John Fenn, Why the
10 Commandments? #2 of 3; Effects of Legalism
July 10, 2020
Praėjusią
savaitę išsiaiškinome, kodėl Dievas davė Mozės įstatymą - nes pasaulyje buvo
nuodėmė, tačiau iki tol niekas tiksliai nežinojo, kas yra nuodėmė. Kol Dievas
nedavė tų absoliutų Mozei, nebuvo absoliučių standartų ir žinių apie tai, kas teisinga,
ir kas neteisinga.
Dievas įsakė
nežiūrėti į kito vyro žmonos ar dukters nuogumą. Dievas pasakė, kad jei tu esi
atsakingas už ką nors, tai yra nuodėmė kaltinti ką nors kitą už savo elgesį.
Dievas pasakė, kad neteisinga geisti savo artimo blizgančiojo vežimo, o reikia džiaugtis
dėl jo ir būti laimingu su savo 10 metų
senumo modeliu.
Taisyklių
laikymasis nenutiesė ir nenutiesia kelio į dangų
Turtingas
jaunasis valdytojas teigė, kad nuo pat jaunystės laikėsi visų įstatymų, tačiau
pripažino, kad neturi amžinojo gyvenimo - jis buvo teisus prieš Dievą ir žmogų,
bet neturėjo Dievo gyvenimo.
Laiško
Hebrajams autorius tai pasakė 7:19: „Nes įstatymas nepadarė nieko tobulu. Kita
vertus, suteikia daugiau vilties, kuria artėjame prie Dievo “. Jei užaugote
religiniuose namuose ar religiniame surinkime (bažnyčioje), supratote, kad
niekada negalite būti pakankamai tobulu savo tėvui ar pastoriui, arba (manėte)
ir Dievui. Įstatymas nieko nepadaro
tobulu. Niekada negali padaryti to, ką reikia padaryti, kad mama būtų laiminga.
Kad tėtis būtų laimingas. Kad Dievas būtų laimingas.
Abelis
ir Kainas atnešė aukas Viešpačiui. Abelis pakluso teisumui ir pasiūlė nekalto
gyvūno kraują kaip savo nuodėmės padengimą, tačiau Kainas Dievui pasiūlė savo darbo
vaisius - daržoves. Dievas priėmė kraują, bet ne daržoves.
Kainas
dėl šios priežasties yra melagingų religijų tėvas. Visos kitos religijos yra
žmogaus pastangos ateiti pas Dievą savo paties sąlygomis, išskyrus
krikščionybę, kurioje Dievas atėjo pas žmogų savo sąlygomis. Dievas sako:
„Atsisakyk savo kelių ir minčių (ir priimk manąsias ), nes mano keliai ir mano
mintys yra aukštesni už tavo ...“ (Izaijo 55)
Taigi,
jei krikščionis nori paveikti Dievą, duoda pinigų bandydamas paveikti Dievą
arba ilgas valandas dirba surinkime, manydamas, kad Dievas tampa tuo labai patenkintas ir dėl to gali išgydyti jo mylimą artimą žmogų - visi tie dalykai yra tokie pat, kaip Kaino,
kuris siūlė Dievui daržoves. Įstatymas
nieko nepadaro tobulu.
Aš
pasninkauju, nes noriu nuraminti save prieš Dievą, kad tapčiau jautresniu. Aš
duodu todėl, kad pirmiausia atiduodu Viešpačiui patį save su meile, o paskui duodu
žmogui iš tos meilės. Aš tarnauju
žmonėms, nes myliu juos, nes Kristus taip pat mirė ir gyveno dėl jų, kaip ir
aš. Aš darau viską skatinamas iš vidaus,
o ne iš išorės.
Ką
sakė Paulius:
Praėjusią
savaitę citavau Paulių, kai jis sakė, kad įstatymas, legalizmas, suteikia
nuodėmės pažinimą. Jis taip pat pasakė:
„…
Nuodėmės jėga yra įstatymas“. I Korintiečiams 15: 56
Legalizmas
iš tikrųjų atveria duris nuodėmei,
sustiprindamas bet kokį polinkį į nuodėmę mūsų gyvenime. Pažvelk į Kainą. Jis
piktinosi Abeliu, kai jo atnaša buvo nepriimta - jis supyko ant savo brolio, o
ne ant Dievo. Bandymas ateiti pas Dievą pagal savo teisinę struktūrą sustiprino
nuodėmę jame.
Jūs
žinote, kaip laikomasi dietos. Kuo daugiau kartojote sau, kad šiandien nevalgysite
deserto, tuo daugiau galvojate apie desertą visą tą dieną. Senų laikų tarnautojas
savo dienomis pastebėjo, kad surinkimuose, kuriuose daug pamokslaujama paaugliams, apie susilaikymą nuo ikivedybinio
sekso, tose kongregacijose buvo daugiausiai nėščių paauglių. Kuo daugiau jie
pamokslavo prieš alkoholį, tuo daugiau girtuoklių buvo tarp jų narių. Gyvenimas
pagal išorės įstatymą iš tikrųjų sustiprina nuodėmę jūsų gyvenime, nes jūs
visada stengiatės pasiekti tuos
neįmanomus standartus, bet žlungate ir tampate silpnais
Legalismas
matuoja tik išorinius dalykus
I
Timotiejui 1: 8-9 Paulius pasakė, kad įstatymas yra geras, jei tu teisingai jį
naudoji, tačiau įstatymas nėra skirtas teisiam asmeniui. Akivaizdu, kad žinant
absoliučius dalykus, žinant, kaip turėtume ir neturėtume elgtis, yra vertybė.
Tai yra vertinga.
Mūsų
tikėjimas iš tikrųjų patvirtina, kad Dievo standartų įstatymas dabar yra mumyse
Kristuje. Romiečiams 3:31 Paulius teigė, kad mūsų tikėjimas iš tikrųjų
įtvirtina arba patvirtina įstatymo vertę. Kai nemeluoju, o sakau tiesą, darau
tai todėl, kad Kristus padarė mane sąžiningu žmogumi, o ne todėl, kad Dievas
pasakė Mozei, kad meluoti yra nuodėmė. Tačiau nemeluodamas aš įtvirtinu ir
patvirtinu įstatymą.
Bet jei
jūs gyvenate griežtai laikydamiesi taisyklių ir išorinių reglamentų pastolių, ir
manote, kad Dievas to nori, užuot vaikščioję su
Kristumi, jūs tik pakenksite sau, nuvilsite ir Dievą, ir žmogų.
Romiečiams
4:15 sakoma: „Įstatymas sukelia rūstybę“, ir tai tiesa. Tie, kurie yra labai legalistiški,
yra pikčiausi ir nelaimingiausi žmonės aplink mus. Jie turi pavyzdį to kas teisinga
, ir to kas neteisinga ir labai supyksta, jei mano, kad kažkas
neatitinka tų standartų - rezultatas yra rūstybė, tai sprogmenys, virimas
viduje, pyktis, kuris vieną dieną prasiveržia.
Raidė
žudo
II Korintiečiams
3: 6, 7, 9 Paulius apžvelgia kelis dalykus, iš kurių pirmasis yra šis; „... raidė
žudo, bet dvasia teikia gyvybę“.
Kiekvienas,
kuris užaugo legalistiniuose namuose, laikydamasis griežtų taisyklių, kurių
sulaužydamos sukeldavo jūsų mamos ar tėčio rūstybę, žino, kad įstatymo raidė
žudo. Tai žudo vaiko ryšį su tėvu. Tai užmuša surinkimo nario ryšį su bendruomene
ir (arba) pastoriumi. Jei jis priima tokį Dievo paveikslą, tai gali nužudyti asmens vaikščiojimą su Dievu.
Eil.7
jis įstatymą vadina „tarnavimu mirčiai“, o eil.9 – pasmerkimo tarnavimas“. Religinis
gyvenimas pagal įstatymą žudo, suteikia stiprybės nuodėmei, sukelia rūstybę,
smerkia, sukelia mirtį, todėl nėra skirtas teisiam žmogui.
Tačiau kiek milijonų žmonių per šimtmečius manė, kad
Dievas nori, kad jie darytų visokius neįmanomus dalykus, kad dėl to Jam patiktų?
Kaip
Abraomas viską pakeitė
Abraomas
užaugo Mesopotamijoje, žemėje su dievais ir deivėmis kiekvienam tikslui ir
kiekvienai progai. Jei norite, kad būtų palaimintas jūsų Einkorno ar Emmerio
kviečių pasėlis (senovines kviečių rūšys, kurias vis dar galite nusipirkti net
ir šiandien, beveik nepakitę nuo Abraomo laikų), Mesopotamijos gyventojas
paimtų sėklos pavyzdį į šventyklą, aukotų vaisingumo dievui ar deivei, užsiimtų
seksu su šventyklos prostitute, kad sudarytų sandorį, ir tikėtų, kad tokiu būdu
nuramino tą dievą ar deivę, kad jis/ji
palaimintų šių metų derlių. Tokia buvo religinė teisinė sistema.
Kai
Abraomas pažino Dievą, ši religinė sistema tapo paseno. Dievas išėjo iš
amžinybės, kad galėtų užmegzti ryšį su žmogumi. Dievas, kuris sudarė sandorą su
Abraomu, negalėjo būti papirktas. Jis negalėjo būti verčiamas, manipuliuojamas
ir kontroliuojamas. Abraomas užmezgė santykiais pagrįstą religiją su nematomu
Dievu. Biblija tai vadina tikėjimu. Tikėjimas veikia kai vaikščioji su Dievu.
Tikėjimas yra mūsų atsakas į malonę.
Abraomo
atrastas tikėjimas nevedė į Dievo
įvaizdžio formavimą pagal savo paties paveikslą ir tai, ko norėjai gyvenime, bet buvo apie
tai, kad jis pats buvo įspraustas į
Dievo įvaizdį ir į tai, ko Dievas norėjo gyvenime. Apie malonės ir tikėjimo
pusiausvyrą rašysiu kitą savaitę, iki
tol, laiminu,
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.