John Fenn, 2015 m. balandžio
mėn. 4 d.,
Sveiki,
Kartą
aš paklausiau, kodėl mega bažnyčios pastorius iliustruodamas savo šventinį
pamokslą dramatizuodamas paminėjo, kad Jėzus buvo nukryžiuotas penktadienį, nors
jis žinojo, kad Jėzus buvo nukryžiuotas ketvirtadienį. Jis atsakė: „Tai
lengviau negu vardinti visas detales, kurių reikia, jei nori pateikti tiesą“.
Per
šešias to pamokslo prezentacijas apsilankė apie 24.000 žmonių, taigi visi 24.000
buvo mokomi Viduramžių bažnyčios klaidos, kuri, aš manau yra liūdna. Pažiūrėkime,
kodėl įslinko ta klaida.
Velykų savaitės
pamatas – Pascha
Savo
mirtimi, palaidojimu ir prisikėlimu Jėzus įvykdė 3 pavasario šventes, kurios
simbolizavo Jo auką ant kryžiaus ir Jo prisikėlimą. Tai – Neraugintos Duonos, Paschos,
ir Pirmų vaisių šventės, kurios pirmą kartą yra sutinkamos, kai Izraelis ketino
palikti Egiptą, ir detaliai aprašytos Išėjimo 12:1-19 ir Kunigų 23:4-14.
Nerauginta
Duona
– mielės čia simbolizuoja nuodėmę, taigi jie 7 šventės dienas nevalgydavo
mielių, tuo parodydami Jėzaus nenuodėmingą gyvenimą. Jie 7 dienas valgė neraugintą
duoną, 7 simbolizuoja užbaigtumą, bet paskutinę
šventės dieną, kuri buvo sabatas tos šventės metu, jie valgė ėriuką su savo
duona. Jėzaus gyvenimas buvo be nuodėmės – tai nenuodėminga Duona iš dangaus.
Tikintieji vienu metu valgo abu – nenuodėmingą Duoną ir Paschos Avinėlį,
paaukotą už mūsų nuodėmes.
Pascha buvo Neraugintos
Duonos Šventėje, ji susijusi su durų staktos žymėjimu aukojamo avinėlio krauju.
Taigi, kai teismas atėjo į Egiptą, izraelitai, kurių namų durys buvo pažymėtos
krauju, nebuvo pažeisti. Žinoma, mūsų „namai“ esame mes patys, gyvieji namai,
kuriuose gyvena Jėzus, kurie turime Avinėlio kraują ant savęs. (1 Korintiečiams
6:19)
Pirmi
Vaisiai
buvo švenčiami kitą diena po sabato, kuris buvo po Paschos. Tada kunigas
paimdavo pirmą derliaus javų pėdą ir mosuodavo Viešpačiui, tai reiškė ateinantį
dar didesnį derlių. Izraelis išėjo iš jūros palikęs Egiptą Pirmųjų Vaisių šventės
rytą, tai simbolizavo Jėzų, kuris buvo prikeltas per Pirmuosius Vaisius ir taip
išsipildė tai, ką pranašavo Raudonosios jūros perėjimas.
Jėzaus Paschos savaitė
Kaip
pasakyta Išėjimo 12:3, dešimtą mėnesio dieną avinėlis bus atnešamas į namus,
kad būtų ištirtas, ir nuspręsta, ar jis yra vertas būti aukojamu, iki to laiko,
kai jis buvo nužudytas „tarp dviejų vakarų“, o tai 3 valandą po vidurdienio (15:00)
14-tą dieną. Įsivaizduokite, kaip mažas ėriukas atnešamas į jūsų namus 4
dienoms, kaip tu pažįsti jį, prisiriši. Jėzaus tarnavimas buvo 3½ metų, kurių
metu, Jis buvo ištirtas Izraelio namuose ir galiausiai Piloto, to meto
aukščiausios valdžios paskelbtas be kaltės.
Aukojimo
diena buvo vadinama pasiruošimo diena, nes kai tik avinėlis būdavo
nužudytas 3 valandą po pietų, jis turėjo būti paruoštas valgymui vakarienei,
kuri prasidėdavo nusileidus saulei. Prisiminkite, kad žydų diena prasideda,
kuomet nusileidžia saulė, nes Dievas kurdamas pradėjo nuo tamsos, po to sukūrė
šviesą pirmajai dienai, taigi dėl diskusijos tikslų aš naudosiu 6 valandą po
vidurdienio (18:00) kaip saulės nusileidimą ir kitos dienos pradžią.
LABAI SVARBUS POŽIŪRIS
–
Štai iš čia yra tai, kodėl penktadienis tapo nukryžiavimo diena.
Visos
4 evangelijos sako, kad Jėzus mirė pasiruošimo dieną, kai buvo nužudytas
Paschos Avinėlis, 3 valandą po vidurdienio: „Ir tą dieną buvo pasiruošimo
diena, ir greitai turėjo prasidėti Sabatas „ir kai vakaras atėjo, kadangi tai
buvo pasiruošimo diena, tai yra diena prieš sabatą“. (Šventas Sabatas buvo
paskutinė šventės diena, ne Šeštadienis – Mato 27:62, Morkaus 15:42, Luko 23:54,
Jono 19:14, 31, 42)
Kadangi
pagonių kilmės Romos Katalikų bažnyčios tėvai nežinojo, kad Pascha turi šventą
Sabatą, kuris prasideda vakare, kai jie valgo, jie galvojo, kad paminėtas
Sabatas yra šeštadienis! Todėl mes dabar turime Didįjį Penktadienį. Jie
neturėjo supratimo apie 2 Sabatus, kurie buvo paminėti, todėl kad po Sabato
buvo dar vienas ceremoninis Sabatas. Dėl tų dviejų Sabatų moterys negalėjo
aplankyti kapo iki Sekmadienio.
Viską sudėjus kartu –
Palmių sekmadienis, 10 diena, pradeda tyrimo laiką „namuose“.
Jėzus
buvo ne tik „tiriamas“ beveik 4 metus Izraelio namuose – tai simbolizavo 4
dienas Paschos Avinėlio tyrimą, bet Morkus buvo įkvėptas parašyti, kad 4-ą dieną,
Jis buvo tiriamas lyderių. Morkaus 11:1-11, ką mes vadiname Palmių Sekmadieniu,
10-tą Nisano mėnesio dieną, Jėzus ateina į namus ištyrimo laikui.
Žmonės
klojo palmių šakas prieš asiliuką, ant kurio niekas anksčiau nejojo, tuo dar
kartą parodoma Jėzaus viršenybė virš kūrinijos (vėjas/ bangos, maisto
padauginimas, vandens pavertimas vynu) ir Jo savanoriškas gyvenimo paaukojimas,
kaip Paschos Avinėlio. Žmonės šaukė: „Hosana, Palaimintas, kuris ateina
Viešpaties vardu...“
Šitas
žodis „Hosana“, reiškia „išgelbėk mus“. Išsireiškimas paimtas iš 118 psalmės,
kuri buvo dainuojama ir skaitoma per Paschos savaitę (Mato 26:30), visa
pastraipa sako štai ką:
„Aš
nemirsiu, bet gyvensiu ir skelbsiu Viešpaties darbus. Viešpats mane nuplakė
griežtai, bet mirčiai neatidavė... akmuo, kurį statytojai atmetė tapo kertiniu
akmeniu. Tai Viešpats padarė ir tai nuostabu mūsų akyse. TAI diena, kurią
Viešpats sukūrė, džiaukimės ir linksminkimės! IŠGELBĖK DABAR O VIEŠPATIE
(hosana) ir atsiųsk mums išgelbėjimą! Palaimintas yra Tas, kuris ateina
Viešpaties vardu; mes laiminame jus iš Viešpaties namų... Suriškite dabar auką
ant altoriaus. Tu esi Dievas ir aš šlovinsiu Tave. Tu esi mano Dievas ir aš
išaukštinsiu Tave. Dėkokite Viešpačiui, nes Jis yra geras, ir Jo gailestingumas
amžinas.“ Psalmių 118:17-29
Tai
buvo sekmadienis, 10 diena, o Morkaus 11:11 sako, kad Jis ir dvylika išvyko ir
praleido naktį Betanijoje.
12
eilutė sako „O ryte“, pirmadienį, 11 dieną, Jis įsakė figų medžiui mirti, kad
nebūtų ant jo vaisių, ir tai Izraelio įvaizdis tą savaitę, Izraelio, kuris
turėjo priimti Jį, bet nepriėmė. Tada Jis nuėjo į šventyklą ir „apvalė“
šventyklą nuo pinigų keitėjų ir prekiautojų, kurie prekiavo gyvuliais skirtais
aukojimui. 19 eilutė sako, kad vakare jie paliko miestą.
Jūs
galite įsivaizduoti Jėzaus emocijas, Kuris žinojo, kad tai yra Jo kaip Paschos
Avinėlio ištyrimo laikas. Ir kad šventykloje yra pardavinėjami gyvuliai, skirti
aukojimui kūnišku būdu, kuriuos aukoja žmonės, neturintys supratimo, kas
vyksta. Jis privertė juos pasišalinti, ruošdamas kelią tikrajai Aukai, kuri tą
savaitę bus aukojama.
Morkaus
11:20 sako: „Ryte“ o tai 12-ta diena, ketvirtadienis, tai yra ilgiausia
ištyrimo diena. Morkus skiria likusią 11 skyriaus dalį ir visą 12 skyrių
rašydamas apie tai, kaip įvairių grupių lyderiai Jį egzaminavo:
11:27-28:
prie Jo priėjo aukštųjų kunigų, Rašto žinovų bei vyresniųjų ir klausė: „Ir
kokia valdžia tu darai šituos dalykus?“
12:13:
„Ir jie pasiuntė pas Jį fariziejų ir erodininkų, kad pagautų Jį
žodžiuose“.
12:18:
„Tada atėjo pas Jį sadukiejų...“
12:28:
„Ir vienas iš Rašto žinovų...“
Galiausiai
ištyrimas buvo baigtas, jie net nenorėdami įvykdė Tėvo planą ir legaliai įrodė,
kad Jėzus yra vertas būti aukojamas, ir tai baigiasi Morkaus paskelbimu 12:34: „Ir
joks žmogus po to nedrįso Jo klausinėti.“ Jie nustojo Jį klausinėti vėlai
ketvirtadienį, nes Morkaus 14:1 sako:
„Iki
Paschos ir Neraugintos duonos šventės buvo likę dvi dienos“. Turima omeny
ketvirtadienis.
Tai
sutinka su visomis 4 evangelijomis, kurios teigia, kad Jėzus mirė pasiruošimo
dieną, ketvirtadienį 14 dieną, ir tą vakarą buvo Sabatas (15 diena), vėliau
Šeštadienis (16 diena) Sabatas, po to Pirmų Vaisių šventė Sekmadienį (17 dieną),
Sekmadienio rytą Jėzus prisikėlė, kaip pirmas gimęs iš mirties.
Ant
kryžiaus Jėzus pasakė: „Pabaigta“, tai graikiškas žodis „tetelestai“, pirmą
kartą panaudotas graikų, po to romėnų kapitono, kuris stebi mūšio lauką ir
praneša: „Pabaigta“. Teiginys “tetelestai“ reiškė daugiau nei stebėjimas, tai
buvo skelbimas, kad mūšis laimėtas ir dabar jie gali nukreipti savo dėmesį
pasidalinti grobį – ir tai būtent pasakė Jėzus, kai Jis mirė – mūšis laimėtas,
dabar belieka pasiimti grobį.
Kitą savaitę apie tai,
kas įvyko žemesnėse Žemės dalyse, ir prisikėlimas, iki tada. Būkite palaiminti!
Neužmirškite rašyti
man asmeninius e-laiškus šiuo adresu
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.