John Fenn, Savaitės Mintys, 2018 spalio 5d.
Sveiki,
Man
augant, vienas iš mano brolių būdavo atpirkimo ožys, nuolat į save
atkreipiantis mūsų tėvo pyktį. Iš dalies dėl to, kad jie buvo labai panašios
asmenybės, iš dalies dėl problemų su kuriomis mūsų tėvas tvarkėsi, jis vis
išsiliedavo ant mano brolio, visada atrodydavo, kad jis gaudavo didžiausią bet
kokios tėvo bausmės dalį. Tačiau iš kur yra kilęs žodis atpirkimo ožys? Kodėl
jis yra naudojamas iki šių dienų, norint pasakyti, kad ant kažko krito bausmė?
Štai iš kur tai kilo
1536
spalio mėnesį anglui William Tyndale buvo įvykdyta mirties bausmė - pririštas
prie stulpo ir pasmaugtas, o jo kūnas sudegintas. Nusikaltimas, kuriuo jį apkaltino
karalius Henrikas VIII buvo erezija – mat jis buvo protestantas. Tuo metu rašto
vertimas į anglų kalbą buvo baudžiamas mirtimi, tai gi jo 1530 Biblija,
išversta į šnekamąją anglų kalbą padarė jį žymiu žmogumi. Įdomus pastebėjimas:
Jo 1530 Biblija buvo pirmoji Biblija anglų kalba Dievui nusakyti naudojusi
vardą „Jehovah“.
Mirties akivaizdoje jis meldėsi, kad Anglijos
karaliaus akys atsivertų, ir nepraėjus mažiau nei 2 metams karalius Henris
leido Anglijos Bažnyčiai naudotis „Didžiąja Biblija“, kuri buvo beveik tokia,
kokią paliko Tyndale‘is. Ironiška, kad po kokių 70 metų, 1611 išleidus
karaliaus Jokūbo Bibliją (KJB), paaiškėjo, kad 54 mokslininkai, parašę KJB,
nusirašė nuo Tyndale‘io Biblijos. Nuostabu. Tačiau šeši metai prieš mirtį,
1530, Tyndale‘io Biblija išvertė 1 žodį į anglų kalbą, kuris išliko iki šių
dienų, o dėl jo ir kilo ši diskusija: Atpirkimo ožys.
„Atpirkimo
ožys“ kilęs iš Hebraiško žodžio ‚azazel‘ iš Kunigų knygos 16: 8, kas reiškia
„ožys, kuris išeina(išvyksta)“ arba „išnešantis nuodėmes“. Laikui bėgant
pabėgantis ožys gavo trumpesnį pavadinimą -atpirkimo ožys. Dar ir šiandien daug tarnybų, šeimų,
socialinių grupių vadina asmenį, ant kurio krinta pyktis arba bausmė –
atpirkimo ožiu.
Atpirkimo Diena – Jom Kipur
Atpirkimo
Dieną Jėzaus auka ant kryžiaus atitinka 2 ožius. Tai -ne avinėliai, bet ožiai.
Aš jau kalbėjau apie tai, kaip Jom Kipur simbolizuoja Jėzaus sugrįžimą, nes
taip ir yra. Kadangi Pascha (avinėlis) ir Neraugintos Duonos šventė pavasarį
smulkiau kalba apie Jo esančio be nuodėmės auką ir mūsų nuodėmių atleidimą, Yom
Kipur rudens pasninkas detalizuoja galutinę nuodėmės pabaigą. Tai reiškia, kad
visi ir viskas stos prieš Dievą, kad atsiskaitytų už savo gyvenimą. Kai Jis
sugrįš, tai reikš žmogaus valdžios pabaigą ir fizinę bei tiesioginę Dievo
valdžios pradžią žemėje. Kunigų 16: 11-14 smulkiai pavaizduoja vyriausiąjį
kunigą, aukojantį jaučius už savo nuodėmes, o tada nešantį smilkalus į šventų
švenčiausiąją, kad smilkalų dūmai* apdengtų Gailestingumo Sostą – Dievo buvimo vietą. Net gi po 400 metų
Dovydas pažinojo Dievą, kaip „gyvenantį** tarp cherubų‘ – auksinių cherubų,
esančių ant Sandoros Skrynios, Gailestingumo Sosto. *Apreiškimo 5: 8 smilkalai
yra „šventųjų maldos“. **II Samuelio 6: 2.
Po to, kai kunigui būdavo atleistos jo paties
nuodėmės, jis galėdavo atstovauti žmones. Tam buvo naudojami 2 ožiai: Ožys
aukai už nuodėmes ir atpirkimo ožys. Jie abu atspindi Jėzaus atliktą darbą ant
kryžiaus, bei Jo dvigubą Dievo tapusio Žmogumi prigimtį.
„Paskui
aukos ožį už tautos nuodėmę, įneš jo kraują už uždangos... Taip bus apvalyta
Švenčiausioji nuo izraelitų nešvarumo, jų nusikaltimų ir visų nuodėmių...“
Kunigų 16: 15-16
Pastebėkite tai
Mintis,
kad Dievas reikalauja apvalyti Šventąją Vietą krauju atrodo yra svetima
daugumai krikščionių. Potekstė būtų tokia, lyg pačiam dangui reikia apsivalyti,
lyg dangus arba Dievas būtų kažkaip susipurvinęs Savo žmonių nuodėmėmis.
Pastebėkite, kad Dievas pamini tris problemas:
Nešvarumą,
nuodėmes ir nusižengimus.
Nuodėmė
yra vertikalus Dievo įžeidimas, nusižengimas yra horizontali nuodėmė prieš kitą
asmenį (kuri taip pat yra nuodėmė prieš Dievą) ir nešvarumas yra apskritai
žmonijos nuodėmingumas. Tai susiję su puolusia žmogaus prigimtimi. Todėl Šventa
Vieta, Sandoros Skrynia, turėjo būti apšlakstoma paaukoto už nuodėmes ožio
krauju, kad būtų apvalyta.
Jėzus
ant kryžiaus išpildė ožio už nuodėmes auką, apvalydamas dangų, nes laiške
Žydams 9: 23–24 skaitome:
„Todėl
dangiškųjų dalykų atvaizdai turėjo būti šitaip apvalomi (veršių ir ožių
krauju), o patys dangaus dalykai – geresnėmis aukomis negu šitos. Mat Kristus
įžengė ne į rankų darbo šventyklą – tikrosios atvaizdą, bet į patį dangų, kad
dabar pasirodytų už mus Dievo akivaizdoje...“
Jėzus
buvo tikrasis „ožio aukos už nuodėmes“ išpildymas, po to Jis užnešė Savo auką į dangų, kad pats
stotų priešais Tėvą. „Bet Viešpats (Tėvas) panorėjo jį sumušti, Jis atidavė jį
skausmui. Kai tu (angl.) pamatysi
Jo sielą kaip auką už nuodėmę...
Jis matys savo sielos vargą ir bus patenkintas... mano teisusis tarnas
nuteisins daugelį, nes jis neš jų nusikaltimus... kadangi jis
atidavė(angl.išliejo) savo sielą mirčiai ir buvo priskirtas prie nusikaltėlių.
Jis nešė daugelio nuodėmes ir užtarė nusidėjėlius“ (Izaijo 53: 10:12).
Išpildydamas
ožio, aukojamo už nuodėmes, darbą, jis taip pat įvykdė ir atpirkimo ožio darbą.
Štai kodėl Dievas įsakė Atpirkimo Dieną
aukoti 2 ožius. Tuo Jis norėjo parodytų Izraeliui jų Mesijo dvigubą
prigimtį, ir kad kryžiaus darbas atliktas žemėje, būtų priimtas ir danguje.
Atpirkimo ožys
Po
ožio už nuodėmes paaukojimo Aukščiausiasis Kunigas savo dėmesį nukreipdavo į
atpirkimo ožį. Kunigų 16: 20-22 sakoma, kad Aaronas uždėdavo rankas ant
atpirkimo ožio ir išpažindavo Izraelio nedorybes, nusikaltimus ir nuodėmes,
„sudėdamas jas ant ožio galvos“, ir tada išsiųsdavo ožį į dykumą. Tekste
sakoma, kad jaunuolis išvesdavo ožį į dykumą, į negyvenamą vietą, kur jis
vienas susitikdavo su Viešpačiu.
Jėzus
– tikrasis atpirkimo ožys - išgyveno šią dykumos patirtį, kai ant kryžiaus
šaukė: „Mano Dieve! Mano Dieve! Kodėl mane apleidai?!“ „...Viešpats uždėjo ant
jo visus mūsų nusikaltimus...“ Izaijo 53: 6.
Kodėl ožys, o ne avinėlis?
Ožys
reiškia nuodėmę ir nutolimą nuo Dievo malonės. Mato 25: 31-32 sakoma, kad Jėzui
sugrįžus, Jis atsisės savo šlovės soste ir atskirs tautas vieną nuo kitos, kaip
piemuo atskiria avis nuo ožių. Sakoma, kad avių tautas Jis pastatys Savo
dešinėje, o ožių tautas – Savo kairėje. 34 eilutėje sakoma, kad Jis tars avių
tautoms įžengti į karalystę, paruoštą joms nuo pasaulio sukūrimo. O ožių
tautoms Jis lieps pasišalinti iš Jo buvimo. Pasirinkdamas ožį aukai už nuodėmes
ir atpirkimo ožį, Tėvas pabrėžia žmonių nuodėmę ir nusidėjėlio mirtį ant
kryžiaus. Taip, jis buvo Perėjimo avinėlis, miręs už Savo žmones. Pernešantis
jų nuodėmes. Tačiau galiausiai, Jis buvo ožys, nuodėmes nunešanti auka,
mirštantis dykumoje nuo Dievo rankos likęs su Juo vienų vienas, ir tuo pat metu
Jis buvo tobulas Žmogus pasirodantis
danguje ir aukojantis Savo auką. Nuostabi malonė.
Kitą
savaitę aš pabaigsiu šią temą,
kalbėdamas apie tai, kas vyks žemėje
Palapinių Šventės metu. Aš susitelksiu ties Jo karalystės ir Jo 1000 metų valdymo įsteigimu, pradėdamas
nuo anksčiau minėto tautų atskyrimo.
Iki
tada – laiminu jus.
John
Fenn
www.churchwithoutwallsinternational. arba rašykite man el.
laiškus : cwowi@aol.com
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.