Sveiki,
Mačiau
interviu su labai garsia aktore, kuri buvo žinoma kaip krikščionė. Po keleto
dienų – kitą interviu su žymia dainininke, kuri taip pat teigė esanti krikščionė,
tačiau abiejų moterų interviu skambėjo keiksmažodžiai bei pasaulietiškas
požiūris, kaip dalis to gyvenimo būdo, kuris joms buvo savas.
Mačiau,
kad visa, ką jos padarė, tai tik prie savo senojo gyvenimo pridėjo Jėzų. Jos nenorėjo,
kad Jis jas pakeistų, tik tai kad pagerintų jų gyvenimo kokybę. Ir leido Jam
daryti tik tiek, kol tai nemeta iššūkio ir nereikalauja kažką keisti jose.
Priešingai
joms, mes su žmona, kai buvome išgelbėti, neprašėme Jėzaus ateiti į mūsų
gyvenimą ir pagerinti jo kokybę. Mes patys atėjome pas Jį, kad Jis pakeistų
mus ir naudotų taip, kaip Jis nori.
Mes
taip stipriai troškome Jo ir Jo pakeitimų mumyse, kad praradome savo draugus ir
dėl jų labai liūdėjome. Mes atmetėme išsilavinimo ir verslo galimybes, nes tai
nublanksta, palyginus su Tėvo ir Viešpaties pažinimu. Metai po metų atsisakydavome
verslo pasiūlymų. Nors tai būtų praturtinę mus šioje žemėje, bet nuskurdinę
danguje.
Šiandien
Kristaus kūne matome panašias kovas: vieni savo gyvenime Jėzaus nori tik iki
ribos, kol Jis nemeta iššūkio ar nepareikalauja pasikeitimų, kiti Jėzui atiduoda
visą save ir prašo, kad Jis juos keistų, augintų, nugriautų ir atstatytų jų
gyvenimą taip, kad būtų Jo valdžia, nesvarbu, kiek tai pareikalautų.
Tie patys dalykai buvo
matomi lyginant imperatorių Konstantiną ir Šv. Patriką iš Airijos
Praėjus
šiek tiek daugiau nei 200 metų po apaštalo Jono mirties, 313 m. imperatorius
Konstantinas pasirašė Milano Ediktą, legalizavusį krikščionybę. Svarbu
paminėti, kad Milano Ediktas suteikė toleranciją krikščionims ir laisvę
garbinti visiems žmonėms, nesvarbu, kokius dievus jie garbino.
Konstantinas
neatvertė Romos Imperijos į tikėjimą Jėzumi, jis atnešė Jėzų į Romos Imperiją.
Romėnų dievų ir deivių garbinimas tęsėsi ir toliau. Roma norėjo Jėzaus, bet tik
tuo atveju, jeigu Jis nereikalaus iš jų atsisakyti savųjų stabų.
Taip
gyvena daugelis krikščionių. Jie sako mylintys Jėzų, bet išties myli Jį tik iki
ribos, kol Jis nepaprašo jų augti, keistis, nusižeminti ir/arba paklusti Jam. Kai
Viešpats suteikia jiems galimybę augti – kai jie įžeidžiami ar kai jų nuomonei
metamas iššūkis – jie pasitraukia ir kaltina kitus, teisindami savo veiksmus.
Jėzaus
jie nori tam, kad būtų atsakyta į maldą, gauti malonei, išgydymui, aprūpinimui,
tačiau kai Jis juos paprašo atleisti, susidoroti su kartėliu, vaikščioti
meilėje ir kantrybėje, jie nusigręžia, nutraukia draugystes, palieka
surinkimus, atsisako kalbėtis, rašyti laiškus, skambinti, siųsti žinutes tiems,
ant kurių jie pyksta, bet juk tik taip gali įvykti susitaikymas.
Tol,
kol Jėzus neliečia jų kūniškumo ir nebrandos (dievų ir stabų), tol Jis
priimtinas.
Leiskite pristatyti
Patriką iš Airijos
Airijoje
Patrikas tarnavo apie 30 metų, maždaug nuo 431 iki 461 m. Jis dažniausia
vadinamas pirmuoju misionieriumi po pirmųjų apaštalų. Pabrėžtina štai kas: jam
mirus, 461 m., Romos Imperija paniro į chaosą, o Airija jo dėka ėmė kilti iš chaoso
į ramybę ir saugumą. Ką darė Patrikas, skirtingai nei Konstantinas?
Konstantinas atnešė
Jėzų į Romos kultūrą - Patrikas atnešė Airiją į Jėzaus kultūrą
Jis
mokė, kad Dievas yra žmogaus, gamtos ir visko, kas gera, Kūrėjas ir žmonės turi
būti Jam atskaitingi, todėl kiekvienas žmonių sprendimas turi būti daromas
mąstant apie tai. Patrikas parodė, kad krikščionis yra drąsus, sąžiningas ir
pilnas ramybės žmogus, netgi jei kyla pavojus būti nužudytam. Tai žmogus, pažįstantis
Dievą ir turintis tikėjimą, kad galiausiai Jis įvykdys teisingumą.
Kai
vieno klano lyderiai norėjo užpulti ir pavergti kaimyninį klaną, Patrikas išstojo
prieš tai, rodydamas į Raštą. Pradėdamas laišku Filemonui, jis aiškino, kad
vergai yra Dievo sukurti žmonės, todėl vergovė yra blogis. Jo mokymas rėmėsi
Dievu kaip Kūrėju ir tuo, kad visi kentėjimai yra laikini, o Jis – Didysis
Teisėjas – laikui atėjus atstatys visą teisingumą.
Patrikas
mokė, kad žmonės savyje ir savo kultūroje natūraliai turi kai kuriuos žavesį keliančius
Jo bruožus, kadangi pagal Jo atvaizdą jie ir buvo sukurti, pvz. lojalumą,
dosnumą ir pan. Vadinasi, jų gyvenimas galėtų pasižymėti šiais bruožais, jeigu
jie sektų Dievu, ir Jis padarys, kad tų savybių būtų dar daugiau – kaip iš
širdies Jam pašvęsto gyvenimo vaisiaus.
Patrikas
išryškino tai, kas jų kultūroje gera, ir tas charakteristikas sujungė su Dievo
gerumu. Per 30 metų Airija atmetė senuosius savo dievus bei deives ir tapo viena,
Dievui tarnaujančia tauta.
Klausimas kiekvienam
asmeniui, susiduriančiam su galimybę augti: ar tu Konstantinas, ar Patrikas?
Jei
esame įsižeidę ant draugo ir žinome, kad Jėzus nori, jog atleistume ir padarytume
viską, ką galime, kad atstatytume santykius – ką darome, kai Jis ima dirbti su
mumis? Ar atnešame tą įsižeidimą Jam ir tvarkomės su visu tuo, palikdami pyktį
ir neatleidimą kryžiaus papėdėje, kaip tai darytų Patrikas? Ar pasiliekame kartėlį
kaip kitą dievą mūsų gyvenime ir tiesiog gyvename toliau, toleruodami stabus ir
Jėzų kartu, kaip darė Konstantinas?
Ar
laikome priglaudę nuodėmę savo širdyje, įsileisdami Jėzų tik tiek, kol Jis
nemeta mums iššūkio? Ar esame pakankamai sąžiningi sau ir Jam? Ar atnešame save
Jam, kad būtume pakeisti?
Auk arba atsilik
Mes
mylime Jėzų, kai galime pasiimti Jį kartu į nuostabią mūsų gyvenimo kelionę – puikų
darbą, šaunius namus ir kaimynus, bendruomenę ir surinkimą – argi Jėzus nėra
didis? Tačiau ar leidžiame Jam paliesti mūsų širdis, motyvus ir mūsų mintis,
kad jos būtų pakeistos Jo mintimis, Jo motyvais ir Jo širdimi?
Tarkime,
surinkimo (bažnyčios) komitetas nusprendžia, kokia bus salės kilimo spalva, tačiau
aš nesutinku – ką gi, turiu teisę įsižeisti, nes ta burgundiška spalva per
tamsi! Suvienysiu kitus, sutinkančius su manimi, ir paprašysiu vyresniojo Džimo
tapti mūsų pastoriumi. Išsinuomosime patalpas iš Septintos dienos adventistų,
nes jie juk negarbina sekmadienio rytais. O gal atiduokime savo širdis Jėzui,
kaip tai padarė Airija?
Tarkime,
tavo draugė pasako tau, kad dabar jai nepatogu kalbėti su tavimi, nes jos
pačios gyvenimas pilnas streso ir ji nebegali klausyti kasdieninių tavo problemėlių.
Tu gi turi teisę įsižeisti, ar ne? Pamanyk tik, jos gyvenimas toks pilnas
streso, kad ji nebegali išklausyti mano problemų... ir ji dar vadina save
drauge! Leidi įsižeidimui ir pykčiui gyventi širdyje kartu su kitais stabais, kaip
Konstantinas Romoje, ar pavedi visą save Jėzui, kaip darė Airija Patriko
laikais?
Ar
priimi tai asmeniškai, kai kas nors meta iššūkį tavo tikėjimui? Ir jeigu kas
nors nesutinka su tavimi, tu nutrauki santykius, užuot pasirinkęs susitelkti į
kitus dalykus apie Jėzų ir Dievą Tėvą, dėl kurių sutariat? Ar pasitrauki nuo žmogaus,
kurį pažinosi 10.000 metų nuo dabar, tik dėl to, kad kažkokioje doktrinoje jis
nesutinka su tavimi? Ar atpažinęs savo stabmeldystę arba nuosavą teisumą
atsisakai savojo stabo, kad tik atgautumei draugą? Konstantinas ar Patrikas?
Tegu ši perskyra
lieka tavyje, ieškok jos ir kituose -
Gali
įžvelgti apsisprendimų procesą, veikiantį kituose – stabmeldžiai tie, kurie
pasirenka Konstantino kelią, skirtingai nuo tų, kurie renkasi Patriko kelią.
Daugelis
geriau leis stabams savo sieloje egzistuoti greta Jėzaus, nei bus tyri ir brandūs
Kristuje – tai per sunku. Jie myli Jėzų? Tikrai taip! Jie eis į dangų, bet kaip
sakė Paulius korintiečiams, tie, kurie gyvena pavyde, priešiškume,
susiskaldyme, lyg neatgimę žmonės... jie išsigelbės, bet kaip per ugnį. Mat jų
gyvenimai tai tik medis, šienas ir šiaudai. (1 Kor 3:1-15)
Šalia
Jėzaus leidusi egzistuoti savo stabams Roma subiro. Tai lyg provaizdis byrančios
sielos, asmens, leidžiančio greta Jėzaus egzistuoti ir stabams. Priešingai,
Airija augo pilnatvėje. Tai mums kaip pavyzdys, rodantis, kad vientisumas
ateina, kuomet gyvenimą atneši Jėzui. Konstantinas ar Patrikas?...
Kitos mintys ateinančią
savaitę.
Iki tada, būkite
palaiminti!
Neužmirškite rašyti
man asmeninius e-laiškus šiuo adresu
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.