John Fenn , Savaitės Mintys, 2018 rugsėjo 29d.
Sveiki,
„Šofaro žinioje persipina Mesijinė viltis*, prisikėlimas
ir sielos nemirtingumas.” Taigi šiandien mes kalbėsime apie paėmimo ir anti-Kristo apsireiškimo ypatybes. * Hertz sudaryta kasdieninių maldų knyga (p. 865)
Mirusiųjų prisikėlimas buvo suprantamas jau nuo
senų senovės, ir Trimitų Šventė, kuri prasidėdavo per Jaunatį, kai nesimatydavo
mėnulio, visada buvo siejama su prisikėlimu. Paulius Jaunatį laiške
Kolosiečiams 2:17 vadina „būsimųjų dalykų šešėliu”. Tuos būsimuosius dalykus
mes vadiname paėmimu, hebraiškai „Natzal”.

Kai kurie mokytojai nesuprato, kodėl rašoma Saulė, o ne
saulė, tačiau jeigu suprasite, tai, ką parašiau anksčiau, bus aišku. Mėnulis
vaizduoja tikinčiuosius, kurie atspindi Saulės šviesą, ir bus paslėpti Jame ateityje
per jauną mėnulį. Paulius rašo tesalonikiečiams tai, ką jis rašė 1
Korintiečiams 15, pridėdamas kelias detales, tai mes ir aptarsime.
1 Tesalonikiečiams 4:
14-18
Jeigu tikime, kad Jėzus mirė ir prisikėlė, tai Dievas ir
tuos, kurie užmigo su Jėzumi, atves kartu su Juo. 15 Ir tai jums sakome
Viešpaties žodžiu, jog mes, gyvieji, išlikusieji iki Viešpaties atėjimo,
nepralenksime užmigusiųjų. 16 Nes pats Viešpats nužengs iš dangaus,
nuskambėjus paliepimui, arkangelo balsui ir Dievo trimitui (paskutinis
trimitas, kaip ir 1 Korintiečiams 15), ir mirusieji Kristuje prisikels
pirmiausia, 17 paskui mes, gyvieji, išlikusieji, kartu su jais būsime pagauti į debesis
susitikti su Viešpačiu ore ir taip visuomet pasiliksime su Viešpačiu. 18
Todėl guoskite vieni kitus šiais žodžiais.
(Kaip suprasti žodį „užmigusieji“. Tai ne „sielos miegas“,
greičiau žemiškas požiūris, kurį Jėzus naudojo nusakydamas Jayro dukters mirtį
Morkaus 5:39. Paulius laiške Korintiečiams taip pat sako, kad palikę kūną
staiga būsime su Viešpačiu, patvirtindamas šį supratimą.)
Tai būtent Paulius sakė 1 Korintiečiams 15:45-52, kad
nuskambėjus Paskutiniam Trimitui pirmiausia prisikels mirusieji Kristuje, tada
mes, gyvieji, būsime pakeisti ir susitiksime su jais ir su Juo.
Klausimas, į kurį neturiu atsakymo, yra toks: kaip Jis
tiems, kurie dabar yra su Juo, suteiks naują kūną? Jis sakė Korintiečiams, kad „palikę kūną, būsime
su Viešpačiu“, tai kaip Viešpats, mirusiems Kristuje suteiks fizinius ir
šlovingus kūnus? Jeigu kažkieno kūnas yra dulkės, ar visos dulkės iš įvairių
laikų ir vietų susirinks ir pavirs gyvais kūnais tų- kurie kažkada gyveno -
formą, ir tada jie bus perkeisti Dievo galia, ir pavirs dangiška medžiaga? Kaip
mirtingas apsivilks nemarumu?
Jėzaus atveju tai buvo paprasta – Jo miręs fizinis kūnas,
padarytas iš žemiškos medžiagos, kape nebuvo paliestas. Romiečiams 6: 4 sakoma,
kad Jis buvo prikeltas iš numirusių Tėvo šlove, kuri perkeitė Jo kūną į
dangiškos medžiagos „pašlovintą“ kūną. Tačiau, kas jeigu kieno nors kūnas jau
seniai yra virtęs dulkėmis? Aš nežinau! Mes apie tai galime tik
spėlioti, nes neturime jokių argumentų. Tačiau mes tai gana greit sužinosime.
1 Tesalonikiečiams 5 skyriuje Paulius sako pasauliui, kad
Jėzus paimdamas mus užklups, kaip vagis
naktį: „Bet jūs, broliai, nesate tamsoje, kad toji diena jus užkluptų lyg
vagis...“ 4-5 eil.
Supraskite palyginimą
Vagies, įsilaužiančio naktį, palyginimas naudojamas
aprašyti pasaulio perspektyvą įvykiui, kurį vadiname paėmimu. Vagis naktį įeina
į namus, kurie jam nepriklauso, kad
pavogtų daiktus, kurie jam tai pat nepriklauso, ir tai daro slapta užpuldamas.
Pasauliui Jėzus yra vagis, įeinantis į
namus, kurie Jam nepriklauso (mūsų namai Jam priklauso, kadangi mūsų kūnai yra
Šventosios Dvasios buveinė) ir imantis tai, kas Jam nepriklauso (legaliai už
mus buvo sumokėta kaina ir mes priklausome Jam, tai gi, paskutiniąją dieną, Jis
negalės būti apkaltintas). Tada jis užbaigia, jog Dievas mus išvadavo nuo
ateinančios rūstybės, tai gi guoskime vieni kitus šiais žodžiais. Jūs nemiegate
ir Jis jums nėra vagis!
Pauliui neužteko pirmo
laiško Tesalonikiečiams
Taigi savo antrame laiške Paulius leidžiasi į detalias: 2
Tesalonikiečiams 2: 1-8:"
Mes prašome jus, broliai, dėl mūsų Viešpaties Jėzaus
Kristaus atėjimo ir dėl mūsų surinkimo pas Jį: 2 nesiduokite taip greitai nukreipiami nuo sveiko proto ir
įbauginami ar dvasia, ar žodžiu, ar neva mūsų parašytu laišku, esą Kristaus
diena jau atėjo. 3 Tegul niekas
jūsų neapgauna kuriuo nors būdu! Pirmiau turi ateiti atkritimas ir būti apreikštas nuodėmės žmogus, pražūties sūnus,
4
prieštarautojas, kuris išaukština save prieš visa, kas vadinama Dievu ar
garbinama, ir pats sėdasi kaip Dievas Dievo šventykloje, rodydamas save esant
Dievu. 5 Ar neprisimenate,
jog aš tai sakiau jums, tebebūdamas tarp jūsų?
6 Jūs gi žinote, kas dabar jį sulaiko, kad jis būtų apreikštas savo metu. 7 Nedorybės paslaptis jau veikia,
kol bus patrauktas tas, kas jį
sulaiko. 8 Tada
pasirodys nedorėlis, kurį Viešpats sunaikins savo burnos kvėpimu ir
sutriuškins savo atėjimo spindesiu.
Kažkodėl mes patikėjome, kad atsimetimas nuo tikėjimo
sulaiko nuo anti-Kristo apsireiškimo. Tame nėra jokios prasmės, kadangi mes iš
tiesų esame žemės druska, apsauginė priemonė. Pažvelkite į bet kokią visuomenę
ir pamatysite, kad Dievo tikintieji buvo apsauga, laisvės ir kūrybiškumo
šaltinis. Tai kaip gi atkritimas nuo Dievo galėtų suturėti nuo anti-Kristo
apsireiškimo? Kaip atsimetimas nuo tikėjimo susijęs su ‚patraukimu‘? Nesueina
galai.
Teisingas atsakymas yra
išsireiškime „atkritimas“ arba graikiškai apostia.
Pauliaus laikais (kaip parašyta Išplėstinės Biblijos
išnašose) šis išsireiškimas buvo naudojamas, kai buvo norima pasakyti būtent
tai, ką Paulius pasakė – kalbant apie išvykimą, išsiruošimą kelionėn,
pradingimą iš akiračio, ir pirmiausiai buvo naudojamas aprašyti horizonte iš
akiračio pranykstančioms laivo burėms. Tai reiškė pasitraukimą, išvykimą.
Toks supratimas įgyja gramatinę prasmę ir Roš haŠananoje.
Paulius juk negalėjo korintiečius, kolosiečius ir tesalonikiečius mokęs apie
Roš haŠana ir paskutinį Trimitą, staiga pakeisti savo nuomonės. Jis sakė:
Neleiskite, kad kas nors jus suklaidintų. Ta diena neateis, kol pirmiau neįvyks
išvykimas (kelionė, pašalinimas iš akiračio, t.y. paėmimas), o TADA galės būti
apreikštas nuodėmės žmogus...dabar jūs žinote, kas jį sulaiko nuo apsireiškimo,
kad jis galėtų būti apreikštas tinkamu metu, kai jis bus pašalintas iš
akiračio. Tada jis (Kristaus kūnas), kuris sulaiko, ir toliau taip darys, kol
bus pašalintas iš akiračio.“
Taigi mes matome, kad I Korintiečiams 15, Kolosiečiams 2:
17, I ir II Tesalonikiečiams yra nuoseklūs mokyme apie Paskutinį Trimitą.
Dauguma Krikščionių yra labiau įpratę, kad Kristaus kūnas
mums asocijuotųsi su Kristaus nuotaka, nei su Kristaus kūnu. Dažniausiai
įvardis „jis“ NT naudojamas nusakyti Kristaus kūnui. Paulius dažnai naudoja šį
išsireiškimą, tai gi neturėtų stebinti, kad jis kalba apie Kristaus kūną,
patrauktą iš akiračio. Kolosiečiams 2: 17: kūnas yra Kristaus. Kolosiečiams 1:
24: „dėl Jo kūno – surinkimo(bažnyčios)
Efeziečiams 5: 23:
„Kristus yra galva surinkimo(bažnyčios), – Jis kūno gelbėtojas.“ 1
Korintiečiams 12: 12: „Nes kaip kūnas yra vienas ir turi daug narių, o visi to
vieno kūno nariai, nepaisant daugumo, sudaro vieną kūną, taip ir Kristus.”
Kyla klausimas: kaip apsireikš anti-Kristas? Danieliaus
9: 26-27 sakoma, kad iškils vadas, kuris su Izraeliu sudarys 7 metų taikos
sutartį. Jėzus tai mini Mato 24: 15, patvirtindamas šį supratimą. Danielius
teigia, kad šių 7 metų viduryje vadas atsisės šventykloje, lieps nutraukti bet
kokius aukojimus ir nutrauks sutartį su Izraeliu. Jėzus sako, kad tai
matantieji bėgtų iš miesto ir slėptųsi, nes tuo metu kils baisus suspaudimas,
kol Jis sugrįš. (Mato 24: 15-20) Dėl to, kai kurie sakys, kad anti-Kristas
nebus apreikštas, kol neįpusės 7 metų sutarties laikas, ir dėl to paėmimas
turėtų įvykti praėjus pusei suspaudimo laiko. Tačiau tai prieštarautų Roš aŠanai,
ir tai Jėzus ir visa Jo aplinka suprato. Panašiau, kad anti-Kristas bus apreikštas,
kaip teigia Danielius, jam sudarius 7 metų sutartį su Izraeliu. TAIP jis ir bus
atpažintas – kaip sutarties sudarytojas. Jo išdavystė įvyks praėjus 3 ½ metų,
tačiau išlikusieji gyvi pažins jį. Pagal šį scenarijų jis ims vadovauti iš kart
po paėmimo, prasidėjus suspaudimui, 7 metams Jokūbo Vargų. Kitą savaitę
perjungsiu pavaras, kad pakalbėtumėm apie 2 ožius, kuriuos naudodavo Jom Kippur
šventės metu, ir kodėl tai susiję su Jėzaus sugrįžimu, ir dar daugiau. Iki tada! Laiminu jus.
John Fenn
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.