Savaitės mintys 12/21/24
Sveikinu visus,
Apaštalų darbų 18 skyriuje aprašomas Kristaus kūno
įkūrimas Korinte, iš pradžių prasidėjęs romėno, vardu Justas, namuose
(18:1–11). Praėjus maždaug 5 metams po įkūrimo, Kristaus kūnas išaugo į daugelį
kitų namų mieste ir už jo ribų. Tada Paulius rašo savo pirmąjį laišką korintiečiams.
Mes neteisiame širdies, turime teisti jų gyvenimo vaisius
– bet su pusiausvyra.
5 skyriuje Paulius rašo surinkimui apie vyrą, turintį
amoralų ryšį su savo pamote. Tą nuodėmę žinojo visi bažnyčioje. Jie susitiko
namuose, todėl vyro nuodėmę žinojo visi, tačiau niekas jos nekonfrontavo. 5
skyriaus pabaigoje, 12-13 eilutėse, Paulius pareiškia:
"Kam man teisti svetimus, kurie yra už Kristaus kūno
ribų? Dievas juos teis . Argi ir jūs ne savuosius teisiate , tuos kurie yra
Kristaus kūne? Išmeskite tą nedorėlį iš savo tarpo." Laimei, surinkimas
ir žmogus atgailavo, ką Paulius mini II Korintiečiams 7 skyriuje. Įvertinęs
savo amoralų poelgį, kuris paveikė visą surinkimą, vyras atėjo į atgailą.
Paulius nepamokslavo „draugiškumo ieškantiems“. Jis tikėjosi, kad ieškotojai
augs Kristuje, atiduodami Jam savo gyvenimus, o ne tik įtraukdami Jėzų į savo
tvarkaraštį tiek, kiek Jis juos laimina.
Matydami jų gyvenimo vaisius, priimame sprendimus. Šie
sprendimai nustato ribas, kuriomis mes apsisaugome. Mes nustatome ribas, bet ir
duris, kurias galime atverti žmogui, vertam mūsų pasitikėjimo. Tai pasakytina
apie draugystę, net tai, kaip artimai leidžiame kraujo giminaičiams ar net
bendradarbiams patekti į pas mus. Kartais mes uždarome duris žmogui, mylėdami
jį per atstumą.
„Nespręsk pagal išvaizdą, spręsk teisingai“. Jono 7:24
Jėzus ką tik nurodė pažvelgti į įstatymo dvasią, o ne į
įstatymo raidę. Jis pateikė pavyzdį, kad jie apipjausto kūdikį šabo dieną,
pažeisdami vieną įstatymą, kad laikytųsi kito. Tačiau jie pyko ant Jo už tai,
kad jis išgydė žmogų šabo dieną, nes laikė vyro išgydymą „darbu“.
Patarlių 6:30 sakoma taip: „Neniekink vagies, jei jis
vagia, nes yra alkanas“. Tada nustatoma bausmė, jei tas vagis bus sučiuptas ir
kaip jis turės atlyginti. Abu jie rodo, kad turime priimti sprendimą, tačiau
tai darome atsižvelgdami į įstatymo dvasią – už jo slypinčią intenciją ir
asmens motyvus.
Prieš daugelį metų vienoje iš namų bažnyčių buvo nėščia
19 metų mergina, kuri gyveno su savo neišgelbėtu vaikinu ir vaiko tėvu. Jie
reguliariai ateidavo į surinkimą. Jauna moteris pažino Viešpatį, atkrito ir vėl
grįžo pas Jį – dabar nėščia, nesusituokusi ir kūdikis kas savaitę auga, kad visi matytų
namų surinkime.
Kai kurie norėjo ją išvaryti. Mano patarimas buvo
bendradarbiauti su Dievu ir tuo, ką Jis darė jų gyvenime, matuojant: „Ar yra
pažanga jų elgsenoje su Viešpačiu? Jei taip, žinotume, kad Dievas veikia, ir
nenorėtume veikti prieš Jį. Jei ne, turėtume išmesti juos, nes jie nebuvo rimti
Kristaus atžvilgiu.
Ar yra pažanga? Atsakymas buvo tvirtas „taip“. Taigi
porai buvo leista pasilikti, ir augti Viešpatyje, o Jis darė tai, kad juos
palaimintų, buvo akivaizdus – visa ši diskusija vyko jiems apie tai nežinant.
Po kelių savaičių jaunuolis gimė iš naujo, o po to jie netrukus susituokė.
Paskutinį kartą girdėjau, kad jie vis dar buvo vedę ir kartu turėjo 3 ar 4
vaikus. Gailestingumas laimėjo. (Mt 9:13; 12:7)
Bažnyčios kultūra neteisingai mano, kad turi teisumo
stuburą
Ir kai rašau tai, krikščionys ir pasaulis vienodai
galvoja, kad Jėzus ne tik myli visus (taip), bet ir priima visus (taip),
nesitikėdamas jokių pokyčių (ne). Tai ir yra problema. Mes turime dauginti mokinius. Mokinys pagal šio vardo reikšmę yra
„besimokantis“. Jei nesimokote ir neaugate Jame, galite būti tikintysis, bet
nesate mokinys.
Atėjo atnešti kardo
Vienoje vietoje, Mato 10:33-35, Jėzus pareiškė: „...Aš
atėjau atnešti žemei ramybės, bet kardo...“
Jis atėjo atnešti kardo, kuriame net šeimos nariai bus
supriešinti vienas su kitu. Šis komentaras buvo įspraustas tarp teiginių, kad
būti Jo mokiniu yra viskas arba nieko, viduje ar išorėje, o ne tikėjimas.
atrodo priimta, kad šiandien žmogus gali tikėti Jėzumi nebūdamas mokiniu (tuo,
kuris mokosi). NT taip nėra. Jei tiki, tu ESI mokinys. Nėra jokio gimimo iš
naujo ir tada augimo sustabdymo.
Permainos yra krikščionio norma – nuolatinis, visą gyvenimą trunkantis,
nenumaldomas reikalavimas tapti panašesniu į Kristų.
Žinoma, Jėzaus teiginio apie kardo atnešimą šeimai nereikia suprasti
tiesiogine prasme. Jis nurodė, kad Evangelija suskaldys šeimas. Todėl
suprantame, kaip tai dera su Hebrajams 4:12-13: „Dievo žodis (Jėzaus asmuo yra
Dievo Žodis) yra dviašmenis kalavijas ir skiria sielą ir dvasią, sąnarius ir
čiulpus ir kritikuoja mintis ir širdies motyvus Ir viskas yra atvira ir nuoga
prieš akis To, Kuriam turėsime duoti apyskaitą..."
Jėzus yra tas kardas, ateinantis į šeimas, Jis yra tas kalavijas, kuris mato motyvus ir
mintis ir verčia žmones teisti save, pakeisti savo gyvenimą į teisumą.
Santykiuose, kai asmuo ateina pas Viešpatį, Jis kritikuoja jo mintis ir
motyvus, o tai gali nukreipti žmogų kita gyvenimo kryptimi.
Graikiškas žodis „kritika“ iš tikrųjų yra „kritikos“ ir
reiškia „ryžtingą kritiką“. Tai kardas, kurį Jėzus atnešė į žemę. Žmonės turi apsispręsti
dėl teisumo. Už Jį, ar prieš Jį.
Ar atpirkimas reiškia, kad visos praeities
nuodėmės pasekmės yra nuvalytos?
Pagalvokite: kas atlygins kiekvienam pagal jo darbus?“
Romiečiams 2:6 „Neapsigaukite! Iš Dievo nepasišaipysi, nes ką žmogus sėja, tą
ir pjaus“ Galatams 6:7
„...iš Dievo nepastyčiosi...“ Žodis „tyčiojamasi“ yra
graikiškas žodis „mukteridzo“, reiškiantis prieš ką nors pakelti nosį, tarsi tyčiotis ar juoktis
iš jo. Paulius mąstymą, kad mes neturime pasekmių savo poelgiams, prilygina
tyčiojimuisi iš Dievo – išdidžiai nusukame prieš Jį nosį – galvodami, kad Jis
viską atpirko, kad mums nereikėtų susidurti su blogų sprendimų pasekmėmis.
Paulius sako, ką sėjame, tą ir pjauname. Jis ištikimas, kad įsitikintų, jog tai
įvyktų. Tai vienintelis būdas šioje žemėje sužinoti apie laisvą valią, tiesą ir
klaidas, gyvenimą ir mirtį, veiksmus ir pasekmes. Mes esame mokiniai –
besimokantys – todėl Dievas tikisi, kad mes mokysimės.
Dvasiškai esame išpirkti. Paulius rašė Romiečiams 8:23,
tačiau mes laukiame savo kūno atpirkimo. Tai reiškia, kad šios žemės dalykai,
kaip pasėti prasti sprendimai, nėra sunaikinami Jėzaus krauju. Mes laukiame tos
dienos, kai teisumas apims visą žemę, bet kol kas esame išpirkti dvasiškai, bet
laukiame savo kūno atpirkimo.
Tai reiškia, kad tai, kas vyksta žemėje, lieka žemėje.
Tai susiję su kitos savaitės tema. Šios serijos tema yra „Surinkimo (Kristaus
kūno) nesusipratimų problemos“. Kitą savaitę Evangelija „Dievas visada nori,
kad būtume laimingi ir palaiminti“. Iki tol, palaiminimai,
Džonas Fenas
http://www.cwowi.org ir el. paštu cwowi@aol.com arba
john@cwowi.org
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.