Tarptautinė Bažnyčia be Sienų (CWOWI)

Tarptautinis Surinkimas be Sienų (CWOWI) - Pasaulinis Namų Surinkimų (Bažnyčių) tinklas
Mes tikime, kad namų surinkimai aprašyti Apaštalų darbų knygoje ir Pauliaus laiškuose yra normali krikščionybė. Šitie surinkimai sudaryti iš draugų, bendradarbių, kaimynų, kurie reguliariai renkasi namuose tam, kad augtų Kristuje ir, kad Viešpaties valia įvyktų jų gyvenime. Čia pateikiami Pasaulinio Namų Surinkimų tinklo įkūrėjo John Fenn straipsniai ir mokymai „Savaitės Mintys“.

2014 m. rugsėjo 8 d., pirmadienis

Baimė ir neprotingi sprendimai. 2 dalis

John Fenn, 2014 m. rugpjūčio mėn. 16 d.,

Sveiki,
Praeitą savaitę aš dalinausi apie tai, kaip baimė visų pirma verčia bėgti nuo nepatogios darbo situacijos, užuot ieškojus Viešpaties ir leidus Jam mus keisti. Apibendrindamas dešimtmečius savo tarnavimo patirties, aš pateikiau pavyzdžių, kurie tinka visiems, tačiau nėra taikomi nė vienam asmeniškai. Tai pratęsiu ir šią savaitę.

Privatumo ratas plečiasi
Kai Viešpats dirba su žmogum dėl tam tikros problemos, visų pirma Jis daro tai asmeniškai t.y. pirmiausia Viešpats bando atkreipti žmogaus dėmesį į nuodėmę giliai širdyje neįveldamas kitų žmonių. Tai gali trukti trumpą laiką arba metų metus ar net dešimtmečius, kol Viešpats laukia kada žmogus susitvarkys su nuodėme ir daugiau prie jos nebesugrįš.

Tik po to, kai baigiasi visos pastangos, susitvarkyti su tuo žmogumi asmeniškai, Viešpats leidžia apie nuodėmę sužinoti vienam iš jo artimųjų. Tai gali būti sutuoktinis ar draugas. Panagrinėkime vieną pavyzdį iš sutuoktinių gyvenimo.

Įsivaizduokime, kad sutuoktinis sužino apie nuodėmę. Viešpaties ketinimas toks, kad sužinojęs asmuo nusižemintų prieš savo sutuoktinį ir padėtų jam susitvarkyti su tuo, nes dažniausiai abiejų problemos santuokoje galėjo ir iššaukti tą nuodėmę. Čia mes sutinkame Šventąją Dvasią. Būtent čia Ji tarpininkauja, kai vyras ir žmona kovoja su nuodėme neviešindami jos.

Netgi jeigu nuodėmė yra į santuoką atsinešto bagažo dalis, Viešpats atskleidžia ją sutuoktiniui tam, kad šis prisidėtų prie išgydymo ir panašėjimo į Kristų, o visa tai sujungtų sutuoktinius dar tvirtesniu ryšiu.

Tuo pačiu būdu Viešpats veikia ir dviejų artimų draugų tarpe pamažu praplėsdamas privatumo ratą, tam kad asmuo galėtų saugiai tvarkytis su problema žinodamas, kad ji yra patikėta geram draugui.

Jūs greičiausiai nė nesusimąstėte apie šį skyrių tokiame kontekste
Jau minėtas procesas atsiskleidžia Mato 18:15-20. Pagrindinė mintis pradedama vystyti 11 eilutėje kur pasakojama apie pasiklydusią avį. Toliau mintis tęsiama ir Jėzaus moko apie tai, kaip padėti asmeniui, kuris nusižengia (15 eilutė). Pasiklydusi avis žino savo nuodėmę, taigi šiuo atveju Viešpats tvarkosi su ja asmeniškai. Tada Jėzus atskleidžia kitam asmeniui, kuris sužinojęs apie nuodėmę eina pas nusidėjėlį bandydamas padėti jam viską išspręsti. Jeigu gero norintis draugas yra atstumiamas, tada sekantys du ar trys asmenys, taipogi sužinoję apie jo nuodėmę, eina pas jį, jeigu likę trys yra atmetami, tada jie pasako lyderiams.

Asmeniui atmetus lyderio (-ių) pagalbą, Jėzus liepė jį mylėti taip, kaip mylime neišgelbėtą žmogų – ne atstumti ir išvaryti kaip, kad klaidingai moko daugelis pastorių, bet mylėti kaip liepė Jėzus, tokia pat meile, kuri rodoma nusidėjėliui. (Mato 5:43-45; 18:17)

Toliau, tie du ar trys asmenys besirūpinantys savo draugu susitinka melstis turėdami vieną tikslą, kad jų draugas/ė, kuris/i yra kaip ta pasiklydusi avis susitaikytų su Viešpačiu. Šiuo metu Dievas yra jų tarpe ir girdi jų maldas bei kryptingai veikia, kad įvyktu atgaila, išgydymas ir atstatymas. (Jei ši tema jus domina, aš turiu porą įrašų apie atleidimą, klausydami jų galėsite sužinoti plačiau. „Kalno pamokslas 2“ taip pat nagrinėja šią temą.)


Grįžtame prie žmogaus širdies ir Viešpaties
Visų pirma viskas vyksta asmeniškai tarp to žmogaus ir Viešpaties. Jeigu jis atsisako susitvarkyti su nuodėme, Viešpats leidžia sutuoktiniui arba artimam draugui sužinoti apie paslaptį. Jeigu jis vis tiek nenori su tuo susitvarkyti, Viešpats išplečia ratą ir įtraukia trečią asmenį, pastorių ar patarėją. Dievas šioje situacijoje ketina suteikti pagalbą pasinaudodamas trečiuoju asmeniu, kuris yra gerbiamas ir niekam neatskleis problemos, bet padės iš jos išsilaisvinti ir išgyti.

Jeigu asmuo vis dar nenori susitvarkyti su problema, tada toks atsisakymas, turi būti paviešintas Viešpaties. Rašte mes matome tokius karalių Dovydo ir Sauliaus bei Ananijo ir Safyros atvejus, taip pat atvejį su vyru kuris turėjo lytinius santykius su savo pamote iš 1 Korintiečiams 5 skyriaus.

Dabartiniais laikais išviešinti žymių tarnautojų  nuopuoliai atsiduria straipsnių antraštėse, ir kiekvienu atveju Viešpats ragina susidoroti su nuodėme tuo pačiu būdu – asmeniškai, tada –atskleisdamas sutuoktiniui, tada žmonėms tarnaujantiems kartu ir, galų gale, viešumai, kuri (tikėtina) priverčia juos susitvarkyti su savo problemomis.

Mūsų Dangiškasis Tėvas yra daug didesnis nei dauguma krikščionių įpratę manyti, nes Jis taip pat sistematiškai dirba su išgelbėtais ir neišgelbėtais, norėdamas gero ir tikėdamasis suteikti jiems pilnatvę. Pavyzdžiui, sutuoktiniai gyvenantys kitoje gatvės pusėje turėjo nutraukti santuoką po to, kai į viešuma iškilo žmonos romanas su jos viršininku. Šios skyrybos tėra tik moters metų metus slėptų įgeidžių pasekmė. Jos atsisakymas su tuo susitvarkyti su Dievo pagalba ar be jos baigėsi iširusia santuoka.

Kita galbūt jūsų pažįstama pora kenčia nuo sutuoktinio priklausomybės lošimams, kuri privedė prie to, kad šeima baigia prarasti namą. Panašių pavyzdžių yra daug ir visose šiose gyvenimo situacijose Viešpats pirmiausia siekia, kad žmogus susitvarkytų su problema asmeniškai, jei ne, tada su sutuoktiniu, jei dar ne, tada su trečiąja puse, o jei ir tada ne, tuomet viešai...

Jis pasisakė, ji pasisakė, o kažkas bijo pasakyti
Tarkime, vienas sutuoktinis randa pornografinio turinio kito sutuoktinio kompiuteryje. Iki šio momento Viešpats dirbo pornografijos stebėtojo širdyje kviesdamas jį liautis stebėjus netinkamus vaizdus, bet jis neklausė Viešpaties ir tęsė tokius veiksmus. Buvusi geismo problema buvo atsinešta į santuoką, tačiau skirtumas yra tas, kad dabar Viešpats davė sutuoktinį į pornografija užsiimančio žmogaus gyvenimą, kad jis/ji padėtų susitvarkyti su šia problema. Taigi kažkuriuo momentu, kai su nuodėme nėra tvarkomasi asmeniškai, Viešpats leidžia sutuoktiniui apie ją sužinoti.

Sutuoktinis, kuris sužino apie nuodėmę yra apimtas/a baimės. Būtent ji mintyse verčia kurti pačius baisiausius scenarijus dar prieš ruošiantis pokalbiui. Ar jis mane paliks? O gal jis man trenks? Ar sužinos mūsų draugai? Kaip aš vėl galėsiu juo pasitikėti? Baimę jaučia ir tas sutuoktinis, kuris slėpė problemą, todėl jis kelia klausimus: ar kita pusė reaguos pykčiu ar romiai? Atgailaus ar išteisins save? Dabar, kai mano paslaptis atskleista ar mano sutuoktinis pasiliks su manimi? Kalbant apie draugus tai dažnai reiškia draugystės pabaigą, nes asmeniui esančiam nuodėmėje pasitraukti yra lengviau nei tvarkytis su nuoskauda ir skausmu kartu su draugu/ais.

Paprastai sunkiausias žingsnis raginamas žengti Dievo, lengviausias yra siūlomas velnio. Ten kur yra patogumas, ten retai yra augimas, o kur yra augimas ten retai yra patogumas. Mokinystė ir panašėjimas į Kristų reikalauja priimti nemažai sunkių sprendimų, kurie ignoruoja baimę, siūlančią bėgti ir pradėti viską iš naujo. Asmuo, kuris nusprendžia nekovoti su problema turi reikalą su stabmeldyste: jis iškelia save kaip stabą aukščiau už Kristų ir augimą Jame.

Baimė siūlo blogiausią scenarijų abiems pusėms. Draugų rate baimė sukelia įsižeidimus, pyktį, nenorą (vėl) būti pažeidžiamam, ragina kaupti senas nuoskaudas.

Ką sako baimė
Baimė kuria pačius baisiausius vaizdinius, tokius, kurie žmonėms neleidžia užmigti naktimis. Dažnai baimė trukdo žmogui apsispręsti. Jokūbo žodžiais tariant, abejojantis (iš anglų kalbos „double minded“ – neapsisprendžiantis arba turintis dvigubą nuomonę) asmuo negali nieko gauti iš Viešpaties. Baimė taip pat verčia asmenį priimti baime paremtus sprendimus, nors ir atrodo taip lyg jie būtų apgaubti dvasingumu: Viešpats mane veda iš čia. Viešpats veda mus iš šitos bažnyčios. Viešpats atvėrė mums kito darbo galimybę kitoje valstijoje.

Tokie staigių pasikeitimų šeimoje ar santuokoje paaiškinimai dažnai yra naudojami kaip priedanga nuodėmei su kuria nekovojama jau keletą metų. Sprendimai, kurie yra priimami remiantis baime retai kada atitinka tobulą Viešpaties valią. Dažniausiai jie tik atitolina neišvengiamą dieną, kai porai tenka susidurti akis į akį su svarbiausiu sprendimu – arba tvarkytis su tuo arba ne, arba pasilikti santuokoje arba ne, ieškoti profesionalios pagalbos arba ne. Viešpats to nepaliks, jie turės vėl sugrįžti ten kur sustojo, galbūt po 1, 5 arba 10 metų, bet Jis ir vėl juos ten sugrąžins.

Baimė jums niekada neprimins Viešpaties malonės ir aprūpinimo visose buvusiose gyvenimo situacijose. Ji nenukreips į praeityje jus lydėjusią begalinę Viešpaties meilę ir gailestingumą.

Viešpaties pažadai nėra įtakojami baimės ir nepavaldūs jokiems netikėtiems įvykiams. Mes turime disciplinuoti savo mintis, kad įprastume galvoti apie Viešpaties ištikimybės įrodymus savo gyvenime ir daugiau nebegalvotume apie gąsdinančius dalykus susijusius su ateitimi arba apie tai, kaip galbūt vėl būsime įskaudinti. Kaip pasakė Corrie ten Boom: „Niekada nebijok patikėti nežinomos ateities žinomam Dievui.“

Mes negalime pamesti iš akių fakto, kad vienintelė priežastis kodėl Viešpats parodo nuodėmę yra tik tam, kad jos valdomas žmogus ir jo brangiausi žmonės pradėtų su ja kovoti, atgailautų ir atstatytų santykius bei sutvirtėtų Jame.

Mes ką tik paviršutiniškai apžvelgėme temą „baimė priimant sprendimus“, iki kitos savaitės, laiminu jus!

Neužmirškite rašyti man asmeninius e-laiškus šiuo adresu

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą