John Fenn. Weekly Thoughts. Why you are the new Rebecca
#2
Sveiki,
Mes palikome Rebeką girdančią kupranugarius ir priimančią
užstatą dovanomis iš Elezero, kuris yra Šventosios Dvasios įvaizdis.
Vardas Rebeka, reiškia virvės ritė (naudojama spąstuose)
arba "surišti, užmauti, sujungti (spąstais)".Rebeka hebraiškai
–„Rivka“, ir kai kurie hasidų rašytojai pažymi, kad tas vardas reiškia“ galvijų
junginys“ – „Rivah“, žodžiai skiriasi tik „h“gale žodžio. Jie teigia, kad jos
vardas reiškia tvirtą charakterį ir jėgą.
Bet ji taip pat yra ir Kristaus surinkimo įvaizdis. Mes tikrai
surišti, įkalinti šio puolusio pasaulio, kol mes išeisime su savo jaunikiu.
Vardas „Izaokas“ reiškia „juokas“, ir mes galime įsivaizduoti, kaip Viešpats
elgsis, kai tie, kurie buvo pagauti spąstų ir surišti pasaulio susijungs su Juo Jo
Tėvo namuose- bet tai tik ateityje, ir kur mes esame šioje istorijoje?
Pasirodo Lebanas...godus, tai matome Pr24:29-30:
„29 Rebeka turėjo brolį, vardu Labaną. Ir Labanas išbėgo
pas vyrą prie šulinio.
30 Pamatęs sagtį ir apyrankes ant sesers rankų ir
išgirdęs sesers Rebekos žodžius: „Taip kalbėjo tas vyras“, atėjo jis pas tą
vyrą, kuris stovėjo šalia kupranugarių prie šulinio.“
Hebrajų kalboje pastebim eįdomų žodžių žaismą.
Žodis „Lebanas“ Hebrajų kalboje rašomas „LaVan (la-vahn),
ir reiškia „baltas“. Tokiam klastingam vyrukui, iš pirmo žvilgsnio tai gali
atrodyti keistai, nes balta spalva simbolizuoja teisumą ir tyrumą. Lebanas
nebuvo toks, kaip tik buvo priešinga asmenybė. Kai kurie rabinų rašytojai nurodo, kad jei skaitysi jo vardą
atvirkščiai, tai bus „NaVal“, tai reiškia „plėšikas“ arba „kvailys“. Būtent tai
apibūdina jį, jis turi teisiojo išvaizdą, bet faktiškai-plėšikas. Jis visai
kitoks, nei atrodo.
Šis žmogus, kuris apgavo Jokūbą ir 20 metų jį privertė
būti savo vergu, ir kuris suklestėjo dėl palaiminimų Jokūbo gyvenime, gali būti
palygintas su daugeliu dabartinių krikščionių... kiekvienas iš mūsų turime savo
istoriją apie nemoralius ir neetiškus krikščionis, kurie mumis pasinaudojo, apie
tai taip pat palieku jums pamąstyti ir
pasisemti išminties iš tų herojų
gyvenimo.
Lebanas matė Eliezerą( Šventoji Dvasia) kaip priemonę
praturtėti, panaudoti, kaip naftotiekio vamzdį, kuriuo tekės palaiminimai į jo
asmeninį gyvenimą. Jis turėjo savanaudiškų motyvų priimdamas Eliezerą: „ Įeik
Viešpaties palaimintas. Kodėl vis dar stovi čia? Aš paruošiau kambarį tau ir
vietą tavo kupranugariams!”
Pasakyta, kad Eliezeras įėjo į namus”. Jei Eliezeras yra
Šventosios Dvasios įvaizdis, tada įėjimas į namus reiškia, kad Lebanas atgimė,
gavo Šventąją Dvasią “savo namuose”. Bet jis nebuvo garbingas ir doras žmogus
šiame palyginime, jis naudojo Viešpatį savo asmeniniai naudai ir motyvams įgyvendinti.
Tikrai nuostabu , kad 24:34-49, įžengęs į namus, Eliezeras dalinasi savo širdies ketinimais, tikslais ir motyvais dėl to “įėjimo į namus”,
tai- Šv. Dvasios įvaizdis mūsų dvasioje, kuri taip pat dalinasi savo planais,
motyvais, ir savo mintimis, ir apie tai, ką turi mūsų ateičiai. Ar mes esame kaip Lebanas, ar kaip Rebeka? Ką mes
darome su tais apreikštais planais? Bandome panaudoti Dievą savo asmeniniai
naudai, ar paklūstame Jo planams? Visa tai mes žinome ‘mūsų namuose’, tai yra
-mūsų davsioje.
Po to kai Eliezeras pasidalina
savo istorija ir kodėl atvyko, ir kai jau tėvas ir mama sutinka ją išleisti eil.53 mums
sako :
“( Abraomo tarnas
Eliezeras) 53 Tarnas, išėmęs sidabrinių ir auksinių indų bei drabužių, juos
dovanojo Rebekai; be to, jis dovanojo vertingų daiktų jos broliui ir motinai.”
Atkreipk dėmesį, kai
ateina Šv Dvasia į tavo “namus”- ar į tikrus namus, arba į tavo dvasią- visi
aplink tave tampa palaiminti. Šiuo atveju buvo palaiminta ne tik Rebeka, bet
taip pat - jos mama ir tėvas. Paulius sako mums
Kor7:14, kad netikintis
sutuoktinis ir vaikai yra “pašventinti” ( paskirti Viešpačiui), nes kitas
sutuoktinis yra tikintis.
Štai ką mes čia ir matome
– dėl Rebekos visi jos namai yra
palaiminti.
Ji pakviečiama eil.57
savo tėvo ir seserų akivaizdoje pasakyti,
ar ji sutinka išeiti. Tai visiškai laisvas jos pasirinkimas. Tai nėra visiškai be savo valios jauna nuo
kitų priklausoma mergina. Ji buvo nustačiusi ribas vyrų atžvilgiu, laikė
juos per rankos atstumą nuo savęs, kol sutiks tą tikrąjį, ji buvo nustačiusi
ribas taip pat tarp savęs tėvo ir
brolių. Jie žinojo, kad tai jos, o ne jų sprendimas. Galiu spėti, kad būdama
stiprios valios ir veiksmo moteris, ir
gyvendama su tokiu broliu, kaip Lebanas, tos ribos buvo nubrėžtos tam, kad
galėtų išlikti ir apsisaugoti. Ji svajojo turėti vyrą, ištekėti ir išeiti.
Ji norėjo ištekėti. Ir jie žinojo, kad
tai buvo jos sprendimas.
Štai koks paveikslas subrendusio krikščionio. Žinome, ko
mes siekiame, patys nustatome ribas, esame dori, bet nesame neišmanantys
pasaulio kelių ir priešo kėslų, ar kitų žmonių apgaulių. Galbūt tai dalinai buvo
pripažinimas jos jėgos, kad po to, kai ji
sutinka iškeliauti su Eliezeru, jie laimina Rebeką sakydami:
„60 Atsisveikindami jie laimino ją: „Mūsų sesuo, tapk
nesuskaitomų tūkstančių motina, tavo palikuonys tevaldo savo priešų miestų
vartus!“
Jo buvo moteris, kuri įtvirtino tai, kad paveldėjimas
būtų suteiktas teisingam sūnui, ir žiūrėdama
į priekį tikėjo, kad taps motina tūkstančiams milijonų“. Ji nenorėjo prarasti šio
dangiško palaiminimo, todėl nepalankios gyvenimo aplinkybės negalėjo tam
sutrukdyti.
Mes pabaigsime kitą savaitę...kai mes matome, kad
jaunikis nukeliavo pusę kelio pasitikti ją, bet Rebeka taip pat išėjo jo pasitikti.
Labai daug simbolių ir šešėlių, iki kito karto , laiminu,
John Fenn
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.