John Fenn, 2015 m. sausio
mėn. 3 d.,
Sveiki,
Mes
su Barbara turime iPhone telefonus su moteriško balso kompiuterine asistente,
kuri vadinama Siri. Paaiškinsiu tiems, kurie nėra susipažinę su Siri, kad jei
paspausi ir palaikysi ant telefono esantį apvalų mygtuką, moteriškas balsas
Siri paklaus: „Kuo galiu padėti?“ Jūs galite paklausti Siri visko pradedant
paskutinėmis sporto naujienomis iki kelio į artimiausią benzino kolonėlę, ir
apie orus, ir dar beveik visų dalykų.
Mes
buvome įsigilinę į diskusiją, kai Barbara ėmė kažko ieškoti piniginėje ir
netyčia nuspaudė savo iPhone apvalųjį mygtuką. Nedelsiant Siri paklausė: „Kuo
galiu padėti?“ Ir Barbara, kuri buvo nutraukta sakinio viduryje, nesusimąsčiusi
atsakė: „Oi, prašau, patylėk, aš kalbuosi ne su tavimi“. Į tai Siri nedelsiant
atsakė iš rankinuko dugno: „Taip elgtis negražu!” Mes prapliupome juoktis dėl
tokio telefono atsakymo.
Aš
šiek tiek panašiai jaučiuosi pasakodamas apie Viešpaties aplankymą, kuriame Jis
kalba apie savo žmones gaudančius dvasinius drugelius. Kai rausiausi
krikščionybės „piniginėje“, ieškodamas apibūdinimo ir sprendimo, aš nenorėjau
netyčia paliesti karštą mygtuką ir, kad kas nors nepagalvotų: „Taip negražu
elgtis.“
Ir aš bėgiojau paskui
kelis dvasinius drugelius
Kai
mes su Barbara buvome paaugliai, vienu metu, paauglių maldos susirinkimuose,
atrodo, kad beveik visi turėjo demoną arba demonas buvo kaltinamas dėl gyvenimo
vargų. Aplink visi kalbėjo apie išlaisvinimo tarnavimą.
Kai
kurie iš mūsų paauglių grupėje tikrai patyrė demoniškų pasireiškimų ir demonai
buvo išvyti. Bet buvo taip pat tokių, kurie neturėjo demonų, bet norėjo
dėmesio, kurį būtų gavę, jei būtų prisipažinę turį demoną, taigi jie taip uoliai
demonstravo tai raičiodamiesi ir vaitodami, kad tai buvo verta Akademijos
apdovanojimo.
Viešpats
panaudojo šį patyrimą, kad padėtų mums surasti balansą, ir kad galėtume
atskirti tikrus dalykus nuo klastotės bei tinkamai pasielgtume su ja. Tai buvo
skirta tam laikui, ir mes dėkingi keliavome toliau, įgiję patirtį, kaip
atskirti demoniškus reiškinius nuo keistenybių, ir užuot žiūrėję į „tamsiąją
pusę“, vėl sutelkdavome dėmesį į Jėzų ir Tėvą.
1979-aisiais,
pirmaisiais mūsų santuokos metais, mes pakliuvome į „Šimteriopo atlyginimo“
dvasinio drugelio įtaką. Aš uždirbdavau tik 110$ per savaitę, atiduodavau 11$,
ir tikėdavausi kažkokiu tai būdu gauti 1100$ atgal į savo sąskaitą. Barbara vėl
mums grąžino balansą sakydama: „Neatrodo, kad tai teisinga, ir aš žinau, kas
pasikeitė: „Mes duodavome, nes mylėjome Dievą ir Jo darbą, bet dabar mes
duodame, kad gautume, ir tai neteisinga, ir tai nuliūdina mano dvasią, kai aš
duodu““. Vėliau mes atgailavome ir pasakėme Tėvui, kad mums iš tiesų nesvarbu,
ar atgausime savo pinigus, mes duodame, nes mes mylime Jį ir Jo žmones, ir taip
mes atgavome pusiausvyrą.
Mūsų bažnyčia (surinkimas)
palyginus su Petro ir Pauliaus surinkimu
Iš
tiesų krikščionybė Naujajame Testamente stipriai skiriasi nuo to, kas
praktikuojama šiandien auditorinėje bažnyčioje. Jiems nebuvo kada gainioti
dvasinius drugelius, nes jų dėmesys buvo sutelktas į tai, kad būtų patenkinti
brolių fiziniai poreikiai, pagal Mato 25:40:
„...jei
jūs davėte (vandens/maisto/rūbų/aplankėte) netgi mažiausią iš mano brolių,
tai padarėte man“.
Tai
nėra išgelbėjimo darbai, nes Jėzus kalba tikintiesiems apie rūpinimąsi kitais
tikinčiaisiais. Taigi tie tarnavimo darbai plaukia iš mūsų kaip mūsų išgelbėjimo
rezultatas, bet ne tam, kad įgytume išgelbėjimą.
Pirmiausia rūpintis
tais, kurie tikėjime, tada –išorėje, neišgelbėtais
Jis
pasakė „mano broliais“. Tai reiškia, mes turime susitelkti į davimą „broliams“,
o ne neišgelbėtiems. „Broliams“ – tai senas išsireiškimas naudojamas kreiptis į
vyrus ir moteris.
Šitas
akcentas –visų pirma rūpintis Kristaus kūnu, užuot naudojus labdarą neišgelbėtiems,
kaip evangelizmo priemonę, gali jus nustebinti, bet Naujasis Testamentas
nuolatos rodo, kad jie davė kitiems tikintiesiems, bet ne neišgelbėtiems,
pasilikdami ištikimi Jėzaus įsakymui rūpintis Jo broliais.
Tai
paaiškina, kodėl Apaštalų darbų knygoje tikintieji duodavo saviškiams, kad būtų
tikri, jog nėra nepritekliaus jų tarpe, bet jie nesirūpino visu miestu. Štai
kodėl, kai Agabas Apaštalų darbų knygos 11 skyriuje išpranašavo badą Judėjoje,
surinkimas (bažnyčia) pasiuntė paaukojimus draugams Judėjoje, bet ne
neišgelbėtiems, kurie tapo bado aukomis. Ir Pauliaus gautas paaukojimas
vargšams šventiesiems Judėjoje Romiečiams 15, 1 Korintiečiams 16 ir 2 Korintiečiams
8 ir 9 skyriuose buvo priimtas Jeruzalėje esančio surinkimo nuo kitų surinkimų,
o ne vargšams nusidėjėliams gyvenantiems Jeruzalėje. Pinigai ir resursai
Kristaus kūne pasilikdavo Kristaus kūne.
Tai
nereiškia, kad mes visiškai ignoruojame neišgelbėtus, bet jiems tenka
perteklius, ir jie nėra dėmesio centre. Paulius Galatams 6:10 sakė daryti gera
visiems žmonėms, o ypač tikėjimo namiškiams. Broliai yra mūsų svarbiausias
prioritetas.
Tai
paaiškina, kodėl tiek daug žmonių atėjo pas Viešpatį per pirmus du metus po Sekminių.
Neišgelbėtieji matė grupę žmonių, kurie buvo užsidegę dėl Viešpaties, ir mylėjo
vienas kitą taip, kad jų tarpe nebuvo jokio neatsakyto poreikio. Jeigu tu
stebėtum iš šono ir tau trūktų rūbų bei maisto, ir tu matytum grupę laimingų
žmonių, kurių poreikiai atsakyti, argi tu nenorėtum sužinoti, kodėl taip yra?
Kai kurie bijojo, kai kurie prisijungdavo, kai kurie stovėjo nuošalyje ir
stebėjo, bet tinklas lietė tuos, kurie prisijungdavo prie Viešpaties.
Ką tai turi bendro su
drugeliais?
Kaip
priešingybė auditorinė bažnyčia turi programas tarnavimo darbui, statistiškai
80% kongregacijos nieko neįsipareigoja kitų atžvilgiu, tik lankyti susirinkimus
ir duoti, kai jų prašo. Taigi,s dabar yra daug krikščionių susitelkusių į save,
ir į tai, ko jie patys nori iš Dievo, jie jaučiasi taip, kad gali gainiotis
kiekvieną doktrinos vėją ir kiekvieną „karštą“ dalyką, darydami Dievą savo tarnu,
užuot patiems buvus Jo tarnais.
Programos,
infrastruktūros poreikis ir pinigai paaiškina, kodėl auditorinė bažnyčia taip
nori padėti neišgelbėtiems, kai tuo metu surinkimo nariai, kuriems reikia
pinigų komunaliniams mokesčiams ar mokesčiams už automobilį yra paliekami
nuošalyje. Jų prioritetai 180 laipsnių kampu skiriasi nuo to, ko Jėzus sakė
ieškos sugrįžimo metu. Jei mes duotume broliams savo tarpe ir palaikytume
santykius vienas su kitu, nebūtų nei laiko, nei intereso gainiotis naujausią
pro šalį lekiantį drugelį.
Jokūbas
sako: „Tikras nesuteptas pamaldumas prieš Dievą yra lankyti našlaičius ir
našles jų sielvarte, ir saugoti save nesuteptą šiuo pasauliu“. Kontekstas yra krikščionys
našlaičiai ir našlės, nes jis rašė krikščionims, kaip matome Apd 2:6, kad jie
rūpinosi broliais. Tai teisingas pamaldumas. Pažiūrėkime į eilinį surinkimą –
ar jie atrodo be dėmės (nesutepti) pasauliu? Ar surinkimo prioritetas – maitinti
/girdyti/rengti/lankyti tuos TIKINČIUOSIUS kurie turi poreikių, sėdinčius su
jais tuose pačiuose suoluose. Ar jie gali pasakyti, kad tarp mūsų nėra poreikių,
nes nei vienas, ką turi nevadina tik savo nuosavybe?“
Kokiam Jo žmonių
lavinimui skirtas 5-eriopas tarnavimas? Efeziečiams 4:11-16
Sutinkamai
su tuo, ką Jėzus pasakė apie tarnavimo darbą, kurio ieškos sugrįžimo metu, ir
sutinkamai su likusia Naujojo Testamento dalimi, ir tuo, kaip Jis apibūdina
tarnavimo darbą, VISŲ PIRMA, tai yra rūpinimasis brolių fiziniais poreikiais. Mes
turime apibendrinti, kad 5-iopo tarnavimo esmė yra išlavinti žmones šiam
tikslui: girdyti/ maitinti/ rengti/ lankyti ligonius ir kalinius. Todėl
esminė 5-iopo tarnavimo misija – visų pirma įgalinti individus pasirūpinti, kad
nebūtų fizinių poreikių tarp brolių.
Štai
kodėl Jeruzalės surinkime buvo sudaryta pirma komanda iš 7 vyrų, kurie padėjo
rūpintis našlių maitinimu. Tai ne rūbų programa neišgelbėtiems mieste. Ne
maisto programa neišgelbėtiems getuose. Jų dėmesio centre buvo rūpinimasis
poreikiais jų pačių tarpe: maistas, vanduo, rūbai, namai. (Apd 6)
Efeziečiams
4:15 toliau sako, kad jeigu mes vykdysime tarnavimo darbą (vanduo/ maistas/ rūbai/
brolių aplankymas) mes nebūsime kaip vaikai blaškomi kiekvieno mokymo vėjo,
kuris pasitaiko, bet faktiškai augsime Jame visuose dalykuose, nes tai sujungs
visus mus kartu. Skaitykime Efeziečiams 4:11-16 suvokdami, kad iš esmės tarnavimo
darbas kyla ir plaukia iš Jėzaus prioritetų, būtent užtikrinti, kad visi Jo
brolių poreikiai būtų atsakyti, ir jūs matysite nuostabius dalykus, kurie 100%
sutinka su tuo kas rašoma nuo Mato evangelijos iki Apreiškimo Jonui knygos.
Kai
pradėsi mąstyti kaip Jėzus mokė ir Apaštalų darbų knygoje apaštalai
pademonstravo, tai sukrės tavo protą ir pakeis visas tavo mintis apie prioritetus
ir santykius surinkime apvers aukštyn kojomis, ir tu galėsi suvokti, kad tai
pagal Žodį, ir tu jau nebūsi toks pats. Ir būtent į tai eina Kristaus kūnas.
Prisiminkime tą
aplankymą apie dvasinius drugelius, tai buvo pranašiškas žodis apie tai, ką
Dvasia sako surinkimui. Aš pratęsiu kitą savaitę apie tai, kaip vyks šitas
prioritetų pakeitimas. Iki tada, būkite palaiminti!
Neužmirškite rašyti
man asmeninius e-laiškus šiuo adresu
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.