Tarptautinė Bažnyčia be Sienų (CWOWI)

Tarptautinis Surinkimas be Sienų (CWOWI) - Pasaulinis Namų Surinkimų (Bažnyčių) tinklas
Mes tikime, kad namų surinkimai aprašyti Apaštalų darbų knygoje ir Pauliaus laiškuose yra normali krikščionybė. Šitie surinkimai sudaryti iš draugų, bendradarbių, kaimynų, kurie reguliariai renkasi namuose tam, kad augtų Kristuje ir, kad Viešpaties valia įvyktų jų gyvenime. Čia pateikiami Pasaulinio Namų Surinkimų tinklo įkūrėjo John Fenn straipsniai ir mokymai „Savaitės Mintys“.

2025 m. balandžio 17 d., ketvirtadienis

John Fenn, asmeninės kalbos nėra dovana...? 1 iš 3

John Fenn, Personal tongues isn't a gift...? 1 of 3, Weekly Thoughts, 4/19/25

 

Sveikinu visus,

Žmonės dažnai  klausia apie kalbas,  sakydami, kad neturi tokios dovanos. Jie mato, kad yra gydymo dovanos, pažinimo žodžio dovanos, pagalbos dovanos,


dovanojimo, gailestingumo ir tarnavimo dovanos, bet jiems trūksta kalbų dovanos.

 Jie sprendžia klausimą: „turiu ar neturiu“ nesuprasdami Dievo. Kartais jie yra įsitikinę, kad tai ne jiems Dievo skirta. Kartais jiems buvo uždėtos rankos ir nieko neįvyko, o kartais bandantieji juos „pamokyti“ apie kalbas, suklaidindavo. Kartais jie buvo mokomi , kad kalbos baigėsi su pirmaisiais apaštalais, bet jie  ieško tiesos..

 

Ši studija gali paskatinti jus permąstyti dar kartą tai, kas buvo manoma  esant tiesa jau daugelį metų.

 

Ką mokė  Jėzus?

Luko 5:36-38 Jėzus pasakė palyginimą: "Negalima pilti naujo vyno į seną vynmaišį, nes naujas vynas suplėšys seną vynmaišį. Visų pirma jūs turite padaryti vynmaišį nauju, tada įpilti ten vyno, ir tad abu išliks“.  Žmogaus dvasia yra vynmaišis, naujas vynas yra Šventoji Dvasia. Tomis dienomis vynmaišis buvo odinis maišelis... Seni vynmaišiai išdžiūdavo ir sutrūkinėdavo, o pripildžius juos nauju vynu, jie galėjo trūkti  ir vynas ištekėti.

 

Vynaišis/žmogaus dvasia turi būti nauja. Ar galite įsivaizduoti, kad į neatnaujintą žmogaus dvasią, neatgimusį iš naujo žmogų , staiga  patenka Šventoji Dvasia? Jėzus pasakė, kad tai juos sunaikintų.

 

Bet kai mes apsisprendžiame  dėl Jėzaus, Šventoji Dvasia turi teisę atkurti mūsų žmogiškąją dvasią. Mes „gimstame iš naujo“, cituojant Jėzų , Jono 3:3. Tai yra gimimas iš naujo, gimimas iš naujo jūsų dvasioje. Tada galima įpilti naujo vyno, kuris yra Šventoji Dvasia. Todėl, kaip matyti iš Jo palyginimo, žmogus gali turėti naują vynmaišį (gimti iš naujo), bet dar neturėti naujo vyno (Šventosios Dvasios).

 

Į naują vynmaišį jau gali būti pilamas  vynas, tačiau joje nebūtinai turi būti vyno; tai vis dar vynmaišis. Tai reiškia, kad žmogus gali gimti iš naujo, bet gali turėti savyje Šventąją Dvasią arba ne. Tai nurodo laiko tarpą tarp naujo vynmaišio gaminimo ir naujo vyno įpylimo. Visa tai ir dar daugiau šiame mažame palyginime.

 

Naujas vynmaišis:

 

Evangelijoje pagal Joną 20:22 prisikėlusį Jėzų mato Jo mokiniai ir Jis kvėpė į juos: „Imkite Šventąją Dvasią...“, kalbėdamas apie Šventosios Dvasios veikimą atkuriant jų dvasią. Jų „vyninės“ buvo padarytos naujos, kai jie įtikėjo prisikėlusiu Viešpačiu. Tuo metu jie gimė iš naujo. Bet jie dar neturėjo naujo vyno – jie nebuvo gavę pačios Šventosios Dvasios, kuri apsigyventų juose; jų dvasią Jis atkūrė, kad jie galėtų veikti Dievo dalykuose.

 

Pagalvokite apie tai – dauguma žmonių nežino, ko Jėzus mokė. Daugelis krikščionių mano, kad žmogus gauna Šventosios Dvasios asmenį, kai tik įtiki. Jėzus mokė, kad Šventoji Dvasia daro jų dvasią nauja, tačiau Šventosios Dvasios priėmimas yra atskiras dalykas,- tai  pripildymas vynu.

 

Po 40 dienų Jėzus jiems pasakė: „Laukite pažado iš Tėvo, nes po kelių dienų būsite pakrikštyti Šventąja Dvasia... Jūs gausite jėgą, kai ant jūsų nužengs Šventoji Dvasia...“ Tai yra naujas vynas, kuri pridedamas prie jų naujų „vynmaišių“. Jėzus pasirodė mokinimas prisikėlęs  40 dienų, o po 10 dienų atėjo Sekminės. Apaštalų darbai 1:5, 8

 

Jie gimė iš naujo, pamatę prisikėlusį Viešpatį, bet iki Sekminių neturėjo Šventosios Dvasios asmens. Iš viso buvo 50 dienų nuo Jėzaus prisikėlimo iki Sekminių. Šis laiko tarpas tarp gimimo iš naujo ir vėliau Šventosios Dvasios gavimo buvo įprastas ir jų laikais. Štai kodėl, praėjus maždaug 20 metų po Sekminių, Apaštalų darbų 19:1-6 Paulius kreipiasi į maždaug 12 vyrų, kurie, jo manymu, gimė iš naujo, ir  klausia: „Ar gavote Šventąją Dvasią nuo tada, kai įtikėjote?

 

Tai rodo, kad net tada, praėjus vos 20 metų po Sekminių, dažnai būdavo laiko tarpas tarp atgimimo (naujas vynmaišis) ir Šventosios Dvasios gavimo (naujas vynas). Tai rodo Pauliaus tikėjimą, kad žmogus gali gimti iš naujo, bet NETURĖTI Šventosios Dvasios. "Ar gavote Šventąją Dvasią nuo tada, kai įtikėjote?" Pritaikykite jūsų teologiją prie Biblijos.

 

Apaštalų darbų 10:39-48 Petras pasakoja (romėnų) pagonims Kornelijaus namuose, kad Jėzų prikėlė iš numirusių Tėvas ir visi, kurie Jį tiki, gaus nuodėmių atleidimą. Iškart po šių žodžių Šventoji Dvasia nužengė ant jų visų...Ir jie (žydai), kurie atėjo su Petru, nustebo; „Nes ant pagonių buvo išlieta Šventosios Dvasios dovana“.

 

Dovana....?

Dauguma angliškai skaitančių krikščionių supranta, kad eilutė reiškia, kad Šventosios Dvasios dovana yra kalbos. Tiesą sakant, graikai sako, kad dovana yra Šventoji Dvasia, o liežuviai yra tik pasireiškimas to, kad gavai dovaną, kuri yra Šventoji Dvasia.

 

Štai kodėl Apaštalų darbų 2:38, kai

 žmonės klausia, ką jie turi daryti, Petras atsako (graikų kalba): "Petras tada jiems tarė: atgailauja, jis pareiškė, ir kiekvienas iš jūsų tepasikrikštija Jėzaus vardu, kad būtų atleistos jūsų nuodėmės ir tada gausite Šventosios Dvasios dovaną." Šventoji Dvasia YRA dovana.

 

Cituoju Vine's Expository Dictionary of NT Words: „Šventosios Dvasios dovana“, „dovana“ yra pati Šventoji Dvasia; Nuoroda (Apaštalų darbai) 10:45; 11:17 ir frazė „teisumo dovana“, Romiečiams 5:17.

 

Apaštalų darbų 11:16-17 paaiškinkite, ar tai, kas įvyko Apaštalų darbų 10 skyriuje Kornelijaus namuose, buvo apie Šventosios Dvasios dovaną. Petras atpasakoja istoriją sakydamas: „Taigi, jei Dievas jiems suteikė tokią pat dovaną, kokią davė mums, kai tikėjome Viešpatį Jėzų Kristų, kaip aš galėčiau priešintis Dievui...?

 

Vynas išvardija Apaštalų darbų 10:45 kaip tą patį gramatiškai, kur žydai kartu su Petru Kornelijaus pagonių namuose yra stipriai nustebę, kad Dievas išliejo „Šventosios Dvasios dovaną“ ant pagonių – Šventoji Dvasia YRA dovana, tos dovanos turėjimo įrodymas buvo kalbos. Tačiau kalbos nėra dovana šiose ištraukose, tai tik Šventosios Dvasios priėmimo apraiška.

 

Vine'as taip pat atkreipia dėmesį į tą pačią gramatiką, vartojamą Romiečiams 11:17 su fraze „teisumo dovana“. Dovana YRA teisumas. Nėra nieko antraeilio, teisumas YRA dovana, kaip Apaštalų darbų 2:38 Šventoji Dvasia yra dovana, o Apaštalų darbai 10:45, kur Šventoji Dvasia yra dovana.

 

Leisk giliai nugrimzti tavyje...

 

Visus šiuos metus tikriausiai supratote „Šventosios Dvasios dovaną“ Apaštalų darbų 2:38 ir 10:44–45 kaip kalbų dovaną. Koks šokas, kai Petras ir Paulius sužinojo, kad dovana yra Šventoji Dvasia. Kalbos yra tik kažkas, ką girdi kiti, kas patvirtina, kad žmogus gavo Šventąją Dvasią, kuri yra dovana. Klausimas toks: ar tu nori Šventosios Dvasios? Pradžioje sakiau, kad ši serija gali būti priežastis iš naujo išnagrinėti tai, kuo tikite.  😊

 

Kitą savaitę nagrinėsime Apaštalų darbus, kad pamatytumėte, kuo Petras ir Paulius bei kiti tikėjo... iki tol laiminu,

Džonas Fenas

cwowi.org ir el. paštu cwowi@aol.com arba john@cwowi.org

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.