Mental Illness #1 from 4
July 4, 2023
Sveikinu visus,
Man jau seniai įdomu, kur baigiasi smegenų cheminės ir
elektrinės sistemos ir
prasideda demoniškumas. Šis serialas yra apie tą momentą,
kur baigiasi žmogaus mintys ir emocijos, prasideda demoniškumas, ir mąstymo
procesai, vedantys į emocines ir psichines ligas.
Emocinės ir psichikos ligos įvardijamos kaip vienas iš
paskutiniųjų dienų ženklų, nors rašytojai nevartoja šiuolaikinių terminų, bet
puikiai tai apibūdina.
Dvipoliškumas ?
Pasvarstykite apie karalių Saulių, kuris daug kartų atmetė Dievo nurodymus, ir kai jam buvo pasakyta, kad jo šeimos linija praras sostą, jį
ištiko nenuspėjamo įniršio priepuolis. Šiandien galime diagnozuoti jam ligą ir
išrašyti vaistų nuotaikai sureguliuoti, bet Biblija sako, kad čia jau pasireiškė
ir demonas.
I Samuelio 18:8-12 Saulius pavydi, kai žmonės pagerbia
Dovydą už Galijoto nužudymą. Saulius pavydus ir piktas. Po to, kai Dovydas
tarnavo jam giedodamas ir grodamas arfa, Saulius metė į jį ietį, norėdamas jį
nužudyti. Kaip pavadintume perėjimą iš ramybės į įtūžį per sekundę? Dvipoliškumas?
Protarpinis sprogimo sutrikimas? (Įniršis neproporcingas situacijai, kaip ir staigus
vairuotojo pyktis kelyje)
Kodėl šiuo atveju įsivėlė demoniška dvasia ir kaip ta dvasia įsitraukė? Saulius aiškiai atvėrė jai
duris dėl savo pavydo ir pykčio, bet
kada įsitraukė demonas?
Pagrindinis Biblijos aiškinimas:
Karaliaus Jokūbo ir daugumos kitų vertimų 10 eilutėje
sakoma, kad Saulių užklupo piktoji dvasia iš Viešpaties, nors hebrajų kalba
parašyta leistinu tonu, o ne kaip nurodant priežastį. Hebrajų kalba pažodžiui
sakoma: "Saul
upon distressing from God the spirit that came on the next day..." ta
dvasia atėjo kitą dieną dieną...“ Kai
kuriuose vertimuose sakoma, kad Saulius „pranašavo“, nors hebrajų kalba nekalba
apie dievobaimingą pranašavimą, bet man patinka pataisytas vertimas, kuriame
teigiama, kad Saulius. „svaičiojo“ veikiamas demono – jis išprotėjo kalbėdamas
nesąmones, yra vienas iš būdų suprasti ištrauką.
Be to, pagrindinė Biblijos aiškinimo taisyklė yra ta, kad
ST suprantame Naujojo Testamento akimis. Tai reiškia, kad Jokūbo 1:13 sakoma,
kad Dievas nieko negundo, nebando ir nemėgina nei vieno piktu, nes Jis nėra
gundomas, nemėginamas ar bandomas blogiu, mes atmetame klaidingą vertimą, nes
tai yra iš tiesų klaidingas vertimas. Yra daug kitų ST ištraukų, kurios sutampa su Jokūbo 1:13,
pavyzdžiui, Jobo 37:23 „Visagalis nevargina“ ir visas Ezechielio 18 skyrius.
Tai parodo Sauliaus pavydą ir jo sukeltą emocinę kančią
kartu su pykčiu kaip atveriantį duris dvasiai, ir Dievas tai leidžia, nes
Saulius pasitraukė nuo vaikščiojimo su Dievu.
Kur susitinka Sauliaus pavydo ir pykčio emocijos su
demoniškumu?
Jokūbo 1:2 jis mums rašo, kad „laikytume džiaugsmu, kai
patenkate į išbandymus, bandymus ir pagundas“. (Graikiškas žodis čia vartojamas
visiems 3 išreikšti).
Džiaugsmas yra dvasios/Dvasios vaisius, todėl mums
nesakoma būti laimingais, bet sakoma,
vaikščioti su Viešpačiu ir leisti Jo džiaugsmui ištekėti iš mūsų
dvasios, kol ištveri išbandymus, bandymus ir pagundas. Tada jis ragina mus
sutelkti dėmesį į Viešpatį, siekti Jo išminties, ir nebūti susidvejinusio
mąstymo.
Tada 13 eil. jis nori būti puikiai suprastas, iš kur tie
išbandymai, bandymai ir pagundos: "Tegul niekas nesako, kai yra gundomas,
išbandomas ar bandomas, kad Dievas tai daro. Nes Dievas nėra gundomas , mėginamas
ar bandomas blogiu, ir pats Jis nei
vieno nemėgina, nebando ir negundo
blogiu“.
(Jei jūs turite tokį supratimą kartu su Jėzumi, kuris yra
fizinė Tėvo išraiška, tada jūs suprasite Senąjį Testamentą Naujojo akimis ir
viskas bus prasminga.)
Čia susitinka mintys ir demoniškumas
"Bet kiekvienas yra patrauktas, savo paties troškimo
/ stipraus troškimo / geismo, ir suviliotas. Tada, kai geismas užsimezga, jis pagimdo
nuodėmę. O kai nuodėmė baigiasi (tiesiog, pilnai suauga, subręsta), ji gimdo (veisiasi).
, pilnai išsipildo, baigiasi) mirtimi“.
Būtent čia nuodėmės troškimas – geismas, reiškiantis bet
kokį nuodėmės troškimą – ir gundymas susijungia, užmegzdami nuodėmę asmens
gyvenime.
Taip daro demonas
Nuodėmės troškimas yra kiekviename iš mūsų. Viliojimas
yra demoniškas. Žodis „vilioti“ čia yra „deleazo“, kilęs iš „delear“,
reiškiančio „pavilioti“ (spąstus). Pirmajame amžiuje tai reiškė „įvilioti ar
įvilioti auką į moralinius spąstus, viliojant ją savanaudiškais impulsais“.
Karaliaus Sauliaus situacija buvo tokia, kad jis bailiai
atsisakė susidurti su Galijotu, bet leido piemeniui jį nugalėti. Žmonių,
pagyrimas, kurio jis taip troško, atiteko Dovydui. Jis pyko, galbūt pirmiausia
ant savęs, o paskui sutelkė dėmesį į Dovydą.
Atsisakęs „sutvarkyti savo širdį“, kai pirmą kartą kilo
emocijos ir mintys apie pavydą ir pyktį, jis joms pasidavė, o tai atvėrė duris
demonui. Kai geismas ir viliojimas susiduria, kaip rašė Jokūbas, jie užmezga
nuodėmę.
Nuodėmė gimsta, gramatika rodo, po nėštumo laikotarpio,
kaip nėštumas. Kai ji visiškai gimsta, nuodėmė sukelia mirtį – tiesioginę mirtį
arba mirtį santykiuose, santuokoje, darbe, ar gyvenime.
Galutinis nuodėmės rezultatas yra mirtis bet
kuria iš daugelio jos formų.
Tačiau prieš gimdymo procesą, kuris ją iškelia į viešumą,
žmogaus galvoje ir vaizduotėje atsiranda geismas ir gundymas. Tai yra nėštumo
laikotarpis, kai noras nusidėti susijungia su demonišku gundymu, dėl kurio kyla
minčių ir jausmų sūkurys.
Su tuo susidūrė Kainas Pradžios 4:3–16.
3-4 eilutėse pasakojama, kad Abelis aukojo kraujo auką,
sužinojęs iš savo tėvų, kaip Viešpats Dievas paaukojo pirmąją kraujo auką ir
aprengė savo tėvus, kad pridengtų jų neteisumą. Abelis buvo teisus ir priėmė
Viešpaties kraujo aukos būdą už nuodėmių pridengimą.
Kainas to nepadarė. Savo pastangomis Kainas aukojo
daržoves, užuot aukojęs teisėtą kraujo auką. Kai pyktis vis dar buvo jo širdyje, Viešpats Dievas pradėjo su juo kalbėtis
6-7 eilutėse: "Kodėl tu pyksti?" (Nėra atsakymo). Viešpats bandė
priversti Kainą susitvarkyti su savo jausmais ir mintimis apie pyktį. Pirmas
žingsnis – kodėl tu pyksti (tai be priežasties).
"Kodėl pasikeitė tavo veido išraiška?" (Nėra atsakymo) "Jei
elgsies teisingai, ar tai nebus priimta?" (Jokio atsakymo, ir net čia
Viešpats suteikia jam galimybę pasielgti teisingai su pažadu, kad jo teisinga
auka bus priimta.) Jei nesielgiate teisingai, nuodėmė yra prie durų, ir ji nori jus nugalėti. Bet tu turi jai viešpatauti.“
(Nėra atsakymo) Keturi klausimai, kuriuos Viešpats uždavė Kainui, siekdamas
priversti jį susitvarkyti su savo jausmais, tačiau vietoj to Kainas galvojo tas
savo mintis ir jautė tuos savo jausmus.
Niekas nepasikeitė – procesas liko tas pats. Visą tą laiką Viešpats stengėsi
sulaikyti Kainą nuo nepateisinamo pykčio pasekmių. Apsistojus ties pykčiu, jo
mintys virto žmogžudyste. Nuodėmė jį įvaldė, o jis neišmoko valdyti savo minčių,
emocijų ir pykčio.
Karalius Saulius ir Kainas turėjo susitvarkyti su savo
emocijomis ir mintimis, neleisti joms išsiveržti į išorę. Mūsų pasaulyje
daugiau nei bet kuriuo kitu metu matome žmones, kurie nebuvo išmokyti apdoroti
mintis ir apsvarstyti dalykus. Sveikas protas nebėra įprastas dalykas.
Popkultūra pilna žmonių, kurie kalba bet kokią mintį,
kuri šauna į galvą, ir jei jie tai jaučia, tada jiems tas jausmas yra tiesa.
Kai kultūra priima tai, kas jiems pateikiama, nesvarbu, ar tai būtų geismas, ar
moraliniai klausimai, ar politiniai pareiškimai, šie dalykai neapsvarstomi, mes patiriame emocinių
ir psichinių ligų epidemiją.
Būtent minčių apdorojimas, paimant vienas į nelaisvę Kristaus paklusnumui, o kitas
ignoruojant, įgalina priimti išmintingus sprendimus, logika su mintimis,
paremta tvirtais moraliniais įsitikinimais, veda į sėkmingą gyvenimą.
Daugiau apie tuos procesus kitą kartą. Iki tol, laiminu,
Džonas Fenas
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.