John Fenn , 24 of November, 2023, Reconciling the God of the Old with the God of the NT #4 of 4
Sveikinu visus,
Iki šiol aptarėme, kaip Tėvo pažinimas laikui bėgant auga ir progresuoja. Mozės
Įstatymas buvo vienas iš apreiškimo lygių, bet Jėzus yra didžiausias apreiškimas. Aprašėme, kaip Įstatymas buvo duotas, kad parodytų žmonijai, kas yra nuodėmė ir kas yra teisumas. Tai taip pat parodė žmogui- kad ir kiek jis stengtųsi, jis niekada negalės pasiekti tobulumo, kurio reikalauja įstatymas.
Viešpats elgiasi su kiekvienu iš mūsų pagal mūsų kultūrą.
Morkaus 4:33-34 sakoma, kad Viešpats kalbėjo žmonėms
pagal tai, „kaip jie galėjo tai
priimti“. Bet kai jie buvo vieni, Jis viską mokiniams išaiškino“.
Viešpats niekada nesikeičia, bet Jis atskleis mums
dalykus pagal tai, „kaip mes galime tai
priimti“. Ir jei mes norime tęsti mokinystės procesą , o mokinys reiškia „tas, kuris mokosi“, Jis mums viską išaiškins.
Yra krikščionių, kurie tiki, kad išgydymai ir meldimasis
kitomis kalbomis jau praeities dalykas. Tokia jų surinkimo( bažnyčios) kultūra.
Viešpats jų neišvaro iš karalystės; Jis suteikia jiems tą Jo dalį, kurią jie
gali priimti, pagal tai, kaip jie gali
priimti. Jei jie nori apriboti Jį ir savo pažinimą apie Jį, Jis dirbs su tuo,
ką jie Jam duoda. Viešpats veikia jų surinkimo (bažnyčios) kultūroje.
Tai kaip Jis tvarkėsi su Izraeliu, buvo pagrįsta apreiškimu, kurį jie turėjo,
tai reiškia Mozės įstatymu. Apkarpytas
ir sausas nuodėmės ir teisumo apreiškimas. Jis apribojo savo bendravimą su jais
tokiu kontekstu.
Taigi tai priklauso nuo kultūros. Naujasis Testamentas
Efeziečiams 6:5-7 ragina vergus ir vergų savininkus gyventi pagal Kristų.
Filemono knyga yra apie pabėgusį vergą, vardu Onesimas. Jis pabėgo nuo savo
šeimininko Filemono Kolosuose į didįjį Romos miestą. Ten jis susitiko su
Pauliumi, kuris atvedė jį pas Viešpatį , po to nusiuntė atgal, kad ištaisytų savo poelgį, ir atidavė
jį vėl į Filemono rankas. Paulius ragino
Filemoną būti gailestingu, ir priimti jį
kaip brolį Viešpatyje. Paulius 10–11 eilutėse vartojo žodžių žaismą, nes
Onesimas reiškia „naudingas“. Paulius sakė, kad anksčiau jis nebuvo naudingas,
bet dabar naudingas.
Ar šios ištraukos reiškia, kad Dievas pritaria vergovei?
Ne žinoma, kad ne. Tačiau Jis elgiasi su žmogumi pagal žmogaus žinias ir
kultūrą. Nors vyrai ir moterys yra laisvi Kristuje, jie, kaip ir mes šiandien,
gyvena kultūrose, kurios nepripažįsta šios laisvės.
Nužudyti juos visus! Vergija ir dar daugiau
Žinant Mozės Įstatymą, kuris buvo duotas parodyti
žmonijai jos nuodėmingumą ir kaip Viešpats turėjo elgtis su Izraeliu pagal tą
įstatymą, leidžia suprasti, kaip Viešpats elgėsi ir karybos atveju.
Mums sunku įsivaizduoti, kokie žiaurūs karai buvo Viduriniuose
Rytuose prieš 3500 metų. Tačiau net modernesnėse monarchijose, kaip ir senovės
monarchijose, buvo politika, kad visi, susiję su buvusiu karaliumi ar
karaliene, dažnai buvo nužudomi. Tai užtikrino, kad naujam valdovui jų šeimai
ir šeimos linijai soste nekils grėsmė. Taigi, vyrai, moterys, vaikai, visos
šeimos buvo nužudomi to naujojo
karaliaus įsakymu.
Paprotys išnaikinti ištisus kaimus ir miestus buvo
įprastas reiškinys, kad okupacinės pajėgos be tolesnio kišimosi galėtų pasidalinti
žuvusiųjų nuosavybę. Įstatymo era nepaliko daug vietos gailestingumui.
Buvo įprasta, kad kovojančios tarpusavyje armijos
išsirinkdavo atstovus, kurie turėjo kautis iki mirties, kaip Dovydo ir Galijoto atveju. Dievas dirbo
kultūros ir papročių ribose. Dievo elgesys su Izraeliu nereiškia, kad tai buvo
Viešpaties charakterio apreiškimas, tai reiškia, kad Jis elgėsi su žmonėmis jų kultūrų
ribose, kuriose rasdavo žmonių, norinčių Jį pažinti.
Kai Kristus atėjo į šį pasaulį
Laiške Hebrajams 10:5-7 skaitome, ką pasakė Kristus,
palikdamas dangų, kad būtų pradėtas Marijos įsčiose:
„Atėjęs į šį pasaulį Jis pasakė: Aukos ir atnašos nėra
tai, ko tu (Tėvas) norėjai, bet kūną tu man paruošei. Deginamosios aukos ir
aukos už nuodėmę tau nepatiko. Taigi aš sakau: Žiūrėk, aš ateinu, (Senojo
Testamento) knygos tome apie mane parašyta, kad vykdyčiau tavo valią, o Dieve“.
Koks buvo viso šito tikslas? Jau kitose eilutėse tai
atskleidžiama: "Štai sandorą aš sudarysiu su jais tą dieną. Įrašysiu savo
įstatymus jų širdyse ir mintyse. Ir jų nuodėmių nebeprisiminsiu." (v14–17)
Štai apreiškimas, kad Jis nesidžiaugė Izraelio aukomis
Jam už jų nuodėmes. Tačiau to reikėjo ir Jis turėjo elgtis su Izraeliu pagal duotą
įstatymą, nors Jam tai nebuvo malonu.
Pagalvokite, kad jei vyras yra priverstas panaudoti
mirtiną jėgą prieš ką nors, kas bando pakenkti jo šeimai, vyrui nėra malonu
daryti tai, ką turi daryti. Bet jis tai daro, nes taip reikia. Taip Tėvas elgėsi
su Izraeliu mūšyje, kaip ir Mozės įstatymo reikalavimai.
Jis laukė tos dienos, kai galės įrašyti savo įstatymą
žmonijos širdyse ir mintyse, t.y. naujas gimimas, kurį suteikė Jėzus.
Pagalvokite, kad Įstatymas buvo išorinis, duotas žmonėms, kurie neatgimė iš
naujo, tačiau tikėjosi vaikščioti teisumu. Didysis Tėvo planas buvo pakeisti pačią žmogaus prigimtį , jo esmę. Šventąja
Dvasia atkurti asmenį kuris, kuris galėtų priimti Dievo kelius ir jais
vaikščioti, nes tam neprieštarautų žmogaus prigimtis.
Dabar mūsų prigimtis yra mylėti ir atleisti vienas kitam.
Štai kodėl mes taip kovojame. Mūsų dvasia nori veikti pagal naują Kristaus prigimtį mumyse. Atnaujindami
savo protą Dievo Žodžiu, mes kovojame su pasaulio prigimtimi ir senomis mintimis, kurios skatina neapykantą,
pyktį ir kerštą tiems, kurie mus įskaudino.
Štai kodėl taip dažnai sakiau; malonė yra sunkesnė už
įstatymą. Įstatymas matuoja tik išorinius veiksmus, o malonė matuoja širdies
motyvus. Bet mes galime tai padaryti.
Jėzus leido mūsų dvasiniam žmogui atgimti iš Šventosios
Dvasios, kad galėtų vaikščioti su Dievu, valdomu Kristaus savo vidiniame
žmoguje, o ne pagal Mozės Įstatymą išorėje. Tėvas ilgėjosi šios dienos, kai bus
galima atkurti žmogaus dvasią, kad Jo keliai būtų mūsų dvasios prigimties
dalis. Dabar mes einame su Dievu, nepaisydami savo sielos ir kūno netobulumo,
kaip Jo vaikai, mokomės, kai klupdami veržiamės į priekį Jo kelių šviesoje.
Ši Naujoji Sandora, kurioje Jo keliai automatiškai
užrašomi mūsų dvasioje, kai gimstame iš naujo, yra aukščiausia ir geriausia, ką
turime iš Dievo Tėvo. Ateinantys amžiai, apie kuriuos jau minėjau, apims tik
Tėvą, kuris ir toliau rodys mums savo malonės ir gerumo turtus. Efeziečiams 2:7
Galime neturėti visų atsakymų, kodėl Senajame Testamente
Izraeliui buvo įsakyta tas ar anas. Bet mes žinome, kad Mozės Įstatymas buvo
apreiškimas vienu lygmeniu, bet Jėzus yra aukščiausias apreiškimas, kurį Tėvas
galėjo duoti, nes Jis buvo Jo vienintelis sūnus.
Pradėjome nuo Hebrajams 1:1, bet 2–3 eilutės
užbaigia vaizdą:
"Dievas daug kartų ir įvairiais būdais kalbėjo
tėvams per pranašus. Tačiau šiomis paskutinėmis dienomis Jis kalbėjo mums per
savo sūnų. Tą sūnų Tėvas paskyrė visa ko paveldėtoju, ir Jis Tėvas panaudojo Jį
(Sūnų) amžių kūrimui. Jis (Sūnus) yra (Tėvo) šlovės šviesa, Jo (Tėvo)
prigimties aiškus įvaizdis ir viską palaiko Tėvo jėgos Žodžiu. Kai Jis pašalino
mūsų nuodėmes, Jis atsisėdo aukštybės Didenybės dešinėje (Tėve).
Jėzus yra aukščiausias ir geriausias tikrosios Tėvo
prigimties apreiškimas. Kad ir ką Tėvas praeityje turėjo daryti pagal to meto Įstatymą
ir kultūrą, tikroji Jo prigimtis atsiskleidžia Jėzuje. „Jei mane matėte, tai
matėte ir Tėvą“. Jono 14:9
Nauja tema kitą savaitę, iki tol, laiminu,
Džonas Fenas
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.