John Fenn, 2015 m. balandžio mėn. 18 d.,
Sveiki,
Tik ką prisikėlęs Jėzus pasakė Marijai
prie kapo rūsio: „Eik pas mano brolius ir pasakyk jiems, kad Aš kylu pas savo
Tėvą ir jūsų Tėvą, mano Dievą ir jūsų Dievą“. Jis tai pasakė naudodamas
išsireiškimus, kurių niekada anksčiau nenaudojo. Jono 20:17
Kodėl
Jis būtent tai visų pirma pasakė po prisikėlimo?
Tai paaiškina Paulius Apd 13:33, kai
jis kalba apie prisikėlimo dieną: „Dievas įvykdė šituos pažadus (kas buvo
pažadėta tėvams) Jėzų prikeldamas iš numirusių, taip kaip parašyta antroje
psalmėje: „Tu esi mano Sūnus; Šiandien Aš tapau tavo Tėvu (pagimdžiau tave).“
Paulius pabrėžia, kad Tėvui prisikėlimo
diena buvo toks pasikeitimas jų santykiuose, kad Jis pasakė: „Šią dieną Aš
pagimdžiau tave“. Koks gi buvo tas pasikeitimas?
Didelis
pasikeitimas
Jėzus visiems laikams nuo pat pradžių buvo
Sūnus Tėvui, su visa valdžia ir teisėmis skirta vieninteliam Dievo Sūnui, bet
Jis ištuštino Save nuo visų šitų teisių ir privilegijų, kad būtų pradėtas
Marijoje kaip žmogus*. Jis gyveno kaip žmogus, mirė kaip žmogus, ir buvo
prikeltas iš mirusių ir gražintas Jo Tėvui kaip žmogus – pirmas žmogus
prikeltas iš mirusiųjų. Dievo Sūnus tapo amžinai žmogumi. * Filipiečiams 2:5-8
Netgi mokiniams buvo sunku suprasti tai,
kad Jis nebuvo prikeltas kaip dvasia. Štai kodėl Jėzus valgė su jais, kad
įrodytų, jog Jis yra fiziškai prikeltas iš mirties ir tebėra Žmogus – Luko 24:41-43.
Jėzus
dabar yra žinomas kaip pirmas gimęs iš mirusiųjų
Jėzus buvo pirmas gimęs iš mirusiųjų, o
jūs ir aš dvasine prasme esame skaičius x gimę iš mirusiųjų po Jo, bet vieną
dieną tikrai būsime pakeisti ir prikelti iš mirties (pašlovintame) kūne.
Romiečiams 8:29: „O kuriuos Jis iš anksto numatė, tuos iš
anksto ir paskyrė tapti panašius į Jo Sūnaus atvaizdą, kad šis būtų pirmagimis
tarp daugelio brolių.
Kolosiečiams 1:18: „Ir Jis yra kūno – bažnyčios galva. Jis – pradžia, pirmagimis
iš mirusiųjų, kad visame kame turėtų pirmenybę“.
Hebrajams 12:22-23: „Bet jūs prisiartinote prie Siono kalno
bei gyvojo Dievo miesto, dangiškosios Jeruzalės, prie nesuskaitomų tūkstančių
angelų ir iškilmingo sambūrio, prie danguje įrašytųjų pirmagimių bažnyčios,
prie visų Teisėjo Dievo, prie ištobulintų teisiųjų dvasių“.
Apreiškimas Jonui 1:5: „ir nuo Jėzaus Kristaus, ištikimojo
Liudytojo, mirusiųjų Pirmagimio, žemės karalių Valdovo.“
Ką
mums tai reiškia?
Būti pirmagimiu iš mirusiųjų reiškia,
kad yra ir kiti gimę, nes priešingu atveju Jis būtų vadinamas vieninteliu gimusiu
iš mirusiųjų, bet Jis tikrai yra pirmas gimęs iš mirusiųjų, o Jo prisikėlimas
yra įrodymas ir užtikrinimas visiems, kurie Jį tiki. Šventoji Dvasia mums duota
kaip tiesos liudytoja ir pirmojo gimimo iš mirusiųjų liudytoja, mums duotas
tiesioginis liudytojas, kuris liudija Viešpaties gyvenimą, mirtį ir
prisikėlimą.
Efeziečiams 1:13 sako, kad po to kai
mes įtikime mes „esame
užantspauduoti pažadėtąja Šventąja Dvasia, kuri yra mūsų paveldėjimo
garantas iki nuosavybės atpirkimo Jo šlovės gyriui…”
Žodis „užantspauduoti“ yra „sphragizo“
ir buvo naudojamas antikiniais laikais tokiems kasdieniniams dalykams, kaip
grūdų krepšio užantspaudavimas. Tai užtikrino turinio neliečiamybę, jo slaptumą,
savininko teises ir paskirties vietą. Mes taip pat galime prisiminti senų laikų
vokų užantspaudavimą su siuntėjo antspaudu įspaustu į išlydytą vašką.
Antspaudas yra siuntėjo garantas jo
paskirties vietai, saugumui ir privatumui viduje esančio turinio. Mes buvome
užantspauduoti paties Dievo, Jo Dvasios, ir tai parodo, kam mes priklausome,
kur mes vykstame, mūsų ir mūsų širdžių saugumą, kurios yra apsaugotos to, kuris
jas ir užantspaudavo.
Žodis „rankpinigiai“ graikų kalboje
„arrabon“ originaliai reiškia „užstatas“, pinigai padėti pirkėjo, kaip
užstatas, kuris patvirtina sandėrį. Šiandien asmuo gali duoti užstatą ir gauti
nuosavybę iš pardavėjo su pažadu, kad jis palauks iki pilno pirkimo.
Mes buvome užantspauduoti Šventąja
Dvasia ir visi šiame gyvenime turime pažadą, kitaip sakant, užstatą, pažadą,
kad Dievas įvykdys likusią dalį sandėrio – Pirmagimis iš mirusiųjų tikrai
užtikrina, visų kitų gimimą iš mirusiųjų – dvasinis atgimimas yra to pažado požymis.
Efeziečiams 1:13 sako, kad mes buvome
užantspauduoti ir gavome užstatą mūsų išgelbėjimui iki laiko, kai Dievas, kurio
nuosavybė mes esame, pabaigs pildyti sandėrį – suteiks pilną atpirkimą. Kaip
Paulius pasakė Romiečiams 8:23, „ne tik kūrinija, bet mes dejuojame savo viduje
laukdami mūsų įsūnijimo, taip sakant, mūsų kūno atpirkimo“. Mūsų dvasinis
žmogus laiduoja, kad ateis išsipildymo diena, ir kaip Pirmagimis, mes turėsime
taip pat pašlovintą kūną, vienodai lengvai galintį funkcionuoti Dvasioje ir
natūraliose srityse.
Koks
užtikrintumas ir kokia ramybė!
Ši Jėzaus paslaptis, kad Jis yra Pirmagimis
iš mirusiųjų, yra nuostabi tiesa apie mus, kad mes esame užantspauduoti Tėvo Jo
Paties Dvasia. Tai reiškia, kad priešas negali mūsų paliesti. Šventosios
Dvasios užstatas mūsų gyvenime turi mums teikti proto ramybę, užtikrintumą ir
džiaugsmą.
Biblija apibūdina viltį kaip „maloningą
ir pasitikintį tikėjimąsi“ sieloje (emocijos, protas, mintys), o ne dvasinę
jėgą, koks yra tikėjimas. Bet viltis ir tikėjimas eina kartu, nes tikėjimas yra
įrodymas dalykų, kurių viliamės – sugriauk viltį ir tikėjimas pasitrauks.
Viltis turi nuostabų sugebėjimą, bet
yra proto ir emocinė sritis, nes kai susijungia su tikėjimu jaučiamas kaip
užtikrintumas mūsų dvasioje, kad mes esame Tėvo ir Jis išganys mus vieną dieną
pilnai. Hebrajams 6:13-20 pasakoma apie Abraomą ir kokį poveikį jam padarė
viltis.
Jis sako, kad Abraomas buvo užtikrintas
2 dalykais: Dievas davė pažadą, ir Dievas negali meluoti. Jis sako: „mes turime
stiprų padrąsinimą, kurie pabėgome (pas Viešpatį) paguodai ir atradome prieglobstį mums skirtoje
viltyje. Ji mums yra tarsi saugus ir tvirtas sielos inkaras,
prasiskverbiantis pro uždangą vidun, kur už mus kaip pirmtakas įžengė Jėzus…”
Jis sako, kad viltis yra – mūsų
emocijų, minčių, jausmų – sielos inkaras, jie turi būti kontroliuojami vilties,
užtikrinto geros pabaigos laukimo, nes Jėzus nuėjo pirmas ir dėl mūsų įžengė už
uždangos – į šventų švenčiausią danguje.
Žodis pirmtakas yra žodis „prodromos“, kuris
reiškia „užbėgti į priekį“ naudojamas, kai kariniai skautai pasiunčiami į
priekį išžvalgyti teritorijos, ir taip pat tą, kuris pasiunčiamas prieš karalių,
kad užtikrintų, jog viskas tinkamai paruošta jo atvykimui. Terminas taip pat
buvo naudojamas antikiniais laikais, kai laivas atvykdavo į uostą, bet ten buvo
rifai ir uolos, kurių reikėjo išvengti – jie turėdavo plaukiką, kuris laikė
virvę ir taip vesdavo laivą. Mūsų Jėzus nuėjo už mus į priekį į mūsų bendrus su
Juo Tėvo namus, todėl mūsų mintys, jausmai ir emocijos visada turi remtis šituo
faktu, taip pat mes savyje turime Dvasią, kuri liudija tiesą.
Mes laikomės fakto, kad Tėvas pažadėjo
ir užtvirtino Savo planus bei veiksmus daugeliu būdų, ir mes žinome, kad Tėvas
negali meluoti. Jis atidavė mums Savo Pirmagimį iš mirusiųjų, užantspaudavo mus
Savo Dvasia. Dvasia mūsų gyvenime yra užstatas, kad sandėris bus įvykdytas ik
galo.
Jėzus yra nuostabus Pirmagimis gimęs iš
mirusiųjų, ir kiekvienas iš mūsų esame gimę iš mirusiųjų, dabar – dvasioje, o vieną
dieną – taip pat ir kūne. Kaip Paulius sakė, mes trokštame būti aprengti iš
aukštybių. Ateik greitai, Viešpatie Jėzau!
Kitą
savaitę - nauja tema, iki tada, būkite palaiminti,
Neužmirškite
rašyti man asmeninius e-laiškus šiuo adresu
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.