Sveiki visi,
Be jokios
abejonės jums teko girdėti jaudinančius mokymus iš sakyklos, apie
įsivaizduojamą kovą tarp Jėzaus ir Šėtono, žemės širdyje, po to kai Jėzus mirė
ant kryžiaus. Tačiau ar ši kova vyko?
Štai jūsų
apmąstymui autentiškasis Velykų provaizdis, tapęs Jėzaus tarnavimą
užbaigiančios savaitės išsipildymo modeliu. Autentiškoji Velykų savaitė,
aprašyta Išėjimo 12-17 skyriuose, rodo kaip Izraelis išėjo iš Jūros ‚kapo‘
nepaliestas priešo. Jūros dugno ‚kape‘ nebuvo jokios kovos tarp Faraono ir
Izraelio. Izraelis išėjo iš kapo, o priešas ne.
Manyčiau, kad
kryžius, greičiau buvo teisėtas sandoris, nei karinis konfliktas.
Kas gi nutiko ant kryžiaus?
Kolosiečiams
2:14-15, išplėstinė versija:
„...panaikino
skolos raštą su mus kaltinančiais reikalavimais, kuris įstatymiškai buvo prieš
mus ir priešiškas mums. Šį raštą Jis panaikino ir visiškai patraukė,
prikaldamas prie kryžiaus. Jis nuginklavo (sugadino) kunigaikštystes bei
valdžias; Jis viešai jas pažemino, triumfuodamas prieš jas ant kryžiaus.“
„Štai Dievo
Avinėlis, kuris naikina pasaulio nuodėmę!”
Atkreipkite dėmesė čia parašyta vienaskaitoje „nuodėmę“, o ne daugiskaitoje
„nuodėmes“ (Jono 1:29).
Kolosiečiams
2:14-15 iš Ortodoksinių Žydų Biblijos (OŽB):
„Ištrynęs
ranka pasirašytą kaltės – sefer; cholv
- skolos knygą, dangišką kaltinimą prieš mus maleh chukat ha Torah - pilnas Toros nuostatų reikalavimas, kuris
buvo prieš mus. Moshiach pabaigė su
šiuo besipriešinančiu įrašu, prikaldamas jį prie Moshiach’o Etz*. Nuginkluodamas valdovus ir autoritetus, Jis viešai
juos išjuokė, triumfuodamas prieš juos Moshiach
Etz*“. (*Mesijo kryžiumi)
Kitaip tariant
Pirmiausia
įsidėmėkite: „Triumfuodamas prieš jas kryžiumi/Mesijo kryžiumi“. Tai reiškia,
kad kova laimėta būtent ten, ant kryžiaus, o ne žemės širdyje. Jokios kovos.
Antra,
įsidėmėkite ką užrašysiu: prie kryžiaus nebuvo prikaltos jūsų pavienės
nuodėmės, mat Dievo tobulo įstatymo reikalavimas buvo teisėtas ir absoliutus,
tad mes niekada negalėtumėm įgyvendinti to, kas buvo prikalta prie kryžiaus.
Ten buvo pasaulio nuodėmė, o ne mūsų (pavienės) nuodėmės.
„Todėl, kaip
per vieną žmogų nuodėmė įėjo į pasaulį, o per (tą) nuodėmę mirtis, taip ir
mirtis pasklido į visus žmones (nei vienas negalėjo jos sustabdyti arba pabėgti
nuo jos galios), nes visi nusidėjo.“ (Romiečiams 5:12, išplėstinė versija).
Jėzus buvo
vienintelis žmogus kada nors gyvenęs be nuodėmės - pagal Dievo reikalavimus.
Jis panaikino tai, ką Adomas įleido į žemę. Dėl to Jis tapo teisiškai
kompetentingu - būti paskutiniąja auka ir išpildyti tuos reikalavimus, dėl
kurių užsidarytų durys tolimesnei nuodėmės žmogui daromai įtakai.
Aprašyme nėra užsimenama apie kovą
Iš tiesų
niekur Naujajame Testamente nėra aprašyta kova tarp Jėzaus ir velnio, kuri būtų
vykusi žemėje. Kaip matote, ginčas su velniu buvo antraeilis dalykas. Kalba
nėjo tiesiogiai apie jį.
Prikaldamas
prie kryžiaus „Pilnąjį Toros nuostatų reikalavimą“, Jėzus nuginklavo Šėtoną.
Jis panaikino tai, ką padarė Adomas. Šėtonas galią mums turėjo dėl nuodėmės, o
su šiais reikalavimais, įvykdytais ir pašalintais iš kelio, durys, atvertos jam
ateiti pas mus, buvo uždarytos. Vienas dalykas paskatino kitą. Štai kodėl
Šėtonas* niekada nematė tai įvykstant. (*Žiūrėkite 1 Korintiečiams 2:8)
Kai Dievo
reikalavimai pašalinami nuo kelio, Tėvas dabar laisvai gali suteikti naują
gimimą žmonijai. Tas, kuris turėjo atsistoti tarp Dievo ir žmogaus, buvo
paimtas iš mūsų. Jis leido Dievui, Savąja Dvasia atkurti žmogų dvasioje. Dabar,
kai reikalavimai įvykdyti, Dievo Dvasia žmogus galės užgimti iš naujo!
Faktas, kad
velnias pasaulyje yra per nuodėmę*, buvo antraeilis. Patraukęs nuodėmę, Jis
patraukė velnią iš kelio, užtrenkdamas jam (nuodėmės) įėjimo, į žmonių
gyvenimą, duris. (*2 Korintiečiams 5:17-21; Romiečiams 5:9-12)
Ką tai reiškia mums kasdienybėje
Tai reiškia,
kad gyvenimas su Dievu yra procesas, kurio metu mes sužinome, ką Jis numatė
mums ant kryžiaus. Nors teisiškai nuodėmės pančiai buvo nuimti, žmonės savo
noru lieka tuose pančiuose. Galima būtų išsireikšti taip: Nusidėjėliai daro
nuodėmes, nes tokia yra jų prigimtis*; krikščionys gi - renkasi daryti
nuodėmes. (*Efeziečiams 2:3)
Jo malonė yra
ištobulinama* mūsų žmogiškame silpnume, šį lobį mes laikome moliniuose induose**,
kad galėtumėm atrasti nesuvokiamą šio sandorio įvykdymo gylį. Iš tikrųjų, dėl
to sandorio ant kryžiaus, kaip sako Efeziečiams 2:6-7, dabar mes esame
pasodinti danguje, KAD ATEINANČIAIS AMŽIAIS Tėvas galėtų ir toliau rodyti
beribius Savo malonės turtus, skirtus mums, Jėzuje Kristuje. (*2Korintiečiams
12:9, **2 Korintiečiams 4:7)
Kryžius
reiškia mirtį už visus po nuodėme, taigi Jis nemirė vien tik Sau. Tai reiškia,
kad vienintelė nuodėmė, kuri nebuvo uždengta ant kryžiaus, yra Jo atmetimas.
Tai – nedovanotina nuodėmė. Kadangi išganymo veiksnys yra Šventoji Dvasia,
piktžodžiauti Šventajai Dvasiai (atmesti Ją, atmesti Jos darbą), lygu atmesti
Viešpatį Jėzų. Jis mirė dėl kitų, taigi Jis negalėjo mirti dėl Savęs.
Kai tik
suprantate, kad ne jūsų nuodėmės buvo prikaltos prie kryžiaus, o greičiau Dievo
įstatų, kurių reikėjo laikytis pagal Torą, kaltinimas, tada suprantate naujo
gimimo Kristuje laisvę, ir gilią atsakomybę.
Įstatymas
matuodavo tik veiksmus, tačiau malonė matuoja širdį. Tačiau su malone yra daug
sunkiau nei su Įstatymu, nes ji reikalauja, kad mes iš tikrųjų
vaikščiotumėm su Dievu, o Jis gali mums parodyti, pagal giliausius mūsų
motyvus, kaip gyventi kiekvieną dieną, kiekvienoje situacijoje. Judas, savo
laiško 4 eilutėje sako: „Neiškreipkite mūsų Dievo malonės į palaidumą.“ Jis mus
padarė naujais kūriniais Jame, kad iš vidaus į išorę galėtumėm vaikščioti
šventume su Juo. Nuostabi malonė!
Kitą savaitę, ką Jėzus padarė po Savo
mirties ant kryžiaus žemės širdyje. Būkite palaiminti.
John Fenn
Neužmirškite rašyti man asmeninius
e-laiškus šiuo adresu: cwowi@aol.com
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.