John Fenn, 2014 m. rugsėjo mėn. 6 d.,
Sveiki,
Barbaros
ir mano elgesys su muilo gabaliukais labai skiriasi. Barbara naudoja muilą tol,
kol jis tampa monetos dydžio. Dažnai keli tų muiliukų likučiai susirenka apie
kriaukles ir dušuose, kaip prie vandens atsigerti susirinkusi gyvulių banda.
Vienas gali būti kvepiantis muilo gabalėlis, kitas su kremu, arba visai be
jokio kvapo. Bet jie visi numuilinti iki monetos dydžio, susirinkę kartu prie
kranų, tarsi lauktų malonės, kad kažkas pasigailės jų ir pabaigs jų gyvenimą
įmesdamas juos į šiukšlių dėžę.
Tas
asmuo būnu aš. Kai muilo gabaliukas tampa pakankamai mažas, aš išmetu jį, arba
jis pats subyra į dalis, tada aš nutraukiu vonios užuolaidą ir atbula ranka
ilgu lanko metimu nusviedžiu jį į atliekų krepšelį šalia tualeto. Gero
skrydžio, mažasis muilo gabalėli, tu esi istorija, tu viską jau atidavei, ir
dabar tu esi pabaigtas!
Muilo krikščionys, kaip
jie kvepia?
Prieš
kažkiek tai metų, buvo lengva pažinti, kas yra krikščionis, o kas ne. Grįžkime
į charizmatinio atsinaujinimo dienas 1960-aisiais ir 70-aisiais metais.
Krikščionys buvo tie, kurie lankydavo namų maldos susirinkimus, Biblijos
studijas, būdavo sujaudinti, kad į miestą pravesti išgydymo tarnavimų atvyksta
Čarlzas ir Francis Hanteriai (Charles
& Francis Hunter), lankydavo krikščioniškus knygynus, klausydavo naujojo
krikščioniško „roko“, arba jaunų moterų dainavimo, tokių kaip „Honeytree“ ir
„Evie“.
Jei
tu tų dalykų nedarydavai, mes buvome 90% tikri, kad nesi atgimęs. Jei tu
klausdavai, ar gitara surinkimo tarnavime gerai, tu tikriausiai nebuvai
atgimęs. Jeigu tau reikėjo paklausti: „Kas yra autoarfa?“, tu taip pat
tikriausiai nebuvai atgimęs. Tu tikai nebuvai charizmatas. Bet ir kitais
atvejais, buvo lengva nustatyti situaciją.
1980-aisiais
- 90-aisiais metais skyrimo ribos nusitrynė lygiai taip, kaip mažus muilo
gabaliukus sulipinus kartu, kad suformuotum didesnį gabalėlį, bet tada tu nesi
tikras, kokio kvapo ir kokios rūšies muilą tu dabar turi. Žmonės klausdavo, ar
tu esi charizmatas, ir jei charizmatas, ar esi iš Tikėjimo Žodžio, ar iš sekminininkų?
Vėliau tu galėjai pamatyti daugiau muilo gabaliukų, tokių kaip pranašiški,
apaštališki, asmeninė pranašystė, TACF, Brownsville arba Lakeland krikščionys,
arba galbūt „užtarėjai“, arba „pranašiško garbinimo“ kvapo krikščionys.
Bet
šiandien, kaip daugelis įvairių rūšių muilo gabaliukų, mes turime „visokių
kvapų krikščionių“, visokio aromato, ir išvaizdos. Kai kurie save pristato kaip
visiškai naujus: „pažiūrėk į mane“ muilo gabaliukus, o kai kurie yra maži, kaip
moneta, aš esu _________ krikščionis.“ (Užpildyk pats: seksualinė orientacija,
politinės pažiūros, alternatyvi kultūra, ir kitokios tapatybės).
Bet
kas nutiko su sąvoka: „aš esu krikščionis“ be jokių pasikeitimų, tiesiog
pasakyti mums koks krikščionis tu esi? Kartais aš tiesiog noriu nusviesti juos
į šoną kaip monetos dydžio muilo gabalėlį ir pasakyti: „arba auk Kristuje ir
liaukis daryti nuodėmes, arba nustok vadinti save krikščionimi!”
Kodėl Naujojo
Testamento tikintysis taip skiriasi nuo šiandieninio tikinčiojo?
Naujojo
Testamento parašymo dienomis, Jėšua (Jėzaus) mokiniai, ne tik tikintys Jėzumi (žinoma,
kad yra aiškus skirtumas tarp jų), susitikdavo namuose, kaip daug krikščionių
daro ir šiandien, visame pasaulyje jie susitinka šeimose, su draugais, kaimynais,
bendradarbiais ir dažnai su draugiškais neatgimusiais žmonėmis, kurie yra jiems
„ramybės asmenys“.
Evangelijos
buvo ką tik parašytos, ir dar daug tiesioginių įvykių liudininkų buvo gyvi ir
pasakodavo namuose jaudinančias istorijas apie Jėšua. Pauliaus ir Petro
gyvenimo pabaigoje, Petras namų surinkimams Pauliaus laiškus skirtus pavadino raštu.
Jis sako baigdamas savo paskutinį laišką:
„Mūsų Viešpaties kantrumą laikykite išgelbėjimu, kaip jums
parašė ir mūsų mylimas brolis Paulius pagal jam duotą išmintį; jis taip kalba
apie šituos dalykus visuose laiškuose. Juose esama sunkiai suprantamų dalykų,
kuriuos neišmokyti ir svyruojantys iškraipo, aiškindami, kaip ir kitus raštus…“
(2 Petro 3:15-16)
Jie buvo susižavėję nauju gimimu ir norėjo sužinoti daugiau apie
naują gyvenimą. Juos sužavėjo ir pripildė nuostabus faktas, kad Dievas per
Sekmines išėjo iš šventyklos ir persikėlė į žmogų. Dievas gyvena žmoguje, kas
galėjo pagalvoti!
Tos dienos kultūra
Viso
buvo 10 Romos Cezarių, kurie persekiojo krikščionis. Tie Cezariai norėjo būti
laikomi dievais, jie vertė Jėšua mokinius daryti gyvenimą ar mirtį lemiantį
sprendimą: pripažinti Kristų ir mirti, arba atmesti Kristų ir gyventi.
Be
to, buvo bendra praktika patvirtinti verslo kontraktus atnešant auką dievui
šventykloje, ir tada atlikti lytinį aktą su šventyklos prostitute, kad visas
reikalas būtų „užantspauduotas“.
Tiatyrai
buvo žymiausias miestas turintis tokią praktiką, nes gildijos, antikinis
profsąjungų atitikmuo, kontroliavo visą prekybą mieste. Tai gali būti lemiamas
faktorius, kodėl Lidija iš Tiatyrų perkėlė savo rūbų medžiagų verslą į Filipus.
Tomis dienomis dažymas purpuru ir Tiatyarų rūbai buvo aukščiausios kokybės ir patys
madingiausi (Apd 16:14-40)
Tiatyrų
surinkime, moteris, kurią Viešpats pavadino „Jezabele“, Apr 2:20 sakė žmonėms
kaip pranašišką žodį, kad jūs galite būti krikščionimis ir atlikti sekso ritualus
šventykloje bei aukoti dievams, nes Dievas nori, kad jūs galėtumėte užsidirbti
pragyvenimui... (Aš turiu seriją apie realią Jezabelės dvasią, jei jus tai
domina, bet tai duos jums gerą kryptį – tai nėra moteris, kuri sukelia
problemas pastoriams.)
Krikščionys
buvo sunkioje situacijoje. Kaip jie gali užsidirbti pragyvenimui kitaip kaip tik
dirbdami patį mažiausiai apmokamą darbą, nes sudaryti verslo kontraktus arba
užtikrinti pirkimą, tarkim odos, vario, arba netgi purpuro medžiagos savo rūbų
parduotuvei, savininkas turėjo aukoti auką dievui ir atlikti sekso aktą su
šventyklos prostitute.
Ateina gnosticizmas
Kažkur
Petro ir Pauliaus gyvenimo pabaigoje maždaug apie 66 metus po Kristaus mirties,
bet maždaug 40 metų prieš Jono mirtį, paplito tikėjimas vadinamas gnosticizmu
(graikiškai „išmokytas“), tikriausiai tai dalinai dėl kultūrinio spaudimo būti
visuomenės ir verslo dalimi, kaip Tiatyruose. Krikščionys norėjo būti kaip
pasaulis, bet išlikti krikščionimis. Jie nenorėjo mirti dėl savo tikėjimo, jei
jiems reikėtų. Jezabelė pasakė, kad būti krikščioniu ir būti dalimi kultūros
yra gerai, kad žmonės gali „pažinti“ Dievą prote, bet jiems nereikia atsiskirti
nuo kultūros.
Gnosticizmo
esmė yra tai, kad kūnas yra iš žemės ir grįš į dulkes, todėl jis iš esmės
blogas ir nuodėmingas. Bet dvasia yra atgimusi iš naujo, su Kristumi, taigi
dvasia šventa ir eina į dangų. Todėl, kad kūnas yra iš žemės, jūs galite
gyventi kaip norite, nes jūsų viduje yra tas, kuris tiki Jėzumi ir jis eis į
dangų. Per laiką ši tikėjimo sistema reiškė, kad žmonės gali būti
„tikinčiaisiais“ Jėzumi nebūdami Jo mokiniais, ir netgi nepažinti Jo savo
širdyje.
Pažįsta Šventąją
Dvasią, bet nėra atgimę iš naujo
Ir
štai kodėl šiandien yra tiek daug „muilo kvapo krikščionių“. Jie pažįsta Dievą
savo prote, jie yra gnostikai, sutinka, kad Jėšua yra Dievas, bet gyvena
pasaulyje. Jei jie tikrai pažįsta Jį, argi jie neturėtų palikti nuodėmę ir
progresuoti link šventumo? Turėkite omenyje tai:
Jono
14:17 Jėšua sakė mokiniams apie Šventąją Dvasią: „Jūs pažinsite Ją, nes Ji
gyvena su jumis. Bet Ji bus jumyse.“ Mokiniai pažinojo Šventąją Dvasią, nes
jie buvo su Jėšua, matė Jį darant nuostabius stebuklus, ir netgi gydant žmones
ir išvarinėjant demonus Šventąja Dvasia. Taigi jie pažinojo Ją.
Prisiminkite,
tie mokiniai dar nebuvo atgimę – nors jie pažinojo Šventąją Dvasią. Mūsų dienomis, daug žmonių laikosi prie
surinkimo, išeina melstis į priekį susirinkimų metu ir t.t. Kai kurie pažįsta
Jį dėl to, kad turi giminaitį tuose pačiuose namuose, kuris yra mokinys, arba
augdami jie daug laiko praleido Dvasia pripildytame surinkime. Bet jie
neturi Jo savyje. O būtent tai daro asmenį krikščioniu.
Kitą savaitę –
daugiau apie „krikščionis“ kurie sako, kad jie yra tikintys Jėzumi, bet
nuodėmiauja. Pasilikite su mumis! Laiminu,
Neužmirškite
rašyti man asmeninius e-laiškus šiuo adresu
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.