John
Fenn, 2008 m. rugpjūčio mėn. 18 d.,
Sveiki,
Laikas
nuo laiko aš gaunu žmonių laiškus, kurie klausia apie moterų
vaidmenį surinkime (bažnyčioje) - ar jos turi tylėti ar ne,
lyderiavimas, rūbai/ makiažas ir t.t. Jie nori žinoti, ką apie
tai sako Žodis, koks turi būti teisingas biblinis tikėjimas ir
praktika.
Kai
kuriuose sluoksniuose moterims neleidžiama kalbėti tarnavimų metu
ir, žinoma, būti valdžios pozicijoje. Yra netgi namų surinkimų,
kurie tuo tiki ir tai praktikuoja, lygiai taip, kaip ir tradiciniai
surinkimai. Jie kildina savo tikėjimą iš trijų pastraipų; dviejų
Rašto vietų 1 Korintiečiams ir vienos Rašto vietos 1 Timotiejui.
Šiose
„Savaitės Mintyse“ mane domina trys dalykai; ką sako Raštas,
ką daro Dievas šiandien pasaulyje, ir kaip mes turime žiūrėti
vienas į kitą, jei mes šias tris Rašto vietas suprantame
skirtingai?
Aš
tikiu, kad mes turime suprasti šitą problemą visų pirma suvokdami
kas yra Naujojo Testamento (NT) pamatinės tiesos, ir kaip tai
susieta su mūsų gyvenimu Kristuje. Ne vieną kartą NT sako, kad
mes visi esame lygūs Kristuje – ir jeigu jūs perskaitysite
įvadinius žodžius į kiekvieną NT laišką, minėdami šitą
lygybę, jie rašė kartu vyrams ir moterims.
Tai
yra viena iš priežasčių, kodėl 1 Pt 3:7 parašyta, kad vyrai
turi gerbti savo žmonas, prisimindami, kad jie kartu yra „gyvenimo
malonės bendrapaveldėtojai“. Bendrapaveldėtojai, kaip Petras
sako, reiškia, kad jie lygūs vienas kitam gyvenimo malonės
atžvilgiu – kiekvienas yra lygios vertės dovana kitam, bet
atlieka skirtingas funkcijas santuokoje. Paulius rašė
„pašauktiesiems šventiesiems“ (taigi vyrams ir moterims)
Romoje. Romiečiams 8:17 pasakyta, kad mes esame bendrapaveldėtojai
su Kristumi. Ne tik vyrai ir žmonos yra „ bendrapaveldėtojai“,
bet visi šventieji iš tiesų yra „bendrapaveldėtojai su
Kristumi“. Mes atliekame skirtingas funkcijas Kristaus kūne, bet
esame lygūs.
Visi
šitie dalykai yra teisingi Dvasioje, nors mes gyvename pasaulyje
pilname tradicijų ir papročių, kurie kartais prieštarauja Dievo
numatytam keliui. Todėl Rašto aiškinimas turi būti su pažinimu,
kad nors mes esame lygūs Kristuje, kartais kultūriniai skirtumai
priverčia dovanas plaukti ir veikti skirtingai įvairiose kultūrose.
Paulius
susidūrė su tomis problemomis Korinte, ir 1 laiške Korintiečiams
randame 2-3 dažniausiai vartojamas eilutes apie moterų tylėjimą
tarnavimo metu surinkime. Bet jūs žinote, kad man patinka
kontekstas. Taigi prisiminkime, kaip buvo įkurti surinkimai Korinte.
Apaštalų darbų 18:4-11 mums pasakoja, kad Paulius gavo savo
atsivertusius iš Korinto sinagogos, ir po pasidalinimo atskyrė
įtikėjusius į Jėšua žydus kaimyniniame name, kurio savininkas
buvo atsivertęs Romos žydas, vadinamas Justu.
Prisiminkime,
kad surinkimas buvo įkurtas iš sinagogos. Mes turime neužmiršti,
kad sinagogoje vyrai ir moterys buvo atskirti ir tik vyrai galėjo
dalyvauti tarnavime, o žmonos turėjo tylėti. Toje kultūroje tik
vyrai galėjo būti išsilavinę, o moterys tokios galimybės
neturėjo. Štai kodėl Korinto surinkimo nariai taip elgėsi:
moterys buvo atskirtos ir tylėjo.
Štai
dabar jie visi tapo atgimusiais iš aukšto, kalbančias kalbomis
Jėšua mokiniais, ir susirinkdavo pradžioje vienuose namuose, Justo
namuose, visi kartu nieko neatskirdami – vyrai, moterys ir vaikai,
visi kartu kaip viena didelė šeima Kristuje.
1
Korintiečiams 11 skyriuje Paulius kreipiasi į žmonas, kurios
pradėjo nusiimti vualius būdamos Justo namuose. Jis sako 5
eilutėje: „Kiekviena moteris, kuri meldžiasi ir pranašauja
neapdengta galva negerbia savo galvos (vyro)…”
Atkreipkite
dėmesį, kad jis tai netaiko moterims, kurios meldžiasi susirinkime
ir pranašauja – jokių problemų dėl moterų meldimosi ir
pranašavimo – problema – vualio nešiojimas. Taigi, kai kurie
šiandien naudoja šitas eilutes, kad neleistų moterims kalbėti
surinkime, bet tai neteisinga.
Korinto
miestą galima prilyginti vartams tarp Europos ir Vidurinių Rytų.
Tuo metu ten buvo paprotys ištekėjusioms moterims nešioti vualį
lygiai taip, kaip dabar Vakaruose nešiojamas sutuoktuvių žiedas.
Išlaisvintos Kristuje, nebūdamos sinagogoje ir susirinkdamos drauge
su šeimomis gyvenamuose kambariuose, jos nenorėjo nešioti vualių
ir juos nusiimdavo, kuomet ateidavo į bažnyčią (Justo namuose)
taip, lyg būtų savo pačių namuose. Tokia buvo neoficiali ir
familiari atmosfera namų santykiais pagrįstuose surinkimuose.
Bet
Paulius liepė laikytis regiono papročių ir nešioti vualius (nes
jos svečiavosi svetimuose namuose). Vėliau, mokydamas apie
Viešpaties vakarienę ir neatmestiną požiūrį į ją, jis sakė
jiems deramai nusiteikti, nes visi turėjo savo namus, jei jie norėjo
tik pavalgyti ir išgerti (11:21-22). Akivaizdu, kad kartą
išlaisvinti iš sinagogos taisyklių jungo, jie pateko į pavojų
perlenkti į kitą pusę - į neoficialumą ir netvarką, kai
susitikdavo kartu ieškoti Viešpaties ir Jį garbinti.
Nusiimti
vualį tomis dienomis prilygtų mūsų laikui, jei ištekėjusi
moteris ateitų į surinkimą/ kieno nors namus ir nedelsiant, kartu
su batais arba paltu nusiimtų ir savo sutuoktuvių žiedą, ką ji
gali daryti savo pačios namuose, bet ne namų surinkime. Paulius
liepė nenusiimti sutuoktuvių simbolio susirinkime, bet dėvėti
vualius pagerbiant savo vyrą.
Tris
kartus 6, 13 ir 16 eilutėse jis prašo jų teisti save pagal
tradiciją ir kultūrą. 6 eilutėje jis sako: „O
jei žmonai gėda turėti trumpus plaukus, tegul apsigaubia vualiu“-
„jei“. 13 eilutėje jis sako: „Teiskite save
patys: argi tinka moteriai melstis Dievui neapsigaubusiai?“
Turiu pridėti, kad Romoje moterys nedėvėjo vualių, taip pat ir
visoje likusioje Viduržemio jūros regiono dalyje ir tai
vieninteliai surinkimai, kurie turėjo dėl to problemų. Ir mūsų
kultūroje niekas nesitiki, kad moteris nešios vualį (kaip
musulmonės burką). 16 eilutėje jis sako, kad jei kas nors nori
ginčytis dėl to „mes neturime tokio papročio surinkime“.
Ir
vėl, problema buvo ne dėl to, kad žmonos meldžiasi ar tarnauja
Dvasios dovanomis surinkimo metu, bet tai, ar jos susirinkime
apsirengę sutinkamai su to meto ir regiono kultūra, tuo pagerbdamos
savo santuokas ir vyrus.
Bet
vėliau trijuose skyriuose, atrodo, kad Paulius prieštarauja pats
sau ir liepia žmonoms iš viso tylėti. „Jūsų
moterys surinkimuose tetyli, nes joms neleidžiama kalbėti, jos turi
būti klusnios, kaip sako ir įstatymas.
Ir
jeigu jos nori ko nors išmokti, tepasiklausia namie savo vyro, nes
moterims gėdinga kalbėti surinkime“
(14:34-35)
Kodėl
jis sako, kad gerai yra moterims melstis ir tarnauti Šventosios
Dvasios dovanomis, kai jos paiso tradicijos derančios ištekėjusioms
moterims gaubtis vualiais, o vėliau (atrodo) liepia iš viso tylėti?
Ar gali būti,kad Paulius prieštarauja pats sau, ar kad mes turime
labiau pasigilinti į kontekstą, kad suprastume, ką jis nori
pasakyti (taip).
Prisiminkime,
kad Paulius skiria savo laiškus tiek vyrams, tiek ir moterims -
„visiems pašauktiems būti šventais“ - 14:26 jis sako jiems:
„Kai
susirenkate, kiekvienas iš jūsų gali turėti psalmę (garbinimą),
doktriną (mokymą), apreiškimą (kažką, ką Dievas jums parodė
pastaruoju metu), Dvasios dovanas (kalbos/aiškinimas ir t.t.). Tegu
viskas tarnauja kitų ugdymui“.
Prisiminkime,
kad tie patys žmonės kažkada buvo atskirti, moterys tylėjo ir
buvo neišsilavinę, o dabar jie susitinka viename kambaryje, kaip
didelė šeima Kristuje. Ar galite įsivaizduoti chaosą, ir
visuomeninio bendravimo įgūdžių ir manierų trūkumą
susirinkime, kur siekiama, kad Dievas galėtų veikti taip, kaip
nori? Jie turėjo išmokti kai kurių dalykų apie naujai atrastą
laisvę Kristuje.
Pauliaus
sako, kad viskas turi vykti taip, kad visi būtų ugdomi, bet prieš
tai teigia, kad visi gali dalyvauti, ir tai padeda suprasti pradinį
kontekstą. Jis rūpinasi tvarka ir ugdymu susirinkimo metu. Jis
pabaigia pastraipą 40 eilute tais pačiais žodžiais, kad viskas
būtų daroma „padoriai ir tvarkingai“.
Tai
reiškia, jog viskas tarp šitų dviejų teiginių 26 ir 40 eilutėse
yra tam, kad viskas būtų daroma padoriai, tvarkingai ir tarnautų
visų ugdymui. Taigi pažiūrėkime į teksto turinį tarp teiginių
26 ir 40 eilutėse.
27
eilutėje jis liepia jiems keistis, kuomet meldžiasi kalbomis ir jas
aiškina, ir tuomet apriboja tai 2-3 kalbėtojais vienu metu. 28
eilutėje jis sako, kad jei nėra aiškintojo, reikia tylėti ir
nesidalinti – jūs nenusidedate, jei nesidalinate tuo, ką
jaučiate, jog jums davė Dievas. 29 eilutėje jis sako tiems, kurie
turi pranašiškus žodžius, kad jie kalbėtų paeiliui ir ištirtų
kiekvieną pasakytą žodį (suteikti asmeniui ir surinkimui teisę
priimti arba atmesti pranašišką žodį). 30-31 eilutėse jis vėl
liepia laikytis eilės, ir jei tu turi žodį, ir kažkas šalia taip
pat turi žodį, nusileisk jam, pasilik ramybėje ir leisk jam
kalbėti. 33 eilutėje jis sako, kad visa tai daroma dėl to, kad
Dievas nėra sumaišties, bet ramybės Dievas. Visi šitie dalykai
yra visuomeniniai įgūdžiai, etiketas ir elgesys, derantis, kuomet
esi svečias pas ką nors namuose.
Po
to iš karto seka kita eilutė apie žmonas, kurioms reikia tylėti
ir jei turi klausimų, klausti savų vyrų namuose. Jis pabaigia 40
eilute ir vėl teigdamas, jog rašymo tikslas, kad viskas būtų
daroma padoriai ir tvarkingai. Skyriaus pabaiga.
Visi
šitie dalykai yra etiketas ir visuomeninės malonės - laikytis
eilės, nekalbėti be eilės, apsvarstyti ir aptarti tai, ką sako
kiti, kaip elgtis ir kuomet turi klausimų, nekalbėti be eilės,
geriau paklausti namie - aišku, kad tai yra kultūros ir etiketo
problema. Štai kodėl Paulius sako joms pranašauti ir melstis 11
skyriuje, bet liepia savo klausimus užduoti namuose. Taigi, mes
galime suprasti, kad atėję iš sinagogos, kur jos buvo
neišsilavinusios ir kur joms nebuvo leidžiama kalbėti, dabar
galėjo sėdėti kartu su šeima svetainėje, melstis ir tarnauti
kartu su vyrais Dvasios dovanose, tai buvo visiškas pakoregavimas.
Taigi, Pauliaus nurodymai skirti žmonoms, kurios užuot pertraukę
susirinkimo eigą, savo klausimus vyrams turi užduoti savo namuose.
Faktiškai
Senasis Testamentas nieko nesako apie tai, kad moterys turi tylėti,
nors Talmudo rašytojai (rabinai) tai mini. Faktiškai, Abraomas,
tikėjimo tėvas, pakluso ir pasidavė Sarai Pradžios 16:2, ir
moterys suvaidino daug lemiamų vaidmenų Izraelio istorijoje (tokių
kaip Deboros, kuri buvo teisėja). Senasis Testamentas kalba apie
tvarką šeimoje ir santuokoje, ir tai panašu į Pauliaus požiūrį,
kad Adomas buvo sukurtas pirmas, ir tokia turi būti tvarka
santuokoje. Štai koks Pauliaus mokymo kontekstas.
Mes
vakariečiai turime savęs paklausti, ar normalu būtų mūsų
žmonoms nešioti vualius? Ar normalu mūsų moterims tylėti
visuomenėje? Mes turime atskirti pirmo amžiaus papročius nuo
Rašto. Taip, vyrai ir moterys yra lygūs, ir turi būti tvarka,
pagarba ir abipusis vertinimas santuokoje, ir aišku, kad dovanos
veikia nepriklausomai nuo lyties skirtumų. Bet kaip mes pritaikome
šitas tiesas kultūroje?
1
Tim 2:9-15 Paulius duoda Timotiejui patarimą Efeze apie tas laisves,
kurias ten patyrė žmonos. Problema nebuvo vualiai, kaip Korinte,
tai buvo rūbai, kosmetika ir papuošalai. 9 eilutėje Paulius sako
žmonoms negarbiniuoti savo plaukų, nenešioti auksinių papuošalų,
perlų ar brangių rūbų, ir tuo pačiu atsikvėpimu sako
nepasiglemžti valdžios virš savo vyrų, bet „mokytis tyloje“.
Ir
vėl, mes turime atskirti Biblijos tiesas nuo tų dienų kultūros.
Tiesa ir vėl yra tokia, kad mes esame lygūs Kristuje, bet gyvename
kitokioje kultūroje. Todėl Paulius turi duoti patarimą, kaip
taikyti tiesą. Jis sakė korintiečiams, kad viskas yra galima, bet
ne viskas naudinga, ir ne viskas ugdo“ (1 Kor 10:23).
Ar
šiandien mūsų kultūroje tinka moterims garbiniuoti plaukus,
nešioti gražius rūbus ir papuošalus? Taip, žinoma. Ar normalu
vakarų moterims nešioti vualius? (Ne). Todėl Pauliaus nurodymai
turi būti suprantami, kaip skirti pritaikyti tiesai tam tikroje
kultūroje ir neturi būti taikomi aklai, kaip doktrina be jokių
pakeitimų.
Aš
manu, kad žmona, kuri moko ar tarnauja dovanose nepasiglemžia savo
vyro valdžios, jei jis su tuo sutinka. Aš pirmą kartą tai
supratau 1975 metais stebėdamas žymią išgydymo tarnautoją
Francis Hunter, kai ji kalbėdavo daug daugiau nei jos vyras Charles,
ir naudojo kosmetiką. Ji pasakė, kad ji kalbėdavo, nes jos vyras
Charles atpažino, jog jos dovana yra kalbėti ir mokyti, ir jis
norėjo pripažinti tą dovaną ir padėti jai plaukti. Taigi, ji
nepaveržė valdžios, bet tarnavo jo valdžioje. Dėl kosmetikos ji
pasakė: „aš visada tikėjau, kad jeigu tvartą reikia dažyti,
tai nudažyk jį“. Mūsų kultūra šiandien sutiktų su ja, bet
taip nebuvo Pauliaus laikais.
Ir
vėl biblinė tiesa yra tokia, kad mes esame lygūs Kristuje. Ta
lygybė tikra, tik kiekvienas turi skirtingą funkciją. Taip pat
teisinga, kad šitos dovanos turi būti taikomos kultūroje, kurioje
mes gyvename. Ir pagaliau. Tai, ką aš vadinu kultūriniu ir
kontekstiniu požiūriu Korinte, kai kurie tai priima kaip
įpareigojimą iš dangaus neleisti moterims/ žmonoms kalbėti
susirinkime ir užimti valdžios pozicijos.
Paulius
sutiko panašias problemas Romoje, ten viena grupė pasirinko Šabato
dieną, o kita būti vegetarais. Rom 14:1-8 jis rašo, kad kai kurie
sako, jog viena diena yra šventesnė už kitą. Gali būti, jo
dienomis buvo diskusija dėl šeštadienio ar sekmadienio pasirinkimo
garbinti Dievą. Tiesa tokia, kad Jėšua yra Šabato Viešpats, ir
būtent Paulius sako, kad visos dienos yra lygios, bet kai jie
pasirenka vieną ar kitą dieną, tai jie daro dėl Viešpaties, ir
mums nereikia dėl to jų teisti.
Jis
taip pat pamini žmones, kurie pasirinko būti vegetarais, bet ir
vėl, ką jie daro, jie daro tai dėl Viešpaties. Paulius jiems sako
nesmerkti vienas kito dėl tokių dalykų. Aišku, kad tai iš dalies
yra asmeninis, iš dalies kultūrinis sprendimas.
Svarbu
pažymėti, kad jis vadina tuos, kurie išskiria vieną dieną iš
kitų ir vegetarus „silpnais tikėjime“, ir sako, kad galite
kalbėti apie šitas problemas, bet nesiginčyti. 1 Kor 10 paminima
problema, kuri iškilo dėl mėsos parduodamos restoranuose prie
pagonių šventyklų. Jų meniu buvo pateikiama vos prieš kelias
minutes paaukota stabams mėsa. Paulius sako, kad kai kurie negali
valgyti mėsos dėl sąžinės. Šiame kontekste tai atitinka
„silpnus tikėjime“ krikščionis. Ir vėl jis sako neteisti,
būti jautriems, jei valgote su kuo nors, kurio sąžinė gali būti
sužeista dėl to, kad valgysite mėsą kartu su jais, ir liepia
vaikščioti meilėje. Štai kodėl jis sako, kad viskas galima (jei
norite valgyti mėsą paaukotą stabams), bet ne viskas ugdo kitą
asmenį.
Štai
ką aš noriu pasakyti: yra daug geraširdžių žmonių, kurie
nesupranta tiesos, kad visi vyrai ir moterys ir visos dovanos yra
lygios Kristuje, tik skiriasi funkcijos, arba jie tiki, kad Raštas
nustato apribojimus moterims tarnauti dovanose. Jie supranta taip,
kaip ir santuokoje, moteris turi tylėti surinkime.
Aš
suprantu Raštas sako, kad mes visi tarnaujame kaip lygūs, tik
laikomės tvarkos santuokoje ir susirinkimo metu. Aš pritaikau
Biblijos tiesą laisvoje vakarų kultūroje – vyrai ir moterys yra
lygūs ir turi tą pačią laisvę tarnauti. Kai kurie neturi šitos
laisvės, ir jie tai daro tikėdami Viešpačiu. Tačiau tie, kurie
gyvena šitoje laisvėje, neturi smerkti tų, kurie tokios laisvės
neturi.
Turiu
pasakyti tiems, kurie supranta šitas eilutes taip, kad žmonos/
moterys turi tylėti susirinkime, kad jie turi problemų atsirinkdami
aiškinimą. Pavyzdžiui, jei jie liepia žmonoms tylėti, jog
pagerbtų savo vyrus, pasirinkdami tik 1 Kor 11, kad būtų
nuoseklūs, jie turi mokyti žmonas nešioti vualį, burką, nes
pridera melstis ir pranašauti apsigaubus vualiu. Ir jei nori būti
nuoseklūs pagal 1 ir 2 Tim, kur jie mano, kad Paulius liepia
neužgrobti savo vyrų valdžios, bet geriau patylėti, jie turėtų
taip pat drausti garbiniuoti plaukus, nešioti papuošalus ir
puošnius rūbus. Kai kurie mūsų Amish broliai (vert. labai
konservatyvi bendruomenė JAV) būtent taip ir elgiasi, ir mes
gerbiame juos, nes jie tai daro dėl Viešpaties, bet Paulius vadina
juos silpnais tikėjime. Nepaisant šito, kaip broliai Kristuje, mes
gerbiame jų pasirinkimus.
Tačiau
aš pabaigsiu taip. Kaip žmogui suprasti, ar tai, ką aš mokau yra
teisinga, ar teisinga tai, ką moko kas nors kitas, kuris aiškina
šitas Rašto vietas, kaip nurodymą moterims tylėti? Teisingas
būdas spręsti, kas iš Dievo, o kas ne, yra žiūrėti į Raštą
taip, kaip mes darėme šiuose pamąstymuose, ir palyginti su tuo, ką
Dievas daro pasaulyje. Tai turi sutikti ir patvirtinti vienas kitą,
nes Šventoji Dvasia darys tik tai, ką Dievas apibūdino Savo
Žodyje. Žodis ir Dvasia visuose dalykuose sutinka.
Jei
Dievas visame pasaulyje naudoja ir patepa labai garsias ir matomas
moteris/ žmonas, tai turėtų sutapti su tuo, ką moko Raštas, ar
gi ne? Ir ar gi mes to ir nepastebime? Visame pasaulyje moterys užima
lyderių pozicijas ir Dievas patepa jas. Štai ką daro Šventoji
Dvasia, bet Rašte yra dar didesnis to įrodymas, ir apie tai aš čia
ir rašiau.
Tai,
ką aš čia rašiau, sutinka su Raštu. Ten paminėtos tokios žymios
moterys kaip Lidija, kuri įkūrė ir priimdavo savo namuose
surinkimą Filipuose; Nymfa priimdavo savo namuose surinkimą
Laodikėjoje (Kol 4:15); Andronikas ir Junija, vyro ir žmonos
komanda, kuriuos Paulius pavadino apaštalais (Rom 16: 7), Priskila
ir Akvilas, kurie paminėti 6 kartus, iš kurių 4 kartus Priskila
paminėta pirmoji, tai rodo, kad ji pagrindinė kalbėtoja, ir jie
priimdavo surinkimą savo namuose. Aš negaliu pamiršti Febės,
diakonės Cezarijoje (Rom16:1) ir daugybės kitų žymių moterų,
kurias Paulius Rom 16 paminėjo kaip tarnautojas ir pagalbininkes.
Paulius
dirbo vienoje komandoje su moterimis, kurios turėjo valdžios
poziciją (netgi apaštalo) ir tomis, kurios priimdavo/ vadovavo
vietiniam surinkimui savo namuose, taip pat 3 skyriai iš Pauliaus
raštų, kuriuos aš minėjau, kartu su kultūriniu ir plačiu
bibliniu kontekstu, aiškiai parodo, kokia laisvė suteikta moterims
Kristuje.
Žodis
ir Dvasia sutinka. Tai, ką šiandien daro Šventoji Dvasia pasaulyje
sutinka su Raštu, kaip išaiškinta šiame straipsnyje. Bet tiems,
kas aiškina Raštą kitaip, tai ką jie daro, jie daro Viešpačiui,
ir mes, nenorėdami sugriauti jų tikėjimo, pasiliekame meilėje jų
atžvilgiu.
Sunkumai
dažnai prasideda tada, kai moteris arba pora, kuri anksčiau
praktikavo moterų tylėjimą ir nebuvimą valdžios pozicijoje,
pradeda Žodyje ir per Šventąją Dvasią atrasti savo laisves.
Dažnai tai veda į pasikeitimą santykiuose tarp draugų,
santykiuose surinkime, ir įžengimą į naujus dalykus su naujais
draugais tikėjime ir džiaugsmu naujoje laisvėje, ir tai gali
gąsdinti. Bet kai žmogus žino, kad Šventoji Dvasia veda juos ir
jie gali tai matyti Žodyje, nėra kelio atgal į tai, kas tėra
žmogaus sukurti apribojimai.
Jei
kas nors iš šitų žmonių tai skaito, aš tiesiu jums pagalbos
ranką... tokie pamąstymai šiandien.
Gausių
palaiminimų!
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.