Sveiki,
Padėjau
Krisui pasiruošti dienai po rytinės vonios. Tuo metu jis išgirdo, kad pro šalį skrenda
lėktuvas. Krisas – vyriausias mūsų sūnus. Šiuo metu – kai rašau, jam yra 36 metai.
Gimdymo metu virkštelė buvo apsivyniojusi apie jo kaklą ir tai sustabdė deguonies
pritekėjimą į smegenis, dėl to, protiškai jis yra 4 metų amžiaus.
Jis
pasakė: „Tėti! Lėktuvas!”
„Tu
teisus, aš taip pat jį girdėjau. Įdomu kur jis skrenda?” - paklausau neduodamas
laiko jam atsakyti ir užsimiršęs, toliau bėriau žodžius. „Galbūt kažkas savaitgalį
buvo prie ežero ir dabar skrenda namo? Galbūt kažkas vyksta į darbą, o gal aplankyti
savo draugus? Gali būti, kad jie netgi išvyksta toli atostogų? Kaip manai, kur
jie vyksta?“ Aišku, jis mandagiai laukė kol aš pabaigsiu ir atsakė: „Jie vyksta
į oro uostą.“
Prarastas pokalbio
menas
Jo
atsakymas iš tiesų palietė esminę tiesą – nesvarbu kodėl ar kur jie skrido, jie
skrido į oro uostą. Bet aš taip buvau paniręs į save ir į visas galimybes – ką
galima įsivaizduoti, kad vos bepastebėjau, jog Krisas kantriai laukia kol aš baigsiu
kalbėti. Tai vienas įsižeidimo kultūros elementų – prarastas pokalbio menas.
Mes visi kartais dominuojame pokalbyje, bet tai neturi tapti įpročiu.
Įsižeidę
nenori keistis idėjomis, nes jie pasinėrę į save. Jie nori, kad tik jų balsas
būtų girdimas. Jie nori pasinaudoti tavimi, o ne mokytis iš tavęs. Galbūt jie nori
išsilieti ar prastumti laiką, o gal nori gauti patvirtinimą to, ką jie jau yra nusprendę
daryti. Jie pasinaudos tavimi, kad pateisintų tą sprendimą, apsimesdami, jog
jie to dar nepadarė. Priežasčių gali būti daug, bet visa tai dėl to, kad jie
nemoka keistis idėjomis, jie to net nenori.
Asmuo
įsižeidimo kultūroje, kito pasisakymą ar kitokią nuomonę vertina kaip grėsmę, dėl
to tokius dalykus sutinka kaip asmeninę ataką – su emociniu išsiliejimu.
Tai
emocinio nestabilumo, einančio kartu su įsižeidimu, dalis. Emocinė asmens įsižeidimo
tvirtovė negali būti logiškai pateisinta ir jie tai žino. Tačiau jie per daug
jautrūs – streso būsenoje ar šiaip nematantys galimybės nukreipti savo žvilgsnį
nuo savęs į tai, kas yra logiška ir teisinga, ir ko Viešpats norėtų, kad jie
darytų. Neturėdami gebėjimo šnekėtis ir keistis idėjomis nesijausdami atakuojamais,
jie tai priima kaip atmetimą. Jausdamiesi šmeižiamais ar asmeniškai puolamais,
jie kaltina ir atsikerta ta pačia ataka netgi tada, kai iš tiesų nėra atakuojami.
Viską jie priima tik tokiu būdu. Taip – tai ne branda ir be abejonės tai yra įsižeidimas.
Kai
Paulius buvo Atėnuose – Marso kalvose (Apd 17), susirinkę žmonės laukė apsikeitimo
idėjomis ir nepriėmė to asmeniškai. Jie žinojo kaip galima pulti idėją
nepuolant asmens.
Beveik kiekvienas
profesionalas gali susidurti su šia keitimosi idėjomis koncepcija
Kartais
pasikeitimas argumentais vyksta karščiuojantis, bet neatakuojant kito žmogaus
asmeniškai. Teisininkai, vadovaujantys žmonės, diplomatai, mokytojai ir
(viliuosi) sutuoktiniai bei tėvai žino ką reiškia įsikarščiavus keistis
argumentais – nesutariant ir tuo pat metu vis tiek pripažįstant, vertinat ir
netgi mylint kitą asmenį, kuris nepriima argumentų asmeniškai.
(Jei
būtų kokia nors ikivedybinė klasė, aš pasiūlyčiau susižadėjusiems, kad pasimokytų
ginčytis. Mokykitės išreikšti idėjas nepadarydami jų asmenine ataka, neiškeldami
praeities ir t.t. Ginčykitės su idėjomis ar sampratomis, argumentuokite
tikslus, bet nedarykite to asmenine ataka.)
Daugybė
žmonių, ypač tų, kurie turi silpną sutuoktinį arba iš viso jo neturi, o taip
pat neturintys artimų draugų kalbančių į jų gyvenimą, savo širdyse myli Dievą,
tačiau gyvena ankštame savo pasaulėlyje, atsiriboję nuo kitų. Taigi, jie įsižeidžia
ant kiekvieno su kuriuo nesutinka – kuris žeidžia jų jausmus. Tie žmonės gyvena
iš savęs, bet ne iš Kristaus juose.
Užuot sau kalbėję,
arba užuot leidę Dievui jiems pasakyti kaip jie turėtų jaustis ir mąstyti, jie
leidžia savo emocijoms diktuoti kaip jie jausis ir galvos
Oho,
kalbėti apie gyvenimą Kristuje šioje žemėje, bet nieko nepasiimti į amžiną
puotą, tik sudegintą savo gyvenimo medieną, šieną ir šiaudus. Tą dieną
nenorėčiau būti jų vietoje.
Tie
patys žmonės dažniausiai laikosi įsitvėrę į savo darbus. Esu įsitikinęs, kad jei
kas nors darbe pasako ar padaro kažką, su kuo jie nesutinka, jie nepalieka darbo
ir neišeina, nes jiems reikia pinigų. Bet tie patys krikščionys, žinantys, kad
duos apyskaitą savo Kūrėjui, gyvena pyktyje ir įsižeidime kito krikščionio
atžvilgiu, nutraukę santykius, nors danguje mes visi pažinosime vienas kitą
amžinai. Jie netenka Dievo baimės ir troškimo būti panašiems į Kristų, kai tik buvimas
Jame meta jiems iššūkį – kaip jaustis ar galvoti.
Tingumas?
Per
metų metus ėmiau pastebėti tuos, kurie ypač lengvai įsižeidžia, dvasine prasme jie
yra tinginiai ir nenori pakelti savo dvasinio užpakalio. Štai ką turiu galvoje –
įsivaizduokite tingų darbininką, kuris perilgai užsikalba pertraukos metu ir
įsižeidžia, kai tik vadovas pasako jam eiti dirbti. Užuot priėmęs savo boso
komandą: „Žinote, jis teisus, aš per ilgai užtęsiau pertrauką ir savo
bendradarbiams sukėliau problemų“ – jis sako: „Bosas manęs nemėgsta“.
Asmenys
gyvenantys savo mažame emociniame pasaulėlyje, bet kokios formos komunikacijas visų
pirma mato per įsižeidimo akinius. Kito atsakymą jie priima lyg piktą, arba
papiktinantį – turintį nuostatą arba įkyrų. Taigi pokalbyje: e-laiške, telefono
skambutyje, ar laiške, jie perskaito dalykus kurių nėra. Jiems tai normalu,
nors meilė sako, kad ji tiki tuo kas geriausia ir ieško to – kas geriausia. Paklūstantis
Jėzui žmogus, patvirtina savo nuostatą ir sako: „Jis teisus, aš padariau per
ilgą pertrauką, bosas nori to kas geriausia jam ir kompanijai, ir mano
bendradarbiams.“ Tai yra meilė. O nuostata, kad bosas jo nebemėgsta, yra iš
įsižeidimo kultūros.
Įsižeidusieji
neprisiima atsakomybės už savo gyvenimą ir nuostatas, jie nesugeba pamatyti,
kad per ilgai kalbėdamiesi ir taip užtęsdami pertrauką, sukėlė problemų
kolegoms. Jie yra tingūs ir akli savo bendradarbiams, kuriems reikia, kad jie
grįžtų į darbą. Užuot prisiėmę atsakomybę, jie linkę leisti kitam atlikti darbą
už juos.
Žvelgiant
į tokį tingumą dvasiniu požiūriu matyti, kad kai kurie labiau nori būti
įsižeidę, negu daryti tai, ko prašo Dievas. „Atsiprašyti? Tai per sunku,
Viešpatie. Kodėl gi tau tiesiog juo nepasirūpinus, o mane laikyti švariu, kad
galėčiau toliau ramiai gyventi?“
Ieškodamas
dalykų dėl kurių galima įsižeisti, pasaulis priėjo ribą. Bet iš Kristaus mes ne
to išmokome.
Manęs daug kartų
klausė kaip aš išlaikau savo širdį ir motyvus teisingais prieš Viešpatį?
Tai
labai paprasta. Savo prote ir emocijose aš nekuriu nuomonių apie kito žmogaus
veiksmus. Aš teisiu vaisių jų gyvenime, kaip darė Jėzus, ir neteisiu jų
širdžių, apie tai taip pat sakė Jėzus. Taip elgdamasis, aš tikrai sąžiningai jiems
noriu geriausio, todėl neturiu slaptų tikslų santykiuose.
Romiečiams
14 ir kitose vietose, iš esmės tą patį, tik kitais žodžiais pasakė ir Paulius,
jog tai ką jie daro, jie daro dėl Viešpaties, taigi tai yra jų, o ne mano
reikalas. Galbūt aš turiu saugoti save nuo jų veiksmų, kurie nuodėmingi ar
potencialiai pavojingi man ar mano šeimai, bet aš neteisiu jų širdies. Tik
Dievas žino širdį. Žmogaus prigimtis tokia, kad save žmonės teisia pagal
motyvus, bet kitus – pagal savo lūkesčius. Tai juos veda tiesiai į
įsižeidimą ir susižeidimą. Jeigu jūs darote tai ką galite, kad gyventumėte taikoje,
o jie tam priešinasi, tuomet tai yra jų problema su Viešpačiu, o ne su jumis.
Taigi leisite jiems su tuo tvarkytis.
Aš
kuo seniausiai suvokiau, kad jau esu amžinybėje. Ne numirę mes įeiname į
amžinybę, mes jau esame amžinybėje. Tai reiškia, kad sekančius 200, 500, 5000
metų ir dar daugiau, mes visi pažinosime vienas kitą labai gerai. Taigi kodėl
nesutikti su tuo, su kuo galime sutikti jau dabar, nes po 10000 metų nuo dabar,
mūsų skirtumai visai nieko nereikš.
Prisimenu
Polikarpo, Smirnos vyskupo žodžius pasakytus prieš sudeginimą ant laužo, nes
atsisakė smilkyti imperatoriui: „86 metus aš tarnavau Jam ir Jis man nepadarė
nieko blogo. Kaip aš galiu piktžodžiauti Savo Viešpačiui ir Gelbėtojui? Jūs
grasinate man ugnimi, kuri degs tik kurį laiką ir greitai užges, bet nežinote apie
amžinąją bausmę, kuri paruošta nedorėliams.“
Jo
požiūris į amžinybę tiktų tiems, kurie taip lengvai įsižeidžia, nesvarbu, jie
krikščionys ar ne.
Kitą savaitę naujos
atsitiktinės mintys. Iki tada, būkite palaiminti,
John
Fenn
Neužmirškite rašyti
man asmeninius e-laiškus šiuo adresu
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.