Suicide 2 of 2
Sveiki,
Praėjusią savaitę
pasidalinau keliomis asmeninėmis patirtimis ir taip pat iškėliau klausimą apie
savižudybės apibrėžimą. Taip elgiausi dėl to, kad viena denominacija moko, kad
žmogus, nusižudęs, automatiškai patenka į pragarą, ir ši
doktrina persimetė į kai
kurių krikščionių, nepriklausančių šiai konfesijai, įsitikinimus.
Mano patirtis rodo, kad dauguma krikščionių turi
klausimų, todėl tai skatina mums
pagalvoti, kuo tikime ir kodėl tuo tikime, taigi, daug pavyzdžių ir iškeltų
klausimų.
Kai žmogus pradeda galvoti apie savižudybę, jis galvoja
neteisingai. Jo emocijos nėra tinkamos, ir dažnai aplinkiniams sunku visa tai
pamatyti. Žmogus gali metų metus grumtis su mintimis apie savižudybę, niekam
apie tai nežinant.
Ar smerkiame fiziškai sergantį žmogų?
Emocinės ir psichinės ligos daugelį metų gali būti
paslėptos nuo akių taip pat, kaip žmogus gali nuslėpti skaudančią nugarą ar
kelius, artritą ar kitas ligas, dirbdamas ir tęsdamas įprastinį gyvenimą.
Jei miršta
fiziškai sergantis žmogus, ar galvojame, kad
dėl savo ligos jis patenka į pragarą? Žinoma ne. Taigi, kai žmogus serga
emociškai ir atima sau gyvybę, kodėl mes abejojame, ar jis gali būti po to
danguje? Savižudybė , tai- emocinės ligos pasekmė, bet kodėl turėtume manyti,
kad ši liga automatiškai pasmerkia juos pragarui?
Savižudybė yra savęs nužudymas. Ar tai neatleistina, ar
galima atleisti?
Turime prisiminti, kad Jėzus mirė už kitus, o ne už save.
Kadangi tai buvo skirta kitiems, Jis negalėjo mirti už save, vadinasi, yra
tik 1 nuodėmė, kurios neuždengė kryžius;
Jo atmetimas.
Atmesti išganymą reiškia piktžodžiauti Šventajai Dvasiai,
kuri yra vienintelė išganymo priemonė. Atmesti Jos darbą, Jos pastangas atvesti
mus pas Kristų, reiškia atmesti Jėzų
ir to
neuždengia kryžius.
Tai reiškia, kad savižudybę dengia kryžius. Jei pažįstate
ką nors, kas nusižudė, ar svarstėte prašyti Tėvo atleisti jiems už tą
žmogžudystę, kai stengiatės atleisti už tokį savanaudišką poelgį? Aš tai
padariau dėl žmonių, kuriuos pažinojau, kurie taip baigė savo gyvenimą.
Žmogus nusprendžia nužudyti save ne dėl užgaidos. Tai ilgos minčių serijos, ilgai
laikomos giliai viduje, kulminacija. Kaip ir praėjusią savaitę minėta moteris,
kuri būdama 12 metų pradėjo nekęsti savęs, nes ją įskaudino mamos žodžiai ir ji
laikė juos absoliučia tiesa. Mintys ir bandymai nusižudyti kaupėsi laikui bėgant
ir tai nunešė ją į prarają. Dabar, kai nustatėme, kad vienintelė
nuodėmė, siunčianti žmogų į pragarą, yra Jėzaus atmetimas, kokie yra praktiniai
žingsniai, norint kam nors padėti?
Kaip vietinis surinkimas
elgiasi su asmeniu, turinčiu minčių apie savižudybę?
Nesvarbu, ar
šventųjų susibūrimą švenčiate namuose, kaip mūsų tinkle, ar auditorijoje,
padėti žmogui, turinčiu minčių apie savižudybę, yra labai svarbu. Reikia, kad 1
ar daugiau jo draugų padėtų jam išsiaiškinti priežastis, dėl kurių jis galvoja,
taip kaip galvoja, ir kokios yra to šaknys. Kaip ir žmogui, sergančiam lėtine
fizine liga, kuriai reikia ilgalaikės priežiūros, taip ir emocinei ligai gydyti
gali prireikti daug laiko.
Ir reikia atsiminti, kad jei žmogus rimtai nusiteikęs,
niekas negalės sutrukdyti jam nusižudyti. Tiems, kurie jį mylėjo, emocijos
svyruoja nuo pykčio dėl jo savanaudiško poelgio iki kaltės jausmo, kad nematė
ženklų, ar nepadarė daugiau, kad jis neatimtų sau gyvybės. Tačiau paprastai
žmogus nusižudo, kai yra vienišas ir niekas negali įsikišti.
Kai kurie įspėjamieji ženklai gali būti kalbėjimas apie
mirtį arba susirūpinimas mirtimi. Jie linkę atsiriboti nuo socialinių kontaktų,
draugų, veiklos. Taip pat dideli nuotaikų svyravimai, kasdienės rutinos
keitimas, įskaitant negalėjimą užmigti, pojūtis, kad pakliuvo lyg į spąstus,
kalbėjimas apie savižudybę, mąstymas, kad kitos išeities nėra. Net apsilankymas
pas žmones, kuriuos jie pažįsta, kad įsitikintų, jog su jais yra geri
santykiai, gali būti pavojaus ženklas.
Turėjome kaimynę, kurios gerai nepažinojome, bet iš kitų
kaimynų supratome, kad jos vyras ir su ja gyvenęs suaugęs sūnus buvo
smurtaujantys ir alkoholikai. Jos darbas buvo jos pabėgimas, bet kai darbe ji
patyrė traumą, ji daugiau nebegalėjo dirbti. Kiekvieną akimirką kentėdama
skausmą, ji tiesiog įstrigo tuose namuose. Jos suaugęs sūnus vogė iš kitų
kaimynų , jį apimdavo pykčio priepuoliai ant bet kurio šalia esančio žmogaus.
Jos vyras ir sūnus girtuokliaudavo, o jų muštynesgirdėjo daug kaimynų. Policija dažnai atvykdavo raminti įsisiautėjusių , tik darbas
buvo jos kasdienis išsigelbėjimas, o susižalojus ji ir to neteko.
Vieną dieną , kai
dirbau kieme, tarsi atsitiktinai susitikome. Ji priėjo ir pradėjo nedidelį
pokalbį, o tada paklausė: „Taigi, ar jums viskas gerai? Aš pasakiau, kad taip,
žinoma, ir paminėjau, kad meldžiuosi už juos – ji pasakė ačiū ir kad taip pat
meldžiasi kiekvieną dieną, tada išėjo. Maniau, kad tai keista, bet grįžau prie
to, ką dariau. Maždaug po mėnesio aš atsikėliau įprastiniam pasivaikščiojimui prieš aušrą ir pamačiau
greitosios pagalbos automobilį, atvažiuojantį prie jų namų. Ji nuėjo į galinį
savo namų kiemą , šovė sau į galvą ir mirė.
Ar turime mylėti save?
Mintys apie savižudybę yra privačios, todėl jei kas nors
apie tai žino, tai dažnai bus šeima ar artimiausias draugas. Daugumoje
bendruomenių yra daug išteklių padėti žmogui, bet, mano patirtimi, pagrindinės
priežastys yra susijusios su absoliučios, besąlygiškos Tėvo meilės nepažinimu.
Pažinti Jį ir realiai jį patirti, ne tik protu , ne tik mintimis, kad Tėvas ir
Viešpats juos myli, bet ir iš tikrųjų pažinti Tėvą yra svarbiausia.
Efeziečiams
3:15-20 Paulius meldėsi už juos, kad Tėvas savo Dvasia sustiprintų juos jų
vidiniame žmoguje, kad jie pažintų Kristaus meilę, kuri yra anapus pažinimo –
taip jis pasakė – Kristaus meilė yra anapus proto pažinimo ir ją reikia patirti. Ta patirtis veda į
meilę sau.
Jei kas nors
ginčytųsi, kad Biblijoje nėra jokios teiginio, kad turime mylėti save, aš
sutikčiau su tuo, kad tai yra savaime aišku. Jei tinkamai suprantame, kad
Dievas Tėvas mus sukūrė, tada suprantame, kad esame šventi, ypatingi unikalūs.
Tai sukuria meilės jausmą, kad kiekvienas žmogus yra unikalus. Gyvenimas tampa
šventas. Kad tai būtų perkelta iš
teologijos į natūralų pasaulį, pridėsiu
šį mokslinį faktą: per kovą dėl pastojimo maždaug 300 000 000 spermatozoidų
lenktyniauja apvaisinti tą vieną kiaušialąstę, ir iš tų 300 000 000 milijonų
jūs laimėjote. Apsvarstykite tai. Jūs tiesiogine prasme esate 1 iš 300 000 000
– dėl jūsų verta kovoti.
Tinkamame kontekste žmogus gali mylėti save, suvokdamas,
koks jis yra unikalus ir ypatingas, o tai yra
patirtis vedanti į nusižeminimą .
Jis turėtų nuolankiai ir dėkingai
nukreipti savo širdį link savo Kūrėjo,
žinodamas, kad yra mylimas ir yra ypatingas kūrinys. Būtent tos meilės ir
unikalumo suvokimas naikina mintis apie
gyvybės atėmimą, reikia būti užvaldytam tos didžios Tėvo meilės.
Žmogui, galvojančiam apie savižudybę, pasiūlykite
galimybę melstis savais žodžiais, kaip meldėsi Paulius Efeziečiams 3:15-20. Kad
Tėvas savo Dvasia sustiprintų jį
vidiniame žmoguje, kad jis pažintų Kristaus meilės aukštį, gylį, plotį,
ilgį ir visą apimtį, tai, kas yra
daugiau nei proto pažinimas. Kad jis iš tikrųjų patirtų Jo besąlygišką meilę.
Taigi, atsakymas į
mūsų klausimą: ne, nusižudęs žmogus automatiškai nepatenka į pragarą. Jie
nebuvo sveikas emociškai, ir būtent jo santykiai su Viešpačiu arba jų trūkumas
lemia amžinąjį žmogaus likimą.
Nauja tema kitą savaitę, iki tol, palaiminimai,
Džonas Fenas
cwowi.org ir el. paštu john@cwowi.org
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.