John Fenn, 2013 m. birželio mėn. 15 d.,
Sveikinu
visus,
Aš
kalbėjau apie tai, kad Viešptas žiūri į mūsų gyvenimą iš
„didelio paveikslo“ perspektyvos, nes Jis investavo į mus
amžinybei. Deja, mes linkę savo gyvenimo problemas padaryti
didesnėmis nei jos turėtų būti amžinybės akivaizdoje.
Tik
momentas
Jums
nereikės Žemės planetoje laukti labai ilgai kol jus kas nors
išduos ar įskaudins. Pradedant išdavystėmis žaidimų aikštelėje,
po to į romanus panašiomis mokyklos muilo operomis ir iki pat
brandos, sužeidimai ir išdavystės lydi visus be išimties.
Tarnavimas
ir surinkimo gyvenimas gali būti skausmingas. Vieną dieną moteris
tradicianiame surinkime, kuriame mes tarnavome pastoriais giliai
sužeidė Babarą. Ji viešai paskleidė dalykus, kuriuos Barbara
kalbėjo jai asmeniškai. Ir tai nebuvo vien tik išdavystė, kas
taip sužeidė Barbarą, bet kad toji moteris taip nedaug vertino jų
draugystę, lyg tai būtų kažkas, ko neverta per daug saugoti,
todėl galima paviešinti.
Jos
žodžiai buvo išimti iš konteksto ir jos širdis atverta prieš
nesubrendusius žmones, kurie reagavo taip, kaip ir įprasta
nesubrendusiems. Ir tai labai įskaudino Barbarą. Nors ta moteris
niekada neatsiprašė, Barbara atleido, bet emocijos liko sužeistos.
Po
kelių savaičių,kai ji vis dar buvo giliai sužeista, Tėvas
įsiterpė į jos apmąstymus ir pasakė: „Nepaversk
šito momento gyvenimu, tai tik momentas“.
(Aš
turiu CD/mp3
serijas apie atleidimą,
kurios gali jums padėti. Jėšua pasakė, kad atleidimas yra
apsisprendimas, o ne emocija. Asmuo gali atleisti kitam asmeniui,
nors darbas su emocijomis gali trukti ne vienerius metus – tas
procesas yra nagrinėjamas serijose).
Tėvo
žodžiai išlaisvino Barbaros emocijas, nes ji buvo susitelkusi į
„mažą paveikslą“, į tą sužeidimą ir išdavystę taip, kad
užmiršo „didelį paveikslą“. Moters veiksmai įrodė, kad ji
tikrai nebuvo verta būti Barbaros drauge, ir tai paragino Barbarą
atidėti tuos santykius iki to laiko, kai mes visi nueisime į dangų
ir bus saugu vėl pradėti bendrauti.
Mes
su Barbara diskutavome apie Tėvo žodžius: „Nepaversk vieno
momento visu gyvenimu“. Šis teiginys reiškė, kad Tėvas rodė,
jog ji turi pasirinkimą – tai buvo jos pasirinkimas – paversti
šitą momentą gyvenimo skausmu, mažu paveikslu, arba ji galėjo
atsitraukti atgal, palyginti šitą momentą su amžinybe, ir leisti
jam praeiti. Barbara pasirinko išmintingai: žiūrėti į tą
susižeidimą didelio paveikslo rėmuose, ir dėl to jis pasitraukė.
Palikti
viską?
Jono
1:41-42
Andriejus savo broliui Petrui pristato Jėzų
sakydamas: „Mes radome Mesiją“. Tame susitikime nieko neįvyko,
bet Petras buvo paliktas apmąstyti teiginį, kad Jėšua yra
Mesijas. Kitą kartą mes matome Petrą ir Jėšua kartu Luko 5:1-11.
Petras ir jo verslo partneriai, broliai Jokūbas
ir Jonas, išnuomavo vieną savo valčių Jėzui, taigi Jis,
pasinaudodamas geresne akustika prie vandens, galėjo kalbėti miniai
ant ežero kranto.
Atsidėkodamas
jiems už valtį, Jėšua liepė jiems užmesti tinklus dar kartą,
nors jie visą naktį nebuvo nieko pagavę, ir davė jiems didelį
žuvų laimikį, tokį, kad abi valtys beveik skendo ir tinklai plyšo
traukiant juos į valtį su žuvimi.
Matydamas
šitą stebuklą, Petras krito ant kelių ir pasakė: „Pasitrauk
nuo manęs, Viešpatie, nes aš esu nuodėmingas žmogus!”
o Jėšua į tai atsakė:
„Nebijok, nuo dabar būsi žmonių žveju“. Ir jie visi iš karto
paliko savo verslą ir nusekė paskui Jėzų.
Petras,
Jokūbas ir Jonas paliko žuvų verslą ir paliko Zebediejų, Jokūbo
ir Jono tėvą. Taigi dabar netekęs savo sūnų ir jų draugo Petro,
vyriausias partneris turėjo visiškai reorganizuoti savo verslą.
Aš
einu žvejoti
Tačiau
prėjus trim
su puse metų
po prisikėlimo mes vėl sutinkame Petrą, Jokūbą ir Joną kartu su
kitais, sugrįžusius prie savo žvejybos verslo. Ir lygiai taip kaip
tada, kai Petras pamatė savo pirmą stebuklą Luko 5 skyriuje, jie
visą naktį nieko nebuvo sužvejoję.
Ir
vėl Jėšua liepė užmesti tinklą, ir kai jie tai padarė, jų
tinklas negalėjo išlaikyti tos gausybės žuvų, nors šį kartą
tinklas nesuplyšo. Petras dabar nesutriko, nes jau buvo turėjęs šį
akis į akį susitikimą ir sušuko: „Tai Viešpats, ir šoko į
vandenį plaukti į krantą (Jono 21)
Įdomu
ar Petras suprato palyginimą, kai pirmą kartą tinklas suplyšo
Luko 5 skyriuje, o antrą
kartą – ne, tai buvo Petro paveikslas prieš ateinant į jo
gyvenimą Viešpačiui. Tinklas, kuris plyšta nuo įtampos
simbolizuoja jo sudužusį, nestiprų charakterį, kuris leidžia
žuvims pasprukti (nuodėmės, klaidos, kaltės bręstant Dievuje).
Taigi
štai antras
kartas, šį kartą tinklas nesuplyšo, taigi palyginime Petro
brendimo laikas tęsėsi 3½
metų
su perspektyva visam likusiam gyvenimui, ir Jėšua uždavė Petro
klausimą apie didelį paveikslą: „Ar tu mane myli labiau nei
jie?“
Ne
Jokūbas, Jonas, Pilypas ar Natanaelis
Kai
kurie gali pamanyti, kad Jėšua klausė Petro, ar jis myli Jį
labiau nei Jokūbas, Jonas, ir kiti Jį myli. O gal būt klausė
Petro, ar jis myli Jį labaiu nei savo draugus.
Bet
tai neatitiktų kitų Dievo ir žmogaus pokalbių nuo Pradžios iki
Apreiškimo knygos. Niekur Žodyje Dievas neklausia prašydamas
palyginti save su kitais žmonėmis: ar tu myli Mane labiau nei tavo
geriausi draugai Mane myli? Ar tu myli Mane daugiau negu myli savo
draugą? Ar tu myli Mane labiau nei tavo sutuoktinis myli Mane?
Senajame
Testamente yra keli stabams tarnaujančių žmonių palyginimai, su
tais žmonėmis, kurie tarnauja Izraelio Dievui, bet niekada
nelyginama vieno žmogaus meilė su kito žmogaus meile.
Ne,
iš konteksto aišku, kad Jėšua klausia Petro, ar jis myli Jį
daugiau negu žuvis ir žvejybą. „Tie, tos“ yra žuvys. Ar tu
myli mane labiau už žvejybos verslą? Anksčiau Petras paliko
žvejybos verslą, kad sektų Jėzų – jis padarė sprendimą pagal
didelį paveikslą.
Emocijos
ir didelis paveikslas
Jėšua
dar kartą paprašė jo padaryti sprendimą vertą didelio paveikslo,
ir Jis prašė, kad tas sprendimas kiltų iš gilios meilės Jam,
klausdamas 3
kartus:
„Ar myli Mane? Maitink mano aveles“.
Kai
Viešpats prašo mūsų padaryti sprendimą vertą didelio paveikslo
taip, kaip prašė Petro, atkreipkite dėmesį, kad Jis nesiunčia
mūsų į konferenciją ar pas psichologą, kad padėtų mums
susitvarkyti su emocijomis, darant tokį didelį sprendimą.
Pavyzdžiui,
Jono 8:11,
kai moteris buvo pagauta svetimaujant, ir Jėšua
išgelbėjo ją nuo siaubingos mirties užmušant akmenimis, Jis
pasakė jai tik kelis žodžius: „Eik ir daugiau nebenusidėk“,
arba „Eik ir palik savo nuodėmę“. Jis nesakė eiti pas
konsultantą, kad padėtų išsilaisvinti iš „sielos ryšių“,
kuriuos ji turėjo. Jis neliepė jai melstis dėl giminės nuodėmės,
kuri atvėrė duris geismui, kuris paskatino ją tiems santykiams.
Jis nenuramino jos emocijų – Jis tik liepė daugiau nebenusidėti
– nusimesti tai ir toliau gyventi savo gyvenimą!
Jis
prašo
jos padaryti sprendimą vertą didelio paveikslo – padaryti
sprendimą vertą jūsų likimo,
o ne trumpo periodo.
Taigi
Jėšua prašė Petro padaryti sprendimą vertą didelio paveikslo,
sprendimą, kuris kyla iš meilės Jam. Jis nesigilino į detales
ramindamas Petro emocijas ir atsakinėdamas klausimus apie tai, kaip
visam laikui perduoti verslą Zebediejui, arba kaip parduoti verslą
ir valtis. Jis nepasakė Petrui, kaip jam paaiškinti žmonai ir
vaikams, kad jie tikriausiai praras savo namus ir gyvens visą likusį
gyvenimą su lagaminais, ir greičiausiai, kad išvyks iš Izraelio.
Jis
nepasakė Petrui kažko apie pasekmes, kai jis padarys šitą didelio
paveikslo vertą sprendimą: „Kai
buvai jaunas, pats susijuosdavai ir vaikščiojai, kur norėjai. O
pasenęs tu ištiesi rankas, ir kitas tave perjuos ir ves, kur tu
nenori“, tai
parašyta Jono 21:18-19
ir nusako Petro mirtį, kad jis bus nukryžiuotas.
Jis
visada mums rodo užbaigtą regėjimą
Jis
nesako mums kaip susitvarkyti su emocijomis darant didelio paveikslo
sprendimą, ar tai būtų Barbaros grįžimas iš momento laike į
viso gyvenimo laiką, ar Petro sprendimas žinant, kad kai jis bus
senas, jis bus nukryžiuotas. Jis tik paklausia mūsų: „Ar mes tai
darysime?“
Saulius
iš Tarso persekiojo Kristaus kūną Jeruzalėje, bet Apaštalų
darbų 8:1 sako, kad visi tikintieji, išskyrus apaštalus, paliko
Jeruzalę. Taigi, Saulius turėjo išplėsti žmonių medžioklę į
kitas sritis, ir tai nuvedė jį vieną dieną į Damaską.
Viešpats
nebuvo pasiruošęs leisti persekiojimams plisti, todėl įsiterpė į
Sauliaus kelionę ir pasirodė jam dar nepasiekus miesto vartų.
Aišku, kad Viešpats jau kurį laiką stengėsi sustabdyti Saulių,
nes pasakė jam: „Sunku tau eiti prieš akstiną“.
Jaučių
akstinas buvo baksnojimo lazda, su kuria žmogus eidavo paskui jautį
ir baksnodavo, kad gyvulys laikytųsi norimos krypties. Žodis buvo
ta baksnojimo lazda, kurią Viešpats naudojo pakreipti Saulių iš
Tarso teisinga kryptimi, bet kaip užsispyręs gyvulys, jis
„spardėsi“ prieš Viešpaties paraginimus. Iš esmės Viešpats
pasirodė Sauliui ir paskė „Liaukis!”
Viešpats
liepė Sauliui atsikelti ir eiti į miestą, kur jam bus pasakyta, ką
daryti. Tuo momentu, kai Viešpats pasirodė kitam mokiniui ir liepė
jam, kad pasakytų Sauliui keletą dalykų, paminėjo štai ką: „Jis
yra išrinktas indas skelbti mano vardą pagonims ir jų karaliams
bei Izraelio žmonėms, ir
aš parodysiu jam, kiek daug jam teks iškentėti dėl mano vardo“.
Sauliaus
iš Tarso liudijimą galima rasti Apaštalų darbų 9,
22 ir 26 skyriuose, čia
Paulus prideda įvairias detales atsižvelgiant į tai, su kuo jis
kalba. Bet aišku, kad Viešpats parodė jam didelį paveikslą,
brandų tanavimą, ir
pasekmes,
kai
jis apsispręs dėl jo.
Jis
nepadeda mums susitvarkyti su emocijomis tiesiogiai, Jis pabrėžia
sprendimą, parodo, kiek mums kainuos tas sprendimas atlktas pagal
didelį paveikslą, ir tada leidžia apsispręsti.
Ateinantys
amžiai
Kai
tik atvykdavo svečiai kalbėtojai į mūsų surinkimą, viena pora
būdavo pakviečiama salės į priekį ir jiems pranašaujama apie jų
pašaukimą skelbti Žodį tautoms. Tačiau vienas jų pasidavė
svetimavimui ir santuoka iširo.
Aplankymo
metu, kai Viešpats mokė mane apie pranašystę, aš paklausiau apie
tą porą: „Izaijo 55
sako, kad Tavo Žodis negrįžta neatlikęs to, kam Jis buvo skirtas,
kaip tada suprasti tuos visus žodžius skirtus tai porai? Kaip jie
išsipildys?“
Jis
pasakė: „Kai kurie žodžiai, kurie buvo išsakyti šiame amžiuje
išsipildys tik ateinančiame“. Aš atsakiau: „Man niekada
anksčiau neteko to girdėti, todėl reikia skyriaus ir eilutės!”
Jis maloningai atsakė:
„Senajame Testamente yra daug pranašysčių, kurios peržengia šio
amžiaus ribas ir kalba apie tūkstantmetį, kuris ateis, ir tu jomis
tiki, taigi, kodėl taip sunku tau patikėti, kad kai kurios
pranašystės pasakytos šiame amžiuje išsipildys sekančiame?“
Supraskite,
Dievo Žodis mūsų gyvenime TIKRAI išsipildys. Jis rodo mums
galutinį regėjimą, pabaigtą darbą, bet nuodėmė, gyvenimo
vingiai, sprendimai atlikti turint tik siaurą regėjimą, ir štai
vieną dieną mes atsigręžiame atgal ir suvokiame, kaip daug mes su
Juo prasilenkėme, ir net abejojame, ar būsime verti įeiti pro
dangaus vartus. Arba jei ir įeisime, tai išgirsime, kaip skaudžiai
mes Jį nuvylėme, ir kaip Jis tikriausiai visą mūsų gyvenimą
pyko ant mūsų.
Bet
niekas mūsų gyvenime Jo nestebina, ir kai Jis kalba Žodį, duoda
regėjimą, tai yra pakvietimas daryti sprendimus sutinkamai su
dideliu paveikslu. Viešpats jį sukūrė matydamas visus trukdymus
ir nesėkmes mūsų gyvenime.
Jo
didelio paveikslo Žodis TIKRAI išsipildys mūsų gyvenime. Jei ne
šiame gyvenime, tada galbūt po 100
metų,
o galbūt po 400
ar 900 metų,
bet nepaisant, ar tai įvyks dabar, o gal sekančiame gyvenime, tas
didelis paveikslas jau yra amžinybėje. Mes nemirsime ir tik po to
pateksime į amžinybę. Mes jau pradėjome gyventi amžinai.
Šis
gyvenimas yra tik momentas, nepaversk jo amžinybe.
Daugiau
– kitą savaitę, laiminu jus visus!
Neužmirškite
rašyti man asmeninius e-laiškus šiuo adresu
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.