Sex, Sexuality, and
Christians 3
Sveiki,
Skaitant teiginį, kad
Evangelija ir seksas buvo tiesiogiai
susiję su pirmojo amžiaus Evangelijos žinia, tikriausiai daugelį šokiruoja.
Dauguma nesuvokė, kaip seksualizuota buvo Romos visuomenė ir kokia aktuali ir
svarbi jiems buvo tokia skirtinga žinia
apie Kristų. Šiandien girdime evangelizacinę žinią, kurioje nėra
sekso pristatymo tinkamame Dievo kūrybos
kontekste, tai- „man“ evangelija, labai
sterili ir gerai skambanti. Tačiau tuomet Evangelija buvo praktiška, visais
atžvilgiais revoliucinga, net įeinant į miegamąjį ir santuoką. Jėzus galėjo
pakeisti viską.
Grįžkite prie
sukūrimo istorijos ir supraskite ją kontekste, tada supraskite, kodėl Paulius
nurodė šį ryšį Ef 5:21 pabaigoje, sakydamas, kad vyras ir žmona Kristuje yra
kaip Kristus ir surinkimas(bažnyčia). Jis minėjo seksualines praktikas beveik
kiekviename savo laiške, taip buvo integruotas seksas į Evangelijos žinią.
Nuostabu.
Lyginant su visuomene
Kai Dievo požiūris į
seksą buvo pristatytas tokiems žmonėms kaip korintiečiai, romėnai galatai ir
efeziečiai, tai buvo revoliucinga, didžiulis atstatymas po to, kaip šie (dabar
buvę) pagonys buvo užauginti, ir kaip priešinga kultūra juos supančiam
pasauliui. Tai yra viena iš priežasčių, kodėl Paulius daug kartų mini, kad
reikia bėgti nuo paleistuvystės. Bet jis
niekada tiesiog nesakė „baik tai“, o nurodė jiems, kas jie dabar yra Kristuje.
Tai sprendimas tinkantis ir mūsų dienoms.
Nuodėmių sąrašas 1
Korintiečiams 6:9 atspindi šių dienų kultūrą: „Jūs žinote, kad joks neteisus
žmogus neįeis į Dievo karalystę. Neteisieji, kurie yra ištvirkėliai (seksas už
santuokos ribų), stabmeldžiai (seksas su šventyklos paleistuvėmis) ,
svetimautojai (neištikimieji savo sutuoktiniui), lesbijetės (homoseksualai/bi),
masturbacija užsiimantys (seksualinis iškrypimas)....11: „Ir kai kurie iš jūsų
buvo tokie, bet dabar jūs nuprausti, dabar esate atskirti Dievui, dabar esate
išteisinti Viešpaties Jėzaus Kristaus vardu Dievo Dvasia“.
Pabrėžimas: kai kurie
iš jūsų buvo tokie. Šioje ištraukoje išvardytos praeities nuodėmės ir kultūra,
kurioje jie gyveno, tačiau dėmesys sutelkiamas į tai, kas jie yra dabar
Kristuje. Tai yra sprendimas – ką Dievas dabar daro jumyse. Ta kultūra vis dar
buvo aplink juos Korinte. Tačiau jie turėjo sutelkti dėmesį į tai, kas jie
dabar yra Kristuje.
Žinokite apie savo
praeitį, mokykitės iš savo praeities – štai kodėl Dievas neištrina mūsų
prisiminimų, kai ateiname pas Jį – kad mes išmoktume, vertintume ir galėtume
pasidalyti tuo, ką Jis dėl mūsų padarė. Paulius čia pristato sekso pakėlimą į
numatytą dieviškąjį tikslą, tvarką ir vietą žmogaus gyvenime, kai paliekame
praeities seksualines nuodėmes, kad turėtume teisingus patyrimus. Dabar tu pašventintas
– gimęs iš naujo. Dabar tu esi pašventintas – atsiskirtas Dievo reikmėms. Dabar
jūs esate išteisinti per Kristų Dvasia – išteisintas reiškia ne tik nuvalytas nuo nuodėmės, bet turintis
įrodymą, kad esi Dievo, kad Jis tavo gynėjas. Štai kur sutelktas mūsų dėmesys.
Kiekvienas
krikščionis yra pašauktas į tam tikrą susilaikymo laipsnį
Abstinencijos mokymas
paaugliams yra tik dalis tiesos. Kiekvienas yra pašauktas į tam tikrą
abstinencijos laipsnį. Bet koks paauglio mokymas susilaikymo turi atitikti
didesnį disciplinos ir savikontrolės gyvenimo kontekstą. Paulius mini, kad
vyras ir žmona susilaiko pasninko ir maldos metu, bet ir vėl susitinka, kad šėtonas nesugundytų jų nesuvaldymu. (1 Korintiečiams 7:5)
Abstinencija nėra
skirta sumažinti malonumą, o apsaugoti meilės rezervuarą tinkamam žmogui
tinkamu būdu.
Savikontrolė
neriboja, ji saugo. Kai pora duoda įžadus atsisakyti visų kitų ir pažinti tik vienas
kitą, jie įsipareigoja saugoti savo santuokos vientisumą ir susilaikyti nuo
lytinių santykių su bet kuo, nesusijusiu su santuoka.
Kadangi Dievo
seksualumo plano apreiškimas buvo toks revoliucinis ir priešingas romėnų
pasauliui, kad per 300 metų po Sekminių jis panaikino pagonišką imperijos
kultūrą.
Pagalvokite, kad
tinkamas seksualumo supratimas yra toks esminis Evangelijos aspektas, kad
krikščionis, nusigręžęs nuo šių tiesų, nustoja tapti krikščioniu, turinčiu bet
kokią reikšmę ar turinčiu savo gyvenimo liudijimą.
Kiekvienas vyras ir
žmona susilaiko nuo aukščiau paminėtų nuodėmių, kad būtų vienas kitam ištikimi.
Vienišas asmuo turi susilaikyti, kol nesusituoks. Tai iš tikrųjų yra didžiulė
laisvė, tikslo vieningumas, pakėlimas į seksualinę sąjungą į Kristaus ir
bažnyčios pavyzdį dieviškoje kūrimo tvarkoje. Jei žmogus nori, kad jo gyvenimą
tvarkytų Viešpats, jis įtrauks į tą tvarką savo seksualinius troškimus ir
praktiką. Savikontrolė leidžia atskleisti žmogaus tikslą, Jame apibrėžti Jo
dieviškąją tvarką jo gyvenimui, išsilavinimui, darbui ir santykiams.
Surinkimas nesugebėjo
išmokyti dvasinės ir mistinės vyro ir žmonos sekso prasmės. Surinkimas
daugiausia gali skelbti susilaikymą, bet retai moko gilesnių tiesų, lygindama
pasaulį ir jo vergiją, apsimetusią laisve, su laisvėmis Kristuje.
Tačiau santuokoje yra
didelė laisvė. Laisvė pažinti kitą žmogų taip, kad niekas kitas žemėje jo taip
gerai nepažįsta – dvasiškai, emociškai, intelektualiai, fiziškai – santuokos
ribose yra didžiulė laisvė ir pilnatvė.
Kai vyras tarnauja ir
gerbia savo žmoną taip, kaip Kristus myli bažnyčią, tada jis tampa Patarlių 31
moters vyru; – Jo širdis saugiai ja pasitiki. (v11) Tas saugumas, tas poilsis,
tas saugumas yra didžiulė laisvė. Kaip ir tauta su saugiomis sienomis, tose sienose
yra taika ir saugumas. Jei sienos, santuoka ar tauta, nėra apsaugotos, į vidų
patenka destruktyvūs elementai ir galiausiai tie namai žlugs.
Dar tiek daug galima
pasidalinti... baigiame kitą savaitę, iki tol, laiminu,
Džonas Fenas
www.cwowi.org ir el.
paštu john@cwowi.org
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.