Pagan Holidays #1 of 2
Sveiki. Jėzaus prisikėlimo šventė, taip vadinama Velykos, Jėzaus gimimo šventė (Kalėdos), Helovynas ir, galbūt, Valentino diena, yra visos buvusios pagoniškos šventės, kurias Romos katalikų bažnyčia prieš šimtmečius pavertė vienaip ar
kitaip „krikščioniškomis“. Kokiu mastu turėtume dalyvauti?
Ar Paulius sprendė tokias problemas? Ką galime sužinoti iš Naujojo Testamento raštų?
Pirma, šiek tiek istorijos
Manau, kad visiems žinoma, kad Jėzus gimė rudenį arba
pavasarį. Aš jau rašiau, įrodydamas tai iš Šventojo Rašto ir istorijos. Ir
manau, kad suprantame, kad Marija ir kitos moterys neieškojo velykinių
kiaušinių, kai jos ėjo į kapines tą
sekmadienio rytą.
Daugelis supranta, kad Helovynas turi pagoniškas šaknis,
paprastai manoma, kad šventė yra keltiška, ir per šimtmečius buvo
„krikščioninta“ įvairiais Romos katalikų įsakais ir praktika.
Valentino diena neturėjo romantiškų elementų, kol „anglų
literatūros tėvas“ Chauceris XX a. XX a. neparašė eilėraščio apie Valentino dieną.
Daugelis jos šaknis sieja su Romos pagoniška Luperkalijos švente, kuri buvo
surengiama vasario 15 d., kai buvo sakoma, kad jauni vyrai atsirinkdavo moteris
eiti kartu ir... na, žinote.
Senovės Graikijoje gimtadieniai buvo švenčiami gaminant
apvalų pyragą ir ant jo uždedant žvakutes. Gimtadieniai buvo švenčiami siekiant
pagerbti Artemidę, mėnulio deivę (Diana buvo romėniškas atitikmuo, žr. Apaštalų
darbų 19:24–35). Tortas buvo apvalus kaip mėnulis, o kaip auka buvo uždegtos
žvakės. Tada švenčiantysis tyliai melsdavosi Artemidei/Dianai ir užpūsdavo
žvakes, manydamas, kad dūmai nuneša jų maldą iki (mėnulio) deivės.
Todėl kyla klausimas....
Tik remiantis principu: ar kas nors iš mūsų garbina
senovės žmonių dievus ar deives, kai ką nors sveikina su gimtadieniu? Kai
močiutė sugalvoja norą ir užpučia 93
žvakes ant savo gimtadienio torto arba 2 metų vaikas daro tą patį, ar jie
meldžiasi mėnulio deivei?
Ar kviesdami savo brangiausią žmogų vakarienės vasario 14 d. ir išreikšdami
savo meilę ar draugystę, garbiname vaisingumo deivę? Ar tai, kas pradžioje buvo
pagoniškas simbolis, pavyzdžiui, Kalėdų eglutė, reiškia, kad mes pasikviečiame pagonišką
vokiečių dievą Odeną, papuošdami eglutę savo namuose? Ar dovanodami dovanas
automatiškai garbiname ar gerbiame romėnų dievo Mitros gimtadienį gruodžio 25
d.?
Ar įmanoma gerbti Viešpatį ir vieni kitus, nesusiejant
savo širdies ir veiksmų su kokia nors 1000 metų senumo pagonių praktika?
Ar leisdami savo vaikams ar anūkams ridenti velykinius
kiaušinius atsiveriame pagoniškos vaisingumo deivės garbinimui? Kokiu momentu,
jei apskritai įmanoma įsileisti į šiuolaikinę tikrovę senovinius pagonių
papročius, kurie nuo to laiko nugrimzdo į beprasmę istoriją? Ar galime atskirti
pagonišką istoriją nuo savo širdies ir šiuolaikinės praktikos?
Ar atskleidžiama mūsų veidmainystė, jei statome žvakes
ant torto arba dalyvaujame gimtadienyje, pagerbiame mylimą žmogų, užpučiame
žvakes, o tuo pat metu atsisakome švęsti Kristaus gimtadienį?
Galbūt ką nors pagerbti per gimtadienį ar švęsti
Viešpaties gimtadienį nereiškia, kad pritariame pagoniškoms tokių švenčių
šaknims ar su jomis sutinkame. Galbūt mes gerbiame Viešpatį savo širdimis ir
veiksmais, nesuteikdami savo šventėms jokios pagoniškos prasmės.
Galbūt tai tiesiog reiškia, kad gerbiame Viešpatį
švęsdami Jo Prisikėlimą arba Jo
gimimą – be jokio kito prisirišimo širdyje.
Kai kas nors prieštarauja: „bet jis gimė ne tą dieną“, aš klausiu, ar jie ar
kas nors, ką jie pažįsta, kada nors šventė gimtadienį kitą dieną nei tikrasis
gimtadienis? Kai jie sako „taip“, aš klausiu, ar jie gerbia save ar kito
žmogaus pasirinktą dieną, tai kodėl jie
negali pagerbti savo Viešpaties specialiai Jam parinkta diena?
Nuomonė prieš moralinę teisę
Moraliniam absoliutui nėra jokių prieštaraujančių argumentų.
Pavyzdžiui, neteisinga nužudyti. Tai ne nuomonė, tai faktas. Žmogaus gyvybė
turi vertę. Iš to kyla kitos tiesos; jei negerai žudyti, nes gerbiame žmogų,
sukurtą pagal Dievo paveikslą ir Jo jiems duotą gyvybę, tai taip pat neteisinga
niekinti tuos, kurie davė mums gyvybę šiame pasaulyje, mūsų tėvus ir toliau, neteisinga vogti, geisti , pasiduoti
geiduliams, kam nors meluoti. Mes gerbiame gyvenimą ir tos tiesos yra
absoliučios.
Tačiau nuomonė apibrėžiama taip: „Įsitikinimas ar išvada,
kurios laikomasi su pasitikėjimu, bet kuri, neparemta faktais ar asmeniškai
paliudytais įrodymais ir asmeniniu sprendimu, priimtu dėl asmens ar daikto“.
Nuomonė nėra absoliutas. Kiekvienas žmogus turi valdyti
savo emocijas ir mintis, kai kalbama apie kitų gyvenimą. Paulius II
Korintiečiams 10:4-6, 5 eilutėje rašė: „Mes sugriauname prieštaravimus ir visas
prieš Dievo Žodį pasiaukštinusias nuomones, kurios prieštarauja Dievo pažinimui,
ir paimame savo mintis į nelaisvę Kristaus paklusnumui“. (ESV)
Mes pykstame arba įskaudinami, nes jie tiki kitaip nei
mes... užpildykite tuščią vietą... politika, rinkimai, bažnyčios kilimo spalva,
ką žmogus žiūri per televizorių ar kokius filmus mėgsta, kokiame name gyvena ,
ką jie dėvi...ir taip toliau. Mes formuojame nuomonę, kažkas jai prieštarauja,
tada supykstame, įsiskaudiname arba
nutraukiame bendrystę ir jaučiamės
visiškai teisūs, nes jie laikosi arba daro tai, su kuo mes nesutinkame.
Yra įvairios priežastys, kurios atveria mus gyvenimui
turint suformuotą labai tvirtą
nuomonę. Ji labai valdinga, kaip buvo
ir mano mama. Jis kontroliuoja kaip mano senas viršininkas. Jis rėkia kaip mano dėdė, kuris mane labai įskaudino. Jis panašus į mano buvusį pastorių, kuris... ir tai galima tęsti.
Norėdami augti Kristuje, turime pagrįsti savo nuomonę ne remdamiesi savo
praeities patirtimi, o tik nagrinėjamos problemos faktais. Kai išvados
padaromos remiantis faktais. Tik faktais.
Ir visa tai nėra pagrįsta absoliučia moraline tiesa.
Tiesiog tuo mes tikime. Iš tiesų, kai tai atsitinka, mūsų problema yra su mūsų
Viešpačiu, o ne su kitu asmeniu. Mes negalime turėti jokios nuomonės tiek, kad ji sukeltų
nesutarimus ar išsiskyrimą su kitu asmeniu.
Jokūbas vėliau rašė 3:14: „Kai jūsų širdyse yra pavydas
ar nesutarimai, nebūkite tuo patenkinti, nemeluokite tiesai“. Kitaip tariant, jūs žinote, ką sako
Žodis, nemeluokite tam, ką jau žinote savo veiksmais ir nuomonėmis, pateisindami
savo nesutarimus / susiskaldymą – jūs žinote tiesą, pripažinkite ją ir susitvarkykite savo širdį.
Šios eilutės mums sako, kad Dievo pažinimas paneigia mūsų
nuomones, ir mes turime pakoreguoti jas, kai jos skiriasi nuo to, ko mus moko
Šventojo Rašto absoliutai ir mūsų Viešpats.
Tačiau praktiškai, kada turime pasilikti savo nuomonę
sau, ką darome, kai švenčiame Jėzaus gimtadienį, o draugas ar šeimos narys ne?
Jei nešvenčiame Jėzaus gimtadienio, bet reikia eiti į šventinius vakarėlius ir pietus?
Ką daryti, jei vaikai nori ridenti kiaušinius, bet mes norime pabrėžti Viešpaties
prisikėlimą? Kaip mes elgiamės su meile
šiuose dalykuose? Kaip pasilaikyti savo nuomonę sau, kad nenusidėtume ir
nepagerbtume kokio nors demono atėjusio iš senovės pagoniškos šventės? O kaip turėtume
patarti draugams, kurie klausia, ką daryti?
Kitą savaitę keletas praktinių atsakymų, kaip tai
išspręsti... iki tol, laiminu,
Džonas Fenas
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.