John Fenn, Personal tongues isn't a gift...? 1 of 3, Weekly Thoughts, 4/19/25
Sveikinu visus,
Žmonės dažnai klausia apie kalbas, sakydami, kad neturi tokios dovanos. Jie mato, kad yra gydymo dovanos, pažinimo žodžio dovanos, pagalbos dovanos,
dovanojimo, gailestingumo ir tarnavimo dovanos, bet jiems trūksta kalbų dovanos.
Ši studija
gali paskatinti jus permąstyti dar kartą tai, kas buvo manoma esant tiesa jau daugelį metų.
Ką mokė Jėzus?
Luko 5:36-38
Jėzus pasakė palyginimą: "Negalima pilti naujo vyno į seną vynmaišį, nes
naujas vynas suplėšys seną vynmaišį. Visų pirma jūs turite padaryti vynmaišį
nauju, tada įpilti ten vyno, ir tad abu išliks“. Žmogaus dvasia yra vynmaišis, naujas vynas yra
Šventoji Dvasia. Tomis dienomis vynmaišis buvo odinis maišelis... Seni vynmaišiai
išdžiūdavo ir sutrūkinėdavo, o pripildžius juos nauju vynu, jie galėjo trūkti ir vynas ištekėti.
Vynaišis/žmogaus
dvasia turi būti nauja. Ar galite įsivaizduoti, kad į neatnaujintą žmogaus
dvasią, neatgimusį iš naujo žmogų , staiga patenka Šventoji Dvasia? Jėzus pasakė, kad tai
juos sunaikintų.
Bet kai mes apsisprendžiame dėl Jėzaus, Šventoji Dvasia turi teisę
atkurti mūsų žmogiškąją dvasią. Mes „gimstame iš naujo“, cituojant Jėzų , Jono
3:3. Tai yra gimimas iš naujo, gimimas iš naujo jūsų dvasioje. Tada galima
įpilti naujo vyno, kuris yra Šventoji Dvasia. Todėl, kaip matyti iš Jo
palyginimo, žmogus gali turėti naują vynmaišį (gimti iš naujo), bet dar
neturėti naujo vyno (Šventosios Dvasios).
Į naują vynmaišį
jau gali būti pilamas vynas, tačiau joje
nebūtinai turi būti vyno; tai vis dar vynmaišis. Tai reiškia, kad žmogus gali
gimti iš naujo, bet gali turėti savyje Šventąją Dvasią arba ne. Tai nurodo
laiko tarpą tarp naujo vynmaišio gaminimo ir naujo vyno įpylimo. Visa tai ir
dar daugiau šiame mažame palyginime.
Naujas
vynmaišis:
Evangelijoje
pagal Joną 20:22 prisikėlusį Jėzų mato Jo mokiniai ir Jis kvėpė į juos: „Imkite
Šventąją Dvasią...“, kalbėdamas apie Šventosios Dvasios veikimą atkuriant jų
dvasią. Jų „vyninės“ buvo padarytos naujos, kai jie įtikėjo prisikėlusiu
Viešpačiu. Tuo metu jie gimė iš naujo. Bet jie dar neturėjo naujo vyno – jie
nebuvo gavę pačios Šventosios Dvasios, kuri apsigyventų juose; jų dvasią Jis
atkūrė, kad jie galėtų veikti Dievo dalykuose.
Pagalvokite
apie tai – dauguma žmonių nežino, ko Jėzus mokė. Daugelis krikščionių mano, kad
žmogus gauna Šventosios Dvasios asmenį, kai tik įtiki. Jėzus mokė, kad Šventoji
Dvasia daro jų dvasią nauja, tačiau Šventosios Dvasios priėmimas yra atskiras
dalykas,- tai pripildymas vynu.
Po 40 dienų
Jėzus jiems pasakė: „Laukite pažado iš Tėvo, nes po kelių dienų būsite
pakrikštyti Šventąja Dvasia... Jūs gausite jėgą, kai ant jūsų nužengs Šventoji
Dvasia...“ Tai yra naujas vynas, kuri pridedamas prie jų naujų „vynmaišių“.
Jėzus pasirodė mokinimas prisikėlęs 40
dienų, o po 10 dienų atėjo Sekminės. Apaštalų darbai 1:5, 8
Jie gimė iš
naujo, pamatę prisikėlusį Viešpatį, bet iki Sekminių neturėjo Šventosios
Dvasios asmens. Iš viso buvo 50 dienų nuo Jėzaus prisikėlimo iki Sekminių. Šis
laiko tarpas tarp gimimo iš naujo ir vėliau Šventosios Dvasios gavimo buvo
įprastas ir jų laikais. Štai kodėl, praėjus maždaug 20 metų po Sekminių,
Apaštalų darbų 19:1-6 Paulius kreipiasi į maždaug 12 vyrų, kurie, jo manymu,
gimė iš naujo, ir klausia: „Ar gavote
Šventąją Dvasią nuo tada, kai įtikėjote?
Tai rodo, kad
net tada, praėjus vos 20 metų po Sekminių, dažnai būdavo laiko tarpas tarp
atgimimo (naujas vynmaišis) ir Šventosios Dvasios gavimo (naujas vynas). Tai
rodo Pauliaus tikėjimą, kad žmogus gali gimti iš naujo, bet NETURĖTI Šventosios
Dvasios. "Ar gavote Šventąją Dvasią nuo tada, kai įtikėjote?"
Pritaikykite jūsų teologiją prie Biblijos.
Apaštalų
darbų 10:39-48 Petras pasakoja (romėnų) pagonims Kornelijaus namuose, kad Jėzų
prikėlė iš numirusių Tėvas ir visi, kurie Jį tiki, gaus nuodėmių atleidimą.
Iškart po šių žodžių Šventoji Dvasia nužengė ant jų visų...Ir jie (žydai),
kurie atėjo su Petru, nustebo; „Nes ant pagonių buvo išlieta Šventosios Dvasios
dovana“.
Dovana....?
Dauguma
angliškai skaitančių krikščionių supranta, kad eilutė reiškia, kad Šventosios
Dvasios dovana yra kalbos. Tiesą sakant, graikai sako, kad dovana yra Šventoji
Dvasia, o liežuviai yra tik pasireiškimas to, kad gavai dovaną, kuri yra
Šventoji Dvasia.
Štai kodėl
Apaštalų darbų 2:38, kai
žmonės klausia, ką jie turi daryti, Petras
atsako (graikų kalba): "Petras tada jiems tarė: atgailauja, jis pareiškė,
ir kiekvienas iš jūsų tepasikrikštija Jėzaus vardu, kad būtų atleistos jūsų
nuodėmės ir tada gausite Šventosios Dvasios dovaną." Šventoji Dvasia YRA
dovana.
Cituoju
Vine's Expository Dictionary of NT Words: „Šventosios Dvasios dovana“, „dovana“
yra pati Šventoji Dvasia; Nuoroda (Apaštalų darbai) 10:45; 11:17 ir frazė
„teisumo dovana“, Romiečiams 5:17.
Apaštalų
darbų 11:16-17 paaiškinkite, ar tai, kas įvyko Apaštalų darbų 10 skyriuje
Kornelijaus namuose, buvo apie Šventosios Dvasios dovaną. Petras atpasakoja
istoriją sakydamas: „Taigi, jei Dievas jiems suteikė tokią pat dovaną, kokią
davė mums, kai tikėjome Viešpatį Jėzų Kristų, kaip aš galėčiau priešintis
Dievui...?
Vynas
išvardija Apaštalų darbų 10:45 kaip tą patį gramatiškai, kur žydai kartu su
Petru Kornelijaus pagonių namuose yra stipriai nustebę, kad Dievas išliejo
„Šventosios Dvasios dovaną“ ant pagonių – Šventoji Dvasia YRA dovana, tos
dovanos turėjimo įrodymas buvo kalbos. Tačiau kalbos nėra dovana šiose
ištraukose, tai tik Šventosios Dvasios priėmimo apraiška.
Vine'as taip
pat atkreipia dėmesį į tą pačią gramatiką, vartojamą Romiečiams 11:17 su fraze
„teisumo dovana“. Dovana YRA teisumas. Nėra nieko antraeilio, teisumas YRA
dovana, kaip Apaštalų darbų 2:38 Šventoji Dvasia yra dovana, o Apaštalų darbai
10:45, kur Šventoji Dvasia yra dovana.
Leisk giliai
nugrimzti tavyje...
Visus šiuos
metus tikriausiai supratote „Šventosios Dvasios dovaną“ Apaštalų darbų 2:38 ir
10:44–45 kaip kalbų dovaną. Koks šokas, kai Petras ir Paulius sužinojo, kad
dovana yra Šventoji Dvasia. Kalbos yra tik kažkas, ką girdi kiti, kas
patvirtina, kad žmogus gavo Šventąją Dvasią, kuri yra dovana. Klausimas toks:
ar tu nori Šventosios Dvasios? Pradžioje sakiau, kad ši serija gali būti
priežastis iš naujo išnagrinėti tai, kuo tikite. 😊
Kitą savaitę nagrinėsime
Apaštalų darbus, kad pamatytumėte, kuo Petras ir Paulius bei kiti tikėjo... iki
tol laiminu,
Džonas Fenas
cwowi.org ir
el. paštu cwowi@aol.com arba john@cwowi.org
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.