Pagan Holidays #2 of 2
Sveiki. Tęsdami ten, kur baigėme, klausiame: ar turėtume švęsti buvusias pagoniškas šventes, tapusias krikščioniškomis?
Ką daryti, kai ateina šventės ir laikomės vienos nuomonės, o mylimas žmogus tiki
kitaip? JAV turime posakį „pasirinkti aukštesnį kelią“, o tai reiškia susilaikymą nuo to, kas gali sukelti nesutarimus, dėl laikinų dalykų. Tai reiškia vaikščioti meilėje ir nepastebėti skirtumų vardan santykių. Oho, tai yra būti krikščionimi! Tai tiesiog beprotiška, bet gali pavykti!
Eikite į Kalėdų vakarėlį 2 valandoms ir pagerbkite savo
viršininką ar giminaitį; jūs nepritariate Kalėdoms, jei jomis netikite, bet pritariate savo santykiams su kitu asmeniu ar
žmonėmis. Būk didesnis žmogus. Žmonės nesuvokia meilės. Jie nesuvokia, kad
mylėti žmogų nėra pritarimas jam ar jo gyvenimo būdui, tu tiesiog myli juos,
nes Dievas jį sukūrė.
Ar jūsų reikalas teisingas?
Laiške Romiečiams 14 Paulius susiduria su nuomonėmis
vietiniame surinkime. Prisiminkite, kad ir visi krikščionys paminėti nuo
Apaštalų darbų iki Apreiškimo, susitiko
namuose. Paulius rašo krikščionims susirenkantiems namuose. Kai kurie jų turėjo susidarę tvirtą nuomonę apie tuos, kurie sėdėjo prieš juos toje pačioje „svetainėje“. „Aš nesutinku
su...“ – aidi iš Romiečiams 14 skyriaus puslapių.
„Priimk tą, kuris yra silpnas tikėjime, bet venk ginčų“.
Čia pat, 1 eilutėje, Paulius susiduria su įvairiomis nuomonėmis. Jis sako, kad
kalbėkite apie savo skirtumus, bet ne iki ginčų. Jis daro skirtumą tarp
absoliučios moralinės tiesos ir atskirų asmenų nuomonės. Nuomonė turi paklusti
Kristui. Kaip tai daroma?
Problemos buvo trys:
Kai kurie sakė, kad valgo tik daržoves, ir jie nesutinka
su tais, kurie valgo mėsą. Kai kurie pamaldoms pasirinko būtent vieną kažkurią savaitės
dieną, ir nesutiko su jokia kita nuomone. Trečioji problema buvo vynas, čia
paminėtas tik kartą, 21 eilutėje. Vieni sakė, kad gerti vyną yra gerai, kiti
sakė, kad ne. Tie patys klausimai buvo aptarti I Korintiečiams 8 ir 10. Kai
kurie klausimai susiję su stabų garbinimu, kai kurie susiję su žydų šabais ir
dietomis, kai kurie tiesiog apie asmeninį pasirinkimą.
10 eilutėje Paulius
sako jiems, kad kiekvienas mūsų yra
Viešpaties tarnas, ir Jis priima mus abu, nepaisant mūsų nuomonės dėl ypatingų
dienų ar datų. Jis klausia: kodėl teisiate svetimą tarną? Ach. Kitas asmuo yra
Viešpaties tarnas, ir jei Jis jį priima, tai ne mūsų reikalas. Jei Jis nori,
kad jie pasikeistų, tada Jis su jais ir susitvarkys, tai ne mūsų reikalas. Tai
tarp jų ir Viešpaties.
Jis taip pat sako, kad jei žmogus išskiria dieną, kada reikia garbinti, jis tai daro
Viešpačiui. Žmogui, kuris neturi ypatingos dienos, jis tai daro taip pat
Viešpačiui. Neteisk svetimo tarno.
Kolosiečiams 2:10-23 Paulius pasakoja apie užbaigtą
Jėzaus darbą ant kryžiaus ir apie tai, kad mes esame tobuli Jame. Tada jis
sako: „Todėl neleisk niekam teisti jūsų dėl valgio ar gėrimo ar šabo dienų...“
Kodėl? Nes tu esi tobulas Kristuje. Tai taip paprasta. Man kiekviena diena yra
ypatinga diena Jį garbinti. Man kiekvienas maisto kąsnis yra ypatingas, nes jį
davė Jis. Aš esu tobulas Jame, todėl turiu laisvę garbinti bet kurią dieną,
kurią noriu, ir laisvę valgyti arba nevalgyti, ką noriu. Gyvenu jau nugalėtojo pozicijoje, nes manyje yra
Kristus. Oho.
Kalėdos? Velykos?
Nepraleiskite svarbiausio. Paulius sakė, kad tai nėra
kieno nors reikalas, kai kalbama apie asmeninę nuomonę. Jis rašė Romiečiams 14
skyriuje, „būkite visiškai įsitikinę savo protu“ – neturėtume elgtis kaip
gynėjai ar evangelistai savo nuomonės. Kitas žmogus ar gyvena ar miršta, tai dėl Kristaus. Mes taip pat. Taigi, tai ne mūsų
reikalas.
Prieš daugelį metų girdėjau K. E. Hagin pasakojus, kaip vienas
vyras jų surinkime sukritikavo jo žmonos
skrybėlaitę. Ken jam pasakė kažką panašaus: „Rūpinkis savo reikalais, ji rengiasi dėl savęs ir
manęs, o ne dėl tavęs“. Juokinga.
Tai tikrai taip paprasta. Jei šis principas bus
suprastas, jis nukreips žmogų nuo savo nuomonės į Kristaus paklusnumą visose gyvenimo srityse.
Galite pasakyti „aš daryčiau dalykus kitaip“ arba „aš netikiu taip“, o tada
leiskite čia ir sustoti. Tai reiškia, kad jūsų nuomonė niekada neturi sukelti nesutarimų
ar atskilimo jūsų širdyje.
O kas, jei jų gyvenime yra dalykų, su kuriais jūs
nesutinkate? O kas, jei jie viską tvarkytų kitaip, nei tikėjotės ar norėjote?
Kai formuojame nuomonę, o kiti nesutinka su mūsų nuomone, turime pasirinkimą.
Kai atrandame Žodį, kuris čia ir kitur sako neteisti svetimo tarno, turime
įsakyti savo emocijoms ir mintims paklusti Kristui. Kai Jėzus pasakė, kad
pirmiausia reikia išimti rąstą iš savo akies, o tik tada ištraukti krislelį iš kito žmogaus akies, Jis iš tikrųjų norėjo kad
gyventumėte būtent taip. Tai reiškia
disciplinuoti mintis ir jausmus.
Jei šeimos narys ar draugas pastatė eglutę, jūs neturite
rodyti savo pasibjaurėjimo ar nepritarimo ar jų vengti. Jie švenčia viešpaties
gimtadienį su visomis dekoracijomis Viešpačiui,
arba todėl, kad tai tik tradicija, o jūs nešvenčiate Kalėdų Viešpačiui – taigi
jūs esate lygūs. Užaukite pagaliau ir išmokite gyventi taikoje vienas su kitu.
Jei žmogus leidžia, kad jo vaikai ridentų kiaušinius, jie negarbina pagonių deivės, jie
tiesiog linksminasi ir net negalvoja apie 1000 metų senumo pagonišką paprotį.
Tai tik kiaušinių dažymas, kuris iš tikrųjų siekia 1000 metų atgal, kai Rytų
Bažnyčia dažydavo kiaušinius raudonai, kad primintų apie naują gyvenimą
Kristuje ir Jo kraują, pralietą už juos.
Remdamiesi šiais dalykais:
Efeziečiams 4:2 ir Kolosiečiams 3:13 Paulius liepė
priimti vienas kitą. Žodis, išverstas „pakęsti“ arba „nusileisti“, reiškia
„ištverti, taikstytis, nusileisti, kantrybė, tvirtumas ir atkaklumas“. Kiek
krikščionių tai demonstruoja vieni kitiems? Surinkimo atžvilgiu?
Ar krikščionys žinomi, kaip tie, kurie šokinėja surinkime , o internete kritikuoja, atsisako prenumeratos
arba kalba prieš asmenį, kuris tiki kitaip nei jie? Ar „Covid“ ir JAV rinkimai
neparodė daugelio tikinčiųjų nebrandumo šioje charakterio srityje?
Kai Paulius rašė savo pirmąjį laišką Korintiečiams, 11
skyrius buvo apie kai kurių „baltosios apykaklės“ tikinčiųjų nenorėjimą
valgyti, Viešpaties vakarienės kartu su „mėlynosios apykaklės“ tikinčiaisiais.
Taigi, prieš prisijungdami prie kitų susirinkimo, jie pavalgydavo kieno nors namuose ir net
prisigerdavo. Paulius jiems pasakė, kad dėl
išankstinio nusistatymo jie neišskyrė Kristaus kūno tinkamai ir tai paveikė jų imuninę sistemą (kaip mes
pasakytume šiandien), taigi, daugelis buvo „silpni, sirgo ir net anksti mirė“.
11:19 jis jiems pasakyta, kad šis išankstinis
nusistatymas atskleidė tuos, kurie buvo subrendę ir tobuli, ir tuos, kurie buvo
nesubrendę. Tai gera pamoka šiandieniniam pasauliui. Kai matai žmogų,
formuojantį nuomonę ir linkstantį ginčytis
ar įsiskaudinti, žinok bendrame paveiksle, tai parodo, kas yra subrendęs ir
vaikšto Dievo keliais, o kas ne. Kiekvienas gyvenimo įvykis suteikia galimybę
augti . Jei priimame kaip iššūkį, kad ego nesvarbu, o tik Kristus, mes greitai
augame.
Praktiniame lygmenyje
Leiskite man pasidalinti tuo, ką Viešpats padėjo suprasti
mano žmonai Barbarai prieš daugelį metų, kai mūsų vaikai buvo maži. Mums iškilo
klausimų dėl Helovyno kostiumų , ir į juos turėjome atsakyti. Mes gyvename nuo
paauglystės, atmesdami savo nuomones dėl Dievo absoliutų, metama savo nuomones
tarsi į Dievo absoliuto sieną, ir tai, kas nukrenta, leidžiame nukristi, o tai,
kas prilimpa prie Jo sienos, pasiliekame, jei tai prasminga. Galime sakyti, kad
nesvarbu, kuo tikime, norime, kad Jo žodis būtų paskutinis ir Jis mus
pataisytų.
Ji kovojo su mūsų berniukais, norinčiais persirengti ir
gauti saldainių, bet negalėjo iš karto aiškiai suprasti, kad Helovynas
šiuolaikiškai švenčiant visokius blogus ir tamsius dalykus skiriasi nuo kitų pagoniškas šaknis turinčių
švenčių. Po to ji suprato: "Kitos
šventės sėkmingai paverstos Kristaus šventėmis, bet Helovynas niekada nebuvo
paverstas krikščioniška švente. Tai lieka velnio ir viso to, kas bloga ir
tamsu, šventė." ir tik tam skirta ši šventė.
Negalėjome pakeisti nacionalinės kultūros per Helovyną,
bet galėjome ir padarėme įtaką mūsų šeimos ir surinkimo kultūrai. Persirengiančių
kostiumais vaikų neliko, bet nors mes atsiribojame nuo
tamsesnių temų, vaikai visada norės
saldainių. Taigi mes radome įvairių būdų tuo metu švęsti gyvenimą Kristuje. Tuo metu mes šventėme
derliaus šventę, minėjome žmones, ateinančius pas Viešpatį Jo derliaus
nuėmimui, dėkodami už gausų sodo derlių, taip pat suruošdavome kitokius šeimos bei surinkimo vakarėlius ir šventės.
Ar turėtume švęsti buvusias pagoniškas šventes paverstas
krikščioniškomis?
Tai atsakymas kiekvienai širdžiai. Supratau, kad
klaidinga religija nekenčia laisvės. Jis stengiasi kiekvieną gyvenimo elementą
sudėti į aiškiai apibrėžtą elgesio tvarką. Ar tai būtų Senojo Testamento aukos
– jei aš tai padariau, tai 2 balandžiai ir x šekeliai, arba jei tai padariau,
tai ožka ir grūdai, kuriuos reikia paaukoti – religija bando apibrėžti visus
įmanomus veiksmus ir pasekmes gyvenime.
Malonė yra daug sunkesnė nei Senojo Testamento įstatymas.
Įstatymas matavo veiksmą, bet ne širdį. Malonė matuoja širdį. Pats Viešpats
mumyse, matuoja ir kritikuoja mūsų mintis ir motyvus (Hebrajams 4:12-13).
Kiekvienas iš mūsų esame Jam atskaitingi kaip Asmeniui.
Pastebėta, kad mes vertiname kitus pagal jų veiksmus,
tačiau vertiname save pagal savo ketinimus. Vaikščiokite mylėdami .
Susilaikykite nuo nuomonės apie dalykus, kurie nėra jūsų reikalas. Tai lengva,
kai įprasi susigaudyti, supranti, kad jie atsiskaito Viešpačiui, o ne mums... Tai tikrai pašalina
spaudimą ir stresą... tai jų istorija.
Nauja tema kitą savaitę, iki tol, laiminu,
Džonas Fenas
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.