Praeitą
savaitę aš dalinausi, kokiu būdu Šventoji Dvasia yra Jėšua
(Jėzaus) gyvenimo ir Naujojo Testamento žodžių liudytoja. Ši
gyvoji liudytoja patvirtina Žodį ir suteikia tokį Dievo Žodžio
supratimą, kokį gali suteikti tiktai tiesioginis liudininkas bei
perteikia tą tikslą, dėl kurio buvo pasakytas Žodis. Ji yra
ištikima ir tikra liudininkė.
Žodžio
vientisumas ir balansas su Dvasia
Nors
praeityje Tikėjimo Žodžio judėjime buvo daug perlenkimų, jo
esminė tiesa buvo Dievo Žodžio vientisumas. Ta tiesa buvo beveik
prarasta visos tikinčiųjų kartos nuo 1980 metų.
Aš
paprašiau populiarios Biblijos mokyklos lyderio pridėti į mokymo
kursą Senojo ir Naujojo Testamentų apžvalgą ir Jėšua gyvenimo
nagrinėjimą, bet jis pasakė – ne, žmonės norėjo mokymo apie
išlaisvinimą ir „dangaus nuleidimą“, kad įvyktų prabudimas,
mokymo, kaip patirti asmeninį prasiveržimą ir t.t. - paliekant
žmones tikėti visokių rūšių paikais mokymais, bet neturint
pamato kaip atskirti Žodį nuo klaidos.
Maždaug
prieš 13 metų aš mokiau Pasauliniame Maldos Centre ir paminėjau
faktą apie maldą, kuris mano nuomone yra bendras pažinimas: jog
mes galime drąsiai ateiti prie sosto, kad priimtume malonę ir
gailestingumą reikiamu laiku. Aš tęsiau ir citavau ne tik šitą
pastraipą iš Heb 5:1-2, bet iš įpročio paminėjau Rom 5 :1-2,
kuri sako: „Taigi,
išteisinti tikėjimu, turime ramybę su Dievu per mūsų Viešpatį
Jėzų Kristų,
per
kurį tikėjimu pasiekiame tą
malonę, kurioje stovime...“
Matyt,
kad aš užmyniau ant nuospaudos.
Viena
ponia mostelėjo ranka į orą, ir aistringai įsiterpė:
„Bet________________ sako, kad mes turime šauktis Dievo,
pasninkauti, raudoti ir rėkti, kad pritrauktume Jo dėmesį ir kad
Jis siųstų prabudimą!”
Aš
tada pacitavau 1 Timotiejui 2:4, kur sakoma, kad Dievas nori, jog
visi būtų išgelbėti – ir visai nereikia Jo įtikinėti; Jis
nėra mūsų priešininkas. Ir Efeziečiams 2:6 sako, kad mes esame
pasodinti danguje kartu su Kristumi bei pakartojau, kad mes ateiname
drąsiai prie sosto. Aš paminėjau, jog Kristus gyvena mumyse pagal
Kol 1:27, ir kad pati Šventoji Dvasia yra mumyse, o mūsų kūnai
yra Dievo šventykla, iš 1 Kor 3:16 ir 6:19. Tik jūs nepamanykite,
kad aš buvau supykęs dėl jos reakcijos!
Ji
pasakė, kad buvo viename susirinkime ir tokioje konferencijoje, kur
susirinko 3000 žmonių. Jie ten raudojo prieš Dievą, kiek tik
galėjo, kad Jis išgirstų ir siųstų prabudimą, ir atvertų dangų
tai tautai, ir ji žino, kad taip reikia, nes ________________ ir
_____________ pasakė, jog būtent taip reikia daryti, kad Dievas
išgirstų.
Aš
paklausiau jos: „Kada jūs tapote fariziejumi?“ Ji nesmagiai
pasijuto, todėl pratrūko tirada, bet sulaukė daug „taip“ ir
„amen“ bei galvos linktelėjimų iš tų žmonių klasėje, kurie
taip pat dalyvavo tuose jos minėtuose susirinkimuose, arba net buvo
toje pačioje tikėjimo srovėje.
Aš
pasakiau: „Aš ką tik pacitavau daugiau kaip 6 eilutes, kurios
sako, kad Dievas nori, kad visi būtų išgelbėti; Jis yra taip
arti, kaip mūsų dvasinis žmogus; mes esame teisūs Jame; ir kai
tik mes Jam pasakome: „Tėve“, mes jau esame prie sosto. Nors jūs
citavote lyderius, kurie kalba visiškai priešingai, kad mes turime
maldauti atviro dangaus, raudoti, kad pritrauktum Jo dėmesį,
galinėtis su Juo, kad Jis pajudėtų planetoje ir galvoti, kad vien
malda gali pakeisti tautą, užuot galvojus, kaip iš tiesų vesti
žmones pas Jėzų taip, kaip nurodo Biblija, kad turi būti daroma.
Kuo jūs patikėsite, savo mokytoju, ar rašytiniu Žodžiu? Jūsų
mokytoju ar Jėšua?“
Šventumo
judėjimas
Tuomet
aš turėjau mokyti apie fariziejus. Po to kai graikai užkariavo
Izraelį, jie paskleidė savo helenistinę politiką, graikų kultūra
paplito po pasaulį. Jie turėjo kelius, bendrą valiutą, sportines
žaidynes, teatrą, viešas pirtis ir gimnazijas, meną ir įvairius
rūbų stilius. 100 metų buvo sunku atskirti žydą nuo graiko.
Šventumo
judėjimas atskyrė žydus nuo graikų, juos vadino „atsiskyrusiais“
ir tai vyko 150 metų prieš Kristų. Jiems reikėjo organizacijos,
tai jie pradėjo namų susirinkimus „asamblėjas“, graikiškai
„sinagogas“, 10-iai suaugusių vyrų ir/arba šeimų.
(Hebrajiškai jos buvo vadinamos „beyt knesset“ arba „namų
asamblėjos“).
Jie
suprato, kad buvo tik viena diena tinkama jiems susirinkti;
šeštadienis, taigi pradėjo rinktis garbinti šeštadienį namuose.
Vėliau, kai žmonių padaugėjo, kai kurie persikėlė į pastatytus
namus, ir tai būtent mes dabar turime tarp tikinčių žydų.
Naujajame Testamente tikintieji susitikdavo namuose, ir plito iš ten
į kitus namus taip, kaip šiandien daro mūsų tinklas.
Istorijos
pamoka
Žodis
fariziejus reiškia „atsiskyręs“. Fariziejų judėjimas atskiria
tikinčiuosius į namus, kad jie būtų mokomi užrašyto Mozės
Žodžio ir Senojo Testamento. Taigi, Įstatymo pritaikymo
komentatoriai pirmieji įkūrė žodinę tradiciją ir paskleidė ją
tarp gyventojų.
Greitai
šitie mokymai, žodinė tradicija, tapo svarbesnė už rašytinį
Žodį. Mišna (hebr. „kartojimas“) yra pirmas ir svarbiausia
žodiniame Įstatyme ir teigia, kad sakytinio
Įstatymo turi būti laikomasi dar labiau nei rašytinio Dievo
Žodžio. (M. Sanhedrin 10.3)
Pavyzdžiui,
Žodis sako, kad jūs negalite daryti jokio darbo per šabatą.
Taigi, kiek tu gali nueiti tą dieną, kad tai nebūtų darbas?
Komentatorius sako (mūsų mylių amžiuje) apie ¼ mylios arba ½
km, ir kas viršaus – tai jau darbas. Taip tas mokymas tapo
sakytiniu įstatymu aukščiau rašytinio Įstatymo.
Į
tokį pasaulį įžengė Jėšua – ir čia nukreipti Jo argumentai
religiniams lyderiams. Pavyzdžiui, Morkaus 3:1-6 sinagogoje Jėšua
paklausė lyderių, ar per šabatą tinka daryti gera, ar bloga?
Gelbėti gyvybę ar žudyti – ar tai bus darbas, kuris yra
uždraustas? Jie tylėjo, nes jie visi tikėjo Sakytiniu Žodžiu
daugiau nei Rašytiniu Žodžiu – ir Jėšua „rūsčiai juos
apžvelgęs, buvo nuliūdęs dėl jų širdžių kietumo“ (ir Jis
išgydė žmogų su padžiuvusia ranka).
Žodis
„kietumas“ Jėšua laikais buvo statybinis terminas naudojamas
apibūdinti tinkavimo procesui... kai cementas/ kalkės mišinys buvo
klojamas ant sienos, leidžiama nudžiūti, tada kitas sluoksnis
dedamas, ir tęsiama tol, kol darbas pabaigiamas.
Modernūs
fariziejai
Tai
sluoksniavimosi procesas, šiandien mes galėtume pagalvoti apie du
arba tris tinko sluoksnius, tai apibūdina procesą, kai asmuo lėtai
atsitraukia nuo rašytinio Žodžio kaip galutinio autoriteto dėl
visuotinai tampančios priimtinos žodinės tradicijos.
Ir
būtent taip elgiasi daugelis krikščionių šiandien. Jie tiki, kad
žodinė tradicija yra daugiau nei Dievo Žodis, taip lygiai taip,
kaip darė jų dvasiniai protėviai fariziejai. Daugelis daro tai su
teisinga širdimi, ir Dievas veda juos atgal prie Žodžio, kai jie
suvokia, kad pasitikėjo labiau žmonių tradicijomis, o ne Dievu.
Pagerinti
kryžiaus auką?
Kaip
mes galime pagerinti kryžių ir Žodį? Gal savaitę pasninkausime,
kad pagerintume kryžių? Šauksime Dievui? Jėšua mirė už mus, ką
mes dar norime, kad Jis mums padarytų? Realybėje viskas ką gauname
savo gyvenime plaukia iš kryžiaus ir Jo prisikėlimo jėgos, todėl
net nesistenkite to pagerinti!
Aš
nesiekiu įžeisti, aš bandau paskatinti pamąstyti, kuo jūs tikite
ir kodėl. Ar jūs tikite savo modernia „Mišna“, savo žodine
tradicija, ar Dievo Žodis jums galutinis autoritetas?
Šventoji
Dvasia seka tik Žodžiu, o ne mūsų žodine tradicija, kurią mes
pagerbiame labiau nei Žodį. Kai žmonės palieka Žodžio ir
Šventosios Dvasios balansą, jie atsiveria nešventoms dvasioms,
nors jie ir yra krikščionys. Keista, bet tai tiesa. Daugelis gyvena
su formulėmis ir stebisi, kur gi Dievas? Šiandien mes ieškome
formulių; Biblijoje jie ieškojo Dievo. Aš noriu jus mokyti, kaip
ieškoti Jo ir vaikščioti su Juo.
Sekančią
savaitę – kaip atskirti žodinę tradiciją nuo Dievo, kaip
priimti Šventosios Dvasios liudijimą apie Žodį, ir tradicijai
pasakyti: ne, ne!
Gausių
palaiminimų!
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.