame kontekste! Tai stipriai mane
palietė, nes aš taip pat pakenkiau Pauliui, Petrui, Jonui, Jokūbui ir Judui, ir
aš netgi prašiau Viešpaties atsiprašyti jų už mane – aš buvau taip savimi
pasibaisėjęs!
Aš
patyriau, kai mano paties žodžiai buvo išimti iš konteksto ir kitų žmonių buvo panaudoti
tokiu būdu, kokiu aš net neketinau jų naudoti, dažnai tam, kad užsipultų mane.
Vienas iš didžiausių priešo ginklų yra ištraukti citatas arba skaityti kitais
žodžiais, kad sukeltų priešiškumą – netgi liudijimas prieš Viešpatį, kai Jis
buvo suimtas, buvo tie liudininkai, kurie ištraukė iš konteksto ir iškreipė Jo
žodžius, kad panaudotų prieš Jį. Aš padariau labai panašų dalyką mokydamas
Žodžio auditorijos kontekste! Jis yra TOKS maloningas, kad priėmė mane, patepė
savo Žodį, kai aš mokiau, netgi kai pasakyto žodžio pritaikymas buvo skirtas
artimiems santykiams matomiems namų surinkimuose.
Aš
suvokiau – Dievas yra pakankamai didelis užpildyti bet kokią struktūrą, kurią
žmogus Jam pateikia, taigi aš nematau jokios kaltės tiems, kurie garbina Jį
auditorijoje, bet aš galiu kalbėti tik pagal tą malonę, kuri man suteikta, o per 25 metus rūpestingai suformuotas mano tikėjimas turėjo būti pakeistas. Aš
galėjau būti patenkintas tik būdamas dalimi Jėzaus tarnavimo tęsinio, taip kaip
Jis pradėjo, o apaštalai tęsė – aš turėjau būti dalimi atviro tikėjimo vandenyno.
Kitą savaitę;
surinkti detales ir sudėstyti iš naujo. Laiminu visus.
Neužmirškite
rašyti man asmeninius e-laiškus šiuo adresu
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.