John Fenn, 2012 m. gruodžio mėn. 1 d.,
Sveiki,
Geriausi
pusryčiai, kuriuos aš kada nors esu valgęs – tai draugų namuose
mano kelionių metu. Savo širdyje aš labai vertinu tą laiką,
maisto turtingumą ir bendravimą. Bet kalbant apie viešbučių
pusryčius – Radisson Blu Helsinkio senamiestyje. Suomija tikrai
siūlo nuostabią įvairovę, kokybę ir apstumą.
Faktiškai
europiečių pusryčiai ar tai būtų namuose ar viešbutyje,
palyginus su amerikiečių motelių „kontinentiniais“ pusryčiais,
pastaruosius verčia atrodyti kaip maisto atliekų rankiojimą iš
šiukšlių dėžės. Ir netgi, kur tik aš keliavau Amerikoje ir
valgiau pusryčius moteliuose (įdomu ar jie kada nors yra girdėję
apie grūdų dribsnius?), ir išgirsdavau europietišką akcentą,
man iš gėdos norėdavosi palįsti po stalu dėl to, ką mes siūlome
savo lankytojams šitame vandenyno krante ir atsiprašyti, kad tai
neatspindi geriausio amerikietiškų pusryčių maisto.
Ne,
mūsų kiaušiniai paprastai neatšoka, kaip Beckum lazda nuo
gynėjo... Ne, vaisių salotos nėra tai ką suaugusieji paprastai
valgo pusryčiams. Atsiprašau, bet motelių duona yra balta,
perdirbta, ir pagal daugybę tyrimų, virškinimo procese sunaudoja
daugiau maistingų medžiagų mūsų organizme nei jis sugeba
įsisavinti. Taigi nevalgykite to, nes pasisotinęs nusilpsite.
Rinkis
ir rasi, ko reikia
Radisson
Blu pateikia tarptautiniams klientams didelę įvairovę gero
europietiško, suomiško ir netgi amerikietiško pusryčių maisto.
Kaip virš grobio ratu besisukantys paukščiai, svečiai iš
Jungtinių Tautų įvairovės lėtai juda tarp pasirinkimų
bakstelėdami šen, nutūpdami ten, ir pasipildydami naujais
skoniais. Čia visi suras kažką sau.
Abramo
dvasinis pasaulis nebuvo toks, kaip anksčiau apibūdintas švediškas
stalas; tinkamas kiekvienam poreikiui ir situacijai, tik rinkis ir
rasi ko reikia. Matote, yra tokia viena Rašto vieta, dėl kurios aš
sukau galvą ir nesupratau jos maždaug 30 metų, ir ji prasideda
apie Abramą ir jo „švedišką pasirinkimų stalą“ tarp dievų.
Aš
pradėjau prašyti Tėvą dėl šitos Rašto vietos apreiškimo nuo
1979 ar 1980 metų, ir laikas nuo laiko per tuos metus aš
prisimindavau tą eilutę, žiūrėdavau į eilutes prieš ir po jos,
ir nepriartėjau prie supratimo, taigi tęsiau paieškas.
Bet
maždaug prieš 15 metų aš pradėjau laikyti tai savo prote ant
„atsarginės lentynos“ – suprantate, kai jūs laikote kažką
ant viryklės norėdami ištroškinti – tai nereikia virti visu
galingumu, bet ant mažos ugnies, todėl jūs sumažinate ugnį iki
minimumo ir laukiate; taip ir aš elgiausi su šita eilute.
Prašau
būgnų akompanimento
„Todėl
jis yra iš tikėjimo, kad jis būtų per malonę“ (Romiečiams
4:16)
Nepriklausomai
nuo vertimo aš nesuvokiau to dešimtmečiais. Kodėl tikėjimas
suteikia galimybę malonei? Aš supratau tai tik prieš kelis metus,
ir niekada apie tai nemokiau – ir tuo aš noriu su jumis
pasidalinti. Tai įves jus į gilią ramybę jūsų vaikščiojime su
Juo. Mažų mažiausiai, mano vaikščiojime su Juo atsivėrė
gilesnis lygis.
Abramo
pasaulis
Abramas
kilo iš Chaldėjų Ūro. Tai senovinis Šumeras, modernus Irakas,
tai Mesopotamija, apie kurią pasakoja ankstyviausios istorijos
žinios, ten prasidėjo moderniosios civilizacijos. Ūras buvo
sostinė, Mėnulio kulto gimtinė, vieta pašvęsta garbinti Mėnulį.
Ziguratas
buvo aukščiausias Ūro pastatas, pastatytas aukščiausioje
vietoje. Kodėl? Nes šumerams žemė buvo plokščia, įtvirtinta
dangaus pakraščiuose, ir virš to buvo žvaigždės, mėnulis,
kurio jie niekada negalėjo pasiekti, bet juo taip žavėjosi. Žemė
buvo valdoma mėnulio ir žvaigždžių, taigi jų gyvenimas buvo
labai nuspėjamas, judėjo ratu, visada pasikartodamas, ratai
ratuose.
Kasmetiniai
mėnulio ir žvaigždžių keliai, sėjos ir derliaus ritmas, metų
laikų kaita padarė gyvenimą įmanomu, bet dievai, kurie valdė
visą šitą nuspėjamumą, buvo nepasiekiami.
Taigi
žyniai ir žyniuonės kildavo šventyklos laipteliais su
permaldavimo aukomis žemesniesiems žemės dievams, galiausiai
pasiekdavo viršų, kuris buvo tiek aukštai, kiek tik jie galėdavo
užlipti, kad pasiektų dievą, kuris sukūrė saulę, mėnulį ir
žvaigždes. Šis dievas buvo jų pranašavimo šaltinis, jų
pažįstamas kaip aukščiausias dievas ir visiškai nepasiekiamas
žmogui.
Šventyklos
ritualuose buvo seksas su žyniais arba žyniuonėmis, nes jie
tikėjo, kad tai stebėdami dievai būdavo motyvuojami apvaisinti
sėklas laukuose bei vaismedžius, pakeisti metų laikus, laiminti jų
verslą, kad jis taip pat neštų vaisių. Toks buvo miestas, kuriame
gyveno Abramas.
Manipuliacija
Visa
Mesopotamijos kultūra buvo paremta mėnulio bei žvaigždžių
poveikiu ir manipuliacija dievais bei deivėmis tam, kad būtų
palaikomas ritmas, nuo kurio priklausė visas gyvenimas. Gyvenimas
buvo nuspėjamas ir ritmiškas.
Nuspėjamumas
Abramo gyvenime turėjo pasikeisti, ir tas pasikeitimas padeda pamatą
supratimui, kodėl „tai yra tikėjimu, kad tai būtų iš malonės“.
Išeik
Viešpats
pasirodė Abramui ir įsakė jam palikti miestą, kuriame gyveno, ir
šalį su nurodymu užrašytu Pradžios 12:1. Tai buvo daugiau nei
balsas. Tai buvo vizija, tas aplankymas buvo iš Viešpaties, paties
Dievo įsakymas: „Dabar išeik“. (Apaštalų darbų 7:2 mums
sako, kad Jis pasirodė Abramui).
Hebrajiškas
žodis „lekhlekha“,
reiškia „reikalauti nedelsiant imtis veiksmų“. Tai nereiškia
per savaitę ar mėnesį. Tai reiškia „išeik dabar“ pačiu
labiausiai reikalaujančiu tonu.
Radikalus
Suvokite,
koks radikalus buvo šitas persikėlimas. Tai buvo išėjimas iš
gyvenimo rato. Tai buvo palikimas nuspėjamumo rato ir ėjimas į
svetimą žemę. Abramo pasaulyje nei vienas nedarė nieko be
nuspėjamumo, randamo mėnulyje ir dangaus dievybėse. Kiekvienas
sprendimas, kuris paliesdavo kieno nors gerovę visada būdavo
susietas su dangaus kalendoriumi ir dievų bei deivių permaldavimu
bei manipuliacija, visų pirma, kad palaimintų, ir tai visada
pasilikdavo gyvenimo rate.
Kai
Viešpats pasirodė Abramui, Jis atskyrė Abramą nuo to nuspėjamumo,
nuo tų religinių praktikų permaldauti ir manipuliuoti dievais.
Būtent tada jis paliko tą savo aukščiausią dievą dėl
Aukščiausiojo Dievo. Šituo
Dievu neįmanoma manipuliuoti.
Dievas
išėjo
iš pasaulio
dievų visumos ir iš esmės pasakė Abramui: „Ne taip kaip su
dievais, nebijok mano buvimo savo gyvenime, bet pripažink mano
viršenybę visose savo gyvenimo situacijose“. Jis yra Dievas.
Didžioji „D“ raidė. Vėliau ši pagarbi baimė buvo apibūdinta
kaip „išminties pradžia“ (Pat 1:7).
Pritaikyk
tai savo situacijoje
Dėl
laiko ir erdvės aš turiu čia padaryti pauzę ir pasakyti, kad visų
klaidingų religijų pamatas yra žmogaus pastangos manipuliuoti
Dievu – būtent iš ko Dievas ir ištraukė Abramą. Dievą
traktuoti kaip vieną iš dievų, kuriais galima manipuliuoti
religiniais veiksmais – tai mažų mažiausiai nuodėminga ir
galiausiai šventvagiška.
Nuo
Kaino, kuris aukojo tai, kas kilo iš jo paties prakaito ir pastangų,
užuot paklusus ir aukojus nekaltą avinėlio aukos kraują, iki
krikščionių, kurie dar vieną papildomą vakarą apsilanko
surinkime (bažnyčioje), norėdami priminti Dievui, kad turi
neatidėliotinų poreikių. Klaidinga religija pasižymi žmogaus
pastangomis manipuliuoti Dievu, ir iš tiesų, pažeminti Jį iki
mažesnių dievų lygio, kuriais galima manipuliuoti ir paskatinti
veikti bei tarnauti mums, užuot tarnavus Jam.
Pradedant
krikščionimis, kurie mano, kad jie turi šaukti iš visų plaučių,
kad išreikštų savo nuoširdumą, arba žmogumi, metančiu $100
čekius prie atvykusio kalbėtojo kojų, kad Dievas (užpildykit
patys) išgydytų, suteiktų klestėjimą ir atsakytų – visai
nesvarbu kokie geri ketinimai, Jis yra Dievas, o ne dievas, kuriuo
galima manipuliuoti.
Mes
nesame prie Radisson Blue pusryčių švediško stalo, kur renkamės
ir kraunamės tą Dievo dalį, kurios norime, kad manipuliuotume ir
mėgdžiojame Abramo kaimynus, kurie pasirinkdavo, kuriuo dievu jie
nori manipuliuoti, priklausomai nuo to, ko jiems tada reikėjo -
palaiminimo verslui ar pasėliams. Išgydymų Dieve, aš tai
padarysiu. Aprūpinimo Dieve, aš tai padarysiu. Dovanų Dieve, aš
tai padarysiu. Bet Juo manipuliuoti neįmanoma.
Ir
dar daugiau, kai Dievas išėjo iš kalendoriaus ir Abramo pasaulio
ritmo, Jis parodė, kad ne taip kaip su dievais, Juo nebus
manipuliuojama, ir Jis taipogi yra nenuspėjamas.
Ir
štai dabar mes pradedame matyti, kodėl tai turi būti tikėjimu,
kuris reiškia santykius, ne formules – taigi, kad tai būtų iš
malonės. Išeik iš to religijos rato... iki kitos savaitės.
Palaiminimai,
Neužmirškite
rašyti man asmeninius e-laiškus šiuo adresu
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.