Sveikinu
visus,
O
kas jeigu tau reikėtų lankytis surinkime (bažnyčioje) tik 3 kartus per metus?
O kas jei nebūtų interneto, telefono, galimybės parašyti laišką, arba
pasišnekėti veidas į veidą su kitais?
Tokia
situacija buvo Izraelyje maždaug 250 metų iki Jėšua (Jėzaus) gimimo Betliejuje.
Senajame Testamente Dievas nereikalavo hebrajų vyrų eiti į šventyklą Jeruzalėje
daugiau nei 3 kartus per metus. Tai buvo todėl, kad jie buvo paplitę tautose ir
nebuvo kitų transporto priemonių keliauti tik nuosavos kojos (žr. Išėjimo 23:17)
Ir štai pasirodo
graikai!
333-331
metais iki Kristaus Aleksandro Didžiojo vadovaujami graikai, nukariavo Izraelį
ir Egiptą. Aleksandras buvo Aristotelio mokinys ir buvo įsitikinęs, kad graikų
kultūra gali suvienyti pasaulį. Graikų kultūra per gyventojus pasklidusius Izraelyje
atnešė daug dalykų – rūbai ir stiliai, teatras, sportinės varžybos, gimnazijos,
pirtys, menai, graikų kalba ir mąstymo būdas.
Atsiranda „susibūrimai”
ir „atsiskyrusieji”
Jau
200-ųjų prieš Kristų viduryje Izraelis tapo graikišku. Buvo praėję virš 200
metų nuo paskutinio pranašo Malachijo, ir atrodo, kad tautoje Dievas niekur nebekalbėjo.
Jūs
negalėtumėte atskirti žydo nuo graiko, nes abu eidavo į teatrus, turėdavo
pirties ir gimnastikos dienas, lankydavosi sportinėse žaidynėse, o iš žydo buvo
reikalaujama tik 3 kartus per metus apsilankyti šventykloje, ir nieko daugiau.
Tomis dienomis nebuvo savaitinių susirinkimų, bet tai turėjo greitai keistis.
Dėl
šitų dalykų, kurie vyko tautoje, pakilo šventumo judėjimas, kuris buvo skirtas
tam, kad atskirtų žydus nuo graikų ir, kad mokytų žydus pažinti jų Dievą
daugiau nei 3 kartus per metus. Šventumo judėjimo dalyviai nusprendė rengti
savaitinius kaimynystėje gyvenančių šeimų susirinkimus, kur tos atsiskyrusios
šeimos galėtų rinktis ir mokytis pažinti Dievą. Bet kada rinktis?
Sabato šventimas
Dievas
Išėjimo 20:8-11 įsakė laikyti Sabatą šventu, tai reiškė, kad šeštadienį negalima
dirbti. Dievas nedirbo šeštadienį, taigi ir jie pagerbdami Dievą nedirbo
šeštadienį, ir tai reiškė laikyti Sabatą šventu. Kadangi jie dirbo kitas šešias
dienas, o Sabatas buvo jų laisva diena, todėl logiška buvo susirinkti tomis
dienomis namų susirinkimuose.
O čia linksmoji
dalis
Hebrajų
kalboje žodis „atsiskyręs“ yra fariziejus. Graikiškas žodis „susirinkimas“
arba „mokymosi vieta“ yra sinagoga. Šventumo judėjimui vadovavo
„atsiskyrę“ arba fariziejai, ir pirmieji namų susirinkimai buvo sinagogos. Jie
nustatė, kad eiti ¼ mylios (0,4 km) per Sabatą yra darbas, taigi jie padarė
išvadą, kad kiekviename namų susirinkime turi būti mažiausiai 10 suaugusių žydų
vyrų. Netgi Jėzaus laikais dažniausiai sinagogos buvo žydų namai, arba į
judaizmą atsivertusių žmonių namai. Tik vėliau jie pradėjo statyti pastatus,
vadinamus sinagogomis.
Šiandien,
jei tikintysis nori garbinti šeštadienį, tai gerai, nes jie tai daro Viešpačiui
ir aš čia nematau jokios klaidos. Tik nereikia sakyti, kad Dievas liepė Jį
garbinti šeštadienį, tai klaida ir neišmanymas – galbūt norint gero, bet tai neteisinga.
Įsakymas apie Sabatą reikalavo tik ilsėtis, jis buvo Jėzaus simbolis ir
šešėlis, kuris duos mums poilsį nuo mūsų nuodėmių – tai buvo padaryta žmogui, o
ne Dievui (Morkaus 2:27).
Jie
susirinkdavo namuose šeštadieniais mokytis apie Dievą, kad galėtų gyventi pagal
Jo kelius ir kultūrą graikų apsuptyje. Šventumo judėjimui besitęsiant, jie
pridėjo vis daugiau ir daugiau taisyklių prie Dievo įsakymų, štai kodėl Jėšua
nuolatos konfrontavo tas taisykles ir mokė Senojo Testamento tokio, koks jis iš
tiesų buvo. (Apie tai galite rasti mano „Kalno pamokslo“ 1 & 2 serijose)
Šeimos gyvenimas susietas
su apreiškimu iš Dievo
Viešpats
įkūrė namus ir šeimą Edeno sode, ir ten susitikdavo su Adomu ir Ieva. Kai Jis
pasirodė Abraomui Pradžios 18:17-19, Jis susiejo apreiškimą iš dangaus su
šeimos gyvenimo kokybe:
„Viešpats tarė: „Ar Aš slėpsiu nuo Abraomo, ką ketinu daryti?
Juk Abraomas tikrai taps didele ir galinga tauta, jame bus palaimintos visos
žemės tautos. Nes Aš žinau, kad jis įsakys savo vaikams ir savo namams po savęs
laikytis Viešpaties kelio ir daryti, kas yra teisinga ir teisu, kad Viešpats
galėtų ištesėti Abraomui, ką Jis kalbėjo apie jį“.
Senasis
Testamentas liepė tėvams kalbėti apie Viešpatį, kai jie atsikelia ir kai jie
atsisėda, kai jie įeina ir išeina, namai ir šeima visada buvo vieta, kurią
Dievas pasirinko būti pirma ir svarbiausia mokytis pažinti Jį.
Šventyklos gyvena namuose
Kai Dievas per Sekmines persikėlė iš
šventyklos Jeruzalėje į žmones, kaip matome Apaštalų darbų knygos 2 skyriuje,
padarydamas žmones gyvomis šventyklomis, buvo natūralu, kad šitie nauji
tikintieji toliau susitikdavo namuose šeštadieniais, kaip jie tai darė jau 250
metų. Tai išliko pagrindiniu būdu mokytis pažinti Dievą. Vėliau jų mąstyme
svarbiausia tapo prisikėlimo diena, ir daugelis ėmė rinktis sekmadieniais.
Jie susirinkdavo namuose ne dėl
persekiojimų, bet todėl, kad Dievas susitikdavo su žmonėmis namuose nuo Adomo
ir Ievos laikų. Daugelis, jei ne daugiausia Jėzaus stebuklų įvyko namuose. Štai
kodėl namų surinkimas taip greitai auga pasaulio mastu ir visai nesvarbu, ar
vyksta persekiojimai, ar ne, nes Dievas sukūrė ir paskyrė namus ir šeimą būti
pagrindine vieta mokytis apie Jį, taigi natūralu, kad Jis čia veikia. Toks Naujojo
Testamento kontekstas, nes Naujojo Testamento autoriai, buvo namų surinkimų
lyderiai, kurie rašė jiems ir kurie lankė namuose vykstančius bažnyčios susirinkimus.
„Bažnyčios“
arogancija
1700 metų auditorinio stiliaus bažnyčios
sistemos arogancija yra tai, kad ji
mąsto, jog būtent auditorija yra priemonė, per kurią Dievas skleidžia Savo
evangeliją! Jėšua nepašaukė institucijos pamokslauti evangeliją. Žmonės, kurie
gyveno ir susitikinėjo namuose patys save pasiuntė, nebuvo jokių specialiai
išlavintų žmonių, vadinamų misionieriais, mes patys save pasiunčiame į namus,
miestus ir verslo vietas, kad padarytume žmones mokiniais per tarpusavio santykius.
Namai yra ta vieta kur verda
gyvenimas ir maistas, taigi surinkimas namuose fokusuojasi į gyvenimą.
Kryžiaus
mąstymas ar prisikėlimo mąstymas?
Koks
yra krikščionybės simbolis? Kryžius. Mirtis. Pagalvok apie tai, kaip prieštarauja
dabartinės bažnyčios kultūra Naujojo Testamento realijoms. Naujojo Testamento
rašytojai buvo susitelkę į Kristų, kuris gyvena mumyse, į Jėzaus prisikėlimą,
Jo triumfą nugalėjus priešą ir mirtį bei mūsų gyvenimo atnaujinimą.
Kristus mumyse yra šlovės viltis.
Kodėl
tada visa mūsų bažnyčios kultūra orientuota į mirtį? Kodėl mes nekabiname
tuščio kapo simbolių ant bažnyčios pastatų ir savo sienų? Kodėl mes
susitapatiname su Jėzaus mirtimi užuot susitapatinus su prisikėlimu? Kodėl apie
kryžių kalbame 51 savaitę per metus, o į prisikėlimą susitelkiame tik 1 sekmadienį
metuose? Visas Naujasis Testamentas yra
orientuotas į Jo prisikėlimą; kodėl bažnyčios kultūra nėra tokia?
Kodėl
mes kviečiame žmones išeiti į priekį, kad jie ateitų prie kryžiaus, užuot
kvietus prie prisikėlimo jėgos? Kodėl kviečiame žmones prie kryžiaus kiekvieno
tarnavimo pabaigoje, primindami jiems, kad jie yra nusidėjėliai (jie tai jau
žino, taigi jiems tai ne naujiena), užuot nukreipus juos į Kristaus jėgą jų
viduje, kuri nugali nuodėmę!?
Pasiekti namus
Namų
surinkimas yra orientuotas į prisikėlimą, nes jame
svarbiausia yra mokinystė. Aš sėdėjau su jaunu žmogumi prieš prasidedant
susirinkimui namuose; jis žinojo tik institucinę bažnyčią, bet tą savaitę
nutarė pasidairyti po namų surinkimą.
Jo
galva buvo nulenkta ir jis buvo nusiminęs. Nieko daugiau negalėjo matyti tik
savo pasikartojančias nesėkmes ir nuodėmes, jis buvo arti savižudybės. Jis jau
daug kartų ėjo į priekį susirinkimuose, kad už jį pasimelstų, bet nesijautė
geriau. Pro ašaras jis man pasakė, kad jis atgailauja ir kurį laiką gerai
elgiasi, bet po to vėl nusideda, jis taip pasakė: „aš einu prie kryžiaus vėl ir
vėl, bet aš negaliu sulaužyti nuodėmės ciklo savo gyvenime.“
Aš
pasakiau, kad jis nemąsto Naujojo Testamento tiesomis, kad žiūri atgal į
kryžių, užuot žiūrėjuęs į prisikėlimo jėgą ir Kristų, kuris dabar gyvena jame.
Naujasis Testamentas sako, kad mes jau numirėme ir dabar Kristuje esame
prikelti iš mirties. Mes esame pasodinti danguje su Kristumi. Mes turime
valdžią ir jėgą virš velnio. Mes esame palaiminti visais dvasiniais
palaiminimais Kristuje. Mes esame išteisinti Kristuje ir turime ramybę su Dievu
(Romiečiams 5:1- 2, 6:3-5, Efeziečiams 1:3, 2:6, 2 Korintiečiams 5:17)
Jis
turėjo kryžiaus mąstymą, o aš – prisikėlimo mąstymą. Gera žinia, kad jis surado
ramybę ir pergalę po tos dienos, ir tai įvyko todėl, kad jis pakeitė savo mąstymą
iš mirties į gyvenimą. Nuo kryžiaus kultūros iki prisikėlimo kultūros.
Ar
esate išmokytas mąstyti, kad Kristus yra jumyse, ir tai orientuoja jus į Jį, o
gal jūs susitelkęs į save ir reguliariai patiriate nesėkmes eidamas prie
kryžiaus? Kai jums reikia atsakymų, ar jūs visų pirma mąstote apie Kristų
savyje, o gal jūs manote, kad jums reikia eiti į surinkimą pasiklausyti X
kalbėtojo, arba reikia X asmens, kad „duotų jums žodį“, arba padarytų kažką,
kad Dievas jus išgirstų?
Kaip manote: kryžiaus
ar prisikėlimo jėga veikia jumyse? Daugiau kitą savaitę, iki tada.
Laiminu visus.
Neužmirškite
rašyti man asmeninius e-laiškus šiuo adresu
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.