John Fenn, 2013 m. kovo mėn. 23 d.,
Sveiki,
Visų
pirma paaiškinimas. Praeitą savaitę aš dalinausi apie tai, kaip
Barbara ir aš rinkomės kur valgyti - ar meksikiečių, ar italų
restorane, ir aš paminėjau, kaip aš žinojau, ką ji galvoja. Tada
aš pakeičiau temą pažymėtą nauju paragrafu ir paryškintu
šriftu, ir pradėjau tą paragrafą „Ji“, kalbėdamas apie
moterį garbinimo komandoje, kuri pranašavo iš savo pačios
širdies.
Kadangi
aš pradėjau: „Ji“, kai kurie skaitytojai gali neatkrepti
dėmesio į paryškintą šriftą antraštėje bei naują paragrafą
ir pagalvoti, kad aš vis dar kalbu apie Barbarą, bet iš tiesų –
ne. Kai aš perskaičiau, ką aš parašiau po to kai „Savaitės
Mintys“ buvo jau išsiuntinėtos, pagalvojau, kad geriau bus jei
paaiškinsiu.
Atspindėtas
gyvenimas
Pradžios
32 skyriuje Ezavas atvyksta susitikti su Jokūbu daugiau kaip po 20
metų po to, kai Jokūbas apgaule perėmė Ezavo pimgimystę ir
palaiminimus. Jokūbas bijojo savo brolio, ir kai jis išgirdo Ezavą
ateinant su 400 vyrų, jis buvo įsitikinęs, kad jis ir jo šeima
pražuvo, 7 eilutė sako, kad jis „labai
išsigando ir susirūpino“.
Bet
tuo pat metu Jokūbas turėjo Dievo pažadus – Viešpats pasakė
jam leistis į kelionę, kuri (kaip jis galvojo atsitiktinai) vedė į
susitikimą su jo broliu. 9-12 eilutėse jis kalba Viešpačiui apie
tai, ką Jis jam yra pažadėjęs: „Tu pasakei „Sugrįžk į savo
šalį pas savo šeimą ir aš darysiu tau gera“... Nes tu pasakei,
Aš
tikrai darysiu tau gera ir padauginsiu tavo palikuonis, kad jie bus
kaip jūros smiltys ir jų neįmanoma bus suskaičiuoti dėl
gausybės’“.
Galynėjimasis
su Dievu
Jokūbas
buvo kovos tarp savo minčių ir Dievo pažadų sūkuryje. Dievas
liepė jam sugrįžti į savo gimtą šalį, bet Jis nepaminėjo to
fakto, kad ten įvyks susitikimas su Ezavu. Kodėl Viešpats
nepaminėjo jam to „mažo siurprizo“, kai davė įsakymą ir
pažadus?
Taigi
jis padalina savo turtą ir bandas bei pasiunčia jas mažomis
grupėmis prieš save ir savo šeimą, vieną po kito, kiekvienai
grupei paveda pasakyti Ezavui, kad ateina daugiau paskui juos. Tuo
būdu Jokūbas viliasi palaipsniui nuraminti Ezavo pyktį ir
pademonstruoti savo turtą ir jėgą.
Galiausiai,
kai visi buvo pasiųsti į priekį, Jokūbas pasako savo 2 žmonoms,
11 sūnų, 2 tarnaitėms perbristi Jaboko upelį ir eiti link Ezavo,
palikti jį vieną dykumoje su ta kova viduje, kuri vyko tarp jo ir
Dievo.
Apgavikas
pasikeičia
Tu
gali prisiminti, kad Ezavui gimus pirmam, Jokūbas buvo sučiupęs jo
kulnį gimdymo metu. Jokūbas reiškia „laikosi už kulnies“, ir
yra hebrajiška idioma reiškianti „apgavikas“ - pasinaudojantis
kieno nors kito pastangomis, ar laukiantis galimybės manipuliuoti
dalykais savo naudai; taip būtent jis ir pavogė pirmagimystę bei
palaiminimą.
Tokiu
būdu jis artėjo prie susitikimo su savo broliu – siųsdamas mažas
grupeles prieš savo šeimą, jis bandė apgauti ir padaryti įspūdį
broliui, koks galingas ir turtingas jis buvo, daug mažų grupių
sukūrė klaidingą įspūdį didesnės jėgos ir turtų. Ir tame yra
taip pat šiek tiek bailumo; siųsti pirmiausia pažeidžiamus,
siųsti netgi savo žmonas ir vaikus savo priekyje!
Upeliukas
„Jabok“ reiškia „pilant atgal“, ir kuomet Jokūbas pasiunčia
visą savo nuosavybę ir visą šeimą per „pilant atgal“
susitikti su Ezavu, ateina naktis ir jam pasirodo Viešpats. Ta
vidinė kova, kurią kovojo Jokūbas, tampa fizine kova.
Gaili
būti, kad Jokūbas pradžioje nesuprato, jog galinėjosi su prieš
įsikūnijimą apsireiškusiu Kristumi, nes pasakojimas prasideda
„natūraliu“ požiūriu, kad Vyras kovojo su juo, o vėliau
atskleidžiama, kad tai buvo Viešpats. Argi taip nebūna ir mums?
Mes pradedame nuo vidinių kovų, nesuprasdami iki laiko, kad tai
Dievas kovoja su mumis mūsų mintyse ir emocijose.
Galinėjimasis
su Dievu
Jokūbas
ir Viešpats kovojo iki aušros, ir Jokūbas vis dar nepasidavė.
Vyras palietė jo šlaunį ir išnarino klubą, ir vis dar Jokūbas
nepasidavė, kol negavo palaiminimo. Pradžios 32:28 Kristus pakeičia
Jokūbo vardą ir pavadina jį Izraeliu, iš Apgaviko į Dievo
Princą.
Reikėtų
paminėti, kad jie kovojo naktį, ir auštant Jokūbo vardas ir
charakteris buvo pakeistas – tai simbolizuoja mūsų kovą su Dievu
mūsų mintyse ir emocijose, kas atrodo vyksta tamsiausiose mūsų
esybės vietose ir tiesiog kartais, tai vyksta naktį, bet
neabejotinai „tamsiausiose“ mūsų esybės vietose, o kai išaušta
diena, mes suvokiame, kad esame nugalėtojai ir pradedame naują
skyrių mūsų gyvenime.
Tavo
vardas pakeičiamas į Dievo Princas, nes „Tu
galinėjaisi su Dievu ir žmogumi
bei nugalėjai“.
Izrelis
pavadino tą vietą „Penueliu“, arba „Dievo veidas“, nes kaip
jis sakė, jis
matė Dievo veidą
ir liko gyvas.
Šoko
pirmyn
Pradžios
33:10, kai Izraelis atranda, kad jo brolis jam atleido ir neturi
blogų jausmų jo atžvilgiu, jis sako pamatęs Ezavą: „...aš
mačiau tavo veidą lyg aš būčiau matęs Dievo veidą,
ir tu buvai man maloningas.“
Hebraiškai
„matyti kieno nors veidą“, reiškia pažinti jo charakterį.
Štai kodėl Pradžios 2:19 sakoma, kad Viešpats atvedė visus
gyvulius Adomui norėdamas pamatyti, kaip jis juos pavadins. Matyti
juos vedas į veidą taip, kaip jie buvo atvesti, reiškė pažinti
juos pakankamai gerai, kad galėtum juos pavadinti – matyti asmenį
veidas į veidą, tai reiškia pažinti charakterį, ar tai būtų
gyvulys ar žmogus.
Taigi,
kai Jokūbas, naujasis Izraelis, pareiškė Vyrui su kuriuo
galinėjosi, kad jis matė Dievo veidą, jis sakė tai savo
galinėjimosi metu visą naktį, ir pažino Dievo charakterį, Jo
prigimtį, tokį, koks Jis buvo. Šitame procese jis pasikeitė nuo
Apgaviko iki Dievo Princo. Taip lygiai ir mes Jį geriau pažįstame
– galinėdamiesi su Juo. Pamąstykite apie tai.
Akistata
Tai
reiškia, kai Jokūbas/ Izraelis atskleidė, kad jis matė Dievo
veidą, jis taip sakė, jis pažino Dievo charakterį, matydamas Jo
veidą galinėjimosi procese. Ir TODĖL jis unikaliai galėjo
pareikšti matydamas Ezavą, kad matyti jo veidą, reiškia matyti
„Dievo veidą“.
Kadangi
jis matė Dievo veidą, Jo charakterį ir prigimtį, jis galėjo
žiūrėti į atleidžiantį ir maloningą Ezavą ir pasakyti „Aš
matau Dievą tavo veide“.
Ir
štai taip įvyksta mūsų pačių transformacijos. Mes matome Dievo
veidą ir mes pažįstame Jo prigimtį bei charakterį per Jo buvimą
mumyse, ir kai pažįstame Jį, galime ieškoti Jo kituose, ieškoti
Jo „veido“, kaip galima išsireikšti, kituose.
1997
„Titanike” viena ankstyviausių scenų yra „Sena Rožė“;
dabar turbūt 100 metų amžiaus, sena ranka laikanti veidrodį,
kuris išliko po avarijos vandenyno dugne. Ji sako: „Tai buvo mano!
Kaip nepaprasta! Ir jis atrodo taip pat kaip ir paskutinį kartą
kuomet aš jį mačiau… atspindys šiek tiek pasikeitė”.
Kai
Jokūbas pirmą kartą pradėjo kovoti su Dievu jo „atspindys”
buvo Apgavikas. Bet galinėjimosi proceso metu, kai jis tą savo
sielos tamsią naktį pažino Dievą, jo prigimtis pasikeitė į
Dievo prigimtį, ir jis buvo pavadintas Dievo Princu.
Taigi
mes pažiūrėsime į tą procesą, kurį praėjo Jokūbas matydamas
Dievo veidą, kai jis galinėjosi, ir tai, kaip jis matė, leido jam
pasakyti tiesą matant brolio veidą: matyti tavo veidą tai kaip
matyti Dievo veidą. Ir mes eidami pakeliui padarysime barbekiu iš
kai kurių šventų karvių – pasilikite su mumis!
Iki
kitos savaitės, gausių palaiminimų!
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.