John Fenn, 26 July, 2024, NT Giving and Prosperity #2 of 4
Sveikinu visus,
Praėjusią savaitę buvo pateikta labai praktiška informacija apie pinigų srautus į mus arba iš mūsų, keičiančius mūsų galimybes mokėti daugiau ir plėtoti daugybę
pajamų srautų, tekančių mūsų link.
Paskutinė praėjusios savaitės mintis , kaip teigia Biblija, tokia, kad mūsų pagrindinis darbas turėtų būti patenkinti mūsų poreikius. Kelių pajamų srautų plėtra skirta patenkinti mūsų norus.
Paimkime pavyzdžiu bet kurį restoraną, parduotuvę ar sandėlį. Tenai randame daugybę prekių, įvairios prekės, kurias galima nusipirkti parduotuvėje ar sandėlyje, o ne tik viena prekė. Beveik kiekviena įmonė naudoja šį Biblijos principą dėl kelių pajamų šaltinių, net nesuvokdama, iš kur jos gaunamos.
Dabar aptarsime Senojo Testamento dešimtinę
Dalyvavau kongregacijos tarnavime, kur beveik išgirdau kolektyvinį dejonę iš susirinkimo, kai pastorius pakilo prie sakyklos ir sako: „O dabar atsiverskime Malachijo 3:8-11“. — Dešimtines atnešk į sandėlį.
Dažnai jie prideda teiginį „Tu apiplėši Dievą“ dėl kaltės, nes „tu prakeiktas, jei nemoki dešimtinės“ dėl pasmerkimo, pridės: „Jis sudraus naikintoją dėl tavęs“, kad suteiktų viltį, o pabaigoje teigiamai, sakoma visiems, kad Dievas „atvers dangaus užtvankas“, kad juos palaimintų , JEI tik jie duos dešimtinę surinkimui. Bet ar tai tikras ir tikslus Rašto supratimas?
Žemiau paaiškinsiu, ką reiškia atidaryti dangaus langus, bet pirmiausia apie dešimtinę...
7 metų cikle per 6 metus buvo 4 dešimtinės, 7-aisiais metais dešimtinės nebuvo, nes kas 7 metai buvo šabo metai.
Žemiau buvo išvardytos 4 dešimtinės rūšys, kurių bendras pavadinimas išskirtas:
Pirmoji rūšis yra „terumah“ arba „pirmieji vaisiai, siūlantys 10% derliaus“.
Antrasis tipas yra „ma'aser rishon“ arba pirmoji
dešimtinė. Iš įprasto atlyginimo.
Trečiasis tipas yra „ma'aser min hama'aser“, dešimtinės
dešimtinė. Levitams tik kunigams duoti.
Ketvirtasis tipas yra „ma'aser sheen“ arba antroji
dešimtinė. Iš normalaus užmokesčio, bet specialios paskirties.
Šie 4 buvo paaukoti skirtingu metu per 7 metus, be dešimtinės, atsižvelgiant į 7-uosius metus, šabo metus. 7-ais metais niekas dešimtinės nemokėjo, viską pasilikdavo.
1, 2, 4 ir 5 iš 7 metų ciklo metais „antroji dešimtinė“ buvo nuvežama į Jeruzalę ir paaukoti Viešpačiui, o kunigams prisidėjus prie jų, buvo grąžinama ją paaukojusiems žmonėms. Jie grįžę namo į savo kaimą ar miestą ir su kaimynais surengdavo bendruomenės vakarėlį, skirtą Dievo gerumui švęsti.
3 ir 6 metais ši „antroji dešimtinė“ niekada net nepatekdavo į šventyklą. Lėšos likdavo bendruomenėje ir buvo naudojamos vargšams, našlaičiams, našlėms ir visiems, kuriems reikia pagalbos. Levitai ir kunigai nepaveldėdavo žemės, buvo laikomi vargšais, todėl turėjo teisę būti remiami didesnės bendruomenės.
Todėl dešimtinės tikslas buvo paremti žmones. Dauguma ganytojų nežino, ką aš ką tik čia parašiau, arba, jei žino, ignoruoja tai, atmesdami tai kaip Senąjį Testamentą. Tačiau, mano nuomone, reikalauti iš žmonių dešimtinės reiškia, kad žmonės turi turėti galimybę pareikalauti savo dalį atgal. Tai negali būti vienpusė gatvė. Kažkas tikrai negerai su dabartine sistema.
Kiekvienas mano matytas įvertinimas teigia, kad vidutinis izraelitas Senojo Testamento sistemoje atiduodavo apie 22% savo pajamų Viešpačiui. 10% dešimtinės ir likusi dalis buvo įvairios aukos, kurias žmogus per metus aukodavo Viešpačiui: nusidėjęs, pagimdžius kūdikį, laisva valia ir pan.
Apie Malachijo 3:8-11 (dangaus langai yra dalis)
„...išbandyk mane tuo... ir pažiūrėk, ar neatversiu dangaus užtvankų ir neišliesiu palaiminimo, kad tu neturėsi vietos viso to priimti...“
Tai, kas vyksta kiekvieno galvoje, yra lūkestis, kad Dievas taps Las Vego lošimo automatu. Aš dedu dešimtinę į kibirą, o Dievas savo ruožtu laimina mano gyvenimą pinigais, paaukštinimu, statusu.... ir tada visi stebisi, kodėl 1 iš 1000 turi tokį liudijimą... bet kaip taip su manimi, jie stebisi.
Aš nesupratau šios eilutės, kol negyvenome Pietų Kolorado valstijoje, kur laistomi pasėliai.
Kaip ir Malachijo laikais pasėliai buvo laistomi kanalu iš upės (Jordanija), vėliau vanduo mažesniais grioviais tekėjo į ūkininko lauką.
Tas vanduo teka per lauką laistydamas pasėlius, o tada į griovį kitoje pusėje. Tada nuteka į kaimyno lauką, ir taip iki tol, kol visų pasėliai palaistomi. Kiekvienas laukas patiria perpildymą ir jokiu būdu negalima srauto sustabdyti, viso vandens surinkti. Norint laistyti visų lauką paeiliui, vieną po kito reikia perpildymo.
Štai raktas, kaip suprasti šią ištrauką.
Morkaus 4:13 Jėzus pasakė, kad Jo palyginimas apie Sėjėją yra svarbiausias palyginimas, kurį Jis pasakė, nes juo mes suprantame visus palyginimus. Tame palyginime žemė yra žmogaus širdis, o sėkla yra Žodis (Jėzus, asmuo, kuris yra Žodis, o ne skyrius / eilėraštis) yra pasodinta į tą širdį. Malachijo 3 reiškia, kad vanduo, kuris išpilamas pro dangaus užtvankos vartus, yra Šventoji Dvasia. Jis teka į mūsų lauką – mūsų širdį – kur auga mūsų javai – mūsų gyvenimas, šeima, darbas, turtas. Tėvas nežada tavęs palaiminti, Jis žada išlieti Savo Dvasią ir TAI laisto tavo širdį, kuri vėliau užaugina tavo gyvenimo „javus“ – šeimą, namų gyvenimą, darbą ir pan.
Šventosios Dvasios, išlietos mūsų širdyse, principas, kuris vėliau laisto mūsų „javų lauką“, yra Naujasis Testamentas. Ir tai mus atveda prie klausimo: kodėl Naujajame Testamente dešimtinė nepaminėta?
Tai kitai savaitei, iki tol, laiminu,
Džonas Fenas
.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.